ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 жовтня 2013 р. (11:22 год.) Справа №801/8905/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Панова О.І., при секретарі судового засідання Устінової І.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Головного управління Державної казначейської служби України в АР Крим
про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій
позивач, ОСОБА_1, , НОМЕР_1;
представник позивача, ОСОБА_2, , НОМЕР_2, свідоцтво НОМЕР_4;
представник відповідача, Сіротенко О.С., , НОМЕР_3;
Суть справи: ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Головного управління Державної казначейської служби України в АР Крим (далі - відповідач) про визнання протиправними дії Головного управління державної казначейської служби України в АР Крим щодо повернення поданого позивачем виконавчого листу Київського районного суду м. Сімферополя від 22.01.2013 року по справі № 2а-3/2010 з доданими до нього документами та зобов'язання Головного управління державної казначейської служби України в АР Крим прийняти до виконання виконавчий лист Київського районного суду м. Сімферополя від 22.01.2013 року по сраві № 2а-3/2010 та здійснити виконання за вказаним виконавчим документом.
Позов мотивовано тим, що відповідачем безпідставно повернено ОСОБА_1 виконавчий лист з посилання на пп. 1 п. 9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного і місцевого бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845.
Позивач та його представник у судовому засіданні на задоволенні своїх позовних вимог наполягав, надали у судовому засіданні уточнений адміністративний позов та просили долучити до матеріалів справи додаткові документи.
Відповідач в судове засідання не з'явився, повідомлені належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи, явку представника не забезпечили.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись статтями 122, 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу за відсутністю представника відповідача.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази, надані сторонами, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно з ч. 2 ст. 4 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.
У відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Згідно п. 1 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року №460/2011, Державна казначейська служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України.
Пунктом 2 Положення, визначено, що Казначейство України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України і Міністра.
Казначейство відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду; здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (п.п.5, 7 п.5 Положення).
Статтею 25 Бюджетного кодексу України передбачено, що Державне казначейство України здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.
Згідно ст. 3 Закону України «Про виконавче провадження», рішення про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами Державного казначейства України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року №845 затверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або божників, який визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами, які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.
Судом встановлено, що 22.01.2013 року Київським районним судом м. Сімферополя по справі №801/8905/13 виданий виконавчий лист, відповідно до якого стягнуто з Міністерства культури Автономної Республіки Крим (ЄДРПОУ 00047935) на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 18.11.2003 року по 12.05.2005, виходячи із заробітку за останні два календарні місяці роботи, вирахувані в порядку постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 «Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати»: червень та липень 2003 року в сумі 33498, 88 грн. без урахування утриманих податку з доходів фізичних осіб та інших обов'язкових платежів та моральну шкоду в розмірі 5000,00 грн.
Листом за № 11.0-10.2/669-6661 від 21.08.2013 року позивачу було повернено подані ним документи щодо виконання виконавчого листу Київського районного суду м.Сімферополя від 22.01.2013 року по справі № 2а-3/2010 з посиланням на пп. 1 п. 9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного і місцевого бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845, а саме з тих підстав, що у виконавчому листі не вірно вказаний код ЄДРПОУ боржника.
Відповідно до п.п.1 п. 9 Порядку виконання рішень про списання коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. №845 ( в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2013р. №45), орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли виконавчий документ:
- не підлягає виконанню органом Казначейства;
- подано особою, що не має відповідних повноважень;
- пред'явлено до виконання з пропущенням установленого строку;
- видано або оформлено з порушенням установлених вимог;
рішення про стягнення коштів не набрало законної сили, крім випадків, коли судове рішення про стягнення коштів допущено до негайного виконання в установленому законом порядку;
суми коштів, зазначених у судовому рішенні про стягнення коштів, повернуті стягувачеві за поданням органу, що контролює справляння надходжень бюджету, або за рахунок таких коштів виконано грошові зобов'язання чи погашено податковий борг стягувача перед державним або місцевим бюджетом;
відсутній залишок невідшкодованого податку на додану вартість, узгоджений із стягувачем:
стягувач відмовився від виконання виконавчого документа або відкликав його без виконання;
наявні інші передбачені законом випадки.
Зазначений перелік є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.
Отже пп. 1 п. 9 Порядка виконання рішень про списання коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. №845, відповідно до якого державний виконавець орган Казначейства повертає виконавчий документ, встановлений вичерпний перелік підстав для повернення, тобто умовою застосування ціх підстави є наявність таких обставин, що виключають можливість прийняття виконавчого листа до виконання.
У спірних правовідносинах відсутні належні підстави для застосування пп. 1 п. 9 Порядку виконання рішень про списання коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. №845.
Також судом встановлено, що боржником за виконавчим документом є Міністерство культури Автономної Республіки Крим ЄДРПОУ якого значиться як 00047935. Яке є юридичною особою, що знаходиться у стані припинення підприємницької діяльності. Станом на час розгляду справи його ліквідацію не завершено.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративно судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Міністерство культури Автономної Республіки Крим з ЄДРПОУ 33656475 є іншою юридичною особою, що встановлено постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 10.05.2011 року.
А саме Міністерство культури Автономної Республіки Крим постановою Верховної Ради Автономної Республіки Крим «Про структуру Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, системі органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим і внесення змін до деяких нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим»від 12.05.2005 №1283-4/05 ліквідований та створено Міністерство культури та мистецтв Автономної Республіки Крим. Пунктом 7 постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим «Про склад Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, структуру органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, апарату Ради Міністрів Автономної республіки Крим ті внесення змін до деяких нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим» №216-6/11 від 16.02.2011 перейменовано Міністерство культури та мистецтв Автономної Республіки Крим в Міністерство культури Автономної Республіки Крим.
Згідно довідки державної служби статистики України в АР Крим №03.3-14/1076 від 09.10.2013 року Міністерство Культури Автономної Республіки Крим з ЄДРПОУ 33656475 було зареєстроване 27.07.2005 року і до 21.03.2011 року суб'єкт значився з назвою Міністерство культури і мистецтв Автономної Республіки Крим.
Таким чином це інша юридична особа, що є відміною від боржника за виконавчим документом.
Суд вважає за необхідне зауважити, що перебування боржника в стані припинення підприємницької діяльності не є перешкодою для виконання судового рішення, оскільки боржник є цивільно правоздатною юридичною особою, оскільки відповідно до ч.4 ст. 91 ЦК України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення. Ліквідація юридичної особи регламентується ст. 111 ЦК України та згідно з ч.14 ст. 111 ЦК України завершується проведенням державної реєстрації припинення юридичної особи в установленому законом порядку.
Оскільки до ЄДРПОУ не внесено запис про припинення боржника Міністерства культури Автономної Республіки Крим з СДРПОУ 00047935, то ця юридична особа не припинена та є правоздатною.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень -за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи встановлені обставини справи, Головне управління державної казначейської служби України в АР Крим повертаючи позивачу виконавчий лист з доданими до нього документами діяв без дотримання норм чинного законодавства та протиправно, а отже наявні усі правові підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 у повному обсязі.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Під час судового засідання, яке відбулось 23.10.13 року оголошено вступну та резолютивну частину постанови. Повний текст постанови складено 28.10.2013 року.
Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити.
2.Визнати протиправними дії Головного управління державної казначейської служби України в АР Крим щодо повернення поданого позивачем виконавчого листу Київського районного суду м.Сімферополя від 22.01.2013 року по справі № 2а-3/2010 з доданими до нього документами.
3. Зобов'язати Головне управління державної казначейської служби України в АР Крим прийняти до виконання виконавчий лист Київського районного суду м. Сімферополя від 22.01.2013 року по справі № 2а-3/2010 та здійснити виконання за вказаним виконавчим документом.
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 судові витрати у розмірі 34, 41 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Панов О.І.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2013 |
Оприлюднено | 28.11.2013 |
Номер документу | 35508141 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Воробйова Світлана Олександрівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Воробйова Світлана Олександрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні