УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2013 р. Справа № 9104/21791/10
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Кузьмича С.М.,
суддів Матковської З.М., Затолочного В.С.
при секретарі Корнієнко О.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні ДП НЕК "Укренерго" на ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 04.03.2010р. по справі № 2а-715/10/0770 за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" до Олешницької сільської ради про стягнення штрафу,-
в с т а н о в и в :
Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго"звернулося до суду із позовом до Олешницької сільської ради про стягнення штрафу.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 04.03.2010р. позовну заяву Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" повернуто позивачу, з мотивів не підсудності вказаної адміністративної справи окружному адміністративному суді.
Не погоджуючись із даною ухвалою суду, позивачем подано апеляційну скаргу, у якій просить скасувати вищевказану ухвалу суду, як таку, що постановлена з порушенням норм процесуального та матеріального права, а справу направити до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Зокрема, вказує на те, що даний публічно-правовий спір підлягає розгляду саме в окружному адміністративному суді, оскільки ДП НЕК «Укренерго» є суб'єктом делегованих владних повноважень у розумінні п.7 ч.1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України.
В судовому засіданні представник апелянта дав пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі.
Відповідач у судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату та час розгляду справи, а тому, відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України, колегія суддів прийшла до висновку про можливість розгляду справи у його відсутності.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника апелянта, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подану апеляційну скаргу належить задовольнити з наступних підстав.
Повертаючи позовну заяву позивачу, суд першої інстанції виходив з того, що дана справа не підсудна окружному адміністративному суду, з підстав передбачених п. 1 ч. 1 ст. 18 КАС України.
Колегія суддів апеляційного суду вважає такі висновки суду невірними та передчасними, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
В силу ч. 2 ст. 18 КАС України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Як вбачається з матеріалів справи, предметом позову є стягнення штрафу до державного бюджету України, накладеного державним інспектором Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Закарпатській області за ухилення від виконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на Олешницьку сільську раду.
Згідно п.1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. N 929 ( зі змінами і доповненнями) державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд).
Згідно п. 1 Наказу Міністерства палива та енергетики України „Про державний енергетичний нагляд" № 422 від 3.11.2006р. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96р. N 929, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" (НЕК "Укренерго").
Одним із основних напрямків діяльності ДП „НЕК „Укренерго", передбачених п. 2.3. Статуту Державного підприємства „Національна енергетична компанія „Укренерго", затвердженого Наказом Міністерства палива та енергетики України № 121 від 27.02.2007р., є здійснення державного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
З вищенаведеного випливає, що ДП НЕК «Укренерго» є» суб'єктом делегованих владних повноважень у розумінні п.7 ч.1 ст.3 Кодексу адміністративного судочинства України.
Приймаючи рішення про застосування санкції за порушення в електроенергетиці, вона виступає уповноваженим органом державної влади у здійсненні владних управлінських функцій.
Згідно з п. 4.1.2. Положення про Відокремлений підрозділ ''Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК «Укренерго» підрозділ користується правами, наданими чинним законодавством України Державній інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Згідно п. 2 ст. 18 КАСУ окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією із сторін є орган державної влади, інший державний орган.
Зважаючи на викладене, колегія суддів приходить висновку про те, що даний публічно-правовий спір підлягає розгляду в окружному адміністративному суді.
Відповідно до п. 4 ст. 204 КАС України, підставою для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направленню справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є порушення норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання.
За таких підстав апеляційну скаргу Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні ДП НЕК "Укренерго" належить задовольнити, ухвала суду першої інстанції скасувати а справу направити для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 199, 204, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
у х в а л и в :
Апеляційну скаргу Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні ДП НЕК "Укренерго" - задовольнити, ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 04.03.2010р. по справі № 2а-715/10/0770 - скасувати, а справу направити в суд першої інстанції для продовження розгляду.
Ухвала є остаточною і оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя : Кузьмич С.М.
Судді: Матковська З.М.
Затолочний В.С.
Повний текст ухвали складений 19.11.2013 р.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2013 |
Оприлюднено | 25.11.2013 |
Номер документу | 35431653 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кузьмич С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні