Постанова
від 27.11.2013 по справі 825/3854/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 825/3854/13-а

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2013 року м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Соломко І.І.,

за участю секретаря Розмовенко А. О.,

прокурора Коляди Ю.О.,

представника позивача Кравченка В.В.,

представника відповідача Дерлюк Ю.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Чернігові справу за адміністративним позовом заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Акціонерного товариства закритого типу «Юрол» про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Заступник прокурора м. Чернігова звернувся до суду в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) з адміністративним позовом до Акціонерного товариства закритого типу «Юрол», АТЗТ «ЮРОЛ» (далі - відповідач) про стягнення штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1700,00 грн.

Позов мотивований тим, що відповідач має заборгованість зі сплати штрафних санкцій, накладених постановою № 571-ЦД-5-Е від 18.04.2013 року за порушення законодавства, що регулює діяльність підприємства на ринку цінних паперів, в розмірі 1700,00 грн. Вказану заборгованість відповідач в добровільному порядку не сплачує, в зв'язку з чим просить стягнути зазначений штраф в судовому порядку.

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав та просив відмовити в задоволенні та зазначив, що позивачем не роз'яснено порядок та спосіб виконання положень статті 40 Закону України «Про цінні папери і фондовий ринок». Крім того, зазначив, що постанова №571-ЦД-Е від 18.04.2013 року отримана лише в жовтні 2013 року, чим позбавлено його права оскаржити її в судовому порядку.

Заслухавши пояснення прокурора, представника позивача та відповідача, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

АТЗТ «ЮРОЛ», ідентифікаційний код 22816895, зареєстровано як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.14-16).

27.03.2013 року уповноваженою особою комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено, що відповідачем порушено вимоги статті 40 Закону України «Про цінні папери і фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року № 1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 року за № 97/13364, про що складено акт № 719-ЦД-5-Е(а.с.9).

Постановою № 571-ЦД-5-Е від 18.04.2013 року Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за неподання регулярної річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності за 2011 рік до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку накладено на відповідача штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1700,00 гривень.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року № 448.

Відповідно до статті 40 Закону України «Про цінні папери і фондовий ринок» від 23.02.2006 року № 3480, регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік. Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється: для акціонерних товариств - з дня державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно; для емітентів цінних паперів (крім акцій) - з дня реєстрації випуску цінних паперів до 31 грудня звітного року включно. Річна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), спосіб розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність; аудиторський висновок; перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій. Емітент має право додатково розкривати іншу інформацію. Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті. Звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року. Квартальна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість); квартальна фінансова звітність; участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій. Емітент має право додатково розкривати іншу інформацію. Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до пункту 1 глави 7 розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року № 1591, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Як встановлено судом, вимоги вищевказаних нормативно-правових актів станом на час розгляду справи, відповідачем не виконано.

Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність юридичних осіб за неподання регулярної річної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до розділу 19 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.01.1997 року № 2, штраф, застосований Комісією, має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Відповідач, як на підставу для заперечень на позовну заяву, посилається на те, що постанова №571-ЦД-Е від 18.04.2013 року була отримана лише в жовтні 2013 року, чим позбавлено його права на здійснення необхідних заходів на оскарження такого рішення. Проте доказів оскарження чи скасування постанови №571-ЦД-Е від 18.04.2013 року відповідачем суду не надано, незважаючи на те, що із моменту отримання відповідачем постанови (жовтень 2013р.) до дня розгляду справи про стягнення штрафу було достатньо часу для оскарження.

Відповідач також посилався на те, що позивачем при встановленні порушення, яке зафіксовано в акті № 719-ЦД-5-е від 27.03.2013 року не роз'яснено порядок та спосіб виконання положень статті 40 Закону України «Про цінні папери і фондовий ринок».

Проте, вказані обставини не можуть свідчити про наявність підстав для звільнення відповідача від відповідальності, з огляду на те, що вказані дії не входять в обов'язки позивача.

Штраф в розмірі 1700,00 грн. в добровільному порядку не сплачений.

Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.

Відповідно до статті 121 Конституції України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян і держави у судах.

Згідно статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Враховуючи те, що вимоги позивача є обґрунтованими, не спростовані відповідачем, суд вважає, що наявні підстави для задоволення позову в повному обсязі.

Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.

В силу частини другої статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Згідно статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 року № 1789, підставою представництва у суді інтересів держави - наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Відповідно до статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України, з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом (поданням), бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення Верховним Судом України, про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами для представництва інтересів громадянина або держави.

Таким чином, посилання відповідача на необґрунтованість позову носять формальний характер та не свідчать про наявність перешкод для задоволення адміністративного позову.

Враховуючи вищевикладене та з урахуванням того, що в зазначений строк відповідач суму штрафу, який підтверджуються матеріалами справи не сплатив, суд приходить до висновку, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, відповідно до положень статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 9, 69-71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу «Юрол» (код ЄДРПОУ 22816895) штраф за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ 106).

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.І. Соломко

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2013
Оприлюднено28.11.2013
Номер документу35529322
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/3854/13-а

Постанова від 26.11.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 13.01.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Постанова від 27.11.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні