Ухвала
від 27.11.2013 по справі 2а-274/11/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2013 р. Справа № 8928/11

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Багрія В.М.,

суддів Кушнерика М.П., Старунського Д.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Торро» на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 9.02.2011 року в справі за позовом Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України в особі структурного підрозділу - територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Торро» про стягнення фінансових санкцій,

В С Т А Н О В И В :

У січні 2011 року Головавтотрансінспекція в особі її структурного підрозділу - територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області звернулася до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Торро» про стягнення фінансових санкцій.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що згідно постанови начальника територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області від 21.01.2010 року за порушення Закону України «Про автомобільний транспорт» на відповідача накладено фінансові санкції в розмірі 680 грн., які у встановленому законом порядку добровільно не сплачені.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 9.02.2011 року позов задоволено.

Стягнуто з ТзОВ «Торро» в дохід Державного бюджету України фінансові санкції згідно постанови № 092829 від 21.01.2010 року в сумі 680 грн.

Постанову суду першої інстанції оскаржило ТзОВ «Торро», подавши на неї апеляційну скаргу.

Апелянт посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті постанови норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

В обґрунтування апеляційних вимог посилається на те, що порушення, за які на підприємство накладені фінансові санкції, не передбачені Законом України «Про автомобільний транспорт». Крім того, постанова позивача № 092829 від 21.01.2010 року про застосування фінансових санкцій в розмірі 680 грн. не була отримана ТзОВ «Торро», що позбавило підприємство можливості її оскаржити у встановленому порядку.

Апелянт просить скасувати постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 9.02.2011 року та прийняте нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову.

Оскільки, клопотань від осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю не поступило, тому, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наявних у ній доказів (ч. 1 ст. 197 КАС України із змінами і доповненнями, внесеними згідно із Законом України від 07.07.2010 року N 2453-VI), що є достатнім для розгляду даної справи.

Вислухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем сума заборгованості зі сплати штрафних санкцій у розмірі 680 грн. згідно постанови начальника територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області № 092829 від 21.01.2010 року добровільно сплачена не була, тому такі кошти підлягають стягненню з ТзОВ «Торро».

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції та вважає їх правильними з огляду на наступне.

В справі встановлено, що 28.07.2009 року працівниками територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області проведено перевірку транспортного засобу, що належить ТзОВ «Торро», який здійснював перевезення вантажу для власних потреб.

Під час перевірки було встановлено, що в дорожньому листі був відсутній штамп медичного працівника про проходження водієм передрейсового медичного огляду. Тобто підприємством не було забезпечено проведення щозмінного передрейсового медичного огляду водіїв підприємства. На підставі виявлених порушень державними інспекторами складено акт перевірки № 130367.

28.07.2009 року т.в.о. начальника територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області винесено відносно ТзОВ «Торро» припис, яким зобов'язано усунути виявлені порушення законодавства, а саме - вжити заходів щодо проведення щозмінного передрейсового медичного огляду водіїв підприємства відповідно до вимог ст. 34 Закону України «Про автомобільний транспорт». Крім того, на посадову особу або фізичну особу суб'єкта господарювання покладено обов'язок письмово проінформувати орган державного контролю про виконання вимог.

Вимоги припису від 28.07.2009 року ТзОВ «Торро» виконані не були.

13.12.2009 року працівниками територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Вінницькій області складено акт № 143280 про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, а саме - здійснення вантажного перевезення за відсутності в дорожньому листі штампу медичного працівника про проходження водієм передрейсового медичного огляду.

21.01.2010 року, враховуючи, що ТзОВ «Торро» неодноразово допускалися порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, порушення, що були виявлені перевіркою 28.07.2009 року усунуті не були, начальником територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області винесено постанову № 092829 про застосування фінансових санкцій в розмірі 680 грн. згідно абз.12 ч.1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за невиконання вимог припису від 28.07.2009 року № 035701.

Згідно з абз.12 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за невиконання перевізниками або їхніми представниками приписів органів державного контролю щодо усунення порушень транспортного законодавства - штраф у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ч.2 п. 27 Порядку, здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 р. № 1567 ( далі Порядку), в редакції, чинній на час спірних правовідносин, за наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій, яка оформляється згідно з додатком 5.

Згідно з п. 28 Порядку, фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.

Відповідно до п. 29 Порядку, копія постанови про застосування фінансових санкцій видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням.

У разі оскарження постанови про застосування фінансових санкцій стягнення сплачується не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання повідомлення про залишення скарги без задоволення.

Постановою начальника територіального управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області від 21.01.2010 року № 092829 за порушення законодавства про автомобільний транспорт, зазначене в акті перевірки, до відповідача застосовано фінансові санкції в розмірі 680 грн. Копія постанови була направлена відповідачу 21.01.2010 року, який її отримав 28.01.2010 року, що стверджується поштовим повідомленням про вручення йому відправлення під розписку (а.с. 14).

Таким чином, контролюючий орган дотримав вимог законодавства щодо застосування фінансових санкцій до суб'єкта господарювання за порушення законодавства про автомобільний транспорт та направлення копії постанови про застосування таких санкцій, оскільки представник ТзОВ «Торро» отримав постанову про застосування фінансових санкцій.

З огляду на вказане, посилання апелянта на те, що постанова позивача від 21.01.2010 року № 092829 ним не була отримана, оскільки надсилалася на адресу, за якою ТзОВ «Торро» не знаходилося, є безпідставними.

Відповідно до п. 32 Порядку, скарга на постанову про застосування фінансових санкцій може бути подана до вищого за підпорядкуванням органу державного контролю. Скарга на постанову подається протягом 10 днів після її винесення.

Згідно з п. 33 Порядку, подання в установлений строк скарги зупиняє виконання постанови до розгляду скарги по суті.

Таким чином, відповідач, отримавши копію постанови про застосування фінансових санкцій, у випадку з непогодженням з нею, вправі був її оскаржити.

Проте, як видно з матеріалів справи, відповідач її не оскаржив ні за визначеною Порядком процедурою, ні шляхом звернення до суду з позовом про визнання дій контролюючого органу неправомірними та скасування постанови про застосування фінансових санкцій, що свідчить про погодження в той час відповідачем з прийнятим відносно нього рішенням щодо застосування фінансових санкцій в розмірі 680 грн., яка на час розгляду справи в суді першої інстанції набрала законної сили і була обов'язковою для виконання.

В добровільному порядку відповідач вимог п. 28 Порядку щодо перерахування на відповідний рахунок суми фінансових санкцій не виконав, що давало суду першої інстанції правові підстави для примусового стягнення санкцій.

Суд першої інстанції дав вірну правову оцінку обставинам справи та обґрунтовано стягнув суму застосованих санкцій на підставі постанови контролюючого органу, яка набрала законної сили і підлягала виконанню.

За таких обставин постанова суду першої інстанції прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, з повним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, а тому, на переконання колегії суддів, не може бути скасована.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, суперечать обставинам та матеріалам справи, а отже не можуть бути підставою для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд,

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Торро» залишити без задоволення.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 9.02.2011 року по справі № 2а-274/11/0970 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий: В.М. Багрій

Судді : М.П.Кушнерик

Д.М. Старунський

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2013
Оприлюднено05.12.2013
Номер документу35665801
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-274/11/0970

Постанова від 09.02.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 25.01.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні