Постанова
від 25.11.2013 по справі 801/7268/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Постанова

Іменем України

Справа № 801/7268/13-а

25.11.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Єланської О.Е.,

суддів Кукти М.В. ,

Кучерука О.В.

секретар судового засідання Букуєва М. А.

за участю сторін:

представник позивача, Красногвардійського районного центру зайнятості- Юрусова Еміне Мустафаївна, довіреність № 1921 від 25.07.11

відповідач, ОСОБА_3- паспорт НОМЕР_2 виданий Красногвардійським РВГУ МВС України в Криму від 12 грудня 2001 року,

розглянувши апеляційну скаргу Красногвардійського районного центру зайнятості на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Євдокімова О.О. ) від 23.09.13 у справі № 801/7268/13-а

за позовом Красногвардійського районного центру зайнятості (вул. Шевченка, 4,Красногвардійське,Красногвардійський район, Автономна Республіка Кр,97000)

до ОСОБА_3 (АДРЕСА_1)

про стягнення

ВСТАНОВИВ:

Красногвардійський районний центр зайнятості звернувся до суду із адміністративним позовом до ОСОБА_3 про стягнення виплат по безробіттю в розмірі 5793,56 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.09.13 у справі № 801/7268/13-а адміністративний позов Красногвардійського районного центру зайнятості до ОСОБА_3 про стягнення - задоволено частково.

Стягнуто з ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Красногвардійського районного центру зайнятості (вул. Шевченка, 4 смт. Красногвардійське, АР Крим, 97000, ідентифікаційний код 20708586, р/р 37170001000337 ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026) матеріальних виплат по безробіттю 3227,43 грн. (три тисячі двісті двадцять сім гривень сорок три копійки).

В іншій частині позову відмовлено.

Не погодившись з даною постановою, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

В судовому засіданні 25.11.2013 представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги з підстав, зазначених в ній, відповідач проти задоволення апеляційної скарги позивача заперечував.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Матеріали справи свідчать, що ОСОБА_3 22.08.2008 звернувся до Красногвардійського районного центру зайнятості.

29.08.2008 відповідачу було надано статус безробітного, про що свідчіть витяг з наказів про прийняті рішення по особі відповідача та призначена допомога по безробіттю як незастрахованій особі з 8 дня після реєстрації на 180 к.д.

З 08.09.2008 по 13.11.2008 ОСОБА_3 перебував на обліку у Красногвардійському районному центру зайнятості та отримав матеріальні виплати по безробіттю в загальному розмірі з урахуванням часткової сплати 1484,41 грн.

З 15.06.2010 по 13.10.2010 ОСОБА_3 вдруге перебував на обліку у відповідача та отримав допомогу по безробіттю в розмірі 1743,02 грн.

З 13.04.2011 по 24.10.2011 в трете ОСОБА_3 перебував на обліку у позивача та отримав допомогу по безробіттю у розмірі 2548 грн.

З 09.04.2013 по 28.05.2013 ОСОБА_3 в четверте перебував на обліку в центрі зайнятості та отримав матеріальну допомогу по безробіттю в розмірі 18,13 грн.

В ході проведення Красногвардійським районним центром зайнятості аналізу даних стало відомо, що ОСОБА_3 при первинному зверненні до центру зайнятості 22.08.2008 надав не достовірну інформацію стосовно себе, а саме не надав трудову книжку заведену 5 серпня 1977 р. в якій було зазначено, що він звільнений, з останнього місця роботи за п. 4 ст. 40 КЗоТ України, а саме за прогул без поважних причин.

Зазначену трудову книжку, яку не надав відповідач при зверненні вперше до центру зайнятості, відповідач отримав лише 06.04.2011, що підтверджується, підписом спеціаліста позивача на копії зазначеної трудової книжки (а.с.12 зворотній бік), що впливає на виплату матеріального забезпечення.

Отже, Закон України "Про зайнятість населення " визначає правові, економічні та організаційні засади реалізації державної політики у сфері зайнятості населення, гарантії держави щодо захисту прав громадян на працю та реалізації їхніх прав на соціальний захист від безробіття.

Відповідно ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення " від 01.03.1991 № 803-ХІІ(чинний на момент звернення відповідача до центру зайнятості) безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (далі Закон).

Відповідно до ст. 12 Закону районний центр зайнятості, як робочий орган виконавчої дирекції Фонду контролює правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводить розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду. Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та Державної податкової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" ( в редакції на час звернення відповідача до центру зайнятості), виплати забезпечення іншим незастрахованим особам, які шукають роботу вперше, та іншим незастрахованим особам, визнаним у встановленому порядку безробітними, допомога по безробіттю встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого законом. Допомога по безробіттю виплачується з 8-го дня після реєстрації особи в установленому порядку в державній службі зайнятості. Тривалість виплати допомоги по безробіттю не перевищує 180 календарних днів.

Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (в редакції на час звернення відповідача до центру зайнятості), тривалість виплати допомоги по безробіттю, матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації скорочується на строк до 90 календарних днів у разі: звільнення з останнього місця роботи з підстав, передбачених статтею 37, пунктами 3, 4, 7, 8 статті 40, статтями 41 і 45 Кодексу законів про працю України (на 90 календарних днів).

Матеріали справи свідчать, що Красногвардійським районним центром зайнятості було проведено розслідування та складений акт розслідування страхових випадків і аргументованості виплат матеріального забезпечення № 334 від 28.05.2013.

Розслідуванням було встановлено, що ОСОБА_3 дійсно при первинному зверненні в центр зайнятості в 2008 році приховав відомості про трудову книжку, в якій останнім місцем роботи перед зверненням в центр зайнятості було Чорноморське пароплавство, звільнений 10.06.1995 по пункту 4 ст. 40 КЗпП України, прогул без поважних причин і надав недостовірні відомості стосовно його трудової діяльності, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення.

Отже, враховуючи викладене, відповідач мав право на виплату допомоги по безробіттю в мінімальному розмірі з 91 - го календарного дня.

Згідно абзацу 14 пункту 20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженому постановою КМУ 14.02.2007р. № 219 (далі - Порядок 219), центри зайнятості знімають з обліку безробітних громадян з дня виявлення факту подання недостовірних даних, що мав місце під час перебування особи на обліку як безробітної. Громадяни можуть зареєструватися в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, після закінчення шести місяців з дати зняття їх з обліку за умови, що вони повернули отримані кошти з дати подання недостовірних даних.

Так, згідно з Порядком 219 (що діяв на момент спірних правовідносин), реєстрація громадян, які звертаються до державної служби зайнятості здійснюється за умови надання документів, визначених Порядком 219. Вказаним порядком не передбачені повноваження центрів зайнятості щодо, проведення під час реєстрації особи як безробітної перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної.

Згідно пункту 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженому постановою КМУ 20.03.2013 № 198 (що є чинною з 03.04.2013) центр зайнятості припиняє реєстрацію у разі встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких прийнято рішення про призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття Перереєстрація безробітного здійснюється з дня подання відповідної заяви або не раніше ніж через 90 календарних днів з дня припинення попередньої реєстрації у разі встановлення факту подання особою недостовірних даних за умови повернення коштів, отриманих за період попередньої реєстрації.

Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженому наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України № 60/62, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 12.03.2009 за № 232/16248 (далі - Порядок 60/62) шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для виплати безробітній особі матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації.

Перевірка достовірності даних проводиться центрами зайнятості шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та Державної податкової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників. За результатами перевірки оформлюється акт, який підписується особами, що її проводили. Відповідно до Порядку 60/62, на підставі аналізу баз даних центром зайнятості проведене розслідування, складений акт розслідування страхових випадків і аргументованості виплат матеріального забезпечення № 334 від 28.05.2013. Днем виявлення факту подання недостовірних даних відповідачем є день складання акту розслідування страхових випадків.

Наказом Красногвардійського районного центру зайнятості від 03.06.2013 № НТ130603 припинена реєстрація відповідача з 28.05.2013 у зв'язку з встановленням факту подання недостовірних даних та документів, на підставі яких прийнято рішення про надання статусу безробітного, призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття.

Таким чином, колегія суддів вважає, що саме 28.05.2013 було виявлено що ОСОБА_3 порушив умови законодавства та приховав факт, що впливав на умови виплати матеріального забезпечення у період первинного перебування на обліку у центрі зайнятості, що спричинило незаконне отримання допомоги по безробіттю і в подальшому незаконну перереєстрацію у період другого перебування у центрі зайнятості з 15.06.2010 по 13.10.2010, звернення втретє з 06.04.2011 по 24.10.2011, вчетверте з 09.04.2013 по 28.05.2013.

Частина третя ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» визначає, що сума виплаченого забезпечення внаслідок умисного невиконання ними своїх обов'язків і зловживання ними стягується з цих осіб відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, які впливають на умови виплати ним забезпечення і надання соціальних послуг.

Вказані порушення законодавства спричинили незаконну виплату ОСОБА_3 за період з 29.08.2008 по 06.11.2008 допомоги по безробіттю у розмірі 101.76 грн, матеріальної допомоги у період профнавчання у розмірі 677.33, витрат на проїзд у розмірі 310.00 грн, витрат на профнавчання у розмірі 395.32 грн, всього розмірі 1484,41 грн.; виплату допомоги по безробіттю за період з 15.06.2010 по 12.10.2010 у розмірі 1743,02 грн., за період з 13.04.2011 по 09.09.2011 у розмірі 2548,00 грн., за 16.04.2013 у розмірі 18.13грн, а всього 5793.56 грн.

З урахуванням викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції помилково дійшов до висновку про часткове задоволення позовних вимог - про стягнення з відповідача матеріальних виплат по безробіттю, отриманих ним матеріальних виплат до 06.04.2011 в розмірі 3227,43 грн., як таких, що отримані шляхом, надання недостовірних даних.

Колегія суддів дійшла до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі

Згідно статті 202 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення суду першої інстанції та ухвалює нове рішення, якщо висновки суду не відповідають обставинам справи, допущено порушення норм матеріального чи процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Красногвардійського районного центру зайнятості на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.09.13 у справі № 801/7268/13-а - задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.09.13 у справі № 801/7268/13-а - скасувати.

Прийняти нову постанову, якою адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_3 на користь Красногвардійського районного центру зайнятості на р/р 37170001000337 ГУ ДКСУ в АР Крим, м.Сімферополь, ЄДРПОУ 20708586 МФО 824026 незаконно отриману за період з 29.08.2008 по 06.11.2008 допомоги по безробіттю у розмірі 101,76 грн., матеріальну допомогу у період профнавчання у розмірі 677,33, витрат на проїзд у розмірі 310,00 грн, витрат на профнавчання у розмірі 395,32 грн, всього розмірі 1484,41 грн.; виплату допомоги по безробіттю за період з 15.06.2010 по 12.10.2010 у розмірі 1743,02 грн., за період з 13.04.2011 по 09.09.2011 у розмірі 2548,00 грн., за 16.04.2013 у розмірі 18,13грн, а всього 5793,56 грн.

Постанова набирає законну силу з моменту проголошення.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 02 грудня 2013 р.

Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська

Судді підпис М.В. Кукта

підпис О.В.Кучерук

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.Е.Єланська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2013
Оприлюднено04.12.2013
Номер документу35700185
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/7268/13-а

Постанова від 25.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Ухвала від 07.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 23.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

Ухвала від 22.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні