Постанова
від 21.10.2013 по справі 804/12749/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 жовтня 2013 р. Справа № 804/12749/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді при секретарі судового засіданняЗахарчук Н. В. Кузнецов С.М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Дочірнього підприємства "Дніпропетровький облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" в особі філії «Синельниківський райавтодор» Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» до Дніпропетровської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ :

Дочірнє підприємство «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» в особі філії «Синельниківський райавтодор» Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (далі - ДП «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України»», позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Дніпропетровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області (далі - Дніпропетровська ОДПІ ГУ Міндоходів України у Дніпропетровській області, відповідач), в якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення Дніпропетровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 23.08.20 1 3 р. № 0004281720 про суму нарахованого податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в частині визначення основного платежу - 11 636,96 грн., штрафних (фінансових) санкцій - 2 909,24 грн., всього на суму 14 546,20 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані наступними обставинами.

В період з 15.04.2013 р. по 26.04.2013 р. Дніпропетровською державною об'єднаної державною податковою інспекцією Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області проводилась документальна планова виїзна перевірка філії «Синельниківський райавтодор» Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України».

За результатами проведеної перевірки складено акт від 13.05.2013 р. №456/222/26236311 «Про результати планової виїзної перевірки філії «Синельниківський райавтодор» дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», (код за ЄДРПОУ 26236311) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2010 р. по 31.12.2012 р. валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2010 р. по 31.12.20012 р.», в якому викладено порушення податкового законодавства.

Так, в акті перевірки викладені висновки відповідача стосовно недодержання позивачем наступних норм чинного законодавства: порушено п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168. абз. «а» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-УІ, а саме станом на 31.12.2012 року не перераховано податку на доходи фізичних осіб у сумі 11636,96 грн., в тому числі за жовтень 2012 року у сумі 1634,84 грн. та листопад 2012 року у сумі 10002,12 грн. та нарахована пеня за несвоєчасне перерахування податку на доходи фізичних осіб у сумі 865,80 грн. та абз. «б» н. 1 76.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

Позивачем податкове повідомлення - рішення № 0001951720 було частково визнано та сплачено: платіжним дорученням від 09.07.2013 р. № 162 сплачено пеню у розмірі 865, 80 грн. з податку на доходи фізичних осіб за несвоєчасне проведення розрахунків з бюджетом, платіжним дорученням від 25.07.2013 р. № 167 сплачено штраф у розмірі 510,00 грн. за допущені помилки у звітності за формою 1 - ДФ.

Однак, позивачем не було визнано податкове повідомлення - рішення № 0001951720 в частині нарахування суми основного платежу 11 636,96 грн., штрафних (фінансових) санкцій - 2 909,24 грн., у зв'язку з чим було застосовано процедуру адміністративного оскарження, що передбачено нормами ст. 56 ПК України.

У зв'язку з цим, позивач не погоджується з оскаржуваними податковими повідомленнями - рішеннями та вважає, що відповідач допустив порушення в застосуванні норм законодавства при складанні акту та не врахував всі об'єктивні обставини, а тому податкові повідомлення - рішення підлягають скасуванню.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, адміністративний позов не визнав, надав до суду письмові заперечення, зазначивши наступне.

Перевіркою встановлено, що позивачем подано податкову звітність за формою 1-ДФ з відповідні періоди з помилками (недостовірними відомостями), а тому застосування штрафної санкції у сумі 510, 00 грн. до філії «Синельниківський райавтодор» Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» є правомірним.

Відповідно до Акту перевірки станом на 31.12.2012 р. філією «Синельниківський райавтодор» Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» не перераховано до бюджету податок на доходи фізичних осіб у сумі 11 636, 96 грн., у тому числі за жовтень 2012 року - 1634,84 грн., листопад 2012 року - 10002, 12 грн.

ТОбто, перевіркою підсумків у відомостях нарахування заробітної плати (ф.15) з питання повноти і своєчасності перерахування до бюджету утриманих сум податку з доходів фізичних осіб, встановлено несвоєчасне перерахування до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб з нарахованої суми заробітної плати на протязі 2010 - 2012 року. З огляду на вищевикладене відповідач вважає, що тому податкові повідомлення - рішення винесені на законних підставах та не підлягають скасуванню.

Згідно ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Таким чином, частина 6 статті 128 КАС України, надає суду можливості проводити подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, суд вважає необхідним даний позов задовольнити в повному обсязі з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, В період з 15.04.2013 р. по 26.04.2013 р. Дніпропетровською державною об'єднаної державною податковою інспекцією Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області проводилась документальна планова виїзна перевірка філії «Синельниківський райавтодор» Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України».

Так, в акті перевірки викладені висновки відповідача стосовно недодержання позивачем наступних норм чинного законодавства: порушено п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168. абз. «а» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-УІ, а саме станом на 31.12.2012 року не перераховано податку на доходи фізичних осіб у сумі 11636,96 грн., в тому числі за жовтень 2012 року у сумі 1634,84 грн. та листопад 2012 року у сумі 10002,12 грн. та нарахована пеня за несвоєчасне перерахування податку на доходи фізичних осіб у сумі 865,80 грн. та абз. «б» н. 1 76.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

Позивач, не погодившись з висновками акту від 13.05.2013 р. № 456/222/26236311, у відповідності до припису п. 86.7 ст. 86 ПК України листом від 16.05.2013 р. № 88 надіслав на адресу відповідача свої заперечення.

Відповідач листом від 23.05.2013 р. № 8869/10/17.2-19 повідомив позивача, що за результатами розгляду його заперечень висновки акту перевірки від 13.05.2013 р. № 456/222/2623631 1 залишено без змін.

Одночасно позивачу листом від 23.05.2013 р. № 8909/10/17.2-19 було направлено податкове повідомлення-рішення від 23.05.2013 р. № 0001951720 про суму нарахованого податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 15 922,00 грн., у т.ч. за основним платежем - 11 636,96 грн., штрафними (фінансовими) санкціями - 3 419,24 грн., пеня - 865.80 грн. (далі - ППР № 0001951720). Разом з ППР № 0001951720 отримано розрахунок штрафних (фінансових) санкцій.

Позивачем ППР № 0001951720 було частково визнано та сплачено: платіжним дорученням від 09.07.2013 р. № 162 сплачено пеню у розмірі 865.80 грн. з податку на доходи фізичних осіб за несвоєчасне проведення розрахунків з бюджетом, платіжним дорученням від 25.07.2013 р. № 167 сплачено штраф у розмірі 510,00 грн. за допущені помилки у звітності за формою 1 -ДФ.

Однак, позивачем не було визнано ППР № 0001951720 в частині нарахування суми основного платежу 11 636,96 грн., штрафних (фінансових) санкцій - 2 909,24 грн., у зв'язку з чим було застосовано процедуру адміністративного оскарження, що передбачено нормами ст. 56 ПК України.

Так, в порядку п. 56.2 ст. 56 ПК України 06.06.2013 р. позивачем була направлена скарга № 101 від 06.06.2013 р. до Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.

Рішенням Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 14.06.2013 р. №451/10/10-25 термін розгляду скарги позивача було продовжено до 05.08.2013 р. включно.

07.08.2013 року позивач отримав від Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області рішення про результати розгляду первинної скарги від 02.08.2013 р. № 1579/10/10-25. Зазначеним рішенням скаргу позивача задоволено частково: ППР № 0001951720 скасовано в частині визначення розміру пені з податку на доходи фізичних осіб у сумі 865,80 грн., в іншій частині ППР № 0001951720 залишено без змін, а скарга - без задоволення.

За результатами розгляду скарги ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області позивач листом від 23.08.2013 р. № 1845/10/04-17-17-03-19 отримав від Дніпропетровської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області податкове повідомлення-рішення від 23.08.2013 р. № 0004281720 про суму нарахованого податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 15 056,20 грн., у т.ч. за основним платежем - 11 636,96 грн., штрафними (фінансовими) санкціями - 3 419, 24 грн. (далі - ППР № 0004281720). Разом з ППР № 0004281720 отримано розрахунок штрафних (фінансових) санкцій.

Не погодившись з таким рішенням Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, позивач в порядку її. 56.6 ст. 56 ПК України направив скаргу від 15.08.2013 р. № 153 на адресу Міністерства доходів і зборів України.

03.09.2013 року позивач отримав від Міністерства доходів і зборів України рішення про результати розгляду повторної скарги від 29.08.2013 р. № 9949/6/99-90-10-01-03-14. яким залишено без змін рішення ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області від 02.08.2013 р. № 1579/10/10-25. прийняте за розглядом первинної скарги, а скаргу залишено без задоволення.

Сума податку з доходів фізичних осіб у розмірі 11 636,96 грн., визначена відповідачем як основний платіж в ППР № 0004281720, вже була у повному обсязі сплачена позивачем до бюджету платіжними дорученнями від 03.01.2013 року № 3, від 28.01.2013 року № 12 від 28.01.2013 року № 19, від 04.02.2013 року № 31, від 04.02.2013 року № 42 тобто відповідач вимагає повторної сплати вже сплаченого податку на доходи фізичних осіб.

Працівникам філії «Синельниківський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 31.10.2012 року було нараховано заробітну плату за жовтень 2012 року у загальній сумі 76 624,25 грн., 30.11.2012 року було нараховано заробітну плату за листопад 2012 року у загальній сумі 75 304,47 грн.

При цьому філією «Синельниківський райавтодор» як податковим агентом з суми нарахованої працівникам заробітної плати (оподатковуваного доходу) за жовтень 2012 року було нараховано та утримано податок з доходів фізичних осіб у розмірі 10 246, 24 грн. за листопад 2012 року було нараховано та утримано податок з доходів фізичних осіб у розмірі 10 002, 12 грн.

Сплату податку за жовтень 2012 року протягом 2012 року було здійснено частково на загальну суму 6585,00 грн. платіжними дорученнями від 07.12.2012 року № 291 на суму 1 600, 00 грн. та від 19.12.2012 року на суму 4 985,00 грн., всього - 6585,00 грн. Сплата податку за листопад 2012 року у 2012 році не здійснювалась.

Остаточно податок з доходів фізичних осіб за жовтень 2012 року та листопад 2012 року у розмірі 11 636,96 грн. сплачено до бюджету у 2013 році у складі сум податку, перерахованих платіжними дорученнями від 03.01.2013 року № 3 на суму 1131,00 грн., від 28.01.2013 року № 12 на суму 9 588,72 грн., від 28.01.2013 року № 19 на суму 413,40 грн., від 04.02.2013 року № 31 на суму 2 214,64 грн., від 04.02.2013 року № 42 на суму 315,60 грн., всього на суму 13 663, 36 грн. одночасно із виплатою заборгованості по заробітній платі працівникам.

Відповідач обґрунтовує нарахування основного платежу по податку на доходи фізичних осіб у розмірі 11 636,96 грн. наступним.

В акті перевірки від 13.05.2013 р. № 456/222/26236311 у розділі 3.5.7 «Перевірка правильності обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб» наведено наступну інформацію.

Згідно оборотно-сальдової відомості по рахунку 641 (розрахунки по ПДФО) за 2012 рік встановлено, що залишок по податку на доходи фізичних осіб на кінець перевіряє мого періоду, а саме: станом на 31.12.2012 року становить у сумі 25 689,64 грн., за наслідками перевірки -25 675, 53 грн., в тому числі заборгованість по податку на доходи фізичних осіб за грудень 2012 року у сумі 14 038.57 грн., за листопад 2012 року у сумі 10 002,12 грн. та за жовтень 2012 року у сумі 1 634, 84 грн.

Отже, враховуючи вищенаведене, станом на 31.12.2012 року згідно оборотно-сальдової відомості по рахунку 641 (розрахунки по ПДФО) за 2012 рік по філії «Синельниківський райавтодор» сума заборгованості по податку на доходи фізичних осіб становить 25 675, 53 грн. в тому числі поточна заборгованість за грудень 2012 року у сумі 14 038, 57 грн., та заборгованість по податку на доходи фізичних осіб по якій минув термін сплати до бюджету згідно п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України за листопад 2012 року у сумі 10 002,12 грн. (термін сплати 31.12.2012 року) та за жовтень 2012 року у сумі 1 634, 84 грн. (термін сплати 30.11.2012 року).

Таким чином, філією «Синельниківський райавтодор» станом на 31.12.2012 року в порушення п. п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України не перераховано узгодженого податкового зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб у сумі 11 636, 96 грн., втому числі частково за жовтень 2012 року у сумі 1 634,84 грн. та за листопад 2012 року у сумі 10 002, 12 грн.

Крім того, на підставі статті 127 Податкового кодексу України за порушення термінів сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб у розмірі 11 636,96 грн. відповідачем застосовано штрафну санкцію у розмірі 25 відсотків від суми несплаченого податку - 2 909, 24 грн.

Відповідно до п.п. 162.1.3 п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України, платником податку на доходи фізичних осіб є податковий агент.

За приписом п. 18.1 ст. 18 того ж кодексу, податковим агентом визнається особа, на яку цим Кодексом покладається обов'язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків.

За визначенням п.п. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.

Відповідно абз. 2 п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.

Згідно п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПК України, податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

За приписом п.п. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 ПК України, суми податку на доходи, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Виходячи з даних норм Податкового кодексу, філія «Синельниківський райавтодор». нараховуючи та виплачуючи заробітну плату працівникам філії, зобов'язана та виступає у ролі податкового агента, на якого законодавством покладено обов'язок нараховувати, утримувати та своєчасно сплачувати податок з доходів фізичних осіб до бюджету від імені та за рахунок працівників філії з тих доходів, що їм виплачуються. Сума податку визначається податковим агентом самостійно.

За визначенням 14.1.156п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно п. 54.2 ст. 54 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податковою агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплата податку до відповідного бюджету.

Виходячи з наведених приписів, сума податку з доходів фізичних осіб у розмірі 10 246,24 грн., визначена філією «Синельниківський райавтодор» під час нарахування заробітної плати та інших виплат працівникам за жовтень 2012 року, та сума податку з доходів фізичних осіб у розмірі 10 002,12 гри., визначена філією «Синельниківський райавтодор» під час нарахування заробітної плати та інших виплат працівникам за листопад 2012 року, вважаються узгодженими надень сплати таких сум, який визначається згідно вимог законодавства для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.

Відповідно п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

За приписом п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 ПК України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, ідо дорівнює:

календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

За вимогами п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно п. 31.1 ст. 31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Як слідує з наведених норм Податкового кодексу, філія «Синельниківський райавтодор», нарахувавши 31.10.2012 року працівникам заробітну плату за жовтень 2012 року та утримавши з неї податок на доходи фізичних осіб за жовтень 2012 року у розмірі 10 246,24 грн., але фактично не виплачуючи заробітну плату через відсутність грошових коштів, зобов'язана була сплатити податок на доходи фізичних осіб до бюджету не пізніше ЗО календарних днів, наступних за місяцем нарахування заробітної плати (доходу), тобто до 30.11.2012 року (включно), незалежно від факту виплати або невиплати заробітної плати працівникам.

Аналогічно, нарахувавши 30.11.2012 року працівникам заробітну плату за листопад 2012 року, нарахувавши та утримавши з неї податок на доходи фізичних осіб за листопад 2012 року у розмірі 10 002,12 грн., але фактично не виплачуючи заробітну плату через відсутність грошових коштів, філія «Синельниківський райавтодор» зобов'язана була сплатити до бюджету податок на доходи фізичних осіб до 30.12.2012 року (включно). У разі несплати податку такий податок вважається не сплаченим своєчасно.

У зв'язку з відсутністю грошових коштів податок з доходів фізичних осіб за жовтень 2012 року філією «Синельниківський райавтодор» у 2012 році сплачувався частинами: -платіжним дорученням від 07.12.2012 року № 291 на суму 1 600,00 грн.: - платіжним дорученням від 19.12.2012 року № 297 на суму 4 985,00 грн. всього на суму 6585,00 грн.

Отже, у законодавчо визначені терміни включно до 30.11.2012 року та до 30.12.2012 року податок у повному сплачено не було, тому у позивача станом на 31.12.2012 року обліковувався податковий борг по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 11 636.96 грн., у т.ч. за жовтень 2012 року - 1 634,84 грн., за листопад 2012 року - 10 002,12 грн.

Згідно визначення п. п. 14.1.175. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Податок з доходів фізичних осіб за жовтень 2012 року у сумі 1 634, 84 грн. та за листопад 2012 року у сумі 10 002,12 грн. (фактично податковий борг), всього у сумі 11 636, 96 грн. сплачено позивачем до бюджету у складі сум податку, перерахованих платіжними дорученнями від 03.01.2013 року № 3 на суму 1131.00 грн., від 28.01.2013 року № 12 на суму 9 588.72 грн.. від 28.01.2013 року № 19 на суму 413,40 грн., від 04.02.2013 року № 31 на суму 2 214.64 гри., від 04.02.2013 року № 42 на суму 315,60 грн., всього на суму 13 663,36 грн., одночасно із виплатою заборгованості по заробітній платі працівникам.

Плановою документальною перевіркою позивача було охоплено період з 01.04.2010 року по 31.12.2012 року включно. Перевірка проводилась з 15.04.2013 року по 26.04.2013 року.

Станом на момент проведення перевірки - квітень 2013 року - податковий борг філії «Синельниківський райавтодор» з податку на доходи фізичних осіб за жовтень 2012 року та листопад 2012 року у загальному розмірі 11 636,96 грн.. було погашено в повному обсязі.

Однак суд зазначає, що відповідачем в ході перевірки не було прийнято до уваги документи, що свідчать про фактичну сплату у січні та лютому 2013 року у повному обсязі податку з доходів фізичних осіб (податкового боргу) за жовтень 2012 року та листопад 2012 року. З незрозумілих причин за наслідками перевірки відповідачем прийнято рішення про повторне нарахування сум податку з доходів фізичних осіб за жовтень 2012 року у розмірі 1 634,84 грн. та за листопад 2012 року у розмірі 10 002,12 грн., всього на суму 11 636,96 грн., які раніше вже були позивачем самостійно визначені (нараховані), утримані та сплачені до бюджету.

Згідно п. п. 14.1.157 п.14.1 ст. 14 ПК України, податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Сума податку з доходів фізичних осіб за жовтень 2012 року у розмірі 1 634,84 грн. та за листопад 2012 року у розмірі 10 002,12 грн. не була визначена відповідачем в ході проведення перевірки як результат порушення вимог податкового законодавства, допущених філією «Синельниківський райавтодор» як податковим агентом під час нарахування та виплати доходу на користь платників податку - фізичних осіб. Зазначені суми податку були самостійно визначені позивачем під час нарахування заробітної плати працівникам філії «Синельниківський райавтодор» за жовтень та листопад 2012 року.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно визначення 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Податкові вимоги щодо сплати суми податкового боргу по податку з доходів фізичних осіб за жовтень 2012 року у розмірі 1 634,84 грн. та за листопад 2012 року у розмірі 10 002,12 грн. від податкових органів на адресу позивача не надходили.

Підсумовуючи вищевикладені доводи позивача, суд приходить до наступного висновку.

Суму податку з доходів фізичних осіб за жовтень 2012 року у розмірі 10 246,24 грн., самостійно нарахованого та утриманого позивачем, самостійно сплачено до бюджету платіжними дорученнями від 07.12.2012 року № 291 на суму 1 600,00 грн., від 19.12.2012 року №297 на суму 4 985,00 грн., від 03.01.2013 року № 3 на суму 1131,00 грн., від 04.02.2013 року №31 на суму 2 214,64 грн., від 04.02.2013 року № 42 на суму 315,60 грн., всього на суму 10 246,24 грн., тобто у повному обсязі та до початку перевірки податкового органу.

Суму податку з доходів фізичних осіб за листопад 2012 року у розмірі 10 002,12 грн., самостійно нарахованого та утриманого позивачем, самостійно сплачено до бюджету платіжними дорученнями від 28.01.2013 року № 12 на суму 9 588,72 грн., від 28.01.2013 року № 19 на суму 413,40 грн., всього на суму 10 002,12 грн., тобто у повному обсязі та до початку перевірки податкового органу.

Грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету (пункт 54.2 статті 54 ПК України).

Податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом (пункт 57.1 статті 57 ПК України), тобто у строки вказані у статті 168 ПК України, яка наведена вище.

Таким чином, положення ПК України чітко визначають момент узгодження грошового зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб та строки перерахування податку до бюджету. У разі несплати сум узгоджених грошових зобов'язань у строки, встановленні податковим законодавством, вони набувають статусу податкового боргу і платник податків несе відповідальність у вигляді штрафу за порушення строків перерахування податку.

Крім того, доказом того, що мав місце саме факт несвоєчасного перерахування податку на доходи фізичних до бюджету свідчить і нарахування контролюючим органом за результатами податкової перевірки пені, яка в розумінні підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14, статті 129 ПК України нараховується на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки, ї її нарахування закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.

Відповідальність платників податків за податкові правопорушення регламентується главою 11 ПК України, яка серед іншого, передбачає відповідальність за порушення правил сплати (перерахування) податків (стаття 126 ПК України) та за порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків у джерела виплати (стаття 127 ПК України).

Відповідно до статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Вказане правопорушення полягає у виконанні платником податків обов'язку щодо сплати узгодженої суми грошового зобов'язання після закінчення встановлених ПК України строків їх сплати, тобто таке порушення може мати місце, якщо контролюючий орган встановить, що платник податків сплатив узгоджене грошове зобов'язання, але несвоєчасно.

Згідно зі статтею 127 ПК України ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Відповідальність за правопорушення, передбачене статтею 127 ПК України, може наставати у разі, коли платник податків, у тому числі податковий агент, допускає бездіяльність щодо нарахування, утримання та/або сплати (перерахування) податків до або під час виплати доходу на користь іншого платника, тобто взагалі відсутній факт виконання вказаних обов'язків платником податків (податковим агентом). В такому випадку контролюючий орган за результатами перевірки визначає суму грошового зобов'язання платнику податків та застосовує штраф у розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Таким чином, враховуючи встановлені судом обставини справи та аналізуючи положення податкового законодавства, суд приходить до висновку про протиправність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення у зв'язку з помилковим застосуванням відповідальності до платника податків на підставі статті 127 ПК України.

Приймаючи рішення у даній справі, суд виходить із повноважень, визначених частиною другою статті 162 КАС України, де передбачено, що у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про скасування рішення, попередньо визнавши його протиправним.

Керуючись статтями 2, 11, 71, 86, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» в особі філії «Синельниківський райавтодор» Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» до Дніпропетровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення - рішення - задовольнити повністю.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Дніпропетровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 23.08.20 1 3 р. № 0004281720 про суму нарахованого податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в частині визначення основного платежу - 11 636,96 грн., штрафних (фінансових) санкцій - 2 909,24 грн., всього на суму 14 546,20 грн.

Присудити з Державного бюджету України на користь Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» судовий збір в розмірі 145, 46 грн.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) З оригіналом згідно. Постанова не набрала законної сили станом на 21.10.2013 р. СуддяН.В. Захарчук Н.В. Захарчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2013
Оприлюднено28.11.2013
Номер документу35528302
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/12749/13-а

Ухвала від 01.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 29.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 07.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мартиненко О.В.

Постанова від 21.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук Наталія Віталіївна

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні