Рішення
від 26.11.2013 по справі 911/3302/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 239-72-81

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" листопада 2013 р. Справа № 911/3302/13

Господарський суд Київської області у складі судді Карпечкіна Т.П., розглянувши матеріали справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-інвестиційна компанія «Оріон», смт. Гостомель, Київська область

до Гостомельської селищної ради Київської області, смт. Гостомель, Київська область;

про визнання договору укладеним.

За участю представників:

від позивача: Пожайрибко О.Б. (довіреність № 20 від 19.03.2013 р.);

від відповідача: Гусєва Ю.М. (довіреність № 57 від 03.01.2013 р.).

Обставини справи:

В провадженні господарського суду Київської області знаходиться справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-інвестиційна компанія «Оріон» до Гостомельської селищної ради Київської області про визнання договору укладеним.

Провадження у справі № 911/3302/13 порушено ухвалою від 23.08.2013 року та призначено розгляд справи на 10.09.2013 року. У зв'язку з перебуванням судді Карпечкіна Т.П. на лікарняному, розгляд справи було перенесено на 08.10.2013 року.

В судовому засіданні 08.10.2013 року судом оголошувалась перерва на 21.10.2013 року.

Під час розгляду справи в судовому засіданні 21.10.2013 року у суду виникла необхідність витребування нових доказів. У зв'язку з чим, ухвалою від 21.10.2013 року розгляд справи відкладався до 05.11.2013 року та було витребувано у сторін додаткові докази.

В судовому засіданні 05.11.2013 року судом оголошено перерву на 12.11.2013 року.

У зв'язку з відпусткою судді Карпечкіна Т.П. розгляд справи 12.11.2013 року було перенесено на 26.11.2013 року.

В судовому засіданні 26.11.2013 року присутній представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав викладених в позовній заяві.

Представник відповідача проти позови заперечував та просив відмовити в задоволенні позову з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши надані ними докази, судом встановлено наступне.

Позивач є замовником будівництва багатоквартирного житлового будинку з інфраструктурою по вул. Бучанське шосе № 14а в смт. Гостомель, Київської області.

Відповідно до вимог ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (що набрав чинності з 12.03.2011 року) замовник об'єкта будівництва зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту та укласти договір про пайову участь з органом місцевого самоврядування до прийняття об'єкта містобудування в експлуатацію.

Крім того, Рішенням Гостомельської селищної Ради Київської області за № 426-18-УІ від 24.05.2012 року Про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель на виконання вимог ст.ст. 30, 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» було затверджено Положення про порядок залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури, що здаються в експлуатацію, на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель (надалі - Положення) та затверджено Типовий договір про порядок залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури, що здаються в експлуатацію, на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель (Типовий договір).

Також, п. 3 вищезазначеного Рішення ради було заборонено Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю видавати замовникам дозвільну документацію на початок будівництва та приймати в експлуатацію закінчені будівництвом об'єкти, а Ірпінському міжміському бюро технічної інвентаризації реєструвати право власності, без надання Договору про залучення коштів чи без доказів сплати замовниками пайового внеску на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель.

На виконання вимог вищенаведеної норми Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» позивач, як замовник будівництва, 19.12.2012 року звернувся до відповідача, як органу місцевого самоврядування, з проханням розглянути звернення та укласти Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту (звернення про укладання Договору про пайову участь вих.98 від 12.12.2012 року долучено до позовних матеріалів).

У відповідному зверненні вих.98 від 12.12.2012 року, отримання якого відповідачем не заперечується, позивач просив відповідача розглянути питання щодо укладення Договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту з врахуванням п. 5 ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та розрахувати дольову участь позивача у розвитку інфраструктури населеного пункту з розрахунку 4% загальної кошторисної вартості будівництва, визначеної на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності, оскільки загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, що передбачено абз. 2 ч. 5 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Також, 26.12.2012 року позивач надав відповідачу копію Декларації про готовність об'єкта до експлуатації та копію технічного паспорту Ірпінського бюро технічної інвентаризації (лист №99 від 14.12.2012 року долучено до матеріалів справи).

За результатами розгляду звернень позивача, відповідачем було прийнято Рішення Гостомельської селищної Ради Київської області за № 577-25-УІ від 17.01.2013 року про необхідність надання позивачем загальної кошторисної вартості об'єкта будівництва для проведення розрахунку величини пайової участі у розвитку інфраструктури. Також, п. 2 Рішення було визначено укласти договір про залучення коштів замовників будівництва відповідно до наданого кошторису. Щодо питання передачі мереж у комунальну власність територіальної громади вирішено повернутись після виконання позивачем Технічних умов на такі мережі та надання КП «Ірпіньводоканал» довідки про їх суспільну необхідність для селища та згоду про прийняття мереж на баланс КП «Ірпіньводоканал».

Позивач листом № 8 від 23.01.2013 року повторно надав відповідачу витребувані вихідні дані для проведення розрахунку величини пайової участі у розвитку інфраструктури та повідомив про необхідність врахування положень п. 5 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п. 2.2. Положення про порядок залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури, що здаються в експлуатацію, на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель щодо визначення кошторисної вартості будівництва на основі встановлених нормативів для одиниці створеної потужності, оскільки загальна кошторисна вартість будівництва не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. Також, позивач в листі наголошував на необхідності врахування при розрахунку п. 5 ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо зменшення величини пайової участі на вартість інженерних мереж поза межами земельної ділянки забудовника.

В листі № 624 від 28.02.2013 року відповідач надіслав позивачу для підписання примірник Договору про залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури, що здаються в експлуатацію, на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель по об'єкту багатоповерховий житловий будинок по вул. Бучанське шосе № 14а.

Однак, наданий відповідачем проект Договору про пайову участь містив численні недоліки та в наведеному в ньому розрахунку не було враховано п. 5 ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо зменшення величини пайової участі на вартість інженерних мереж поза межами земельної ділянки забудовника. Про необхідність усунення недоліків позивач зазначив в листі № 16 від 12.03.2013 року.

На вищенаведений лист позивача, відповідач згідно з листом № 926 від 22.03.2013 року надав новий проект Договору про пайову участь з виправленням недоліків, однак у такому проекті Договору не було враховано п. 5 ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» у зв'язку з тим, що відсутнє передбачене п. 2.3. Положення рішення сесії про зменшення пайової участі та прийняття об'єктів архітектури до комунальної власності, а в розрахунку кошторисної вартості будівництва мають використовуватись показники опосередкованої вартості спорудження житла по Київській області станом на лютий 2013 року в сумі 5136 грн. за 1 кв.м.

Після чого, позивач листом № 17 від 27.03.2013 року повторно звернувся до відповідача з вимогою про укладення Договору про пайову участь з врахуванням норм Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» і листом вих. №1472 від 21.04.2013 року відповідач відмовив позивачу у задоволенні його вимог щодо зменшення пайової участі згідно з п. 5 ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» з підстав того, що депутати повернуться до розгляду звернення після введення в експлуатацію мереж водовідведення та водопроводу.

Як свідчить переписка сторін, в тому числі, протягом травня 2013 року, сторонами не було досягнуто згоди з усіх істотних умов Договору про пайову участь, у зв'язку з чим, обов'язковий Договір про пайову участь не було укладено.

У зв'язку з не укладенням відповідачем передбаченого чинним законодавством та обов'язкового для позивач Договору про пайову участь, позивач звернувся до суду за захистом своїх порушених прав з вимогою про вирішення переддоговірного спору шляхом визнання укладеним з дня набрання рішенням суду законної сили Договору про пайову участь у розвитку інфраструктури смт. Гостомель між Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельно-інвестиційна компанія «Оріон» та Гостомельською селищною радою Київської області у наступній редакції:

«Договір про залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури, що здаються в експлуатацію, на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель

Селище Гостомель « » 2013р.

Гостомельська селищна рада сел. Гостомель, вул. Леніна, 125, в особі селищного голови Кириченка А.І., який діє у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з однієї сторони та

замовник Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно-інвестиційна компанія «Оріон» з іншої сторони, в особі директора Вертелєва О.Є., що діє на підставі Статуту, який проживає (або місце знаходження юридичної особи) Київська область, м. Ірпінь, смт. Гостомель, вул. Леніна З (надалі Замовник) уклали цей договір про наступне:

1. Предмет договору

1.1. Залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури сел. Гостомель.

1.2. Місце розташування об'єкта: Київська область, м. Ірпінь, смт. Гостомель, вул. Бучанське шосе 14а.

1.3. Цільове призначення об'єкта: Багатоповерховий житловий будинок.

2. Ціна Договору й умови оплати

2.1. Загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта становить 12 653 462,40 (Дванадцять мільйонів шістсот п'ятдесят три тисячі чотириста шістдесят дві грн. 40 коп.) грн., розрахована по середньорічному показнику опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2013р.

2.2. Розмір пайового внеску становить 4% відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта.

2.3. Розрахунок величини пайової участі:

Рпу = (Зкв х Р) - 473327,45 грн. = (12653462,40 х 4%) - 473'327,45 грн. = 32811,05 грн., де Рпу - розмір пайової участі; Зкв - загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта розрахована по середньорічному показнику опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2013р. (5034,00 грн. х 2513,6м2); Р - розмір у відсотках загальної вартості будівництва; 473327,45 грн., суму кошторисної вартості інженерних мереж без ПДВ (господарсько-питного водопроводу В1) поза межами земельної ділянки Замовника.

2.4. Сплата коштів Замовником на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури міста сплачується шляхом безготівкового перерахування в сумі 32811,05 (Тридцять дві тисячі вісімсот одинадцять грн. 05 коп.) гривень до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком згідно додатку 1 до договору.

Зазначені кошти Замовник перераховує на розрахунковий рахунок: Одержувач: МБ Ірпінь - Гостомель, Код ЗКПО: 37911135, р/р: 31518921700010, МФО:821018, Банк: УДКСУ в Київській області м. Ірпінь, Код платежу: 24170000.

2.5.Гостомельська селищна рада й Замовник уклали цей Договір добровільно. При укладанні цього Договору майнових прав і претензій не мають.

2.6.3а порушення строків сплати пайового внеску стягується пеня у розмірі 0,1 % від нарахованої суми за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додаткового стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної суми.

3. Обов'язки сторін

3.1. Замовник зобов'язується:

При проведенні будівництва об'єктів архітектури дотримуватись вимог затвердженої містобудівної й іншої проектної документації, діючих правил забудови й вимог вихідних даних;

Сплатити кошти на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури сел. Гостомель, відповідно до пп.2.3. цього договору;

Дотримуватись встановленого порядку користування й володіння земельною ділянкою, на якій проводиться будівництво об'єктів архітектури.

3.2. Гостомельська селищна рада зобов'язується кошти, що надійшли від Замовника на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища, використати за цільовим призначенням.

4. Розгляд спорів

4.1.Всі спори, які можуть виникнути з даного Договору, вирішуються шляхом переговорів між сторонами, або у судовому порядку.

5. Інші умови

5.1. Невід'ємною частиною Договору є наявність проектно-кошторисної документації.

5.2. Договір може корегуватись у разі, коли фактична кошторисна вартість буде більша, або менша після закінчення об'єкта будівництва.

5.3.Приймання об'єкта в експлуатацію здійснюється після сплати повної суми пайового внеску на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури сел.. Гостомель відповідно до пп.2.3. цього договору.

6. Цей Договір складено в двох примірниках, один із яких залишається у Гостомельській селищній раді, інший у Замовника.

7. Договір набирає чинності з моменту його підписання.

Підписи сторін:»

Як вбачається з наведеної в позові редакції Договору про залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури, що здаються в експлуатацію, на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель (про пайову участь), така редакція відповідає Типовим умовам Договору про порядок залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури, що здаються в експлуатацію, на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури сел.Гостомель, затвердженому Рішенням Гостомельської селищної Ради Київської області за № 426-18-УІ від 24.05.2012 року Про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель, і розбіжності, які виникли під час його укладення пов'язані з розрахунком суми кошторисної вартості будівництва та розрахунком суми, яка підлягає відшкодуванню позивачем в якості пайової участі.

Зокрема, позивач вважає, що при розрахунку суми пайової участі мають бути враховані норми п. 5 ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», якою передбачено, що якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об'єкти передаються у комунальну власність.

Отриманими позивачем Технічними умовами на будівництво об'єкту, було передбачено будівництво та фактично збудовано інженерні мережі за межами його земельної ділянки, у тому числі господарсько-питний водопровід В1 від водонапірної башти до майданчика забудови, що підтверджується Проектом «Зовнішні мережі водопроводу та каналізації» 2011 року (з відміткою ради 14.03.2012 року); знаходження мереж поза межами ділянки Товариства підтверджується планом, що додається до Проекту «Зовнішні мережі водопроводу та каналізації» 2011року; Ліцензією (з додатком) спеціалізованої організації, яка здійснила проектування, а саме ТОВ «АРХОНТ» додається до Проекту «Зовнішні мережі водопроводу та каналізації» 2011року; Дозволом на виконання робіт з проведення інженерних мереж, у тому числі води підтверджується Ордером Гостомельської селищної ради Інспекція з благоустрою селища №340; згода на приймання збудованої мережі на баланс КП «Ірпіньводоканал» підтверджується Листом від 14.01.2013 року № 152; факт будівництва та належність збудованих мереж технічним умовам підтверджується тристоронніми Актами технічного приймання водопроводу; вартість зовнішніх мереж підтверджується Кошторисом фактичних витрат №1 від 22.01.2013 року; оскільки безоплатна передача в комунальну власність територіальної громади селища Гостомель має бути проведена за балансовою вартістю позивач надав довідку про балансову вартість збудованої мережі №7 від 22.01.2013 року.

Враховуючи, що позивач звернувся до відповідача з пропозицією укласти Договір 19.12.2012 року, відповідач у відповідності до вимог ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» мав здійснити розрахунок пайової участі до 04.01.2013 року і в строк до 11.01.2013 року укласти Договір про пайову участь, однак відповідачем порушено визначений Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності»порядок укладення Договору про пайову участь.

Таким чином, при розрахунку кошторисної вартості будівництва мають бути застосовані показники, що діяли на момент звернення позивача про укладення Договору про пайову участь, принаймні станом на 11.01.2013 року (строк, в який Договір про пайову участь мав бути укладений).

Відповідач надав відзив на позов, в якому проти позовних вимог заперечував, зазначив, що Гостомельською селищною радою 28.02.2013 року та 22.03.2013 року надсилався Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельно-інвестиційна компанія «Оріон» для підписання проект Договору про залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури, що здаються в експлуатацію, на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель по об'єкту багатоповерховий житловий будинок по вул. Бучанське шосе №14-а без врахування п. 5 ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», оскільки згідно з п. 2.3. Положення, радою не приймалось рішень відносно зменшення розміру пайової участі у розвитку інфраструктури селища та рішень стосовно прийняття об'єктів у комунальну власність. Крім цього, для можливості передачі в комунальну власність інженерно-транспортної інфраструктури до заяви повинні додаватись технічні умови на будівництво інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури поза межами земельної ділянки, а також акт готовності інженерно-транспортної інфраструктури до експлуатації.

Також, відповідач в своїх запереченнях стверджує, що при розрахунку кошторисної вартості будівництва мають враховуватись показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України згідно з Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 369 «Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України» від 07.08.2013 року, оскільки на момент вирішення спору, Наказ від 27.07.2012 року № 387 «Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України» на підставі якого позивачем розраховано кошторисну вартість будівництва, визнаний таким, що втратив чинність.

Дослідивши викладені в позові обставини та враховуючи заперечення відповідача судом встановлено наступне.

Згідно зі ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.

Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті (ч. 2).

Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури (ч. 3).

Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.

У разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності (ч. 5).

Встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати:

1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд;

2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для житлових будинків (ч. 6).

Органам місцевого самоврядування забороняється вимагати від замовника будівництва надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об'єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу), крім пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, передбаченої цією статтею, а також крім випадків, визначених частиною п'ятою статті 30 цього Закону (ч. 7).

Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об'єкта, з техніко-економічними показниками (ч. 8).

Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.

Істотними умовами договору є:

1) розмір пайової участі;

2) строк (графік) сплати пайової участі;

3) відповідальність сторін.

Невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором (ч. 9).

Таким чином, відповідною нормою ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено обов'язковість укладення Договору про пайову участь та порядок його укладення, регламентовано повноваження органу місцевого самоврядування та визначено його обов'язки та строки під час укладення Договору про пайову участь.

Оскільки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення Договору про пайову участь та доданих до нього документів, кошторисна вартість має бути розрахована за показниками, які діяли на момент розгляду відповідного питання.

Суд не приймає посилання відповідача на необхідність застосування при розрахунку загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта середньорічних показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2013 рік в розмірі 5156,00грн., оскільки відповідна величина опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, затверджена Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 369 «Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України» від 07.08.2013 року, тобто відповідні показники на момент звернення позивача про укладення Договору про пайову участь та на момент, коли відповідне питання мало бути розглянуте у відповідності до ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», не діяли.

У відповідний період був чинним Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.07.2012 року № 387 «Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України», яким було затверджено середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України в розмірі 5034,00 грн.

Відповідно до п. 5 ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (Технічні умови) (зі змінами, внесеними законом від 22.06.2012 року) передбачено, що якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об'єкти передаються у комунальну власність.

У разі якщо кошторисна вартість будівництва інженерних мереж та/або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) перевищує розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, орган місцевого самоврядування приймає рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту.

При цьому, відповідна норма п. 5 ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» чітко визначає порядок розрахунку розміру пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту в разі наявності в технічних умовах необхідності будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури поза межами його земельної ділянки і не ставить в залежність від будь-яких інших умов, зокрема, щодо факту передачі таких мереж в комунальну власність, згоди на прийняття такого об'єкту на баланс комунального підприємства, тощо.

Крім того, з огляду на п 2.3. Положення, на яке відповідач посилається в своїх запереченнях, не передбачено іншого порядку розрахунку пайової участі, ніж визначено Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» і не передбачено винесення окремого рішення ради з питань зменшення розміру пайової участі за наявності передбачених п. 5 ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» обставин.

Крім того, згідно з ч. 7 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» органам місцевого самоврядування забороняється вимагати від замовника будівництва надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об'єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу), крім пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, передбаченої цією статтею, а також крім випадків, визначених частиною п'ятою статті 30 цього Закону.

Оскільки, застосування п. 5 ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» є прямою вказівкою закону, таке зменшення пайової участі не пов'язане зі звільненням забудовника від пайової участі за рішенням органу місцевого самоврядування, тому відповідне питання не відноситься на розсуд органу місцевого самоврядування.

Таким чином, враховуючи встановлені судом обставини та норми чинного законодавства, позивачем в наданій редакції Договору про залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури, що здаються в експлуатацію, на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель правомірно розраховано кошторисну вартість будівництва виходячи з опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України по Київській області в розмірі 5034,00 грн. за 1 кв.м, затвердженої Наказом від 27.07.2012 року № 387 «Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України». Оскільки загальна площа об'єкту будівництва позивача згідно Декларації про готовність об'єкта до експлуатації (зареєстрована 10.12.2012 року) становить 2513,6 кв.м., кошторисна вартість будівництва правомірно розрахована в сумі 5034,00 грн. х 2513,6 кв.м = 12653462,40 грн.

Сума кошторисної вартості інженерної мережі (водопостачання господарсько-питного водопроводу В1) поза межами земельної ділянки замовника, наведена у Кошторисі №1 від 22.01.2013року і складає 473327,45 грн.

Згідно пп.2 п. 2.4. Положення «Про порядок залучення коштів замовників на розвиток інфраструктурно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель» граничний розмір пайової участі становить 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для багатоповерхових житлових будинків.

Таким чином, розмір пайової участі складає 32811,05 грн. згідно наданого позивачем розрахунку (12653462,40 х 4% - 473327,45 грн. = 32811,05 грн.), який відповідає вимогам чинного законодавства.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 179 Господарського кодексу України визначено загальні умови укладання договорів, що породжують господарські зобов'язання, якою передбачено, що майново-господарські зобов'язання, які виникають між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і негосподарюючими суб'єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов'язаннями.

Кабінет Міністрів України, уповноважені Президентом України міністерства, інші центральні органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб'єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори.

Частиною 3 наведеної статті передбачено, що укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі, зокрема, типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови;

Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Частиною 3 ст. 184 Господарського кодексу України передбачено, що укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.

Згідно зі ст. 186 Господарського кодексу України договірне оформлення організаційно-господарських зобов'язань може здійснюватися учасниками господарських відносин як на основі вільного волевиявлення сторін, так і на основі примірних договорів, якщо укладання таких договорів передбачено відповідними нормативно-правовими актами. Спрощений спосіб укладання організаційно-господарських договорів не допускається.

Відповідно до ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

Згідно з ч. 2. ст. 187 Господарського кодексу України день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

Таким чином, враховуючи, що укладення Договору про пайову участь є обов'язковим в силу ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», спір щодо укладення такого Договору підлягає вирішенню в судовому порядку з дослідженням дотримання сторонами визначеного відповідною нормою ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» порядку його укладення, та відповідності його змісту Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підстави своїх вимог і заперечень.

За наслідками розгляду спору суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивачем доведені та обґрунтовані, відповідачем не спростовані, тому підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України відшкодування понесених позивачем витрат по сплаті судового збору покладається на відповідача в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 33, 34, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,

вирішив:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Визнати укладеним Договір про залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури, що здаються в експлуатацію, на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель між Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельно-інвестиційна компанія «Оріон» та Гостомельською селищною радою Київської області з дня набрання рішенням суду законної сили в редакції Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-інвестиційна компанія «Оріон»:

«Договір про залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури, що здаються в експлуатацію, на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища Гостомель

Селище Гостомель « » 2013р.

Гостомельська селищна рада сел. Гостомель, вул. Леніна, 125, в особі селищного голови Кириченка А.І., який діє у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з однієї сторони та

замовник Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно-інвестиційна компанія «Оріон» з іншої сторони, в особі директора Вертелєва О.Є., що діє на підставі Статуту, який проживає (або місце знаходження юридичної особи) Київська область, м. Ірпінь, смт. Гостомель, вул. Леніна З (надалі Замовник) уклали цей договір про наступне:

1. Предмет договору

1.4. Залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури сел. Гостомель.

1.5. Місце розташування об'єкта: Київська область, м. Ірпінь, смт. Гостомель, вул. Бучанське шосе 14а.

1.6. Цільове призначення об'єкта: Багатоповерховий житловий будинок.

2. Ціна Договору й умови оплати

2.4. Загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта становить 12 653 462,40 (Дванадцять мільйонів шістсот п'ятдесят три тисячі чотириста шістдесят дві грн. 40 коп.) грн., розрахована по середньорічному показнику опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2013р.

2.5. Розмір пайового внеску становить 4% відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта.

2.6. Розрахунок величини пайової участі:

Рпу = (Зкв х Р) -473327,45 грн. = (12653462,40 х 4%) - 473'327,45 грн. = 32811,05 грн., де Рпу - розмір пайової участі; Зкв - загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта розрахована по середньорічному показнику опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2013р. (5034,00 грн. х 2513,6м2); Р - розмір у відсотках загальної вартості будівництва; 473327,45 грн., суму кошторисної вартості інженерних мереж без ПДВ (господарсько-питного водопроводу В1) поза межами земельної ділянки Замовника.

2.4. Сплата коштів Замовником на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури міста сплачується шляхом безготівкового перерахування в сумі 32811,05 (Тридцять дві тисячі вісімсот одинадцять грн.05 коп.) гривень до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком згідно додатку 1 до договору.

Зазначені кошти Замовник перераховує на розрахунковий рахунок: Одержувач: МБ Ірпінь - Гостомель, Код ЗКПО: 37911135, р/р: 31518921700010, МФО:821018, Банк: УДКСУ в Київській області м. Ірпінь, Код платежу: 24170000.

2.5.Гостомельська селищна рада й Замовник уклали цей Договір добровільно. При укладанні цього Договору майнових прав і претензій не мають.

2.6.3а порушення строків сплати пайового внеску стягується пеня у розмірі 0,1 % від нарахованої суми за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додаткового стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної суми.

3. Обов'язки сторін

3.1. Замовник зобов'язується:

При проведенні будівництва об'єктів архітектури дотримуватись вимог затвердженої містобудівної й іншої проектної документації, діючих правил забудови й вимог вихідних даних;

Сплатити кошти на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури сел. Гостомель, відповідно до пп.2.3. цього договору;

Дотримуватись встановленого порядку користування й володіння земельною ділянкою, на якій проводиться будівництво об'єктів архітектури.

3.2.Гостомельська селищна рада зобов'язується кошти, що надійшли від Замовника на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури селища, використати за цільовим призначенням.

4. Розгляд спорів

4.1. Всі спори, які можуть виникнути з даного Договору, вирішуються шляхом переговорів між сторонами, або у судовому порядку.

5. Інші умови

5.3. Невід'ємною частиною Договору є наявність проектно-кошторисної документації.

5.4. Договір може корегуватись у разі, коли фактична кошторисна вартість буде більша, або менша після закінчення об'єкта будівництва.

5.3. Приймання об'єкта в експлуатацію здійснюється після сплати повної суми пайового внеску на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури сел.. Гостомель відповідно до пп.2.3. цього договору.

8. Цей Договір складено в двох примірниках, один із яких залишається у Гостомельській селищній раді, інший у Замовника.

9. Договір набирає чинності з моменту його підписання.

Підписи сторін:»

3. Стягнути з Гостомельської селищної ради Київської області (08290, Київська обл., смт. Гостомель, вул. Леніна, 125, код 4360617) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-інвестиційна компанія «Оріон» (08390, Київська обл., смт. Гостомель, вул. Леніна, 3, код 34780275) 1147 грн. витрат по сплаті судового збору.

Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.

4. Копію рішення надіслати сторонам.

Дане рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його належного оформлення та підписання, і може бути оскаржено в апеляційному або касаційному порядку.

Повне рішення складено: 28.11.2013 р.

Суддя Карпечкін Т.П.

Дата ухвалення рішення26.11.2013
Оприлюднено29.11.2013
Номер документу35570147
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/3302/13

Постанова від 30.04.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Іванова Л.Б.

Ухвала від 07.04.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Іванова Л.Б.

Постанова від 11.02.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Ухвала від 24.12.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Рішення від 26.11.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Ухвала від 05.11.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Ухвала від 23.08.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні