Постанова
від 08.11.2013 по справі 801/8919/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 листопада 2013 р. (10:26) Справа №801/8919/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі колегії суддів: головуючого судді Євдокімової О.О. суддів Шкляр Т.О., Тоскіної Г.Л. при секретарі судового засідання Шуміло В.В. розглянувши за участю представників позивача Шарова Ю.М., посвідчення водія НОМЕР_1; Воронкової Г.Ю., довіреність № б/н, від 02.10.13, паспорт НОМЕР_2; представника відповідача Терещенко І.С., довіреність № 99-99-10-17/01/5, від 10.07.2013, посвідчення НОМЕР_3, представника третьої особи Ільїної М.В., довіреність № 33/10 від 22.08.13 посвідчення НОМЕР_4, у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "РУДІ ТЕС"

до Міністерство доходів і зборів України

третя особа Державна податкова інспекція у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим

про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій,

Обставини справи: Товариство з обмеженою відповідальністю "РУДІ-ТЕС" (далі позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Міністерство доходів і зборів України (далі відповідач) в якому з урахуванням заяви від 23.10.2013 просить суд:

-визнати протиправними дії відповідача по відмові позивачу в реєстрації розрахунків № 45, № 46 коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.08.2013 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, які порушують інтереси та права позивача на здійснення законної господарської діяльності, отримання оплати від покупців будівельних і інших послуг, надання покупцям відповідних податкових накладних, нарахування сум податку, що відносяться до податкового зобов'язання;

-визнати протиправною бездіяльність відповідача по не усуненню перешкод позивачу до реєстрації розрахунків № 45, № 46 коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.08.2013 року в Єдиному реєстру податкових накладних, яка порушує інтереси та права позивача на здійснення законної господарської діяльності, отримання оплати від покупців будівельних і інших послуг, надання покупцям відповідних податкових накладних, нарахування сум податку, що відносяться до податкового зобов'язання;

- зобов'язати відповідача зареєструвати розрахунки № 45, № 46 коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.08.2013 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, а якщо це неможливо з технічних причин - прошу суд визнати розрахунки № 45, № 46 коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.08.2013 року - зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що між ним та третьою особою укладено договір про визнання електронних документів від 21.02.2012 року. Позивачем в вересні 2013 здійснено спробу зареєструвати розрахунки № 45, № 46 коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.08.2013 року, але з Центру обробки електронної звітності отримано квитанцію про відмову в реєстрації розрахунків в Єдиному реєстрі у зв'язку з виявленою помилкою "місцезнаходження юридичної особи продавця товарів /послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Позивач вважає відмову в реєстрації розрахунків до податкових накладних, не правомірною оскільки вказана адреса в розрахунках, яких намагався зареєструвати позивач в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Представники позивача у судовому засіданні яке відбулося 08.11.2013 року позов підтримали з підстав викладених в ньому та просили задовольнити його з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог.

Представник відповідача у судовому засідання, яке відбулося 08.11.2013 р. проти позову заперечував, в обґрунтування своєї позиції надав заперечення. Окремо зауважив, що вважає, що позов не підлягає задоволенню, оскільки розрахунки до податкових декларацій не були прийняті у зв'язку з виявленою помилкою.

Представник третьої особи у судовому засідання, яке відбулося 08.11.2013 р. проти позову заперечував, в обґрунтування своєї позиції надав заперечення.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши думку сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, надані докази, заслухавши пояснення представників сторін, третьої особи, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Руді Тес» зареєстроване юридичною особою, за місцезнаходженням: 95034, АР Крим, місто Сімферополь, вул. Київська, будинок 76, офіс 505, ідентифікаційний код юридичної особи 36291468.

11 березня 2009 року позивач зареєстрований платником податку на додану вартість, про що свідчить свідоцтво № 200117886 про реєстрацію платника податку на додану вартість, де зазначено місцезнаходження (місце проживання) платника: України, 95034, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Київська, буд. 76, офіс 505.(а.с.122).

21 лютого 2012 року між позивачем та третьої особи укладено договір № 210220121 про визнання електронних документів.

У вересні 2013 позивач надіслав до відповідача розрахунки № 45, № 46 коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.08.2013 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних вказані розрахунки, відповідно до квитанції №1, прийняті не були.

З квитанції №1 від вересня 2013 року вбачається, що причиною неприйняття додатків 2 є виявленя помилки - місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Платниками податків відповідно до п. 15.1.ст. 15 Податкового кодексу України визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно п.п. 16.1.2, 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Пунктом 201.1 ст. 201 ПК України встановлено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України). ї) номер та дата митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну територію України.

Податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця(201.4 ст. 201 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України встановлено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до п. 11 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних платниками податку на додану вартість - продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить: понад 10 тисяч гривень - з 1 січня 2012 року. Податкова накладна, в якій сума податку на додану вартість не перевищує 10 тисяч гривень, не підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних. Податкова накладна, виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, з 1 січня 2012 року підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних не залежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. N 1246(далі Порядок).

Цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) платників податку на додану вартість - продавців товарів (послуг), звіряння даних, що містяться у виданих платникам такого податку - покупцям товарів (послуг) податковій накладній та розрахунку коригування з відомостями, які містяться у Реєстрі.

Згідно п.2 Порядку внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній податковій службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації продавцю видається квитанція в електронній формі у текстовому форматі, у якій зазначаються реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про продавця, дата та час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі(п.8 Порядку).

Пункт 9 Порядку передбачає причини відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації, а саме це: 1) наявність помилок; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі.

Підставою для відмови у прийнятті вищезазначених розрахунків позивача згідно квитанцій, наявних в матеріалах справи, є виявлення помилки, а саме "місцезнаходження юридичної особи продавця товарів /послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ", з приводу чого суд зазначає наступне.

Відповідно до п.45.2 ст. 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Податковою адресою підприємства, переданого у довірче управління, є місцезнаходження довірчого власника.

У розрахунках № 45, 46 коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.08.2013, які позивач намагався зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначена адреса місцезнаходження (податкова адреса) продавця: Україна, 95034, АР Крим, Київський, м. Сімферополь, вул. Київська, б.76 офіс 505.

З квитанцій вбачається, що вищезазначені розрахунки були доставлені для реєстрації до податкового органу у вересні 2013 року.

Поряд з цим матеріали справи свідчать, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.138-139), в реєстрі місцезнаходження юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Руді Тес» значиться: 95034, Автономна Республіка Крим, місто Сімферополь, Київський район, вул. Київська, будинок 76, офіс 505.

Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.

Дія Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців (ч. 1 ст. 3 даного Закону).

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Вказані обставини свідчать, що вказана у розрахунках коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних, інформація про місцезнаходження (податкова адреса) продавця, а саме ТОВ «Руді-Тес» відповідає даним про місцезнаходження, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Вказане свідчить про необґрунтованість відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, направлених позивачем розрахунків № 45, 46 коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.08.2013 з підстав, вказаних в квитанціях № 1, а саме "місцезнаходження юридичної особи продавця товарів /послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Таким чином, вказане свідчить, що розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних оформлені позивачем з дотриманням норм Податкового кодексу України і у відповідача відсутні підстави для неприйняття таких розрахунків.

З урахуванням викладеного, дії щодо відмови у реєстрації вищевказаних розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправними, що є передумовою для зобов'язання зареєструвати податкові розрахунки.

Таким чином, позовні вимоги в частині визнання протиправними дій відповідача по відмові позивачу в реєстрації розрахунків № 45, № 46 коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.08.2013 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язання відповідача зареєструвати зазначені розрахунки підлягають задоволенню.

За таких обставин, суд вважає неспроможними доводи відповідача та третьої особи викладені в запереченнях на позов.

Стосовно позовних вимог про визнання противоправною бездіяльність відповідача по не усуненню перешкод позивачу до реєстрації вищевказаних розрахунків в єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Бездіяльність суб'єкта владних повноважень - це пасивна поведінка владного суб'єкту, яка може мати вплив на реалізацію прав, свобод, інтересів фізичної чи юридичної особи, а як вже було зазначено судом вище, відповідачем були здійснені дії щодо відмови в реєстрації розрахунків.

Крім того, на думку суду, визнання противоправними дії відповідача щодо відмови у реєстрації розрахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «РУДІ-ТЕС» № 45, № 46 коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.08.2013 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язання відповідача зареєструвати зазначені розрахунки є належним та достатнім способом захисту порушених прав позивача, у зв'язку з чим позов підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено (ч. 3 ст. 94 КАС України).

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 08.11.2013 року.

У повному обсязі постанову складено та підписано 13.11.2013 року.

Керуючись ст. ст. 7, 9, 11, 69-71, 94, 98, 160-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати противоправними дії Міністерства доходів і зборів України щодо відмови у реєстрації розрахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «РУДІ-ТЕС» № 45, № 46 коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.08.2013 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов'язати Міністерство доходів і зборів України зареєструвати розрахунки Товариства з обмеженою відповідальністю «РУДІ-ТЕС» № 45, № 46 коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.08.2013 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

4. В іншій частині позову відмовити.

5.Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Руді-Тес» витрати зі сплати судового збору у сумі 17,21 грн. (сімнадцять гривень двадцять одну копійку).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частини постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд АР Крим протягом 10 днів з дня проголошення.У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий суддя Євдокімова О.О.

Суддя Тоскіна Г.Л.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення08.11.2013
Оприлюднено26.11.2013
Номер документу35458864
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/8919/13-а

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Ухвала від 16.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Ухвала від 06.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Постанова від 08.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні