Постанова
від 25.11.2013 по справі 825/4181/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 825/4181/13

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2013 року м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді - Д'якова В.І.,

за участю секретаря - Якуш І.В.,

позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - Коваленка С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Чернігові справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області, в якому просить: визнати протиправною бездіяльність відповідача, щодо не надання йому повної інформації про сплачені страхові внески до Пенсійного фонду України та зобов'язати відповідача надати ОСОБА_1 довідку за період з 01 січня 2007 року по 31 грудня 2010 рік включно, про суму страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування нарахованих на грошове забезпечення ОСОБА_1 за ставкою збору, встановленою абзацом третім пункту 4.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальникам та застрахованим особам внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1 та абзацом другим пункту 1 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та сплачених до Пенсійного фонду страхувальником (ідентифікаційний код юридичної особи 08589044), зазначивши інформацію за кожен місяць служби з 01 січня 2007 року по 31 грудня 2010 рік включно.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що 01 листопада 2013 року він звернувся до управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області з запитом на інформацію про суму страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування нарахованих на його грошове забезпечення за ставкою збору встановленою абзацом третім пункту 4.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальникам та застрахованим особам внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 та абзацом другим пункту 1 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та сплачених до Пенсійного фонду страхувальником особі головного управління, управління (ідентифікаційний код юридичної особи 08589044), зазначивши інформацію за кожен місяць служби з 01 січня 2007 року по 31 грудня 2010 рік включно.

07 листопада 2013 року ОСОБА_1 отримав довідку в якій була відсутня запитувана інформація. Тому, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що інформація, пов'язана з нарахуванням та сплатою страхових внесків, не підпадає під визначення публічної інформації, в розумінні Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов належить задовольнити, зважаючи на наступне.

01.11.2013 ОСОБА_1 звернувся до Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області з інформаційним запитом в якому, керуючись частиною першою статті 16 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та Законом України «Про доступ до публічної інформації», просив надати довідку за період з 01 січня 2007 року по 31 грудня 2010 рік, включно:

- про суму нарахованого йому грошового забезпечення за кожен місяць служби згідно положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ Української РСР затвердженого постановою Кабінету Міністрів Української РСР від 29 липня 1991 року № 114 та Положення про порядок проходження служби особами рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 21 липня 2005 року № 629 в головному управлінні, управлінні (ідентифікаційний код юридичної особи 08589044);

- про суму страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування нарахованих з його грошового забезпечення та сплачених до пенсійного фонду ним, як застрахованою особою за кожен місяць служби в головному управлінні, управлінні (ідентифікаційний код юридичної особи 08589044) та про суму страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування нарахованих на його грошове забезпечення за ставкою збору встановленої абзацом третім пункту 4.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України затвердженої постановою правління пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1 та абзацом другим пункту 1 статті 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» та сплачених до пенсійного фонду страхувальником в особі головного управління, управління (ідентифікаційний код юридичної особи 08589044) зазначивши інформацію за кожен місяць служби з 1 січня 2007 року по 31 грудня 2010 рік включно. (а.с. 5).

Листом від 07.11.2013 № 02-6139/704 відповідач повідомив позивача, що враховуючи, що з 01.10.2007 по 24.02.2008 грошове забезпечення нараховувалось та виплачувалось ОСОБА_1 аварійно-рятувальним загоном спеціального призначення Головного управління МНС України в Чернігівській області, інформація про грошове забезпечення за даний період в УДСНС України у Чернігівській області відсутня. З 01.05.2008 по 15.12.2010 грошове забезпечення не нараховувалось у зв'язку з перебуванням у відпустці по догляду за дитиною.

Інформація про розмір страхових внесків, нарахованих на суми грошового забезпечення конкретної особи, відсутня у зв'язку з тим, що нарахування внесків здійснювалось на загальну суму виплаченого грошового забезпечення за відповідний період, відповідно до ч.1 ст.2 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (в редакції, що діяла на вказаний період), якою визначено, що об'єктом оподаткування є фактичні витрати на оплату праці (грошове забезпечення) (а.с.12).

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Статтею 40 Конституції України встановлено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Частиною другою статті 34 Конституції України встановлено, що кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

В ст. 1 Закону України від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (далі - Закон №2939) вказано, що публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ст. 4 Закону № 2939 доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах: 1) прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень; 2) вільного отримання та поширення інформації, крім обмежень, встановлених законом; 3) рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.

Згідно ст. 5 Закону № 2939 доступ до інформації забезпечується шляхом: 1)систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.

Статтею 13 Закону № 2939 визначено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: 1) суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання; 2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів; 3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків; 4) суб'єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.

Відповідно до ст. 14 Закону № 2939 розпорядники інформації зобов'язані: 1) оприлюднювати інформацію про свою діяльність та прийняті рішення; 2) систематично вести облік документів, що знаходяться в їхньому володінні; 3) вести облік запитів на інформацію; 4) визначати спеціальні місця для роботи запитувачів з документами чи їх копіями, а також надавати право запитувачам робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо; 5) мати спеціальні структурні підрозділи або призначати відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації; 6) надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації.

Строк розгляду запитів на інформацію визначений в ст. 20 Закону №2939, а саме: розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України №2939 розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 16 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» застрахована особа має право отримувати від страхувальника підтвердження про сплату страхових внесків, у тому числі в письмовій формі.

Частиною другою статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

Як вбачається з відповіді Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області від 07.11.2013 року № 02-6139/704 вона не містить у собі інформацію про суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування нарахованих та сплачених з грошового забезпечення ОСОБА_1, а тому є неправомірною відмовою в наданні вказаної інформації.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При вирішенні даної справи судом були враховані положення частини 3 статті 2, частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В той же час, згідно з частиною 2 статті 71 цього Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідачем була допущена протиправна бездіяльність щодо ненадання повної відповіді на запит позивача від 01.11.2013.

Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 є законними та обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі.

Ухвалою суду про відкриття провадження по справі від 12.11.2013, ОСОБА_1 було відстрочено сплату судового збору до ухвалення судового рішення по справі.

Відповідно до вимог статті 94 КАС України судовий збір з позивача не стягується.

Керуючись статтями 94, 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області, щодо не надання ОСОБА_1 повної інформації на запит від 01 листопада 2013 року про сплачені страхові внески до Пенсійного фонду України.

Зобов'язати Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області надати ОСОБА_1 довідку за період з 01 січня 2007 року по 31 грудня 2010 рік включно, про суму страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування нарахованих на грошове забезпечення ОСОБА_1 за ставкою збору, встановленою абзацом третім пункту 4.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальникам та застрахованим особам внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 та абзацом другим пункту 1 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та сплачених до Пенсійного фонду страхувальником (ідентифікаційний код юридичної особи 08589044), зазначивши інформацію за кожен місяць служби з 01 січня 2007 року по 31 грудня 2010 рік включно

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.І. Д'яков

З оригіналом згідно.

Суддя В.І. Д'яков

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2013
Оприлюднено26.11.2013
Номер документу35456187
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/4181/13-а

Постанова від 21.11.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 27.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 04.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 25.11.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні