ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 листопада 2013 р. Справа №801/9810/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Калініченко Г.Б., розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом Державної екологічної інспекції в АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "СОВЕРЕН"
про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інспекція в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "СОВЕРЕН" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме тимчасово заборонити (зупинити) діяльність Товариства з обмеженою відповідальністю "СОВЕРЕН", розташованого на території промислової площадки в м. Ялта, смт. Гаспра, ПБШ, 11В до усунення порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення діяльності.
Ухвалою суду від 17.10.2013 року було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі, відповідачу був встановлений строк для подачі згідно з вимогами ст.183-2 КАС України заперечень на адміністративний позов. Вказана ухвала була отримана відповідачем 26.10.2013 року, про що свідчить поштове повідомлення.
05.11.2013 від Товариство з обмеженою відповідальністю "СОВЕРЕН" до суду надійшли заперечення проти позову, в яких зазначає, що підприємство приступило до усунення недоліків зазначених в акті перевірки, що на думку відповідача є підставами для відмови в задоволенні позовних вимог.
Відповідно до ст. 183-2 КАС України розгляд справи здійснено суддею в порядку скороченого провадження одноособово на підставі наданих позивачем документів.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані позивачем докази, суд вважає, що існують підстави для застосування заходів реагування.
Надані позивачем документи свідчать про те, що на підставі наказу Державної екологічної інспекції в АР Крим № 338/1 від 18.04.2013 року позивачем у період з 29.04.2013 року по 30.04.2013 року було проведено позапланову перевірку дотримання Товариства з обмеженою відповідальністю "СОВЕРЕН" природоохоронного законодавства, розташованого на території промислової площадки в м.Ялта, смт. Гаспра, ПБШ, 11В (юридична адреса: 98660, АР Крим, м. Ялта, смт. Гаспра, вул. 40-років жовтня, буд.1, кв.3).
Підставою для проведення перевірки є вимога Прокуратури АР Крим № 62 від 10.04.2013 року.
За результатами перевірки було складено акт дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами.
За результатами перевірки видано припис від 30.04.2013 року про усунення виявлених порушень, зокрема, зобов'язано вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів за встановленою формою, отримати дозвіл та ліміти на утримання та розміщення відходів, розробити реєстрові картки та паспорти на всі види відходів, подавати статистичну звітність щодо поводження з відходами та ін. Крім того, складено протоколи про адміністративне правопорушення №001950, № 001951, №001952, № 001953 від 18.04.2013 та винесено постанову про накладення адміністративного стягнення № 001950/041 від 18.04.2013 щодо в.о. генерального директора ТОВ «Соверен» ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 82 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка допустила чисельні порушення правил поводження з відходами, будучи відповідальною особою в сфері охорони навколишнього природного середовища на ТОВ "Соверен". Штраф за вказані правопорушення у сумі 850, грн. відповідачем було сплачено у повному обсязі, про що свідчить платіжне доручення №562 від 21.04.2013.
У період з 30.09.2013 року по 01.10.2013 року Державною екологічною інспекцією в АР Крим проведено позапланову перевірку відповідача, за результатами якої було складено акт.
Згідно висновків, вказаних у акті перевірки позивачем не виконується вимоги припису Державної екологічної інспекції в АР Крим від 30.04.2013, а саме в порушення:
- п. «г» ч.1 ст. 17 ЗУ «Про відходи», пп. 1.4 п.1 Інструкції, затвердженої наказом Мінприроди № 342 не ведеться первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів;
- ст. 32, 33 ЗУ «Про відходи», ст. 55 ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища» не отримано дозвіл на розміщення відходів;
- ст. 32, 33 ЗУ «Про відходи», ст. 55 ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища» не отримані ліміти на утворення та розміщення відходів;
-п. «в» ст. 17 ЗУ «Про відходи» не визначений та не погоджений склад і властивості відходів, що утворюються, ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища;
-п. «є» ч. 1 ст. 17, ст. 33 ЗУ «Про відходи» не знаходиться заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів, а саме: не укладені договори на утилізацію небезпечних відходів;
-ч. 1 ст. 33, ч. 8 ст. 34 ЗУ «Про відходи»; ДСанПіН 2.2.7.029-99 зберігання та видалення відходів здійснюються в порушення вимог екологічної безпеки, а саме: допущене перемішування відходів;
- п. «г» ч.1 ст. 17, ч. 1 ст. 26 ЗУ «Про відходи» не подається статистична звітність щодо поводження з відходами;
- п.5 Порядку, затвердженого постановою КМУ № 2034 ст. 27 ЗУ «Про відходи » не розроблені реєстрові карти та паспорти відходів.
Акт був підписаний посадовими особами відповідача без зауважень.
Статтею 1 Закону України "Про відходи" визначено:
- відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення;
- власник відходів - фізична або юридична особа, яка відповідно до закону володіє, користується і розпоряджається відходами;
Згідно ч. 1 статті 32 Закону України "Про відходи" з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів.
Статтею 55 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25 червня 1991 року за № 1264-XII (із відповідними змінами та доповненнями на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №1264) передбачено, що суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення.
Розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних і екологічних норм способом, що забезпечує можливість їх подальшого використання як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людей.
Згідно п. 12 Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 03.08.1998 року № 1218, власники відходів подають заяви про одержання дозволу на розміщення відходів у наступному році до органів Мінекоресурсів на місцях.
Пунктом 18 Порядку передбачено, що ліміти на утворення та розміщення відходів встановлюються терміном на три роки і доводяться до власників відходів до 1 жовтня поточного року.
Пунктом 20 Порядку встановлено, що відповідальність за правильність визначення нормативів утворення відходів, визначення лімітів утворення та розміщення відходів, несвоєчасне затвердження або незатвердження лімітів утворення та розміщення відходів несе власник відходів.
Згідно ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Пунктом 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Суд зазначає, що надані відповідачем копії документів, а саме: податкові декларації, титульні листи технічних звітів, титульні листи технічних паспортів на відходи різних зіпсованих і використаних матеріалів, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, проект ліміту на утворення та розміщення відходів на 2014 рік, довідки підприємства, наказ №3-п від 03.05.2013 «Про призначення відповідальну особу в сфері поводження з відходами», що в свою чергу не підписані директором, не є належними та достатніми доказами усунення порушень вимог природоохоронного законодавства, відповідно до актів перевірок.
У зв'язку з тим, що діяльність Товариства з обмеженою відповідальністю "СОВЕРЕН" розташованого на території промислової площадки в м. Ялта, смт. Гаспра, ПБШ, 11В здійснюється з порушенням вимог природоохоронного законодавства, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позивачем вимог та необхідності тимчасової заборони (зупинення) діяльності відповідача до усунення порушень.
Суд вважає необхідним довести до відома відповідача те, що згідно частини 12 ст. 183-2 КАС України якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті в повному обсязі, що підтверджується відповідними доказами, особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Відповідно до ч. 4 статті 96 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 158-163, 183-2, 256 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом тимчасової заборони (зупинення) діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "СОВЕРЕН", розташованого на території промислової площадки в м.Ялта, смт. Гаспра, ПБШ, 11В ЄДРПОУ 30480339 (юридична адреса: 98660, АР Крим, м. Ялта, смт. Гаспра, вул. 40-років жовтня, буд.1, кв.3).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Суддя Калініченко Г.Б.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2013 |
Оприлюднено | 26.11.2013 |
Номер документу | 35434693 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні