Рішення
від 26.11.2013 по справі 913/2373/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ РІШЕННЯ

26 листопада 2013 року Справа № 913/2373/13

Провадження № 7пн/913/2373/13

За позовом заступника Луганського прокурора з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері, м. Луганськ в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Луганській області, м. Луганськ

до Військової частини 9938 (Луганський прикордонний загін) Східного регіонального управління Державної прикордонної служби України, м. Луганськ

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації , м. Луганськ

про зобов'язання отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря

Суддя Рябцева О.В.

Секретар судового засідання Дохняк І.В.

у засіданні брали участь:

від заявника - Потайчук П.П. - прокурор Луганської прокурори з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері, службове посвідчення від 28.10.2012 № 011846;

від позивача - не прибув;

від відповідача - Яресько А.В. - ст. юрисконсульт групи правового забезпечення Луганського прикордонного загону, дов. від 14.01.2013 б/н;

від третьої особи - Толстіхін О.С. - предст. за дов. від 06.11.2013 № 1565.

Прокурором заявлена вимога про зобов'язання відповідача виготовити дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, а саме: на п'ять котелень з твердим паливом, які розташовані в управлінні прикордонного загону (м. Луганськ, кв. Мирний, 21), на відділі прикордонної служби "Красна Талівка" (Станично-Луганський район, с. Красна Талівка) та прикордонних постах "Розсипне" (Троїцький район, с. Розсипне), "Сєвєро-Гундоровський" (Краснодонський район, с. Сєвєро-Гундорівський) і "Городище" (Біловодський район, с. Городище).

На обґрунтування заявленої вимоги прокурор вказує, що Луганською прокуратурою з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері та Державною екологічною інспекцією у Луганській області в період з 21.08.2013 по 22.08.2013 проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами Військовою частиною 9938, про що складено акт. В ході перевірки встановлено, що на території військової частини розташовані та експлуатуються стаціонарні джерела забруднення - п'ять котелень на твердому паливі без дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що є порушенням ст.ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря". Таким чином, відповідач здійснює викиди забруднюючих речовин без відповідних дозволів, чим порушує встановлений законодавством порядок утворення сприятливих умов для забезпечення екологічної безпеки навколишньому природному середовищу.

Відповідач проти заявлених вимог заперечує, посилаючись на те, що заявником в позовній заяві не обґрунтовано порушення інтересів держави. Відповідно до п. 3 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 23.07.2012 № 7 "Про деякі питання участі прокурора у розгляді справ, підвідомчих господарським судам" якщо прокурор у позовній заяві не вказав обставин, пов'язаних з порушенням інтересів держави або з обґрунтуванням необхідності захисту таких інтересів, то господарський суд повертає позовну заяву без розгляду на підставі п. 3 ч. 1 ст. 63 ГПК України. У разі ж коли суд у зазначених випадках помилково порушив провадження у справі за позовом прокурора, відповідний позов залишається без розгляду згідно з п. 1 ч. 1 ст. 81 ГПК України. Крім того, відповідачем проводиться робота щодо отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та дозволу на розміщення відходів. Тобто, на момент подачі позову відсутній предмет спору, у зв'язку з чим провадження у справі підлягає припиненню за п. 1-1 ст. 80 ГПК України. Також відповідач зазначає, що прокурором невірно обрано матеріально-правовий спосіб захисту порушеного права.

Третя особа листом, яке надано у судовому засіданні 07.11.2013, повідомила, що відповідач до Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації за отриманням дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами не звертався.

У судовому засіданні 26.11.2013 відповідно до ст. 77 ГПК України оголошено перерву до 15 год. 00 хв. 26.11.2013.

Після перерви прокурор відповідно до ст. 22 ГПК України уточнив позивача та просить вважати позивачем у справі № 913/2373/13 Державну екологічну інспекцію у Луганській області, оскільки перевірку здійснено саме зазначеним органом. Враховуючи дану заяву суд вважає необхідним внести зміни у всі частини даного рішення щодо найменування позивача.

Оцінивши надані докази і доводи учасників судового процесу, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на наступне.

Матеріалами справи підтверджено, що за результатами позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами Військовою частиною 9938, проведеної Луганською прокуратурою з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері та Державною екологічною інспекцією у Луганській області з 21.08.2013 по 22.08.2012, встановлено, що на майданчику Управління прикордонного загону (військова частина 9938) та його структурних одиницях виявлені джерела викидів, які в опалювальний період експлуатуються без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що є порушенням ст.ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря", а саме:

- з 2008 року на майданчику Військової частини для обігріву адміністративних приміщень в опалювальний період використовуються 2 побутових котли марки "Бонжуані-92" на природному газу, 1 побутовий котел марки "АОГВ-25" на твердому паливі (вугілля), у приміщенні для знищення архівних документів використовується побутова піч;

- з 2003 року на прикордонному посту "Сєвєро-Гундоровський" експлуатуються 2 побутові котли марки "Віадрус-50" на твердому паливі (вугілля);

- з 2004 року на відділі прикордонної служби "Красна Талівка" експлуатуються 2 побутові котли марки "Віадрус-50" на твердому паливі (вугілля);

- з 2004 року на прикордонному посту "Розсипне" експлуатує побутовий котел марки "АОГВ-25В" на твердому паливі (вугілля);

- з 2007 року на відділі прикордонної служби "Городище" експлуатуються 2 побутові котли марки "ОСТГ-50" на твердому паливі (вугілля).

Луганська прокуратура з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері внесла подання від 30.08.2013 № 7-2/1202 командиру військової частини 9938 про необхідність усунення порушень вимог Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", Закону України "Про охорону атмосферного повітря" та встановила строк на розгляд подання, який становить не пізніше ніж у місячний строк з дня його надходження.

Оскільки викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря здійснюється відповідачем без відповідного дозволу, прокурор 06.09.2013 звернувся з даним позовом до суду.

Також судом встановлено, що відповідачем 16.09.2013 укладено договір № 336/171-13 з ТОВ "Луганська виробничо-екологічна фірма "Зефир" на виконання робіт по інвентаризації джерел викидів і розробку документів щодо обґрунтування об'ємів викидів з метою отримання Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами та розробки документів з метою отримання Дозволу і лімітів на утворення і розміщення відходів діяльності військової частини у 2014 році.

Відповідач листом від 27.09.2013 № 72/6380 у відповідь на подання прокурора повідомив, що військовою частиною проводиться робота щодо усунення виявлених під час перевірки недоліків.

Листом від 05.11.2013 № 302 ТОВ "Луганська виробничо-екологічна фірма "Зефир" повідомило, що на даний час триває робота по розробці документів на отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин (дана публікація в джерела засобів масової інформації про намір загону на отримання Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, розробляються технічні звіти з інвентаризації джерел викидів). Роботи розпочаті з моменту підписання угоди, орієнтовне закінчення робіт планується протягом 6 місяців.

Статтею 40 Закону України від 25.06.1991 № 1264-XII "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог: здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.

При проектуванні, розміщенні, будівництві, введенні в дію нових і реконструкції діючих підприємств, споруд та інших об'єктів, удосконаленні існуючих і впровадженні нових технологічних процесів та устаткування, а також в процесі експлуатації цих об'єктів забезпечується екологічна безпека людей, раціональне використання природних ресурсів, додержання нормативів шкідливих впливів на навколишнє природне середовище. При цьому повинні передбачатися вловлювання, утилізація, знешкодження шкідливих речовин і відходів або повна їх ліквідація, виконання інших вимог щодо охорони навколишнього природного середовища і здоров'я людей. Підприємства, установи й організації, діяльність яких пов'язана з шкідливим впливом на навколишнє природне середовище, незалежно від часу введення їх у дію повинні бути обладнані спорудами, устаткуванням і пристроями для очищення викидів і скидів або їх знешкодження, зменшення впливу шкідливих факторів, а також приладами контролю за кількістю і складом забруднюючих речовин та за характеристиками шкідливих факторів (ст. 51 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища").

Вимоги екологічної безпеки, встановлені для розміщення, проектування, будівництва, реконструкції, введення в дію та експлуатації об'єктів щодо обмеження негативного впливу на навколишнє природне середовище хімічних, фізичних і біологічних факторів, а також інші вимоги, передбачені цим Законом та іншим законодавством України, повною мірою поширюються на військові та оборонні об'єкти, а також об'єкти органів внутрішніх справ та державної безпеки. Вимоги екологічної безпеки повинні додержуватись також при дислокації військових частин, проведенні військових навчань, маневрів, переміщенні військ і військової техніки, крім випадків особливих ситуацій, що оголошуються відповідно до законодавства України (ст. 58 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища").

Згідно ст. 10 Закону України від 16.10.1992 № 2707-XII "Про охорону атмосферного повітря" підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.

Відповідно до ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до першої групи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Враховуючи відсутність у відповідача дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами на час розгляду справи, позовні вимоги прокурора є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Доводи відповідача щодо відсутності інтересів держави у даному спорі судом відхиляються з огляду на те, що відповідно до ст. 2 ГПК України прокурор самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту.

Підстави для припинення провадження у справі за п. 1-1 ст. 80 ГПК України відсутні, оскільки на час прийняття рішення дозволи відповідачем не одержані.

Відповідно до ст. 49 ГПК України з відповідача в доход Державного бюджету України стягується судовий збір в сумі 1147 грн. 00 коп.

У судовому засіданні відповідно до ст. 85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд

в и р і ш и в:

1.Позовні вимоги заступника Луганського прокурора з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері, м. Луганськ в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Луганській області до Військової частини 9938 (Луганський прикордонний загін) Східного регіонального управління Державної прикордонної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації про зобов'язання отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, задоволити в повному обсязі.

2.Зобов'язати Військову частину 9938 (Луганський прикордонний загін) Східного регіонального управління Державної прикордонної служби України, м. Луганськ, кв. Мирний, 21, ідентифікаційний код 14321736 отримати дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, а саме: на п'ять котелень з твердим паливом, які розташовані в управлінні прикордонного загону (м. Луганськ, кв. Мирний, 21), на відділі прикордонної служби "Красна Талівка" (Станично-Луганський район, с. Красна Талівка) та прикордонних постах "Розсипне" (Троїцький район, с. Розсипне), "Сєвєро-Гундоровський" (Краснодонський район, с. Сєвєро-Гундорівський) і "Городище" (Біловодський район, с. Городище).

3.Стягнути з Військової частини 9938 (Луганський прикордонний загін) Східного регіонального управління Державної прикордонної служби України, м. Луганськ, кв. Мирний, 21, ідентифікаційний код 14321736 в доход Державного бюджету України на рахунок 31214206783006, банк отримувача - ГУДКСУ у Луганській області, отримувач - УДКСУ у м. Луганську, МФО 804013, код ОКПО - 37991503, код класифікації доходів 22030001 судовий збір в сумі 1147 грн. 00 коп., видати наказ Державній податковій інспекції у Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області після набрання рішенням законної сили.

4.Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

5.Повне рішення складено і підписано - 02.12.2013 .

Суддя О.В.Рябцева

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення26.11.2013
Оприлюднено03.12.2013
Номер документу35671321
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/2373/13

Постанова від 11.02.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Агапов О.Л.

Постанова від 11.02.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Агапов О.Л.

Ухвала від 29.01.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Агапов О.Л.

Ухвала від 29.01.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Агапов О.Л.

Ухвала від 18.12.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Агапов О.Л.

Рішення від 26.11.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 07.11.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 30.09.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 23.09.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Демидов В.О.

Ухвала від 09.09.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Демидов В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні