5.1.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 листопада 2013 року Справа № 812/9395/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Островської О.П.,
при секретарі: Тельдековій Н.В.,
за участю:
представник позивача: не прибув.,
представника відповідача: Курятник О.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області Державної гірничотехнічної інспекції нагляду у гірничобудівній промисловості до Приватного підприємства «Автотрейдінг» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-
ВСТАНОВИВ:
11 листопада 2013 року за вх. №36710 на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області Державної гірничотехнічної інспекції нагляду у гірничобудівній промисловості до Приватного підприємства «Автотрейдінг» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до направлення на перевірку №030-6-34 від 15.10.2013 року посадовою особою тер управління проведено планову перевірку кар'єру Сіверський Приватного підприємства «Автотрейдінг», код ЄДРПОУ 31261360, розташованого за адресою: 93107, Луганська обл., м. Лисичанськ, вул. Орджонокідзе, б.126, на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. Під час перевірки кар'єру Сіверський (який знаходиться у с.Серебрянка Донецької обл.) Приватного підприємства «Автотрейдінг» виявлено 6 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 2 (п.п.2 та 3) порушують вимоги Кодексу України про надра. Так, згідно V акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) 01.11.13 р.№030-6-118 зафіксовані наступні порушення, а саме:
- статті 51 КУ №132/94, ст.13 ЗУ №2694 не погоджено з органами Держгірпромнагляду план розвитку гірничих робіт на 2013 рік. п.1.2., г.1., р. ІV НПАОП 0.00-1.24-10 «Правила охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом»;
- статті 18 КУ №132/94, ст.11 ЗУ №2665 не продовжено термін оренди земельної ділянки (кар'єр Сіверський). п.1.2., р. 1; ч.4 НПАОП 0.00-1.24-10 «Правила охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом».
Враховуючи зазначене, у зв'язку з порушенням вимог Кодексу України про надра, з метою забезпечення діючого законодавства України в сфері використання надр є підстави для повного зупинення ведення відкритих гірничих робіт на кар'єрі Сіверський Приватним підприємством «Автотрейдінг».
На підставі вищезазначеного, позивач просив суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Приватного підприємства «Автотрейдінг», 93107, Луганська область, м.Лисичанськ, вул.Орджонокідзе, б.126, шляхом повного зупинення ведення відкритих гірничих робіт на кар'єрі Сіверський Приватним підприємством «Автотрейдінг».
Представник позивача у судове засідання не з'явився, надав через канцелярію суду клопотання про розгляд справи без участі законних представників теруправління та позовні вимоги просив задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні визнав позовні вимоги та зазначив, що на даний час план гірничих робіт на 2013 рік проходить процедуру погодження, а термін оренди земельної ділянки (кар'єр Сіверський), продовжено за договором оренди земельної ділянки.
Заслухавши пояснення з'явившихся осіб, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, приходить до наступного.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року №408/2011 (далі - Положення №408/2011), Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.
Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
Пунктом 6 Положення №408/2011 встановлено, що Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.
Наказом Держгірпромнагляду України від 02 грудня 2011 року № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Донецькій області (далі - теруправління), згідно пункту першим якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпромнагляду України та їй підпорядковується (а.с.15-17).
Закон України «Про охорону праці» (далі - Закон №2694) визначає основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.
Відповідно до вимог статті 38 Закону №2694, державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно - правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон № 877) визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до статті 1 Закону № 877 державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Відповідно до підпункту сьомого пункту четвертого Положення про теруправління, територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань: здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань:
- будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв;
- видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях;
- застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;
- забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;
- виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;
- облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища;
- проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.
В судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідно до направлення на проведення перевірки від 15.10.2013р. № 030-6-34 та наказу від 18.10.2013 року за №1055 у період з 01.01.2013 року по 01.01.2013 року посадовою особою територіального управління проведено планову перевірку кар'єру Сіверський Приватного підприємства «Автотрейдінг», код ЄДРПОУ 31261360, розташованого за адресою: 93107, Луганська обл., м. Лисичанськ, вул. Орджонокідзе, б.126, на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки (а.с.13).
За результатами перевірки позивачем складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкту) від 01 листопада 2013 року № 030-6-118 (а.с.20-22). З висновків акту вбачається, що під час перевірки виявлено 6 порушень нормативно - правових актів з охорони праці, з яких 2 (п.п.2 та 3) порушують вимоги Кодексу України про надра. Так, згідно V акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) 01.11.13 р.№030-6-118 зафіксовані наступні порушення, а саме:
- статті 51 КУ №132/94, ст.13 ЗУ №2694 не погоджено з органами Держгірпромнагляду план розвитку гірничих робіт на 2013 рік. п.1.2., г.1., р. ІV НПАОП 0.00-1.24-10 «Правила охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом»;
- статті 18 КУ №132/94, ст.11 ЗУ №2665 не продовжено термін оренди земельної ділянки (кар'єр Сіверський). п.1.2., р. 1; ч.4 НПАОП 0.00-1.24-10 «Правила охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом».
Акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкту) від 01 листопада 2013 року № підписаний посадовою особою відповідача без зауважень та заперечень.
Статтею 4 Закону №2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11 серпня 2011 року № 826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:
- порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;
- порушень вимог Кодексу України про надра;
- відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
- не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;
- виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та здоров'ю людей з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підставами для зупинення ведення відкритих гірничих робіт.
Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону № 877, повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Відповідно до частини 2 статті 13 Закону №2694 роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення вимог, зазначених у частині першій статті.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем продовжено термін оренди земельної ділянки (кар'єр Сіверський), що підтверджено договором оренди земельної ділянки (а.с.41-47). Однак, відповідачем не погоджено з органами Держгірпромнагляду план розвитку гірничих робіт на 2013 рік.
Оскільки порушення зазначені в акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкту) від 01 листопада 2013 року № 030-6-118 відповідачем не було усунуто повністю та існує загроза життю та здоров'ю людей, суд вважає за доцільне застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Приватного підприємства «Автотрейдінг», 93107, Луганська область, місто Лисичанськ, вул. Орджонікідзе, буд. 126, шляхом повного зупинення ведення відкритих гірничих робіт на кар'єрі Сіверський Приватним підприємством «Автотрейдінг».
Відповідно до частини 1 статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
Згідно з до частиною 3 статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Відповідно до частини 3 статті 112 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
Представник відповідача в судовому засіданні визнав позовні вимоги в повному обсязі.
З урахуванням того, що визнання відповідачем позовної заяви не суперечить закону, представник відповідача, який надав відгук на позов в якому визнав позові вимоги уповноважений на подання документів про визнання позовних вимог, та його дії не порушують чиї-небудь права та інтереси, суд приймає до уваги визнання позову та вважає позовні вимоги такими, що підлягають повному задоволенню.
Суд звертає увагу, що згідно з пунктом десятим частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно - монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпеченої продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.
Одночасно, суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що у відповідності до частин 12-13 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження.
За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.
Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування.
Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.
У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються (частина четверта статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 28 листопада 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 02 грудня 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст.ст. 17, 87, 88, 94, 112, 113, 136, 158-163, 167, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області Державної гірничотехнічної інспекції нагляду у гірничобудівній промисловості до Приватного підприємства "Автотрейдінг" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Приватного підприємства «Автотрейдінг», 93107, Луганська область, місто Лисичанськ, вул. Орджонікідзе, буд. 126, шляхом повного зупинення ведення відкритих гірничих робіт на кар'єрі Сіверський Приватним підприємством «Автотрейдінг».
Стягнути з Держгірпромнагляду у Донецькій області Державної гірничотехнічної інспекції нагляду у гірничобудівній промисловості на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 68,82 грн. (шістдесят вісім гривень 82 копійки).
Роз'яснити відповідачу, що відповідно до частини 12 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України він має право подати заяву про скасування цих заходів реагування, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова у повному обсязі складена та підписана 02 грудня 2013 року.
Суддя О.П. Островська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2013 |
Оприлюднено | 03.12.2013 |
Номер документу | 35677134 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.П. Островська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні