8.2.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 листопада 2013 року Справа № 812/9170/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - Ковальової Т.І.,
при секретарі судового засідання - Ворошило О.Є.,
за участю :
представника позивача товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-
комерційна фірма «Текс» - Шемет В.Ю.
представника відповідача державної податкової інспекції в Артемівському районі
м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області - Гарбуз К.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «Текс» до державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання противоправним та скасування податкового повідомлення-рішення «Р» №0000702202 від 23.10.2013 року, -
ВСТАНОВИВ:
04.11.2013 року позивач звернувся до адміністративного суду з позовними вимогами до ТОВ «Виробничо-комерційної фірми «Текс» до державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання противоправним та скасування податкового повідомлення-рішення «Р» №0000702202 від 23.10.2013 року.
В обґрунтування своїх позовних вимог вказав, що TOB «ВКФ «Текс» зареєстрований у якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради 13.07.05 року за № 13821020000004913, ідентифікаційний код 33620040, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серії АОО № 486506.
Позивач, як платник податків, знаходиться на обліку в ДПІ в Артемівському районі м. Луганська з 28.07.05 за № 4267, що підтверджується довідкою ф. 4-ОПП від 28.07.05 за № 11937, з 05.10.05 являється платником податку на додану вартість, про що ДПІ Артемівському районі м. Луганська було видано свідоцтво № 17047957, індивідуальний податковий номер платника ПДВ 336200412336.
TOB «ВКФ «Текс» здійснює свою діяльність відповідно до Статуту та основного виду діяльності за КВЕД - 33.12 (Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення), що підтверджується довідкою Головного управління статистики у Луганській області АА № 564605 від 14.05.12.
23.10.13 під розписку TOB «Виробничо-комерційна фірма «Текс» (надалі - TOB) в приміщенні ДПІ в Артемівському районі м. Луганська було вручено податкове повідомлення-рішення № 0000702202 від 23.10.13 форми «Р».
Із змісту даного податкового повідомлення рішення вбачається, що відповідачем на підставі акту перевірки № 41/22-02/33620040 від 17.10.13 встановлено порушення:
- ст. 48, ст. 187 розділу V Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями), в результаті чого згідно з п.п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 та відповідно до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) TOB збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: Податок на додану вартість 3014010100 у розмірі 6 175,00 грн. та застосовано штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1 543,75 грн.
Позивач вважає податкове повідомлення-рішення № 0000702202 від 23.10.13 незаконним, необґрунтованим та таким, що суперечить чинному законодавству України і просить скасувати його повністю.
Акт перевірки № 41/22-02/33620040 від 17.10.13 може бути визнаний судом в якості доказу при вирішенні спору, де оскаржується рішення, яке є обов'язковим до виконання, тобто, в даному випадку податкове повідомлення-рішення № 0000702202 від 23.10.13.
Відповідно до змісту акту перевірки № 41/22-02/33620040 від 17.10.13 головним державним ревізором-інспектором відділу камеральних перевірок управління податкового аудиту ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Риб'янцем О.С. у порядку ст. 76 глави 8 розділу II Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2013 року, а саме: податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 року (від 12.09.2013 № 9056777403), яку TOB надало до ДПІ в Артемівському районі м. Луганська в електронному виді.
За результатами даної камеральної перевірки ревізором-інспектором складено акт перевірки № 41/22-02/33620040 від 17.10.13, яким встановлено заниження податкових зобов'язань, що підлягають сплаті до бюджету, в сумі 6175,00 грн.
Примірник (копія) даного Акту була вручена TOB у приміщенні ДПІ в Артемівському районі м. Луганська 17.10.13 під розписку, що підтверджується особистим підписом посадової особи TOB на першому примірнику даного Акту, який залишився у Відповідача.
На підставі Акту від 17.10.13 ДПІ в Артемівському районі м. Луганська було складено податкове повідомлення-рішення № 0000702202 від 23.10.13, яким TOB збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: Податок на додану вартість 3014010100 у розмірі 6175,00 грн. та застосовано штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1 543,75 грн.
Акт від 17.10.13, на підставі якого відповідачем складено податкове повідомлення-рішення № 0000702202 від 23.10.13, не відповідає формі згідно додатку 3 до Наказу № 1492.
Акт від 17.10.13 не містить відомостей щодо того, що:
саме на підставі пункту 200.10 статті 200 розділу V Податкового кодексу України Відповідачем проведено камеральну перевірку податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 року (від 12.09.2013 № 9056777403);
суттю помилки (порушення) у розділі «Перевіркою встановлено» є порушення TOB підпункту пункту статті розділу Податкового кодексу України, пункту Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25 листопада 2011 року № 1492, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2011 року за № 1490/20228 (із змінами), що є арифметичною (методологічною) помилкою (порушенням);
така арифметична (методологічна) помилка (порушення), встановлена у ході камеральної перевірки, вплинула чи не вплинула на розрахунки з бюджетом;
показником, у якому допущено помилку (порушення), є конкретний код рядка податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 року (від 12.09.2013 № 9056777403) або додатків до неї, в якому TOB вказало такий показник (розділ «Результати перевірки» Таблиця 1).
Із змісту Таблиці 1 розділу «Результати перевірки» Акту від 17.10.13 вбачається, що у якості показника, визначеного органом державної податкової служби, у якому допущено помилку (порушення), відповідачем відображено відомості щодо податкової накладної контрагента TOB (податковий кредит), а саме: TOB «ТД «Контактор», код ЄДРПОУ 33270073.
Відповідачем відповідно до п. 2.2 розділу II Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи підприємця, затверджених Наказом^Міністерства доходів і зборів України від 14.06.13 № 165, камеральну (електронну) перевірку податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 року (від 12.09.2013 № 9056777403), яку TOB надало до ДПІ в Артемівському районі м. Луганська в електронному виді, проведено другим способом, а саме: шляхом зіставлення даних програмних продуктів, результатів автоматизованого контролю податкової звітності, інформації з інших джерел.
Однак, п.п. 201.10, 201.15 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI передбачено:
п. 201.10 - податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до Державної податкової адміністрації України є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення органами державної податкової служби документальної позапланової виїзної перевірки продавця тау відповідних випадках покупця товарів/послуг.
п. 201.15 - зведені результати такого обліку відображаються в податкових деклараціях, форма яких встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу. Платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку - продавця, який видав податкову накладну такому платнику податку. Форма і порядок заповнення реєстру виданих та отриманих податкових накладних встановлюються відповідно до вимог розділу 11 цього Кодексу.
Платники податку щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді».
Разом з тим, зі змісту Акту від 17.10.13 не вбачається, що камеральною перевіркою встановлено порушення порядку заповнення TOB податкової накладної від 07.06.13 та порядку заповнення податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 року.
Згідно п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 123 Податкового кодексу України, у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного,значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, то це тягне за собою накладення на платника податків штрафу.
Згідно п.п. 54.3.2 п. 54.3. ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та'або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крш електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Відповідачем у зв'язку з виявленням нібито розбіжностей податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, відображених у Таблиці 1 розділу «Результати перевірки» Акту від 17.10.13, а саме:
- «за даними контрагента (податковий кредит) «ТД «Контактор», код ЄДРПОУ 33270073 «-», за даними платника (податкові зобов'язання) «податкова накладна № 1 від 07.06.2013 сума ПДВ 6 175,08»
документальна позапланова виїзна перевірка TOB відповідно до вимог абзаців десятого-одинадцятого п.п 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України не проводилася.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Підстави для проведення документальних перевірок визначені у ст. 78 Податкового кодексу України.
Отже, податкове повідомлення-рішення № 0000702202 від 23.10.13, яким TOB збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: Податок на додану вартість 3014010100 у розмірі 6 175,00 грн. та застосовано штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1543,75 грн. складено на підставі тільки акту камеральної (електронної) перевірки.
Враховуючи вищевикладене та норми діючого податкового законодавства України, Позивач вважає, що ДПІ в Артемівському районі м. Луганська, як контролюючий орган, зобов'язаний був самостійно визначити суму грошових зобов'язань TOB, як платнику податків, тільки у випадках, передбачених Податковим кодексом України, але на момент складення Відповідачем податкового повідомлення-рішення № 0000702202 від 23.10.13 вказаних випадків не існувало.
Відповідач фактично визначив суму податкових зобов'язань позивачу, чим безпосередньо порушив права та обов'язки TOB, а також порушив вимоги п.п. 54.3.2 ст. 54 Податкового кодексу України, де чітко зазначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
TOB вважає обґрунтованими та правомірними доводи, викладені у даному адміністративному позові, та вважає, що податкове повідомлення-рішення № 0000702202 від 23.10.13 про застосування до нього за платежем : Податок на додану вартість 3014010100 штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 7 718,75 грн. прийняте ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мали значення для прийняття даного рішення, а отже, зазначене рішення є таким, що суперечить вимогам діючого законодавства, та підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені конституцією та законами України.
Просив суд визнати протиправним та скасувати повністю податкове повідомлення-рішення ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську форми «Р» № 0000702202 від 23.10.13, яким TOB «ВКФ «Текс» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: Податок на додану вартість 3014010100 у розмірі 6 175,00 грн. та застосовано штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1 543,75 грн. Стягнути з Державного бюджету України на користь TOB «ВКФ «Текс» судовий збір у сумі 68,82 грн.
Представник відповідача позовні вимоги не визнала та вказала, що відповідно до п.п.75.1.1 п.75.1. ст. 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Відділ камеральних перевірок управління податкового аудиту на виконання вимог Наказу Міністерства доходів і зборів України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організацій та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку фізичної особи - підприємства» №165 від 14.06.2013р. (із змінами та доповненнями) повідомляє, що під час проведення камеральної перевірки ТОВ «ВКФ «ТЕКС» за серпень 2013 року встановлено порушення статті 48, статті 187, розділу V Податкового кодексу України суб'єктом господарювання, а саме занижено податкові зобов'язання суму ПДВ у розмірі 6175 грн., за результатами яких складено акт від 17.10.2013р. № 41/22-02/33620040.
У порядку визначеному статтею 76 глави 8 розділу II Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку" податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2013 року ТОВ «ВКФ «ТЕКС».
В ході аналізу податкової звітності ТОВ «ВКФ «ТЕКС» за серпень 2013 року, наданої до ДПІ в Артемівському районі м Луганська встановлено, що ТОВ «ВКФ «ТЕКС» «Розрахунком коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість (Д1)» за серпень 2013 року від 12.09.2013 року №9056756851 у зв'язку з поверненням товару відкориговані податкові зобов'язання по податковій накладній від 07.06.2013 року № 1, яка була виписана на ТОВ «ТД «Контактор» (код ЄДРПОУ 33270073) на суму ПДВ в розмірі 6175 грн.
Також «Розшифровкою податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)» від 12.09.2013 року №9056722871 до податкової декларації за серпень 2013 року від 12.09.2013 року №9056756851 ТОВ «ВКФ «ТЕКС» відкориговано суму податкових зобов'язань на адресу ТОВ «ТД «Контактор» (код ЄДРПОУ 33270073) в розмірі 6175 грн., у зв'язку з чим виникли розбіжності за серпень 2013 року по взаємовідносинам із ТОВ «ТД «Контактор» (код ЄДРПОУ 33270073) в частині заниження податкових зобов'язань на суму ПДВ в розмірі 6175 грн.
Відповідно до п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню.
Відповідно до п. 3.9. Наказу Міністерства фінансів України від 25.11.2011р. № 1492 (зі змінами та доповненнями), яким затверджено Порядок "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість" коригування податкових зобов'язань відображається у рядку 8 декларації з податку на додану вартість.
У рядку 8.1 - відображається збільшення або зменшення обсягів постачання та, відповідно, податкових зобов'язань, що здійснюється відповідно до статті 192 розділу V Кодексу.
У рядку 8.1.1 відображається збільшення або зменшення згідно зі статтею 192 розділу V Кодексу обсягів постачання, по яких не нараховувався податок на додану вартість.
При заповненні цих рядків обов'язковим є подання (Д1) (додаток 1), який заповнюється в розрізі контрагентів та розрахунків коригування до податкових накладних.
Також п.3 розділу IV вищезазначеного наказу передбачає внесення змін до податкової звітності, а саме у разі виправлення помилок у рядках поданої раніше декларації, до яких повинні додаватися додатки, до уточнюючого розрахунку чи декларації, до якої включені уточнені показники, повинні бути подані відповідні додатки, що містять інформацію щодо уточнених показників, що не було зроблено позивачем.
Отже, позивач неправомірно двічі відобразив зменшення податкових зобов'язань на суму ПДВ 6175,08 грн. по взаємовідносинам ТОВ «ТД «Контактор» шляхом відображення зазначеної суми по р.1 (Б) (відповідно до Додатка №5) та по р. 8.1 (Б) (Додаток №1) декларації за серпень 2013р.
Слід зазначити, що Додаток №5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» не передбачає включення відкоригованої суми податку згідно зі ст. 192 Податкового кодексу України.
За результатами камеральної перевірки складено акт від 17.10.2013 року № 41/22-02/33620040, яким встановлено заниження податкових зобов'язань, що підлягають сплаті до бюджету розмірі ПДВ - 6175 грн.
Примірник акту було вручено 17.10.20ІЗ року головному бухгалтеру TOB «ВКФ «ТЕКС» Романовій І.В.
За результатами перевірки показників податкової декларації з податку на додану вартість та додатків до неї на арифметико-логічні помилки встановлено, що на порушення статті 48, статті 187, розділу V Податкового кодексу України суб'єктом господарювання занижено податкові зобов'язання суму ПДВ у розмірі 6175,08 грн.
На підставі встановлених порушень та за результатами акту камеральної перевірки від 17.10.2013 року № 41/22-02/33620040 складено податкове повідомлення - рішення № 0000702202 від 23.10.2013 року на суму ПДВ - 6175 грн., та застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 1543,75 грн.
Виходячи з наведеного, ДНІ в Артемівському районі м. Луганська вважає, що позовна заява TOB «ВКФ «Текс» про скасування податкового повідомлення-рішення №0000702202 від 23.10.2013р. є безпідставною та не підлягає задоволенню.
Просила суд у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «Текс» - відмовити у повному обсязі.
Вислухавши сторони, та дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог із наступних підстав.
Судом встановлено, що TOB «ВКФ «Текс» зареєстрований у якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради 13.07.05 року за № 13821020000004913, ідентифікаційний код 33620040, свідоцтво про державну реєстрацію серії АОО № 486506 (а.с.21).
Позивач, як платник податків, знаходиться на обліку в ДПІ в Артемівському районі м. Луганська з 28.07.05 за № 4267, з 05.10.05 - платник податку на додану вартість, свідоцтво № 17047957, індивідуальний податковий номер платника ПДВ 336200412336.(а.с.25-26).
TOB «ВКФ «Текс» здійснює свою діяльність відповідно до Статуту та основного виду діяльності за КВЕД - 33.12 (Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення) (а.с.22-24).
Відповідно до змісту акту перевірки № 41/22-02/33620040 від 17.10.13 головним державним ревізором-інспектором відділу камеральних перевірок управління податкового аудиту ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Риб'янцем О.С. у порядку спи 76 глави 8 розділу II Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2013 року, а саме: податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 року (від 12.09.2013 № 9056777403), яку TOB надало до ДПІ в Артемівському районі м. Луганська в електронному виді.
За результатами даної камеральної перевірки ревізором-інспектором складено акт перевірки № 41/22-02/33620040 від 17.10.13, яким встановлено заниження податкових зобов'язань, що підлягають сплаті до бюджету, в сумі 6175,00 грн. (а.с.11-12).
Примірник (копія) даного Акту була вручена TOB у приміщенні ДПІ в Артемівському районі м. Луганська 17.10.13 під розписку, що не заперечують сторони по справі.
На підставі Акту від 17.10.13 ДПІ в Артемівському районі м. Луганська було складено податкове повідомлення-рішення № 0000702202 від 23.10.13, яким TOB збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: Податок на додану вартість 3014010100 у розмірі 6175,00 грн. та застосовано штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1 543,75 грн. (а.с.10)
23.10.13 під розписку TOB «Виробничо-комерційна фірма «Текс» у приміщенні ДПІ в Артемівському районі м. Луганська було вручено податкове повідомлення-рішення № 0000702202 від 23.10.13 форми «Р», що не заперечують сторони по справі.
Позивачем 01.09.2012 було укладено Договір постачання № 010912 з TOB «ТД «Контактор» (код ЄДРПОУ 33270073, м. Луганськ) на поставку продукції, кількість і асортимент якої визначається Сторонами в специфікаціях до цього Договору. (а.с.44)
На виконання умов договору № 010912 TOB «ТД «Контактор» згідно рахунку-фактури № СФ-0000014 від 22.05.2013 здійснило попередню оплату за товар у сумі 100 00,00 гри., у тому числі ПДВ 16 666,67 гри., що підтверджується випискою з поточного рахунку TOB «ВКФ «Текс» № 26003105169001 в AT «Імексбанк» за 23.05.2013 року (а.с46-48).
Згідно з п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-V1 датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів і послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
TOB «ТД «Контактор» була виписана та видана податкова накладна від 23.05.13 № 4 на суму 100 00,00 грн., у тому числі ПДВ 16 666,67 грн., яка була зареєстрована платником податку TOB «ВКФ «Текс» в Єдиному реєстрі податкових накладних, Порядок ведення якого затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10 № 1246, та відображена у податкових зобов'язаннях за травень 2013 року, що підтверджується квитанцією № 2 про прийняття ДПІ в Артемівському районі м. Луганська даної податкової накладної, реєстраційний № 9034336945 від 12.06.13, та змістом колонки Б рядка 1 розділу І. Податкові зобов'язання податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2013 року (квитанція про прийняття № 2, реєстраційний № 9034336905 від 12.06.13) (а.с.48-53).
На виконання умов Договору постачання № 010912 від 01.09.12 TOB «ВКФ «Текс» відповідно до Специфікації № 10 від 22.05.13 на підставі видаткової накладної № РН-0000020 від 07.06.13 на адресу TOB «ТД «Контактор» було відвантажено продукції на суму З 7 050,46 грн., у тому числі ПДВ 6175,08 грн.(а.с.58-59)
Продукція за видатковою накладною № РН-0000020 від 07.06.13 TOB «ВКФ «Текс» фактично була відвантажена TOB «ТД «Контактор» в рахунок отриманої попередньої оплати від покупця згідно рахунку-фактури № СФ-0000014 від 22.05.13, що підтверджується даними бухгалтерського обліку позивача по рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» за червень 2013 року.(а.с.61-62).
Головним бухгалтером TOB «ВКФ «Текс» помилково на суму відвантаженої за видатковою накладною № РН-0000020 від 07.06.13 продукції була повторно виписана податкова накладна від 07.06.13 № 1 на суму 37 050,46 грн., у тому числі ПДВ 6175,08 грн. (а.с.60,75).
Податкова накладна від 07.06.13 № 1 також була зареєстрована платником податку TOB «ВКФ «Текс» в Єдиному реєстрі податкових накладних та відображена у податкових зобов'язаннях за червень 2013 року, що підтверджується квитанцією № 2 про прийняття ДПІ в Артемівському районі м. Луганська даної податкової накладної, реєстраційний № 9042019915 від 15.07.13, та змістом колонки Б рядка 1 розділу І. Податкові зобов'язання податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2013 року (квитанція про прийняття № 2, реєстраційний № 9042018736 від 15.07.13). (а.с. 65).
Податкова накладна від 07.06.13 № 1 покупцю TOB «ТД «Контактор» не видавалась, тобто TOB «ТД «Контактор» не відносив суму ПДВ за даною податковою накладною у розмірі 6175,08 грн. до податкового кредиту, що підтверджується змістом Таблиці 1 розділу «Результати перевірки» Акту камеральної перевірки № 41/22-02/33620040 від 17.10.13, а саме:
- «за даними контрагента податковий кредит) «ТД «Контактор», код ЄДРПОУ 33270073 «-», за даними платника (податкові зобов'язання) «податкова накладна № 1 від 07.06.2013 сума ПДВ 6175,08 (а.с.80-81).
На виконання умов Договору постачання № 010912 від 01.09.12 TOB «ВКФ «Текс» відповідно до Специфікацій №№ 12, 13 від 13.08.2013 на підставі видаткових накладних №№ РН-0000025, РН-0000026, від 13.08.2013 в рахунок отриманої попередньої оплати від покупця згідно рахунку-фактури № СФ-0000014 від 22.05.13 на адресу TOB «ТД «Контактор» було відвантажено продукції на суму відповідно 5 850,07 грн., у тому числі ПДВ 975,01 грн. та 8600,11 грн., у тому числі ПДВ / 433,35 грн., що підтверджується даними бухгалтерського обліку Позивача по рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» за серпень 2013 року (а.с.69-74).
Позивачем 12.09.13 до ДПІ в Артемівському районі м. Луганська разом із податковою декларацією з податку на додану вартість за серпень 2013 року було подано Розрахунок коригування сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість (Д1) (додаток 1) на суму ПДВ 6175,08 грн., що підтверджується квитанцією № 2 про прийняття ДПІ в Артемівському районі м. Луганська даного розрахунку коригування, реєстраційний № 9056756851 від 12.09.13, та змістом колонки Б рядка 8.1 розділу І. Податкові зобов'язання податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 року (квитанція про прийняття № 2, реєстраційний № 9056777403 від 12.09.13).(а.с.13-17,76-77).
Головним бухгалтером ТОВ «ВКФ «Текс» помилково було подано Розшифровку податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (додаток 5) до податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 року, що згідно із Додатком 3 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 25.11.11 № 1492 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 17.12.12 № 1342), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.12.11 за № 1490/20228 є арифметичною (методологічною) помилкою, що не вплинула на розрахунки з бюджетом (а.с.15).
Відповідно до п. 200.10 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.
Відповідно до п. 75.1.1 ст. 75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Згідно до п. 48.1 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.
Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Згідно із п. 4 розділу IX Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 25.11.11 № 1492 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 17.12.12 № 1342), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.12.11 за № 1490/20228 ( надалі - Наказ № 1492) у разі якщо за результатами перевірки встановлено порушення, складається Акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.
Пунктами 201.10, 201.15 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI передбачено:
- «п. 201.10 - податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до Державної податкової адміністрації України є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення органами державної податкової служби документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
п. 201.15 - зведені результати такого обліку відображаються в податкових деклараціях, форма яких встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу. Платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку - продавця, який видав податкову накладну такому платнику податку. Форма і порядок заповнення реєстру виданих та отриманих податкових накладних встановлюються відповідно до вимог розділу 11 цього Кодексу.
Платники податку щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді».
На підставі вищенаведеного суд прийшов до висновку, що позивач довів обґрунтованість та правомірність адміністративного позову. Арифметична помилка, встановлена у ході камеральної перевірки (додаток №5, а.с.15) не вплинула на розрахунки з бюджетом. Таким чином, податкове повідомлення - рішення «Р» № 0000702202 від 23.10.2013 року, винесене відповідачем є безпідставним та противоправним.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України N 2747 від 06.07.2005 якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Судовий збір у сумі 172 грн. 05 коп. сплачений позивачем підлягає поверненню.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 11, 17-18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «Текс» до державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання противоправним та скасування податкового повідомлення-рішення «Р» №0000702202 від 23.10.2013 року, - задовольнити.
Визнати противоправним та скасувати податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області «Р» № 0000702202 від 23.10.2013 року на суму основного платежу 6 175,00 грн. та штрафних санкцій 1 543,75 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «Текс» судовий збір у сумі 172,05 грн. (сто сімдесят дві гривні 05 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено 25 листопада 2013 року.
Суддя Т.І. Ковальова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2013 |
Оприлюднено | 29.11.2013 |
Номер документу | 35494757 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Ковальова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні