Постанова
від 14.11.2013 по справі 813/7494/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 листопада 2013 року Справа № 813/7494/13

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого - судді Мричко Н.І.

за участю секретаря судового засідання Щура В.Р.

представника позивача Клака Ю.Г.

представника відповідача Поліщук О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом заступника прокурора м.Львова до Львівської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державної інспекції сільського господарства у Львівській області про визнання дій протиправними та зобов'язання до вчинення дій, -

в с т а н о в и в:

заступник прокурора м.Львова звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Львівської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державної інспекції сільського господарства у Львівській області, в якому, згідно з уточнень просить:

- визнати протиправними дії Львівської міської ради щодо відхилення подання прокуратури м.Львова від 30.08.2013 р. № 37-7484вих.13;

- зобов'язати Львівську міську раду привести у відповідність до вимог чинного законодавства України ухвали Львівської міської ради від 27.06.2013 р. № 2509, № 2508, № 2476, № 2477, № 2478, № 2501, № 2504, № 2505, №2506, №2507, а також від 18.07.2013 р. № 2598, № 2596, № 2599, №2597, № 2575, № 2601, № 2632.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, в ході проведеної прокуратурою м.Львова з залученням інспекції сільського господарства у Львівській області ухвал сесії Львівської міської ради з питань неземельних відносин, прийняті 27.06.2013 р. (2509, № 2508, № 2476, № 2477, № 2478, № 2501, № 2504, № 2505, №2506, №2507) та 18.07.2013 р. (№ 2598, № 2596, № 2599, №2597, № 2575, № 2601, № 2632) встановлено порушення вимог чинного земельного законодавства, а саме у вказаних вище ухвалах не зазначено: кадастровий номер земельної ділянки а також в документах, що слугували підставою для її прийняття відсутні підтверджуючі документи про право власності на земельні ділянки за територіальною громадою м.Львова. Крім того, встановлено, що ухвалою Львівської міської ради 18.07.2013 р. № 2632 Про надання громадянам дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок надано дозвіл 34 громадянам на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок, проте в такій не вказано для яких потреб відводиться та чи інша земельна ділянка, за рахунок яких земель, орієнтовну площу земельних ділянок тощо. У зв'язку з встановленими порушеннями, позивачем винесено подання про усунення порушень вимог чинного законодавства від 30.08.2013 р., яке відхилено Львівською міською радою та на розгляд сесії не виносилось. Вважає такі дії відповідача незаконними, протиправними, у зв'язку з чим просить позовні вимоги задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засідання позовні вимоги не визнав у повному обсязі, з підстав, викладених в письмових запереченнях, пояснення надав аналогічні до викладеного у таких запереченнях, додаткового зазначив наступне. На момент винесення ухвал від 27.06.2013 р. та від 18.07.2013 р. всі земельні ділянки були сформовані та наділені кадастровими номерами, оскільки вирішувалось питання щодо продовження терміну оренди або викупу земельних ділянок, які вже були в користуванні на підставі правовстановлюючих документів на землю. Стосовно ухвал від 18.07.2013 р. № 2575,2601 вказав, що лише після державної реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку, відповідач має право діяти як суб'єкт цивільних правовідносин та укласти, як власник та орендодавець договір оренди земельної ділянки. Щодо ухвали від 28.07.2013 р. №2632 зазначає, що така приймалась на підставі клопотань громадян з зазначенням цільового призначення земельної ділянки та орієнтовного розміру. Однак, чинним земельним законодавством України не передбачено обов'язковість зазначення цільового призначення земельної ділянки в рішеннях органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності. З урахуванням викладеного вважає, що в діях посадових осіб виконавчих органів Львівської міської ради порушень чинного земельного законодавства України при підготовці зазначених у позовній заяві ухвал Львівської міської ради немає, а відтак, позовні вимоги є безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державної інспекції сільського господарства у Львівській області явки уповноваженого представника не забезпечила, хоча належним чином була повідомлена про дату, час та місце його проведення, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.

Заслухавши пояснення представників сторін та перевіривши матеріали справи, суд вважає, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити, мотивуючи це наступним.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 27.06.2013 року № 2476 до переліку земельних ділянок несільськогосподарського призначення під приватизованими об'єктами нерухомості включено земельну ділянку площею 0,0136 га на АДРЕСА_1 для продажу фізичній особі - підприємцю ОСОБА_3 для обслуговування нежитлового приміщення (стоматологічного кабінету). Ухвала прийнята на підставі договору оренди землі.

27.06.2013 р. згідно з ухвалою Львівської міської ради № 2477 до переліку земельних ділянок несільськогосподарського призначення під приватизованими об'єктами нерухомості включено земельну ділянку площею 0,1700 га на вул. Промисловій, 50-52 для продажу ТзОВ «Кипарис-сервіс» для обслуговування приміщення мийки автомобілів. Дана ухвала прийнята на підставі договору оренди землі.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 27.06.2013 року № 2478 до переліку земельних ділянок несільськогосподарського призначення під приватизованими об'єктами нерухомості включено земельну ділянку площею 0,0151 га на АДРЕСА_2 для продажу фізичній особі - підприємцю ОСОБА_4 для обслуговування торговельного павільйону. Ухвала прийнята на підставі договору оренди землі.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 27.06.2013 року № 2501 вилучено за згодою ДК «Укроборонпром» з користування ДП «Львівський бронетанковий завод» земельну ділянку площею 1,43 га на вул.Стрийській, 73 та земельну ділянку площею 0,9964 га на вул. Демнянській. 8 і зарахувати до комунальної власності територіальної громади м.Львова.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 27.06.2013 року № 2504 ЛОО ФСТ «Динамо» України продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,1850 га на вул.Зеленій, 61а-63 для обслуговування існуючих будівель та споруд за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі громадського призначення.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 27.06.2013 року № 2505 ТзОВ «Орбіта» продовжено термін оренди земельних ділянок площею 0,1108 га та 0,0154 га на вул.Зеленій. 407 для обслуговування існуючих будівель та споруд за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі громадського призначення.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 27.06.2013 року № 2506 ТзОВ «Пам'ять» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,7 га у 8-му Скнилівському провулку за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання: площею 0,67 га - землі транспорту, зв'язку, площею 0,03 га - землі комерції.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 27.06.2013 року № 2507 ТзОВ «Будвиріб» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,0052 га на пр.Ч.Калини, 18 для обслуговування виробничих будівельі споруд за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за функцією використання - землі промисловості.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 27.06.2013 року № 2508 ТзОВ «Шувар» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,3200 га на пр.Ч.Калини, 36 без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень для обслуговування міні-ринку за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 27.06.2013 року № 2509 ТзОВ «Росава ЛТ» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,0481 га (у тому числі площею 0,0298 га) на пр.Хімічній,4 для обслуговування адміністративного корпусу за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за функцією використання - землі комерції.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 18.07.2013 року № 2575 затверджено ТзОВ Інститут соціальних технологій технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на вул. Є.Поповича,9. Передано ТзОВ Інституту соціальних технологій земельну ділянку площею 0,1070 га (у тому числі площею 0,0120 га залишено у спільному користуванні для забезпечення проїзду без права загромадження) (кадастровий номер земельної ділянки 4610136600:06:002:0035) на вул. Є. Поповича,9 в оренду терміном на 10 років для обслуговування існуючої будівлі за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі громадського призначення.

ПАТ «Райффайзен Банк Аваль» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,0592 га на вул.Я.Матейка, 8 для обслуговування існуючої будівлі за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 18.07.2013 року № 2596 ТзОВ «Рейдер ЛТД» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,0050 га на пр.Ч.Калини, 102 у межах червоних ліній з обмеженнями без права капітального будівництва для обслуговування існуючого тимчасового збірно-розбірного павільйону за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 18.07.2013 року № 2597 ПАТ «Райффайзен Банк Аваль» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,0592 га на вул.Я.Матейка, 8 для обслуговування існуючої будівлі за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 18.07.2013 року № 2598 комунальному закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний клінічний перинатальний центр» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,1783 га на вул.Дж.Вашингтона, 6 - вул.Хлібній для обслуговування існуючої відкритої автостоянки за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за функцією використання - землі транспорту та зв'язку.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 18.07.2013 року № 2599 ПАТ «Одеський кабельний завод «Одескабель» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,4436 га на вул.Персенківці, 48, 54, 56 для обслуговування складських приміщень за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за функцією використання - землі транспорту та зв'язку

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 18.07.2013 року № 2601 ТзОВ «ЮРК» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,0329 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень (кадастровий номер 4610136300:06:020:0054) на вул.Широкій, 29-а для обслуговування тимчасового збірно-розбірного павільйону за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції.

Крім того, 18.07.2013 р. згідно з ухвалою Львівської міської ради № 2632 надано дозвіл громадянам на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок.

30.08.2013р. прокуратурою м.Львова внесено подання про усунення вимог земельного законодавства № 37-7484вих.13 згідно якого зобов'язано Львівську міську раду привести у відповідності до вимог чинного законодавства України ухвали Львівської міської ради від 27.06.2013 р. № 2509, № 2508, № 2476, № 2477, № 2478, № 2501, № 2504, № 2505, №2506, №2507, а також від 18.07.2013 р. № 2598, № 2596, № 2599, №2597, № 2575, № 2601, № 2632.

16.09.2013р. Львівською міською радою розглянуто подання прокурора від 30.08.2013 р. та надано відповідь № 1104-885, згідно з якою подання прокурора відхилено з підстав відсутності в діях посадових осіб виконавчих органів Львівської міської ради порушень чинного земельного законодавства України при підготовці оскаржуваних ухвал.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

У відповідності до ч.1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання (ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування»).

Згідно ст.1 Земельного кодексу України вбачається: земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Використання власності на землю не може завдавати шкоди правам і свободам громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі.

Приписом норми ст.12 вказаного Кодексу встановлено, що повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст; організація землеустрою; координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом; інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст; вирішення земельних спорів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Згідно положення ст. 79 Земельного кодексу земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Відповідно до ч.ч.1, 3, 4, 9 ст.79-1 даного Кодексу формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об'єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

У відповідності до ст.124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем. Підставою для укладення договору оренди може бути цивільно-правовий договір про відчуження права оренди.

Нормою ч.1 ст.1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» вбачається. що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Згідно з ч.5 ст.16 вказаного вище Закону кадастрові номери земельних ділянок зазначаються у рішеннях органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування про передачу цих ділянок у власність чи користування, зміну їх цільового призначення, визначення їх грошової оцінки, про затвердження документації із землеустрою та оцінки земель щодо конкретних земельних ділянок.

Як встановлено судом, згідно з ухвал Львівської міської ради від 27.06.2013 р.:

- № 2476 до переліку земельних ділянок несільськогосподарського призначення під приватизованими об'єктами нерухомості включено земельну ділянку площею 0,0136 га на АДРЕСА_1 для продажу фізичній особі - підприємцю ОСОБА_3;

- № 2477 до переліку земельних ділянок несільськогосподарського призначення під приватизованими об'єктами нерухомості включено земельну ділянку площею 0,1700 га на вул. Промисловій, 50-52 для продажу ТзОВ «Кипарис-сервіс» для обслуговування приміщення мийки автомобілів. Дана ухвала прийнята на підставі договору оренди землі;

- № 2478 до переліку земельних ділянок несільськогосподарського призначення під приватизованими об'єктами нерухомості включено земельну ділянку площею 0,0151 га на АДРЕСА_2 для продажу фізичній особі - підприємцю ОСОБА_4 для обслуговування торговельного павільйону

- № 2501 вилучено за згодою ДК «Укроборонпром» з користування ДП «Львівський бронетанковий завод» земельну ділянку площею 1,43 га на вул.Стрийській, 73 та земельну ділянку площею 0,9964 га на вул. Демнянській. 8 і зарахувати до комунальної власності територіальної громади м.Львова;

- №2504 ЛОО ФСТ «Динамо» України продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,1850 га на вул.Зеленій, 61а-63 для обслуговування існуючих будівель та споруд за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі громадського призначення;

- № 2505 ТзОВ «Орбіта» продовжено термін оренди земельних ділянок площею 0,1108 га та 0,0154 га на вул.Зеленій. 407 для обслуговування існуючих будівель та споруд за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі громадського призначення;

- №2506 ТзОВ «Пам'ять» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,7 га у 8-му Скнилівському провулку за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання: площею 0,67 га - землі транспорту, зв'язку, площею 0,03 га - землі комерції;

- №2507 ТзОВ «Будвиріб» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,0052 га на пр.Ч.Калини, 18 для обслуговування виробничих будівельі споруд за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за функцією використання - землі промисловості;

- № 2508 ТзОВ «Шувар» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,3200 га на пр.Ч.Калини, 36 без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень для обслуговування міні-ринку за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції.

Та ухвал Львівської міської ради від 18.07.2013 р.:

- № 2598 комунальному закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний клінічний перинатальний центр» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,1783 га на вул.Дж.Вашингтона, 6 - вул.Хлібній для обслуговування існуючої відкритої автостоянки за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за функцією використання - землі транспорту та зв'язку.

- № 2596 ТзОВ «Рейдер ЛТД» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,0050 га на пр.Ч.Калини, 102 у межах червоних ліній з обмеженнями без права капітального будівництва для обслуговування існуючого тимчасового збірно-розбірного павільйону за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції;

- № 2599 ПАТ «Одеський кабельний завод «Одескабель» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,4436 га на вул.Персенківці, 48, 54, 56 для обслуговування складських приміщень за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за функцією використання - землі транспорту та зв'язку;

- №2597 ПАТ «Райффайзен Банк Аваль» продовжено термін оренди земельної ділянки площею 0,0592 га на вул.Я.Матейка, 8 для обслуговування існуючої будівлі за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції.

З наведеного вище слідує, що згідно з вказаними вище ухвалами Львівської міської ради, продовжувався термін оренди земельних ділянок. Тобто на момент продовження терміну оренди земельних ділянок, такі земельні ділянки вже буди сформовані та були в користуванні на підставі правовстановлюючих документів на землю.

Крім того, згідно з припису норми п.2 ст.79-1 Земельного кодексу України, вбачається, що формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності та проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Стосовно відсутності підтверджуючих документів на право власності на земельні ділянки за територіальною громадою м.Львова у матеріалах, що слугували підставою для прийняття ухвал Львівської міської ради від 18.07.2013 року №№ 2575, 2601 суд зазначає наступне.

Пункт 9 Прикінцевих та перехідних положень Закону визначає, що право власності на земельні ділянки державної та комунальної власності реалізується після державної реєстрації права власності на відповідну земельну ділянку. Пункти 9, 10 ст.79-1 Земельного кодексу України встановлюють, що земельна ділянка може бути об'єктом цивільних прав виключно з моменту її формування та державної реєстрації права власності на неї. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Відповідно до чинного цивільного законодавства України суб'єкт цивільних правовідносин має право реалізувати своє право (зокрема, як власник) шляхом укладення певних цивільно-правових угод. Однією з таких цивільно-правових угод є договір оренди землі, де об'єктом цивільного права виступає земельна ділянка комунальної власності.

Таким чином, при прийнятті ухвал Львівської міської ради від 18.07.2013 року № 2575, №2601, лише після державної реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку, Львівська міська рада може діяти як суб'єкт цивільних правовідносин та укласти, як власник та орендодавець договір оренди земельної ділянки.

Стосовно порушень Львівською міською радою ст.118 Земельного кодексу України при прийнятті ухвали від 18.07.2013 року № 2632, якою громадянам надано дозвіл на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок, слід зазначити наступне.

Пункт 6 ст.118 Земельного кодексу України визначає, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.

Ухвала Львівської міської ради від 18.07.2013 року № 2632 «Про надання громадянам дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок» приймалася на підставі клопотань громадян з зазначенням цільового призначення земельної ділянки та орієнтовного розміру. Однак чинним земельним законодавством України не передбачено обов'язковість зазначення цільового призначення земельної ділянки в рішеннях органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що посадові особи виконавчого органу Львівської міської ради при підготовці ухвал від 27.06.2013 р. та 18.07.2013 р. діяли в межах і спосіб передбачений чинним земельним законодавством.

Відповідно до ч. 2 ст.19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є необґрунтованими, безпідставними та такими, що не підлягають до задоволення.

З урахуванням положень ст. 94 КАС України судові витрати у формі судового збору у даній справі з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 4, 7-11, 14, 69-71, 72, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Судові витрати стягненню не підлягають.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 18 листопада 2013 року.

Суддя Мричко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2013
Оприлюднено04.12.2013
Номер документу35712279
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/7494/13-а

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 24.02.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шинкар Т.І.

Постанова від 14.11.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні