УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 жовтня 2013 р.Справа № 816/4026/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Бондара В.О.
Суддів: Донець Л.О. , Кононенко З.О.
за участю секретаря судового засідання Губарь А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 02.08.2013р. по справі № 816/4026/13-а
за позовом Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області
до Селянського (фермерського) господарства "Терен"
про визнання статуту недійсним,
ВСТАНОВИЛА:
02.07.2013 року Кременчуцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Полтавській області (далі - позивач) звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Селянського (фермерського) господарства "Терен" (далі - відповідач) про визнання статуту СФГ "Терен" від 06.04.2010 №1 нова редакція (зареєстрований в реєстрі №368 та посвідчений приватним нотаріусом Глобинського районного нотаріального округу - ОСОБА_1) недійсним.
Постановою Плтавського окружного адміністративного суду від 02.08.2013 року в задоволенні адміністративного позову Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області до Селянського (фермерського) господарства "Терен" про визнання статуту недійсним - відмовлено.
Позивач, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить суд постанову суду першої інстанції скасувати, ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
В обґрунтування апеляційної скарги позивачем зазначено, що судом першої інстанції неправильно застосовані та порушено норми матеріального та процесуального права. Таким чином, скаржником зазначено, що суд першої інстанції при вирішення справи невірно застосував норми закону в зв'язку з чим, оскаржувана постанова підлягає скасуванню.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши, в межах апеляційної скарги постанову суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що доводи позивача про те, що установчі документи СФГ "Терен", складені з порушенням податкового та іншого законодавства України, оскільки відповідно до п. 8.1 Статуту трудові відносини у фермерському господарстві базуються на основі праці його членів, проте не всі члени фермерського господарства мають відношення до господарської діяльності СФГ "Терен" та отримують доходи від праці в даному товаристві, не може мати наслідком визнання недійсними установчих документів такої юридичної особи. За таких обставин, судом першої інстанції зроблено висновок, що вимоги позовної заяви є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Як було встановлено судом першої інстанції та знайшло своє підтвердження під час апеляційного розгляду, що Селянське (фермерське) господарство (ідентифікаційний код юридичної особи 30748730) зареєстроване 07.02.2000 Глобинською районною державною адміністрацією Полтавської області, про що зроблено запис 20.01.2000 у журналі обліку реєстраційних справ за № 3, перебуває на податковому обліку в Кременчуцькій ОДПІ з 03.03.2000.
Засновником та головою Селянського (фермерського) господарства "Терен" виступає ОСОБА_2.
Рішенням голови СФГ "Терен" №1 від 06.04.2010 Статут господарства затверджений в новій редакції.
08 квітня 2010 року державним реєстратором Глобинської районної державної адміністрації полтавської області проведено державну реєстрацію змін до установчих документів СФГ "Терен", про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис за №1 561 105 0006 000044.
Також, судом першої інстанції встановлено, що кременчуцька ОДПІ вважає, що установчі документи СФГ "Терен", складені з порушенням податкового та іншого законодавства України, оскільки відповідно до п. 8.1 Статуту трудові відносини у фермерському господарстві базуються на основі праці його членів, проте не всі члени фермерського господарства мають відношення до господарської діяльності СФГ "Терен" та отримують доходи від праці в даному товаристві. Доходи у вигляді заробітної плати у СФГ "Терен" мають лише ОСОБА_3 та ОСОБА_2
У зв'язку із цим, Кременчуцька ОДПІ звернулася до суду із позовною заявою про визнання недійсним статуту СФГ "Терен" в редакції від 06.04.2010 (зареєстрований в реєстрі №368 та посвідчений приватним нотаріусом Глобинського районного нотаріального округу - ОСОБА_1).
Враховуючи викладене, колегія суддів зазначає, що згідно частини 1 статті 3 Закону України "Про фермерське господарство", членами фермерського господарства можуть бути подружжя, їх батьки, діти, які досягли 14-річного віку, інші члени сім'ї, родичі, які об'єдналися для спільного ведення фермерського господарства, визнають і дотримуються положень Статуту фермерського господарства. Членами фермерського господарства не можуть бути особи, які працюють у ньому за трудовим договором (контрактом).
Відповідно до статті 87 Цивільного кодексу України, для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження. Установчим документом товариства є затверджений учасниками статут або засновницький договір між учасниками, якщо інше не встановлено законом.
У статуті товариства, згідно частини 1 статті 88 Цивільного кодексу України, вказуються найменування юридичної особи, органи управління товариством, їх компетенція, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до товариства та виходу з нього, якщо додаткові вимоги щодо змісту статуту не встановлені цим Кодексом або іншим законом.
Зазначені відомості, а саме відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом, відповідно до частини 4 статті 89 Цивільного кодексу України, вносяться до єдиного державного реєстру.
Аналіз свідчить, що дані, що містяться в Статуті товариства є первинними по відношенню до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч.6 ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" встановлено, що у разі державної реєстрації фермерського господарства крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається копія Державного акта на право приватної власності засновника на землю або копія Державного акта на право постійного користування землею засновником, або нотаріально посвідчена копія договору про право користування землею засновником, зокрема на умовах оренди.
Відповідно до статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається або копія рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників), завірена в установленому порядку, або нотаріально засвідчена копія заяви фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасників), або нотаріально засвідчена копія документа про перехід чи передання частки учасника у статутному капіталі товариства, або нотаріально посвідчений договір про такий перехід чи передання, або рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.
Згідно з ч.1, 2 статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
В Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо юридичної особи, зокрема, перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі ім'я, місце проживання, ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків, якщо засновник - фізична особа; найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа; прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) та ідентифікаційні номери фізичних осіб - платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори.
Також, колегія суддів зазначає, що внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомостей про членів селянського фермерського господарства, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" не передбачено.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до пункту 1.2 Статуту СФГ "Терен" в редакції від 06.04.2010, СФГ "Терен" створене ОСОБА_4, є формою підприємницької діяльності із створенням юридичної особи з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм для ведення фермерського господарства, відповідно до закону, має свій штамп, круглу печатку, будь-які рахунки в державних, інвестиційних, акціонерних та спільних банках на території України та за її межами.
Згідно пункту 2.1 Статуту членами фермерського господарства є: ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_3, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15
Відповідно до пункту 3.1 Статуту головою фермерського господарства є ОСОБА_4.
Також, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 12.10.2012 у переліку засновників (учасників) юридичної особи зазначені: ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_3, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, які згідно до Статуту позивача є членами товариства.
Таким чином дані, що були внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не відповідали, станом на 12.10.2012, даним Статуту СФГ "Терен".
Наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомостей, що не відповідають даним Статуту товариства є підставою для зміни таких відомостей, але не визначена чинними законодавством як підстава для визнання Статуту недійсним.
Як вбачається з п. 4.1 Статуту, землі фермерського господарства можуть складатися із земельних ділянок, що належать на праві власності фермерському господарству як юридичній особі; земельних ділянок, що належать громадянам членам фермерського господарства на праві приватної власності; земельних ділянок, що використовуються фермерським господарством на умовах оренди. Право володіння та користування земельними ділянками, які знаходяться у власності членів фермерського господарства, здійснює фермерське господарство.
Відповідачем надано копію статуту Селянського (фермерського) господарства "Терен", зареєстрованого в новій редакції 29.07.2013 Реєстраційною службою Глобинського районного управління юстиції Полтавської області, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис за №1 561 105 0011 000044.
При цьому, згідно із витягом з Єдиного державного реєстру станом на дату ухвалення рішення, ОСОБА_4 зазначений як засновник (учасник) юридичної особи, керівник та єдина особою, яка має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності у тому числі підписувати договори та окремо зазначено членів СФГ "Терен" згідно п. 5.8 Статуту.
Щодо твердження Кременчуцької ОДПІ про відсутність у Статуті СФГ "Терен" відомостей про розмір частки кожного засновника та члена фермерського господарства, колегія суддів зазначає, що відповідно до статті 1 Закону України "Про фермерське господарство" фермерське господарство діє на основі Статуту. У Статуті зазначаються найменування господарства, його місцезнаходження, адреса, предмет і мета діяльності, порядок формування майна (складеного капіталу), органи управління, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до господарства та виходу з нього та інші положення, що не суперечать законодавству України.
Згідно розділу 5 "Майно фермерського господарства" Статуту СФГ "Терен", зареєстрованого в новій редакції 06.04.2010, член фермерського господарства має право на отримання частини майна фермерського господарства при його ліквідації або у разі припинення членства відповідно до його трудового внеску, на протязі 12 місяців з моменту виходу чи ліквідації.
Як вбачається з матеріалів справи, у разі припинення членства у СФГ "Терен" або при його ліквідації член фермерського господарства має право на отримання частини майна відповідно до його трудового внеску за останні 12 місяців з моменту виходу чи ліквідації.
Таким чином, Статутом СФГ "Терен" в редакції від 06.04.2010, передбачений розмір частки кожного засновника та члена фермерського господарства.
Враховуючи викладене, колегія суддів зазначає, що підстав для визнання недійсним статуту Селянського (фермерського) господарства "Терен" в редакції від 06.04.2010 № 1 (зареєстрований в реєстрі №368 та посвідчений приватним нотаріусом Глобинського районного нотаріального округу - ОСОБА_1), про які вказано Кременчуцькою ОДПІ Головного управління Міндоходів у Полтавській області у позові, не вбачається.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Відповідно до ч.1 ст.195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на вищевикладене, постанова суду ухвалена з дотриманням норм процесуального права, у відповідності до вимог норм матеріального права, тому колегія суддів вважає, що підстав для її скасування немає.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 02.08.2013р. по справі № 816/4026/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Бондар В.О. Судді (підпис) (підпис) Донець Л.О. Кононенко З.О. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Бондар В.О.
Повний текст ухвали виготовлений 21.10.2013 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2013 |
Оприлюднено | 28.11.2013 |
Номер документу | 35520200 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бондар В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні