ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1-й інстанції: Попова О.Г.
Суддя-доповідач:Бучик А.Ю.
УХВАЛА
іменем України
"02" грудня 2013 р. Справа № 806/5827/13-а
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Бучик А.Ю.
суддів: Одемчука Є.В.
Шевчук С.М.,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу фізичної особи-підриємця ОСОБА_3 на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "09" жовтня 2013 р. у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Коростишівському районі Житомирської області до фізичної особи-підриємця ОСОБА_3 про стягнення заборгованості ,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Коростишівському районі Житомирської області звернулося до суду з адміністративним позовом про стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 заборгованості по сплаті єдиного внеску.
Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 09.10.2013 року стягнуто з фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 на користь управління Пенсійного фонду України в Коростишівському районі Житомирської області заборгованість у сумі 9776,75 грн.
В апеляційній скарзі фізична особа-підприємець ОСОБА_3 просить скасувати вказану постанову через порушення судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон) єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
В розумінні статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" №2464-VI від 08.07.2010 року, який набрав чинності з 01.01.2011 року, відповідач є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиного внеску) до Пенсійного фонду України.
Відповідно п.п.1, 4 ч.2 ст.6 Закону платник єдиного внеску зобов'язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.
Як встановлено ч.1 ст.8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно ч.3 ст.9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" обчислення єдиного внеску територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до територіальних органів Пенсійного фонду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Недоїмкою відповідно до даного Закону вважається сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом.
Частина 8 статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачає, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для відповідача є календарний місяць.
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (ч.12 ст.9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування").
Встановлено, що ОСОБА_3 зареєстрована як фізична особа-підприємець та перебуває обліку у позивача як платник єдиного внеску.
Згідно з даними обліку позивача за відповідачем рахується заборгованість зі сплати єдиного внеску в сумі 9776,75 грн.
Судом встановлено, що відповідачем своєчасно не сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період 2011-2012 роки та перший квартал 2013 року в сумі 9776,75 грн., що підтверджується матеріалами справи (а.с.4-9).
07.05.2013 року позивачем виставлено вимогу № Ф-1133 на загальну суму 9776,75 грн.
Приписами ст.25 Закону визначено, зокрема, у разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки. У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
Таким чином, діюче на момент виникнення спірних правовідносин законодавство передбачало передумови звернення органу пенсійного фонду до суду з позовом про стягнення недоїмки зі страхувальника, які передбачали формування цим органом вимоги про сплату недоїмки, вручення її страхувальнику та несплату визначених в такій вимозі сум протягом 10 днів з моменту її отримання.
У випадку відсутності однієї із перелічених передумов, звернення органу пенсійного фонду до суду про сплату недоїмки є передчасним.
Судом першої інстанції встановлені обставини щодо наявності, вручення (направлення) та несплати (не виконання) вимоги позивача про сплату недоїмки страхових внесків, які мають значення для правильного вирішення справи.
Враховуючи вищенаведене та те, що відсутні докази погашення вказаної заборгованості, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду і не впливають на правильність прийнятого рішення, яке постановлено з додержанням вимог матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу фізичної особи-підриємця ОСОБА_3 залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "09" жовтня 2013 р. - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис) А.Ю.Бучик
судді: (підпис) Є.В.Одемчук
(підпис) С.М. Шевчук
З оригіналом згідно: суддя
Роздруковано та надіслано:
1- в справу:
2 - позивачу/позивачам: Управління Пенсійного фонду України в Коростишівському районі Житомирської області вул.Гагаріна,2,м.Коростишів,Житомирська область,12504
3- відповідачу/відповідачам: Фізична особа-підриємець ОСОБА_3 АДРЕСА_1
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2013 |
Оприлюднено | 04.12.2013 |
Номер документу | 35702740 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Бучик А.Ю.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні