Постанова
від 19.11.2013 по справі 820/9659/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 листопада 2013 р. № 820/9659/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бадюков Ю.В.,

при секретарі судового засідання - Кікоян Г.О.,

за участю представників позивача - Алфьорова І.В., Зарайського О.М.,

представника відповідача - Лисенка М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "С-Транс" до Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "С-Транс" (далі по тексту - позивач, ТОВ "С-Транс") звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі по тексту - відповідач, ДПІ у Зміївському районі), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення:

- від 10.06.2013 року № 0000352200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 64234, 50 грн., в тому числі за основним платежем 42823, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 21411, 50 грн.;

- від 10.06.2013 року № 0000362200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на загальну суму 213775,00 грн., в тому числі за основним платежем 85510, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 128265, 00 грн.;

- від 12.06.2013 року №0000372200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 66892,50 грн., в тому числі за основним платежем 44595, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 22297, 50 грн.;

- від 12.06.2013 року №0000382200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на загальну суму 136430, 00 грн. в тому числі за основним платежем 54572, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 81858, 00 грн.;

- від 18.06.2013 року №0000392200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 17277,00 грн., в тому числі за основним платежем 11518, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 5759,00 грн.;

- від 18.06.2013 року № 0000402200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на загальну суму 73080,00 грн., в тому числі за основним платежем 29232, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 43848, 00 грн.;

- від 25.06.2013 року № 0000452200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 209088,00 грн., в тому числі за основним платежем 139392, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 69696,00 грн.;

- від 25.06.2013 року №0000462200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на загальну суму 292352, 50 грн., в тому числі за основним платежем 116941, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) -175411, 50 грн.;

- від 28.10.2013 року № 0000782200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на прибуток в частині донарахування 177538,00 грн. за основним платежем та 88769, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

- від 28.10.2013 року № 0000802200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію в частині донарахування 19225, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).

Свої позовні вимоги позивач мотивує тим, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення були винесені на підставі актів про результати проведення документальних позапланових невиїзних перевірок ТОВ «С-Транс»:

- від 27.05.2013 року № 394/22/25466691;

- від 31.05.2013 року № 411/22/25466691;

- від 10.06.2013 року № 432/22/25466691;

- від 14.06.2013 року № 445/22/25466691, а також на підставі акта про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «С-Транс» від 21.10.2013 року № 696/22/25466691, в яких податковим органом зроблено висновок про, начеб - то, відсутність факту реального вчинення господарських операцій ТОВ «С-Транс» по придбанню молока сухого знежиреного у ТОВ «Комбінат «Молпродукти» по ланцюгам постачання у листопаді - грудні 2012 року та січні - лютому 2013 року.

Вважає висновки вказаних актів перевірок про неможливість здійснення транспортування товару до покупця, що на думку перевіряючи свідчить про те, що господарські операції між ним та ТОВ «Комбінат «Молпродукти» не здійснювалися є необгрунтовними, оскільки факт реального проведення господарських операцій повністю підтверджується первинними документами, оформленими у відповідності до вимог законодавства, встановлених для первинних документів, окремі описки та неточності у окремо взятих документах не свідчать про нереальність здійснення всіх господарських операцій, а тому прийняті відповідачем податкові повідомлення - рішення є незаконними та такими, що підлягають скасуванню.

Представники позивача в судовому засіданні позов підтримали у повному обсязі та просили його задовольнити.

Відповідач надав до суду письмові заперечення на адміністративний позов (а.с. 248-248б т.1). в яких зазначив, що посадовими особами ДПІ у Зміївському районі було проведено документальні позапланові невиїзні перевірки ТОВ «С-Транс» з урахуванням отриманих від ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська актів від 26.04.2013 р. № 2498/226/37070047, від 20.05.2013р. № 2708/226/37070047 та від 28.05.2013 року № 2828/226/37070047 про результати проведення документальних невиїзних перевірок контрагента позивача - ТОВ « Комбінат «Молпродукти», згідно яких за період листопад, грудень 2012 р. не встановлено факту реального здійснення господарських операцій, які підпадають під визначення ст.22, ст.185. ст.187, ст.198 Податкового Кодексу України за листопад - грудень 2012 року, по ланцюгам:

- ПАТ «Вимм-Билль-Данн Україна» філія ПАТ «Вимм-Билль-Данн Україна» - «Буринський завод сухого молока»- ТОВ « Комбінат « Молпродукти » - ТОВ « С-Транс »,

- ТОВ « Латінком » - ТОВ « Комбінат « Молпродукти » - ТОВ « С-Транс ».

Згідно наданих для перевірки ТОВ «С-Транс» перевізних документів, якими підтверджуються факти перевезення (відправлення) товарів автомобільним транспортом, заповнені з порушенням законодавства, що підтверджує відсутність доказів фактичного отримання ТМЦ. Крім того, в наданих до перевірки документах (ттн від 14.12.2012 р., ттн від 25.12.2012 р., ттн від 27.12.2012 р.) спостерігається невідповідність, а саме: хто є замовником перевезення та де знаходиться пункт розвантаження.

У зв'язку з викладеним вище відповідач вважає, що податкові повідомлення - рішення були прийняті на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами та Конституцією України.

В судовому засіданні представник відповідача просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав, зазначених у письмових запереченнях.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як встановлено судом, ТОВ «С-Транс» є юридичною особою, про що свідчить копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 166298 від 09.04.1998 р. (а.с. 143 т.1), зареєстровано у ЄДРЮО та ФОП, що підтверджується копією виписки серії АА № 533673 від 25.03.2013 року (а.с. 144 т.1), включено до ЄДРПОУ згідно копії довідки АБ № 429097 з ЄДРПОУ від 31.05.2012 р., виданої відділом статистики у Зміївському районі (а.с. 145 т.1) є платником податків і зборів встановлених Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-IV із змінами та доповненнями.

Згідно копії довідки з ЄДРПОУ серії АБ № 429097 від 31.05.2012 р., виданої відділом статистики у Зміївському районі (а.с. 145 т.1) позивач має наступні види діяльності за КВЕД - 2010: 10.51 перероблення молока, виробництво масла та сиру; 10.89 виробництво інших харчових продуктів, н.в.і.у; 46.90 неспеціалізована оптова торгівля.

Для здійснення господарської діяльності позивач використовує нерухоме майно, що йому належить на праві приватної власності, а саме: комплекс, загальною площею 3548, 2 кв. м., що знаходиться за адресою: Харківська обл., Зміївський район, м. Зміїв, вул. Таранівське шосе, буд. №5, що підтверджується копією свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 23.04.2012 року, копією витягу про державну реєстрацію прав № 33930457 від 24.04.2012 року, копією технічного паспорту (а.с. 7-24 т. 4).

З використанням орендованого нерухомого майна ТОВ «С-Транс» веде власну господарську діяльність. Тобто, позивач відповідає ознакам підприємства та здійснює систематичну комерційну діяльність.

Відповідно до ч. 1 статті 62 Господарського кодексу України підприємство - самостійний суб'єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами.

Судом встановлено, що з 22.05.2013 року по 24.05.2013 року посадовою особою ДПІ у Зміївському районі було проведено перевірку позивача, за результатами якої було складено акта від 27.05.2013 року № 394/22/25466691 «Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «С-Транс» (код ЄДРПОУ 25466691) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047) за період грудень 2012 р.» (далі по тексту - акт перевірки № 394)(а.с. 25-51 т.1).

У висновку акта перевірки № 394 зазначено:

1. Перевіркою встановлено відсутність факту реального вчинення господарських операцій ТОВ «С-Транс» по придбанню молока сухого знежиреного у ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047) за грудень 2012 р.

2. Перевіркою встановлено відсутність об'єкту оподаткування при придбанні молока у ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047), які підпадають під визначення ст.185, п. 198.3, п. 198.6 ст.198 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, із змінами та доповненнями, в результаті чого встановлено заниження податку додану вартість всього на суму 128333 грн., в тому числі по податковій декларації з податку на додану вартість за грудень 2012 року в сумі 42823 грн., по податковій декларації з податку на додану вартість (переробного підприємства) за грудень 2012 року в сумі 85510 грн.

На підставі акта перевірки № 394 були винесені податкові повідомлення - рішення від 10.06.2013 року № 0000352200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 64234, 50 грн., в тому числі за основним платежем 42823, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 21411, 50 грн. та № 0000362200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на загальну суму 213775,00 грн., в тому числі за основним платежем 85510, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 128265, 00 грн. (далі по тексту - податкові повідомлення-рішення)(а.с. 131-134 т.1).

Крім того, з 28.05.2013 року по 30.05.2013 року посадовою особою відповідача була проведена перевірка ТОВ "С-Транс" за результатами якої було складено акта від 31.05.2013 року № 411/22/25466691 «Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «С-Транс» (код ЄДРПОУ 25466691) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047) за період січень 2013 р.» (далі по тексту - акт перевірки № 411)(а.с. 52-73 т.1).

Згідно з висновками акта перевірки № 411 відповідачем було встановлено порушення з боку позивача, а саме:

1. Перевіркою встановлено відсутність факту реального вчинення, господарських операцій ТОВ «С-Транс» по придбанню молока сухого знежиреного у ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047) за січень 2013 р.

2. Перевіркою встановлено відсутність об'єкту оподаткування при придбанні молока

сухого знежиреного у ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047), які

підпадають під визначення ст. 185, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України від

02.12.2010 року № 2755-VI, із змінами та доповненнями, в результаті чого встановлено

заниження податку на додану вартість всього на суму 99167 грн., в тому числі по податковій декларації з податку на додану вартість за січень 2013 року в сумі 44595 грн., по податковій декларації з податку на додану вартість (переробного підприємства) за січень 2013 року в сумі 54572 грн.

На підставі акта перевірки № 411 були винесені податкові повідомлення - рішення від 12.06.2013 року: №0000372200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 66892,50 грн., в тому числі за основним платежем 44595, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 22297, 50 грн. та №0000382200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на загальну суму 136430, 00 грн. в тому числі за основним платежем 54572, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 81858, 00 грн. (далі по тексту - податкові повідомлення-рішення) (а.с. 135-138 т.1).

Також, з 04.06.2013 року по 06.06.2013 року відповідачем була проведена перевірка ТОВ "С-Транс" за результатами якої було складено акта від 10.06.2013 року № 432/22/25466691 «Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «С-Транс» (код ЄДРПОУ 25466691) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047) за період листопад 2012 р.» (далі по тексту - акт перевірки № 432)(а.с. 74-97 т.1).

Згідно з висновками акта перевірки № 432 відповідачем було встановлено порушення з боку позивача, а саме:

1. Перевіркою встановлено відсутність факту реального вчинення господарських операцій ТОВ «С-Транс» по придбанню молока сухого знежиреного у ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047) за листопад 2012 р.

2. Перевіркою встановлено відсутність об'єкту оподаткування при придбанні молока у ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047), які підпадають під визначення ст. 185, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, із змінами та доповненнями, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість всього на суму 40750 грн., в тому числі по податковій декларації з податку на додану вартість за листопад 2012 року в сумі 11518 грн., по податковій декларації з податку на додану вартість (переробного підприємства) за листопад 2012 року в сумі 29232 грн.

На підставі акта перевірки № 432 були винесені податкові повідомлення - рішення від 18.06.2013 року: №0000392200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 17277,00 грн., в тому числі за основним платежем 11518, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 5759,00 грн. та № 0000402200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на загальну суму 73080,00 грн., в тому числі за основним платежем 29232, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 43848, 00 грн. (далі по тексту - податкові повідомлення-рішення) (а.с. 139-142 т.1).

При судовому розгляду справи судом встановлено, що ДПІ у Зміївському районі з 11.06.2013 року по 13.06.2013 року було проведено перевірку ТОВ «С-Транс» за результатами якої було складено акта від 14.06.2013 року № 445/22/25466691 «Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «С-Транс» (код ЄДРПОУ 25466691) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047) за період лютий 2013 р.» (далі по тексту - акт перевірки № 445)(а.с. 98-126 т.1).

Згідно з висновками акта перевірки № 445 відповідачем було встановлено порушення з боку позивача, а саме:

1. Перевіркою встановлено відсутність факту реального вчинення господарських операцій ТОВ «С-Транс» по придбанню молока сухого знежиреного у ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047) за лютий 2013 р.

2. Перевіркою встановлено відсутність об'єкту оподаткування при придбанні молока у ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047), які підпадають під визначення ст. 185, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ, із змінами та доповненнями, в результаті чого встановлено заниження по додатку на додану вартість за лютий 2013 року всього на суму 256333 грн., в тому числі по податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2013 року в сумі 139392 грн., по податковій декларації з податку на додану вартість (переробного підприємства) за лютий 2013 року в сумі 116941 грн.

На підставі акта перевірки № 445 відповідачем були винесені податкові повідомлення - рішення від 25.06.2013 року № 0000452200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 209088,00 грн., в тому числі за основним платежем 139392, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 69696,00 грн. та № 0000462200 про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на загальну суму 292352, 50 грн., в тому числі за основним платежем 116941, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) -175411, 50 грн. (далі по тексту - податкові повідомлення-рішення) (а.с. 127-130 т.1).

Крім того, ДПІ у Зміївському районі з 24.09.2013 року по 07.10.2013 року та з 08.10.2013 по 14.10.2013 року було проведено перевірку ТОВ «С-Транс» за результатами якої було складено акта від 21.10.2013 року № 696/22/25466691 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «С-Транс», код за ЄДРПОУ 25466691 з питань дотримання податкового законодавства з податку на прибуток за період з 01.01.2012 р. по 31.12.2012 р. та з податку на додану вартість за період з 01.01.2012 р. по 31.07.2013 р.» (далі по тексту - акт перевірки № 696)(а.с. 163-247 т.1).

В даному акті перевірки відповідачем було досліджено взаємовідносини із ТОВ «Комбінат «Молпродукти» та встановлено, в зв'язку з тим, що згідно акту про результати проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047) з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість за період листопад, грудень 2012 р., не встановлено факту реального здійснення господарських операцій, які підпадають під визначення ст. 22, ст. 185, ст. 187, ст. 198 Податкового кодексу України за листопад-грудень 2012 року, по ланцюгам:

- ПАТ «Вимм-Билль-Данн Україна» Філія ПАТ «Вимм-Билль-Данн Україна» - «Буринськнй завод сухого молока» - ТОВ «Комбінат «Молпродукти» - ТОВ «С-Транс»;

- ТОВ «Латінком» - ТОВ «Комбінат «Молпродукти» - ТОВ «С-Транс»,

в тому числі, по поставні молока сухого знежиреного в листопаді 2012 року "ТОВ «С-Транс» на загальну суму 244500,00 грн. та в грудні 2012 року на загальну суму 770000, 00 грн., у ТОВ «С-Транс» відсутнє право на формування витрат за листопад 2012 року в сумі 203750 грн. та за грудень 2012 року в сумі 641667 грн. (всього сума за 2012 рік - 845417 грн.), в розумінні пп. 138.1.1 п.138.1 та п.138.2 ст. 138, пп. 139,1.9 п. 1.39.1 ст. 139 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, із змінами та доповненнями.

Враховуючи все вищевказане, перевіркою встановлено відсутність факту реального вчинення господарських операцій ТОВ «С-Транс» по придбанню молока сухого знежиреного у ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (код ЄДРПОУ 37070047) в листопаді-грудні 2012 року, в результаті чого встановлено порушення пп. 138.1.1 п.138.1 та п.138.2 ст. 138, пп. 139,1.9 п. 1.39.1 ст. 139 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, в результаті чого встановлено завищення витрат за 2012 рік на суму 845417 грн. (а.с. 203-204 т.1).

В результаті чого за цих підстав ДПІ у Зміївському районі за наслідками перевірки позивачу було донараховано податок на прибуток (стор. 59 акта) у сумі 177538 грн.

Згідно загального висновку акта перевірки № 696 відповідачем було встановлено порушення з боку позивача, а саме:

1.п. 138.4 ст. 138, пп. 138.1.1. п. 138.1 та п.138.2 ст. 138, пп. 139.1.9. п.139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями за рахунок встановлення завищення витрат операційної діяльності, а саме показників собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) на суму 1058912 грн., за рахунок чого занижено податок на прибуток на загальну суму 222372 грн., в тому числі за 1 квартал 2012 року - на суму 35642 грн., за 1 півріччя 2012 року - на суму 44435 грн., за 3 квартал 2012 року на суму 44834 грн., за 2012 рік - на суму 222372 грн.

2.п. 189.1 ст. 189, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.5, п. 198,6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість по декларації з податку на додану вартість переробного підприємств, який підлягає сплаті до спеціального фонду державного бюджету всього в сумі 19225 грн., в тому числі за січень 2012 рік на суму 3293 грн., за лютий 2012 року на суму 3766 грн., за березень 2012 року на суму 6229 грн., за квітень 2012 року на суму 5937 грн.

3.п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 189.1, ст. 189, п. 198.1., п. 198 .2, п. 198.5, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість по декларації з податку на додану вартість (загальна) всього на суму 25226 грн., в тому числі за січень 2012 рік на суму 5338 грн., за лютий 2012 року на суму 7099 грн., за березень 2012 року на суму 6397 грн., за квітень 2012 року на суму 3217 грн., за липень 2012 року на суму 762 грн., за травень 2013 року на суму 2413 грн.

На підставі акта перевірки № 696 відповідачем були винесені, зокрема, податкові повідомлення - рішення від 28.10.2013 року № 0000782200 (а.с. 161-162 т.1) про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на прибуток в розмірі 222372,00 грн. за основним платежем та 111186, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) та № 0000802200 (а.с. 4-5 т.2) про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на суму 19225, 00 грн. за основним платежем та 28837, 50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) (далі по тексту - податкові повідомлення-рішення).

При цьому позивач не оскаржує у даній справі податкове повідомлення - рішення від 28.10.2013 року № 0000782200 в частині нездійснення коригування сум витрат по продукції, яка була повернута покупцями на суму 58885, 50 грн., в т.ч. - 39257, 00 грн. за основним платежем та 19628, 50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами), а також по взаємовідносинам із ФО-П Манченко, ТОВ «Главмет» та ТОВ «АРП» в загальній сумі 8365, 50 грн., в т.ч. - 5577,00 грн. за основним платежем та 2788,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).

Також, позивачем в даній справі оскаржується податкове повідомлення - рішення № 0000802200 (а.с. 4-5 т.2) про збільшення ТОВ "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію лише в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) згідно п.123.2 ст. 123 Податкового кодексу України.

При судовому розгляді справи встановлено, що позивач у перевіряємих податковим органом періодах мав господарські правовідносини із ТОВ «Комбінат «Молпродукти», яке є юридичною особою та відповідно до копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців серії АБ № 734926 від 18.04.2013 року зареєстровано в ЄДРЮОФОП (а.с. 43-44 т.2) та є платником податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України, що підтверджується, зокрема, копією свідоцтва № 100296303 від 05.08.2010 року про реєстрацію платника податку на додану вартість, виданого ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська (а.с. 42 т. 2).

Згідно копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців серії АБ № 734926 від 18.04.2013 року основний вид економічної діяльності ТОВ «Комбінат «Молпродукти» - 46.33 оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами (а.с. 43-44 т. 2).

З матеріалів справи вбачається, що у перевіряємих податковим органом періодах між ТОВ «С-Транс» (покупець) з ТОВ «Комбінат «Молпродукти» (постачальник) був укладений та виконувався договір поставки від 16.11.2012 року № 161112 предметом якого є придбання сухого молока знежиреного (1,5%) (а.с. 36 - 41).

У п. 2.1 договору передбачено, що поставка товару здійснюється на умовах, вказаних в цьому договорі, а саме: самовивозом (силами і засобами покупця на склад покупця), або доставки силами і засобами продавця на склад покупця у відповідності від того, які умови поставки будуть вибрані і узгоджені сторонами.

Одночасно з передачею товару покупцю, постачальник надає податкову накладну, накладну, оригінал рахунку, а у разі необхідності - технічну документацію, сертифікати, інші бухгалтерські документи (п. 2.2 договору).

Пунктом 2.4 договору сторонами передбачено, що постачальник надає товар і товарно - супровідну документацію представнику покупця за умови наявності у останнього довіреності на отримання партії товару і документа, який засвідчує особу.

Ціна і сума на товари, який постачається встановлюється сторонами в національній валюті України - гривнях і зазначені в даному договорі, накладних на товар, внутрішньому листуванні сторонами, які є невід'ємною частиною договору (п. 3.3 договору).

Згідно п. 4.2 договору спосіб оплати - безготівковий, на розрахунковий рахунок постачальника.

Договір вступає в силу з моменту підписання його сторонами і діє до 31.12.2013 р., а в частині розрахунків - до повного виконання договірних зобов'язань (п. 15.1 договору).

Реальність вчинення господарських операцій між ТОВ «С-Транс» та ТОВ «Комбінат «Молпродукти» підтверджується копіями: видаткових накладних (а.с. 45-68 т. 2), журналу реєстрації виданих довіреностей (а.с. 69- 81 т. 2), податкових накладних (а.с. 82 - 127 т. 2), платіжних доручень (а.с. 128 - 157 т. 2), товарно-транспортних накладних (а.с. 158 - 202 т. 2), журналу виїзду/заїзду автотранспорту (а.с. 203 - 224 т. 2), договору № 01/13-12/2 від 01.03.2012 року про надання транспортних послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом з ФОП ОСОБА_4 з додатками (а.с. 225 - 236 т. 2), акта здачі - прийняття робіт (надання послуг) з транспортних перевезень (а.с. 237 т. 2), реєстрів нарахованих оплат транспортних послуг за лютий 2013 року (а.с. 238 - 241 т.2), видаткового касового ордеру від 22.02.2013 року (а.с. 242 т.2), договору № ТУ 31/08/-12Дн від 31.08.2012 р. з ТОВ «Термоавтотранс» про надання транспортних послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом (а.с. 243 - 247 т.2), договору № 03/01-2013-10 від 03.01.2013 р. між ТОВ «Термоавтотранс» та ФОП ОСОБА_5 (а.с. 2 - 6 т.3), актів здачі-приймання робіт (надання послуг) (а.с. 7 - 41 т.3), копіями податкових накладних виписаних ТОВ «Термоавтотранс» (а.с. 42 - 193 т.3), копіями платіжних доручень на оплату транспортних послуг (а.с. 194 - 210 т. 3), листа № 09/09-2012 від 09.09.2012 р. (а.с. 80 т.4), листа № 04/11/2013/2 від 04.11.2013 р. ( а.с. 81 т.4)

Оприбуткування сухого молока на склад ТОВ «С-Транс» та його відпуск зі складу на виробництво підтверджується даними складського обліку, зокрема, записами в картці № 19 складського обліку матеріалів ф. № М-17 (а.с. 211 - 219 т. 3).

Облік руху молока сухого по виробничим ділянкам ведеться позивачем в інформаційній системі « 1-С Бухгалтерія» згідно наданих до бухгалтерії звітів майстра, які підтверджують безпосереднє використання сухого молока у виробничому процесі (а.с. 244 - 249 т. 3, а.с. 1-6 т.4).

Готову продукцію, яка виробляється з молочної сировини (в т.ч. яка була вироблена із застосуванням молока придбаного у ТОВ «Комбінат «Молпродукти»), позивач постачає покупцям згідно укладених договорів (а.с. 25 - 79 т. 4).

Згідно зі статтею 1 Закону України від 16.07.99 N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.

Так, згідно з пунктом 138.2 статті 138 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 року, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

При цьому відповідно до підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Підпунктом 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 року, податковий кредит визначено як суму, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Згідно з п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльні платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенні таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативної або фінансового лізингу.

Пунктом 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, п відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податкової накладною.

В п. 198.6 ст. 198 ПК України зазначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби сумі податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.

Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 Податкового кодексу України).

Отже, для отримання права на податковий кредит із сум податку на додану вартість, сплачених в ціні придбаного товару (робіт, послуг), платник ПДВ повинен мати податкові накладні, видані на фактично отриманий товар (роботи, послуги), що призначений для використання у власній господарській діяльності.

Проаналізувавши надані документи відповідно до чинного законодавства можна зробити висновок, що договір було складено з метою його реального виконання. Позивач ставив за мету здійснення господарської діяльності, а не отримання податкової вигоди.

Судом також перевірено та встановлено, що усі витрати позивача з придбання товарів були об'єктивно необхідні позивачу для забезпечення господарської діяльності, та підтверджені належним чином складеними первинними документами.

Крім того, слід зазначити, що за змістом ч. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 цього Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, які були видані за договорами за своєю формою та змістом відповідають вимогам, які актами чинного законодавства встановлені для первинних документів.

Крім того, як встановлено судом, ТОВ «Комбінат «Молпродукти» включено до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців.

Статтею 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV із змінами та доповненнями якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, що підлягають внесенню до цього реєстру є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатись на них у спорі як на достовірні, за винятком випадків, коли вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

За таких обставин покупець не може нести відповідальність ні за несплату податків продавця, ні за можливу недостовірність інформацію про них, наведених у зазначеному реєстрі, за умови необізнаності щодо неї.

Статтею 61 Конституції України встановлено, що юридична відповідальність має індивідуальний характер. Згідно зі ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до ч. 1 ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Чинне законодавство, зокрема Податковий кодекс України, не встановлює обов'язку покупця сплачувати ПДВ ще й до бюджету, якщо такий податок не буде сплачено продавцем або іншою особою, з урахуванням суми податку, отриманого від покупця у складі ціни товару. Сума податку на додану вартість, включена до ціни товару, є податковим зобов'язанням продавця товарів (послуг), і саме продавець має сплачувати цей податок до бюджету.

Факт реєстрації контрагента позивача, на момент складання на адресу позивача податкових накладних та час здійснення господарських операцій із позивачем, платником податку на додану вартість відповідачем не заперечується.

Відповідно до ч. 3 ст. 72 КАС України обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.

Так, відповідно до п.п. 4-6 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 р. № 984 акт документальної перевірки повинен містити систематизований виклад виявлених під час перевірки фактів порушень норм податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. За результатами документальної перевірки в акті викладаються всі суттєві обставини фінансово-господарської діяльності платника податків, які мають відношення до фактів виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів.

Суд зазначає, що в актах перевірки позивача податковий орган не вказав первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку позивача, що підтверджують наявність фактів порушень ним норм податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а лише посилається на акти іншого податкового органу, який не є первинним документом.

Дані перевірок контрагентів позивача іншими податковими органами не можуть бути підставою для висновку про неправомірність віднесення сум до валових витрат та визнання податкового кредиту непідтвердженим.

Доказами порушення правил віднесення сум до валових витрат та формування податкового кредиту є лише матеріали перевірки платника податків, проведених з дослідженням його первинних бухгалтерських документів.

Крім того, відповідачем не встановлено проведення позивачем збиткових операцій, доказів, які б вказували на відсутність реальності господарських операцій та наявності між позивачем та його контрагентом взаємоузгоджених зловмисних дій, спрямованих на порушення існуючого в державі суспільного ладу або моральних засад.

Щодо твердження відповідача про помилки при заповненні товарно-транспортних накладних суд зазначає наступне.

Так, відповідно до розділу 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні затверджених Наказом Міністерства транспорту України №363 від 14.10.1997р. товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу, а товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Згідно із п. 11.1, 11.3, 11.4, 11.5, 11.7 вказаних правил основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля. Дорожній лист вантажного автомобіля є документом, без якого перевезення вантажів не допускається. Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля. Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її екземпляри. Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби й печаткою або штампом), передається Перевізнику.

Разом з тим, вказані правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні не встановлюють правил податкового обліку валових витрат платників податку, а лише встановлюють права, обов'язки та відповідальність власників автомобільного транспорту (перевізників). При цьому, документи обумовлені вказаними правилами, зокрема, товарно-транспортна накладна та подорожній лист, не є документами первинного бухгалтерського обліку, що підтверджують обставини придбання та продажу товарно-матеріальних цінностей.

Згідно листа Вищого адміністративного суду України від 01.11.2011, № 1936/11/13-11 "Щодо підтвердження даних податкового обліку" сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю мали місце.

Також суд зазначає, що згідно інформаційного листа Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 р. № 742/11/13-11 "Щодо однакового застосування адміністративними судами окремих приписів Податкового кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України" оцінюватися при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку. Не є обов'язковою передумовою для визначення контролюючими органами грошових зобов'язань визнання недійсними (у тому числі нікчемними) правочинів, які укладалися за ланцюгом між попередніми посередниками, через ланцюг яких декларувався рух товарів чи послуг, нібито придбаних останнім у такому ланцюгу платником податку. При цьому відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом.

А тому, суд не приймає до уваги твердження відповідача про не встановленнґ факту реального здійснення господарських операцій, які підпадають під визначення ст. 22, ст. 185. ст. 187, ст. 198 Податкового Кодексу України за листопад - грудень 2012 року, по ланцюгам:

- ПАТ «Вимм-Билль-Данн Україна» філія ПАТ «Вимм-Билль-Данн Україна» - «Буринський завод сухого молока»- ТОВ « Комбінат « Молпродукти » - ТОВ « С-Транс »,

- ТОВ « Латінком » - ТОВ « Комбінат « Молпродукти » - ТОВ « С-Транс ».

За таких обставин суд приходить до висновку про правомірність віднесення позивачем сум до складу валових витрат та до складу податкового кредиту по господарським операціям із ТОВ «Комбінат «Молпродукти» у період з листопада 2012 по лютий 2013 року.

Також суд зазначає про протиправність визначення позивачу в оскаржуваних податкових повідомленнях - рішеннях сум штрафних санкцій за результатами вказаних перевірок у відповідності до п. 123.2 ст. 123 Податкового кодексу України.

Так, пунктом 209.2 статті 209 Податкового кодексу України встановлено, що згідно зі спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Зазначені суми податку на додану вартість акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Нормами пункту 123.2 статті 123 Кодексу визначено, що використання платником податків (посадовими особами платника податків) сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання (застосування) податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору (обов'язкового платежу) додатково до штрафів, передбачених пунктом 123.1 цієї статті, - тягне за собою стягнення до бюджету суми податків, зборів (обов'язкових платежів), що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги. Сплата штрафу не звільняє таких осіб від відповідальності за умисне ухилення від оподаткування.

Тобто, штрафна санкція застосовується за використання платником податків сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання, зокрема, останні не направлені:

- на відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів (визначення останніх наведено у підпункті 209.15.1),

- на інші виробничі цілі (при наявності залишку), додатково до санкцій, передбачених у пункті 123.1 статті 123 Кодексу.

Аналогічна позиція викладена в узагальнюючій податковій консультації з питань забезпечення єдиного підходу до застосування штрафних санкцій, затвердженій наказом ДПС України від 22.11.2012 р. № 1046.

У зв'язку з тим, що відсутній об'єкт донарахування податку на прибуток та податку на додану вартість, відсутні підстави застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів).

Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 86 КАС України).

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що вимоги стосовно скасування оскаржуваних податкових повідомлень-рішень ДПІ у Зміївському районі як таких, що прийняті з порушенням норм діючого законодавства України, підтверджуються матеріалами справи, не спростовані відповідачем, а відтак підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "С-Транс" до Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити в повному обсязі.

Скасувати податкове повідомлення - рішення від 10.06.2013 року №0000352200 про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 64234, 50 грн. (шістдесят чотири тисячі двісті тридцять чотири гривні 50 копійок), в тому числі за основним платежем 42823, 00 грн. (сорок дві тисячі вісімсот двадцять три гривні) та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 21411, 50 грн. (двадцять одна тисяча чотириста одинадцять гривень 50 копійок).

Скасувати податкове повідомлення - рішення від 10.06.2013 року №0000362200 про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на загальну суму 213775,00 грн. (двісті тринадцять тисяч сімсот сімдесят п'ять гривень), в тому числі за основним платежем 85510, 00 грн. (вісімдесят п'ять тисяч п'ятсот десять гривень) та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 128265, 00 грн. (сто двадцять вісім тисяч двісті шістдесят п'ять гривень).

Скасувати податкове повідомлення - рішення від 12.06.2013 року №0000372200 про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 66892,50 грн. (шістдесят шість тисяч вісімсот дев'яносто дві гривні 50 копійок), в тому числі за основним платежем 44595, 00 грн. (сорок чотири тисячі п'ятсот дев'яносто п'ять гривень) та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 22297, 50 грн. (двадцять дві тисячі двісті дев'яносто сім гривень 50 копійок).

Скасувати податкове повідомлення - рішення від 12.06.2013 року №0000382200 про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на загальну суму 136430, 00 грн. (сто тридцять шість тисяч чотириста тридцять гривень), в тому числі за основним платежем 54572, 00 грн. (п'ятдесят чотири тисячі п'ятсот сімдесят дві гривні) та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 81858, 00 грн. (вісімдесят одна тисяча вісімсот п'ятдесят вісім гривень).

Скасувати податкове повідомлення - рішення від 18.06.2013 року №0000392200 про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 17277,00 грн. (сімнадцять тисяч двісті сімдесят сім гривень), в тому числі за основним платежем 11518, 00 грн. (одинадцять тисяч п'ятсот вісімнадцять гривень) та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 5759,00 грн. (п'ять тисяч сімсот п'ятдесят дев'ять гривень).

Скасувати податкове повідомлення - рішення від 18.06.2013 року №0000402200 про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на загальну суму 73080,00 грн. (сімдесят три тисячі вісімдесят гривень), в тому числі за основним платежем 29232, 00 грн. (двадцять дев'ять тисяч двісті тридцять дві гривні) та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 43848, 00 грн. (сорок три тисячі вісімсот сорок вісім гривень).

Скасувати податкове повідомлення - рішення від 25.06.2013 року №0000452200 про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 209088,00 грн. (двісті дев'ять тисяч вісімдесят вісім гривень), в тому числі за основним платежем 139392, 00 грн. (сто тридцять дев'ять тисяч триста дев'яносто дві гривні) та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 69696,00 грн. (шістдесят дев'ять тисяч шістсот дев'яносто шість гривень).

Скасувати податкове повідомлення - рішення від 25.06.2013 року №0000462200 про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію на загальну суму 292352, 50 грн. (двісті дев'яносто дві тисячі триста п'ятдесят дві гривні), в тому числі за основним платежем 116941, 00 грн. (сто шістнадцять тисяч дев'ятсот сорок одна гривня) та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 175411, 50 грн. (сто сімдесят п'ять тисяч чотриста одинадцять гривень 50 копійок).

Скасувати податкове повідомлення - рішення від 28.10.2013 року №0000782200 про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на прибуток в частині донарахування 177538,00 грн. (сто сімдесят сім тисяч п'ятсот тридцять вісім гривень) за основним платежем та 88769, 00 грн. (вісімдесят вісім тисяч сімсот шістдесят дев'ять гривень) за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).

Скасувати податкове повідомлення - рішення від 28.10.2013 року №0000802200 про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю "С-Транс" грошового зобов'язання по податку на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію в частині донарахування 19225, 00 грн. (дев'ятнадцять тисяч двісті двадцять п'ять гривень) за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Бадюков Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2013
Оприлюднено27.11.2013
Номер документу35479103
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/9659/13-а

Ухвала від 14.10.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 14.10.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 17.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 17.12.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Ухвала від 06.12.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Постанова від 19.11.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні