Справа № 815/6443/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 листопада 2013 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Білостоцького О.В.
При секретарі: Солдатовій О.С.
За участю сторін:
Прокурора: Микулинської В.Є.
Представника позивача: Корнишина Ю.О.
Представника відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Красноокнянська сільгоспхімія» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17 000,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі Одеське ТУ НКЦПФР) звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства (далі ВАТ) «Красноокнянська сільгоспхімія» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17 000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ВАТ «Красноокнянська сільгоспхімія» не виконано розпорядження Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушення законодавства про цінні папери від 19.09.2012 року № 266-ОД-1-Е, яким відповідача було зобов'язано відповідно до вимог ч.2 ст. 20 розділу ІV Закону України «Про акціонерні товариства» у термін до 03.12.2012 року здійснити переведення випуску акцій з документарної форми існування у бездокументарну, привести статут та внутрішні положення у відповідність із п. 5 розділу ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства», а також подати до Одеського ТУ НКЦПФР документи для зміни свідоцтва у відповідності до вимог Порядку зміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів, у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 30.08.2011 року № 1180, та отримати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій відповідно до установчих документів, про що було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 97-ОД-1-Е від 06.02.2013 року. На підставі зазначеного акту позивачем було прийнято постанову № 85-ОД-1-Е від 28.02.2013 року, якою до відповідача відповідно до ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» застосовано санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000,00 грн. Однак в добровільному порядку штраф відповідачем не сплачено.
Прокурор та представник позивача у судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримали позовні вимоги у повному обсязі та просили їх задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, відповідач про відкриття провадження у справі, а також про день, час та місце слухання справи повідомлявся належним чином та завчасно, відповідно до вимог ст.ст. 33, 35 КАС України за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відкритим акціонерним товариством «Красноокнянська сільгоспхімія» письмових заперечень на адміністративний позов надано не було, про причини неявки свого представника до суду не повідомлено, тому суд з огляду на приписи ст. 128 КАС України визнав нез'явлення представника відповідача до судового засідання неповажним та вирішив розглянути справу за його відсутності за наявними в матеріалах справи доказами.
Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши наявні в справі письмові докази, суд доходить висновку про необхідність задоволення позовних вимог з наступних підстав.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (далі Закон України № 448/96-ВР).
Статтею 5 Закону України № 448/96-ВР визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка відповідно до Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України за № 1063/2011 від 23.11.2011 року, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді Україні, який здійснює свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Пунктом 2 ст. 20 Закону України № 514-VI від 17.09.2008 року «Про акціонерні товариства» (із змінами) встановлено, що усі акції товариства є іменними та існують виключно в бездокументарній формі.
Пунктом 5 розділу ХVІІ (Прикінцеві та перехідні положення) Закону України «Про акціонерні товариства» визначено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства; приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.
Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.
Судом встановлено, що 19.09.2012 року Одеським ТУ НКЦПФР було винесено розпорядження № 266-ОД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким зобов'язано ВАТ «Красноокнянська сільгоспхімія» в термін до 03.12.2012 року усунути порушення законодавства про цінні папери, а саме: згідно вимог п. 2 ст. 20 розділу ІV Закону України «Про акціонерні товариства» здійснити переведення випуску акцій з документарної форми існування у бездокументарну, привести статут та внутрішні положення акціонерного товариства у відповідність із п. 5 розділом ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства» та подати до Одеського ТУ НКЦПФР документи для зміни свідоцтва у відповідність до вимог Порядку зміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів, у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 30.08.2011 року №1180, а також отримати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій відповідно до установчих документів (а.с. 6). Вказане розпорядження було отримано відповідачем 25.09.2013 року (а.с. 7), однак порушення законодавства про цінні папери не було усунуто.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів врегульовано Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272.
Відповідно до п. 5 Розділу І цих Правил уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Відповідно до пункту 1 Розділу VII Правил, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.
17.01.2013 року Одеським ТУ НКЦПФР постановою № 83-ОД-1-Е у відношенні було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів та запропоновано керівнику або уповноваженій особі ВАТ «Красноокнянська сільгоспхімія» з'явитися до територіального управління Комісії для підписання акту про правопорушення та надання письмових пояснень (а.с. 8). Вказана постанова була отримана відповідачем 29.01.2013 року (а.с. 9).
06.02.2013 року Одеським ТУ НКЦПФР складено акт № 97-ОД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 10). Відповідач на підписання акту та надання пояснень не з'явився.
Постановою Одеського ТУ НКЦПФР від 08.02.2013 року № 110-ОД-1-Е розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ «Красноокнянська сільгоспхімія» було призначено на 28.02.2013 року (а.с. 11). Вказана постанова була отримана відповідачем 15.02.2013 року (а.с. 12), однак на розгляд справи відповідач не з'явився.
Пунктом 8 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що національна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів.
Постановою про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 85-ОД-1-Е від 28.02.2013 року за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 266-ОД-1-Е від 28.02.2013 року, до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000,00 грн. (а.с. 13). Постанова була направлена відповідачу рекомендованим листом та отримана ним 19.03.2013 року (а.с. 14).
Згідно до п. 2 Розділу ХVІІІ «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій», затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року № 2272, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови.
У встановлений п'ятнадцятиденний строк суму фінансової санкції відповідачем не сплачено. Доказів усунення порушень вимог законодавства про цінні папери, визначених Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з боку ВАТ «Красноокнянська сільгоспхімія» відповідачем до суду надано не було. Доказів проведення оплати штрафу на час розгляду справи в суді також не надано.
Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» штрафи, накладені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ч.1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими, заснованими на діючому законодавстві, підтверджуються доданими до позову документами, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 122, 158 - 163, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Красноокнянська сільгоспхімія» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17 000,00 грн. - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства ««Красноокнянська сільгоспхімія» (код ЄДРПОУ 05490339) штрафні санкції у сумі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень) на р/р 31118106700313 ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 38029450.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги на постанову, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 25 листопада 2013 року.
Суддядпис / Білостоцький О.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2013 |
Оприлюднено | 27.11.2013 |
Номер документу | 35470450 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Білостоцький О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні