Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
18 листопада 2013 р. № 820/9815/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді - Зоркіна Ю.В.
при секретарі судового засідання - Дрижанові О.С,
за участю представників сторін
позивача Скопич Ю.В. ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Укргазвидобування" до Харківського міського управління юстиції Харківської області треті особи: Основ'янська ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області, ОСОБА_2, ОСОБА_3 про зобов'язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В:
У судовому засіданні представник позивача заявлений позов підтримав у повному обсязі, просив позовні вимоги задовольнити пославшись на те, що припинення ТОВ ВКФ «ПІК» проведено з порушенням положень ст. 60 ГК України- ліквідовано підприємство при наявності непогашеного боргу у сумі 6334066,00 грн.
Представник відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечував, пославшись на те, що процедура ліквідації ТОВ ВКФ «ПІК» проведена в порядку, визначеному ст.ст. 34, 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»
Представник третьої особи- Шаповалова О.В., проти задоволення адміністративного позову заперечувала, просила у задоволенні позовних вимог відмовити, зазначивши, що ліквідацію підприємства проведено у відповідності до положень ст..60 ГК України , ст.ст.34, 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»
Представник третьої особи, Основ'янської ОДПІ у судовому засіданні суду пояснила, що надати акт перевірки ТОВ ВКФ «ПІК» не виявляється можливим через знищення документів, внаслідок затоплення підвального приміщення.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступні обставини.
Судовим розглядом встановлено, що 24.04.2008 року внаслідок ліквідації за рішенням засновника, що не пов'язано з реорганізацією, припинено юридичну особу ТОВ ВКФ «ПІК», про що в ЄДР зроблено запис 14801110004025375.
Частиною 1 статті 105 Цивільного кодексу України передбачено, що учасники юридичної особи зобов'язані негайно письмово повідомити про припинення юридичної особи орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить у єдиний державний реєстр відомості про те, що юридична особа перебуває в процесі припинення. Положеннями ст..ст.33-34, 36 Закону у ред.. чинній на момент виникнення спірних правовідносин передбачено, що юридична особа припиняється в тому числі в результаті в ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом. Для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, який затверджено рішенням засновників (учасників) або уповноваженого ними органу.
У судовому засіданні як на підставу задоволення позовних вимог представник позивача послався на неотримання підприємством персонального письмового повідомлення про ліквідацію ТОВ ВФК «ПІК» і як наслідок непогашення кредиторської заборгованості перед позивачем у розмірі 6334066,00 грн.
Процедура ліквідації суб'єкта господарювання юридичної особи з організаційно-правовою формою ТОВ за рішенням засновника або уповноваженого ним органу на момент виникнення спірних правовідносин визначена ст..ст.19,20 Закону України «Про господарські товариства», ст..60 ГК України, ст.105 ЦК України, якими передбачено, що ліквідація суб'єкта господарювання здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється власником (власниками) майна суб'єкта господарювання чи його (їх) представниками (органами), або іншим органом, визначеним законом, якщо інший порядок її утворення не передбачений ГК України. З дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження по управлінню справами товариства. Ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки. Ліквідаційна комісія виявляє його дебіторів і кредиторів та розраховується з ними, вживає заходів до оплати боргів товариства третім особам, а також його учасникам, складає ліквідаційний баланс та подає його вищому органу товариства або органу, що призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути підтверджені аудитором (аудиторською фірмою), за винятком товариств з річним господарським оборотом менш як двісті п'ятдесят неоподатковуваних мінімумів. Аналогічні приписи містяться у ч.4 ст.105 ЦК України, якою передбачено, що комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.
Отже, повідомлення кредиторів про ліквідацію підприємства входить до обов'язку комісії з ліквідації та здійснюється прямими та опосередкованими засобами: прямо стосовно явних (відомих) кредиторів шляхом направлення кожному з них персонального письмового повідомлення про ліквідацію підприємства із зазначенням порядку та строків для пред'явлення претензій (п. 4 ст. 105 ЦК України, п. 3 ст. 60 ГК України); опосередковано шляхом опублікування оголошення про ліквідацію підприємства в офіційній пресі із зазначенням порядку і строку заявлення кредиторами претензій (п. 4 ст. 105 ЦК України, п. 3 ст. 60 ГК України).
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що законний інтерес кредитора на пред'явлення претензії щодо погашення заборгованості, у випадку неповідомлення його про ліквідацію боржника, захищений обов'язком ліквідатора опублікувати оголошення про ліквідацію підприємства в офіційній пресі із зазначенням порядку і строку заявлення претензій
Повідомлення про ліквідацію суб'єкта господарювання здійснюється в порядку та на умовах, передбачених ст. 22 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", частиною 1 якої визначено, що інформація про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи підлягає обов'язковому опублікуванню в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Матеріалами справи підтверджено, що рішення про припинення юридичної особи ТОВ ВКФ «ПІК» оприлюднено у «Бюлетені державної реєстрації » №90 (25) за 2007 рік (а.с.85-87), а отже позивач не був позбавлений можливості заявити відповідні вимоги до ТОВ ВКФ «ПІК»
У відповідності до ч. 1 ст. 41 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.
Відповідно до ст.ст. 9, 11, ч.2 ст.71 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
За таких обставин, суд приходить до висновку про відсутність підстав для відміни державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ ВКФ «ПІК» через порушення Закону, допущених ліквідаційною комісією підприємства під час припинення юридичної особи.
Судові витрати підлягають розподілу в порядку визначеному ст..94 КАС України
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160- 163, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Укргазвидобування" до Харківського міського управління юстиції Харківської області треті особи: Основ'янська ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області, ОСОБА_2, ОСОБА_3 про зобов'язання вчинити певні дії залишити без задоволення
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У повному обсязі постанова виготовлена 20.11.2013 року
Суддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2013 |
Оприлюднено | 27.11.2013 |
Номер документу | 35470036 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні