Постанова
від 28.11.2013 по справі 2а-12790/12/0170/6
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

28 листопада 2013 р. 11:35 Справа №2а-12790/12/0170/6

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Латиніна Ю.А., при секретарі Захаровій М.В., за участю представника позивача - Логвиненко Миколи Григоровича, представника відповідача - Одабаші Алі Ахтемовича,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства "Зінкор"

до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим

про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень

Суть спору: Приватне підприємство "Зінкор" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом у якому просить визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим від 29.10.2012 року № 0007992204 та 29.10.2012 року № 0008002204, яким позивачу визначено податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) з ПДВ на загальну суму 262931 грн. та від 29.10.2012 року № 0007992204, яким позивачу визначено податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) з податку на прибуток на загальну суму 325518,75 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що висновки акту документальної перевірки від 16.10.2012 року № 6927/22-1/33773103, на підставі якого прийняти оскаржувані податкові повідомлення-рішення, не відповідають дійсності та Законам України "Про податок на додану вартість" та "Про оподаткування прибутку підприємств", а також Податковому кодексу України.

Ухвалою суду від 22.11.2012 року призначено по справі судово-економічну експертизу та зупинено провадження у справі.

Ухвалою від 03.10.2013 року поновлено провадження у справі.

Ухвалою суду від 17.10.2013 року замінено відповідача по справі Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі АРК Державної податкової служби його правонаступником - Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АРК.

У судовому засіданні представник позивача на позовних вимогах наполягав з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача проти позову заперечує, просить у задоволенні позову відмовити. Правова позиція викладена відповідачем у письмових запереченнях на адміністративний позов. Вважає, що підстави для задоволення позовних вимог відсутні, оскільки оскаржуване рішення прийнято ним на підставі встановлених перевіркою порушень з боку позивача норм Податкового кодексу України, Закону України "Про податок на додану вартість", обґрунтовано та з додержанням вимог чинного законодавства.

Розглянув матеріали справи, дослідив зібрані докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Зінкор" (далі-Позивач) зареєстроване Виконавчим комітетом Сімферопольської міської Ради АР Крим 20.09.2005р.

ТОВ " Сонячний берег " зареєстроване, як платник податку на додану вартість відповідно до Свідоцтва про реєстрацію № 964306 від 28.11.2005р., індивідуальний податковий № 337731001294.

ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС проведена позапланова документальна невиїзна перевірка ПП "Зінкор" ЄДРПОУ 33773103 з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначені податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП "Укрторгпартнер" (код ЄДРПОУ 36693415), КП "Альянс" (код ЄДРПОУ 32468812), ПП "Базис Торг" (код ЄДРПОУ 36165986), ПП "Ротонда Торг" (код ЄДРПОУ 36165656), ПП «Пан Буд» (ЄДРПОУ 37081614) за період з 01.07.2009 по 30.06.2012.

За результатами перевірки складений акт від 16.10.2012 року № 6927/22-1/33773103, відповідно до висновків якого встановлено порушення:

пп. 5.1, пп. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 № 334/94-ВР із змінами та доповненнями (надалі ЗУ 334), та 14.1.191 п. 14.1 ст. 14, п. 138.1.1. п.138.1., п. 138.2, п. 138.8 ст. 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (надалі ПКУ) в наслідок чого занижено податок на прибуток на загальну суму 270529 грн.

п.п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7, пп. 7.4.5, п.п 7.4. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 № 168/97-ВР із змінами та доповненнями (надалі ЗУ 168), п. 14.1.202, пп. 14.1.203 п. 14.1 ст. 14, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI і а змінами та доповненнями (надалі ПКУ) в результаті чого занижено ПДВ у розмірі 218939 грн.,

За результатами акту відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення:

- № 0007992204 від 29.10.2012 про збільшена грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 325518,75 грн., у т.ч. 270529 грн. за основним платежем та 54989,75 грн. штрафні санкції;

- № 02008002204 від 29.10.2012 про збільшена грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 262931 грн., у т.ч. 218939 грн. за основним платежем та 43992 грн. штрафні санкції.

Не погодившись з зазначеним висновком та податковими повідомленнями - рішенням, ПП "Зінкор" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом у якому просить визнати протиправним та скасувати як такі, що суперечить діючому законодавству, податкові повідомлення-рішення № 0007992204 від 29.10.2012 та № 02008002204 від 29.10.2012.

Оцінюючи правомірність дій ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, суд керувався критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.

Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.

Тому вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС № 0007992204 від 29.10.2012 та № 02008002204 від 29.10.2012, суд зобов'язаний встановити чи діяв Відповідач на підставі закону, чи являються його дії обґрунтованими, безсторонніми, добросовісними та розсудливими.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Ст.67 Конституції України визначає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Коло платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету в період до 01.01.2011 року були встановлені Законом України "Про податок на додану вартість". Починаючи з 01.01.2011 року з набранням чинності розділу V Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р. питання стосовно оподаткування податком на додану вартість врегульовані нормами цього розділу ПКУ.

Згідно з п.п. 1.6 та 1.7 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" податкове зобов'язання - це загальна сума податку, одержана ( нарахована) платником податку у звітному (податковому) періоді, визначена згідно з Законом, а податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена цим законом. Згідно п.п.7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", який діяв до 01 січня 2011 року, різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду є сумою податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету (при її позитивному значенні) або бюджетному відшкодуванню (при її від'ємному значенні). Аналогічна норма стосовно визначення суми ПДВ, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету при позитивному значенні різниці між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду, що діє з 01.01.2011 року, встановлена п.200.1 та п.200.2 ст.200 розділу V ПКУ.

Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу (п. 198.1 ст.198 ПК України).

Згідно п.п.7.4.1 п.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.198.3 ст.198 розділу V ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону (до 01 січня 2011 року) або пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу (після 01 січня 2011 року), протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (до 01 січня 2011 року - п.п.7.5.1 п.7.5 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", після 01 січня 2011 року - п.198.2 ст.198 розділу V ПК України).

Згідно п.п.7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", який діяв до 01 січня 2011 року, не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів (послуг) ПДВ, не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту). З 01 січня 2011 року згідно п.198.6 ст.198 розділу V ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Згідно статті 203 Цивільного Кодексу України від 16.01.2003 року №435-ІV (зі змінами та доповненнями) зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Відповідно до частин першої та другої статті 215 Цивільного Кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. -

Згідно статті 228 Цивільного Кодексу України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.

Відповідно до частини першої статті 216 Цивільного Кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.

Таким чином, виходячи із приписів вищевказаних норм закону, лише відсутність податкової накладної позбавляє платника податку права на включення до податкового кредиту сплачених (нарахованих) сум податків у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат.

Валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності (п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР).

До складу валових витрат включаються: суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті (п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР).

Господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою (п. 1.32 ст. 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР).

Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку (абз. 4 п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР).

Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР, із змінами і доповненнями втратив чинність з 1 квітня 2011 року.

Відповідно до п.п. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-VІ, із змінами і доповненнями: витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Згідно з п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України від.2 грудня 2010 р. № 2755- VІ, із змінами і доповненнями: витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із:

витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4. 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті:

інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу;

крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

Відповідно до п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-VІ, із змінами і доповненнями: господарська діяльність - діяльність: особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь- яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно з п. 138.8 ст. 138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755- VІ, із змінами і доповненнями: собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці;

амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку;

вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну);

Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-УІ, із змінами і доповненнями: витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Згідно з п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-VІ, із змінами і доповненнями: не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи (п. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 999 р. № 996-ХІУ).

Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади (п.2.7. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене Наказом міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88 (далі - Положення №88)).

Форма первинного документа КБ-2в затверджена Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 р. №554 та рекомендована до використання листом того самого Міністерства №12/19-2-9/11-5008.

Так, як вбачається з матеріалів справи та акту, перевіркою встановлено порушення ПП «Зінкор» п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 22.05.1997р № 283/97-ВР. (зі змінами та доповненнями) та п.п. 14.1.191 п.14.1 ст.14, пп. 138.1.1 п. 138.1 ,п.138.2, п.138.8 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового Кодексу, тобто необґрунтовано завищені валові витрати на загальну суму 1 094 695 грн. за 1-4 кв. 2010р. та за 1-2 кв. 2011р.,у результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 270 529 грн., у тому числі: за 1 кв.2010р. - у сумі 7 339 грн.; за 2 кв.2010р. - у сумі 14 052 грн.; за 3 кв. 2010р. - у сумі 155 768 грн.; за 4 кв.2010р. - у сумі 42 796 грн.; за 1 кв.2011р. - у сумі 14 411 грн.; за 2 кв.2011р. - у сумі 36 163 грн.

Згідно акту перевірки ПП «Зінкор» здійснило видимість придбання товарів (робот, послуг) від ПП «Укрторгпартнер» (ЄДРПОУ 36693415), ПП «Ротонда Торг» (ЄДРПОУ 36165656), ПП «Пан Буд» (ЄДРПОУ 37081614), ПП «Базис Торг», (ЄДРПОУ 36165986), КП «Альянс» (ЄДРПОУ 32468182) за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р., які в дійсності не реалізовувалися, а лише полягали в документальному оформленні (шляхом складання договорів, актів прийому-передачі, рахунків-фактур, видаткових та податкових накладних, інших документів) з метою ухилення від сплати податків та обов'язкових платежів.

Зазначене спростовується наступним.

Між постачальником ПП «Укрторгпартнер» та покупцем ПП «Зінкор» укладений договір постачання від 10.01.2011р. № 36/59 .

Згідно цього договору: постачальник зобов'язується передати у власність Покупцю спецодяг, спецвзуття, СІЗи та протипожежне устаткування (далі "Товар"), в строки та на умовах, визначених у Договорі, а покупець зобов'язується сплатити вартість товару та прийняти його відповідно умов Договору. Оплата за товар здійснюється покупцем шляхом перерахування - грошових коштів на поточний рахунок постачальника згідно виставленого рахунку-фактури.

Згідно з видатковим та податковим накладним ТОВ «Зінкор» за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р. отримано від ПП «Укрторгпартнер» товарів на суму 230 642,00 грн., у тому числі ПДВ 38 440,34 грн., без ПДВ 192 201,66 грн. (додаток №1 до цього висновку), у тому числі: за 4 кв.2010р. - 63 663,00 грн., у тому числі ПДВ 10 610,50 грн., без ПДВ 53 052,50 грн.; за 1 кв.2011р. - 60 302,00 грн., у тому числі ПДВ 10 050,33 грн., без ПДВ 50 251,67 грн.; за 2 кв.2011р. - 106 677,00 грн., у тому числі ПДВ 17 779,51 грн., без ПДВ 88 897,49 грн.

Згідно виписок по поточному рахунку ПП «Зінкор» у АТ «Райффазен Банк Аваль» № 26008235336 за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р. ПП «Зінкор» сплачено за товар, отриманий від ПП «Укрторгпартнер» всього 214 497,00 грн.

Між постачальником ПП «Ротонда торг» та покупцем ПП «Зінкор» укладений договір постачання від 01.02.2011р. № 10/59. Згідно цього договору: постачальник зобов'язується передати у власність покупцю сільськогосподарську продукцію (далі "Товар"), в строки та на умовах, визначених у Договорі, а покупець зобов'язується сплатити вартість товару та прийняти його відповідно умов Договору. Постачальник зобов'язаний надати оригінали рахунку-фактури, оригінал видаткової накладної, оригінал податкової накладної.

Оплата за товар здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника згідно виставленого рахунку-фактури.

Згідно видатковим та податковим накладним ТОВ «Зінкор» за період з 31.07.2009р. по 30.06.2012р. отримало від ПП «Ротонда Торг» товарів на суму 446850,00 грн., у тому числі ПДВ 74475,00 грн., без ПДВ 372375,00 грн. , у тому числі: за 3 кв.2010р. - 402750,00 грн., у тому числі ПДВ 67125,00 грн., без ПДВ 335625,00 грн.; за 1 кв.2011р. - 44100,00 грн., у тому числі ПДВ 7350,00 грн., без ПДВ 36750,00 грн.

Згідно виписок по поточному рахунку ПП «Зінкор» у АТ «Райффазен Банк Аваль» № 26008235336 за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р. ПП «Зінкор» сплачено за товар, отриманий від ПП «Ротонда Торг» 446 850,00 грн.

Між постачальником ПП «Пан Буд» та покупцем ПП «Зінкор» укладений договір постачання від 01.02.2011р. № 23 .

Згідно цього договору постачальник зобов'язується передати у власність покупцю спецодяг, спецвзуття, СІЗи та протипожежне устаткування (далі "Товар"), в строки та на умовах, визначених у Договорі, а покупець зобов'язується сплатити вартість товару та прийняти його відповідно умов Договору.

Оплата за товар здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника згідно виставленого рахунку-фактури.

Згідно видатковим та податковим накладним ТОВ «Зінкор» за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р. отримано від ПП «Пан Буд» товарів на суму 31431,00 грн., у тому числі ПДВ 58571,82 грн., без ПДВ 292859,18 грн., у тому числі: за 3 кв.2010р. - 101030,00 грн., у тому числі ПДВ 16838,33 грн., без ПДВ 84191,67 грн.; за 4 кв.2010р. - 151336,00 грн., у тому числі ПДВ 25222,66 грн., без ПДВ 126113,34 грн.; за 1 кв.2011р. - 17065,00 грн., у тому числі ПДВ 2844,17 грн., без ПДВ 14220,83 грн.; за 2 кв.2011р. - 82000,00 грн., у тому числі ПДВ 13666,66 грн., без ПДВ -68333,34 грн.

Згідно виписок по поточному рахунку ПП «Зінкор» у АТ «Райффазен Банк Аваль» № 26008235336 за період з 0107.2009р. по 30.06.2012р. ПП Зінкор» сплачено за товар, отриманий від ПП «Пан Буд» 346346,00 грн.

По взаємовідношенням з ПП «Базис Торг»судом встановлено наступне.

Згідно видатковим та податковим накладним ТОВ «Зінкор» за період з 31.07.2009р. по 30.06.2012р. отримано від ПП «Базис Торг» товарів на суму 152959,00 грн., у тому числі ПДВ 25493,16 грн., без ПДВ 127465,84 грн., у тому числі: за 2 кв.2010р. - 67451,00 грн., у тому числі ПДВ 11241,83 грн., без ПДВ 56209,17 грн.; за 3 кв.2010р. - 85508,00 грн., у тому числі ПДВ 14251,33 грн., без ПДВ 71265,67 грн.

Згідно виписок по поточному рахунку ПП «Зінкор» у АТ «Райффазен Банк Аваль» № 26008235336 за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р. ПП «Зінкор» сплачено за товар, отриманий від ПП «Базис Торг» 152959,00 грн.

Взаємовідносини ТОВ «Зінкор» з КП «Альянс» були здійснені згідно видатковим та податковим накладним ТОВ «Зінкор» за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р. на підставі яких, позивачем отримало від КП «Альянс» товарів у 3 кв. 2010р. на суму 158400,00 грн., у тому числі ПДВ 26400,00 грн., без ПДВ 132000,00 грн.

Згідно виписок по поточному рахунку ПП «Зінкор» у АТ «Райффазен Банк Аваль» № 26008235336 за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р. ПП «Зінкор» сплачено за товар, отриманий від КП «Альянс» 158400,00 грн.

Відповідно до вимог Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом МФ України від 30.11.199р. № 291 дослідженням встановлено, що у бухгалтерському обліку ПП «Зінкор» на рахунку «Товари» відображене оприбуткування товарів, придбаних від ПП «Укрторгпартнер», ПП «Ротонда Торг», ПП «Пан Буд», ПП «Базис Торг», КП «Альянс» на загальну суму без ПДВ 1116901,68грн. (192201,66грн.+ 372375,00 лгн. + 292859,18 грн. + 127465,84 грн. + 132000,00 грн.), в т.ч.:

- ПП «Укрторгпартнер» в сумі 192201,66 грн. без ПДВ;

- ПП «Ротонда Торг» в сумі 372375,00 грн. без ПДВ;

- ПП «Пан Буд» в сумі 292859,18 грн. без ПДВ;

- ПП «Базис Торг» в сумі 127465,84 грн. без ПДВ;

- КП «Альянс» в сумі 132000,00 грн. без ПДВ.

Таким чином, первинними бухгалтерськими документами ПП «Зінкор» (податковими та видатковими накладними) у повному обсязі підтверджується отримання товарів та послуг (з метою використання) у оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності позивача, придбаних у вище зазначених контрагентів.

Послуги, які придбані у ПП «Укрторгпартнер», ПП «Ротонда Торг», ПП «Пан Буд», ПП «Базис Торг», КП «Альянс» використані ПП «Зінкор» у власній господарський діяльності, а саме реалізовані, тобто отриманий дохід.

Таким чином, витрати у сумі 1094529 грн., що не визнані ДПІ у м. Сімферополі, які сформовані за взаємовідносинами із ПП «Укрторгпартнер», ПП «Ротонда Торг», ПП «Пан Буд», ПП «Базис Торг», КП «Альянс», які визнані ДПІ як "нікчемні" правочини у повному обсязі відповідає вимогам норм законодавства та нормований на підставі належних документів податкового та бухгалтерського обліку.

У п. 16.1. ст. 16 ЗУ "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР передбачено, що платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті.

Згідно з п. 16.2. ст. 16 ЗУ "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. податок на прибуток нараховується за ставкою, визначеною статтею 10 цьою Закону (25 %), від прибутку, що підлягає оподаткуванню, розрахованому згідно з пунктом 3.1 цього Закону, з урахуванням положень пунктів 7.12, 7.13, 7.14, 14.1, 16.9 та статей 6 та 13 цього Закону.

Відповідно до п. 149.1. ст. 149 ПК Укріїни податковою базою для цілей цього розділу визнається грошове виражання прибутку як об'єкта оподаткування визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу, з урахуванням положень статей 135 - 137 та 138 - 143 цього Кодексу.

Пунктом 152.1. статі 152 ПК України передбачено, шо податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною пунхтом 151.1 статті 151 цього Кодексу, від податкової бази, визначеної згідне- зі статтею 149 цього Кодексу. Податок, отриманий від діяльності, яка підлягає патентуванню відповідно до розділу XII цього Кодексу, підлягає сплаті до бюджету в сумі, яка визначена відповідно до цього розділу, і зменшена на вартість придбаних торгових патентів на право провадження такого виду діяльності.

Оскільки витрати пов'язані із придбанням послуг повністю підтверджені первинними документами, то заниження об'єкту оподаткування та податку на прибуток не підтверджено.

Таким чином, висновки Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим ДПС за актом перевірки про заниження суми податку на прибуток на загальну суму 270529,00 грн. в періоді, що перевірявся первинними бухгалтерськими та податковими документами позивача не підтверджені.

Крім того, з акта перевірки від 16.10.2012 року № 6927/22-1/33773103, вбачається, що перевіркою також виявлено порушення:

п.п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7, пп. 7.4.5, п.п 7.4. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 № 168/97-ВР із змінами та доповненнями (надалі ЗУ 168), п. 14.1.202, пп. 14.1.203 п. 14.1 ст. 14, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI і а змінами та доповненнями (надалі ПКУ) в результаті чого занижено ПДВ у розмірі 218939 грн.

За результатами Акту перевірки відповідачем було прийнято до ПП «Зінкор» податкове повідомлення-рішення: № 0008002204 від 29.10.2012 щодо збільшення останнім суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 262931 грн., у т.ч. 218939 грн. за основним платежем та 43992 грн. штрафні санкції

Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п. п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата виписування податкової накладної;

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;

г)податковий номер платника податку (продавця та покупця місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізично особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України), (пункт 201.1 статті 201 ПКУ)

Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг (пункт 201.4 статті 201 ПКУ). Податкова накладну податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця, (пункт 201.6. статті 201 ПКУ).

Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу, (пункт 198.6. статті 198 ПКУ).

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу (абзац 2 пункт 198.6. статті 198 ПКУ).

Податкові накладні, з яких сформовано невизнаний актом податковий кредит, відображені у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних відповідних податкових періодах та внесені до декларації з ПДВ.

При проведені дослідження встановлено, що податковий кредит повністю сформований з вимогами діючого законодавства та підтверджений належним чином оформленими податковими накладними.

Податкові накладні, суми сплаченого (нарахованого) податку, за якими підприємство включило до складу податкового кредиту, оформлені згідно з вимогами чинного законодавства надійшли до підприємства у відповідних періодах, що підтверджується записами у реєстрі отриманих податкових накладних .

Податкові накладні - є звітними податковими документами та одночасно розрахунковими, що підтверджують правомірність включення платником податку сум ПДВ до податкового кредиту.

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПКУ податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: - придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; - придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Підпунктом до п. 198.2 ст. 198 ПКУ датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше;

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПА України №165 від 30.05.97, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 червня 1997 року за № 233/2037, встановлює, що податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі і якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.

ПКУ не передбачено, що платник податку не має права віднести до податкового кредиту суми ПДВ, за податковими накладними, виписаними контрагентом, який не знаходиться по місцезнаходженню.

Так, відповідно до висновків ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС стосовно заниження податкового кредиту позивачем та донарахування податку на додану вартість у розмірі 218939 грн. суд вказує наступне.

Розбіжність з актом перевірки у розмірі 218939,00 грн., виникла за рахунок не визнання ДПІ у м. Сімферополі сум податкового кредиту, сформованого по взаємовідносинам із ПП «Укрторгпартнер», ПП «Ротонда Торг», ПП «Пан Буд», ПП «Базис Торг», КП «Альянс».

Проте, з матеріалів справи вбачається, що позивачем було отримано право на формування податкового кредиту з податку на додану вартість від зазначених контрагентів, що також підтверджується податковими накладними.

До складу податкового кредиту за період з 01.07.2009 по 30.06.2012о., відображеного у рядку 10.1 декларації «Операції, що підлягають оподаткуванню за ставкою 20%, віднесені податок на додану вартість по податковим накладним, отриманим від ПП «Укрторгпартнер» (ЄДРПОУ 36693415), ПП «Ротонда Торг» (ЄДРПОУ 36165656), ПП «Пан Буд» (ЄДРПОУ 37081614), ПП «Базис Торг», (ЄДРПОУ 36165986), КП «Альянс» (ЄДРПОУ 32468182) за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р. встановлено його завищення на загальну суму ПДВ 218939 грн., у т.ч.: за січень 2010р. - у сум 5871 грн.; за травень 2010р. - у сумі 2479грн., у т.ч. ПП «Базис Торг» - 2479грн.; за червень 2010р. - у сумі 8763грн., у т.ч. ПП «Базис Торг» - 8763 грн.; за липень 2010р. - у сумі 30151грн., у т.ч. ПП «Базис Торг» - 3751 грн.,КП «Альянс» - 26400грн.; за серпень 2010р. - у сумі 66 879грн., у т.ч. ПП «Ротонда Торг» - 49712 грн., ПП «Пан Буд» - 6667 грн., ПП «Базис Торг» - 10500 грн., за вересень 2010р. - у сумі 27 584грн., у т.ч. ПП «Ротонда Торг» -17412 грн., ПП «Пан Буд» -10172 грн.; за жовтень 2010р. - у сумі 28069грн., у т.ч. ПП «Укрторгпартнер» - 9044 грн., ПП «Пан Буд» -19025 грн.; за листопад 2010р. - у сумі 1567грн.; за грудень 2010р. - у сумі 4601грн.; за лютий 2011р. - у сумі 500грн.; за березень 2011 р. - у сумі 1029грн.; за квітень 2011р. - у сумі 7 525грн.; за травень 2011 р. - у сумі 6 866грн.; за червень 2011 р. - у сумі 17055грн.

Так позивачем на підтвердження вищезазначених угод були надані наступні видаткові накладні:

За 2 кв. 2010р. №554 від 11.05.2010р.,на суму без ПДВ 12392,50 грн., № 570 від 01.06.2010 на суму без ПДВ 43816,67 грн., разом за 2 кв. 2010р. на суму без ПДВ 56209,17 грн.,

За 3 кв. 2010р. № 2326 від 19.08.2010р. на суму без ПДВ 28333,33 грн., № 2326 від 20.08.2010р. на суму 220229,17 грн., № 2570 від 06.09.2010р. на суму без ПДВ 50166,67 грн. № 2571 від 14.09.2010р. та № 204 від 05.08.2010 а загальну суму без ПДВ 33333,33 грн., № 324 від 08.09.2010р. на суму без ПДВ 43191,67 грн., № 325 від 13.09.2010р. на суму без ПДВ 7666,67 грн., № 958 від 01.07.2010 сума без ПДВ 18756,67 грн., № 1120 від 03.08.2010 на суму без ПДВ 52500,00грн., №2172 від 12.07.2010 на суму 132000,00 грн., разом за 3 кв. 2010 р. 623073,34 грн.

За 4 кв. 2010р. № 1900 від 19.10.2010р. на суму без ПДВ 45219,17 грн., № 1980 від 01.11.2010 на суму без ПДВ 7833,33 грн., № 490 від 05.10.2010 р. на суму без ПДВ 41664,17 грн., № 492 від 10.10.2010 на суму без ПДВ 60169,17 грн. № 663 від 03.12.2010р. на суму без ПДВ 24280,00 грн. разом за 4 кв. 2010р. 179165,84 грн.

За 1 кв. 2011 р. № 36 від 10.01.2011 на суму без ПДВ 29355,00 грн., № 320 від 11.03.2011 на суму без ПДВ 20 896,67 грн. № 280 від21.02.2011 та № 650 від 20.03.2011 на суму без ПДВ 34250,00 грн., № 280 від 21.02.2011 на суму без ПДВ 14220,83 грн. разом за 1 кв. 2011р. на суму 101222,50 грн.

За 2 кв. 2011р. № 323 від 04.04.2011 та № 1170 від 19.05.2011 на суму без ПДВ 14 193, 33 грн. № 1302 від 07.06.2011 на суму без ПДВ 42620,83 грн. № 325 від 01.04.2011 на суму без ПДВ 5541,67 грн. № 359 від 04.05.2011 на суму без ПДВ 20137,50 грн. № 470 від 03.06.2011 на суму без ПДВ 42654,17 грн. разом за 2 кв. 2011р. 157230,83 грн., загальна сума за вказані періоди 1116901,68 грн.

Зазначені операції знайшли підтвердження по взаємовідносинам з вказаними контрагентами наступними податковими накладним, а саме:

з ПП «Укрторгпартнер»: п/н № 1900 від 19.10.2010р. у сумі 54263 грн., у т.ч. ПДВ 9043,83 грн., п/н № 1980 від 01.11.2010р., у сумі 9400,00 грн., у т.ч. ПДВ 1566,67 грн. п/н № 36 від 10.01.2011р., у сумі 5871,00 грн., у т.ч. ПДВ 5871 грн., п/н № 104 від 11.03.2011р. у сумі 25076,00 грн., у т.ч. ПДВ 4179,33 грн., п/н № 19 від 04.04.2011р. у сумі 38500,00 грн., у т.ч. ПДВ 6416,67 грн., п/н № 145 від 19.05.2011р. у загальній сумі 17032,00 грн., у т.ч. ПДВ 2838,67 грн., п/н № 105 від 07.06.2011р. у сумі 51145,00 грн., у т.ч. ПДВ 8524,17 грн., всього у сумі 230642,00 грн., у т.ч. ПДВ 38440,34 грн., без ПДВ 192201,66 грн. У т.ч. 2010р. на суму 63663,00 грн., у т.ч. ПДВ 10610,50 грн. та за 2011 р. на суму 166979,00 у т.ч. ПДВ 27829,84 грн.

з ПП «Ротонда Торг» : п/н № 2326 від 19.08.2011р., п/н № 2326/1 від 20.08.2011р., п/н № 2570 від 06.09.2011р., п/н № 2571 від 14.09.2010р., п/н № 280 від 21.02.2011р., п/н № 122 від 20.03.2011р. на загальну суму 446850,00 грн., у т.ч. ПДВ 74475,00 грн.

з ПП «Пан Буд»: п/н № 204 від 05.08.2010р., п/н № 324 від 08.09.2010р., п/н № 325 від 13.09.2010р., п/н № 490 від 01.10.2010р., п/н № 492 від 10.10.2010р., п/н № 663 від 03.12.2010р., п/н № 180 від 01.02.2011р., п/н № 5 від 01.04.2011р., п/н № 10 від 04.05.2011р., п/н № 22 від 03.06.2011р., тобто на загальну суму 351431,00 грн., у т.ч. ПДВ 58571,82 грн.

з ПП «Базис Торг»: п/н № 554 від 11.05.2010р., № 570 від 01.06.2010р., № 958 від 01.07.2010р. п/н № 1120 від 03.08.2010р.,загальна сума складає 152959,00 грн., у т.ч. ПДВ 25493,16 грн.

з КП «Альянс» п/н № 2172 від 12.07.2010р. на суму 158400,00 у т.ч ПДВ 26 400 грн., таким чином всього по вказаним контрагентам сума за 2010р. склала 671663,00 грн., у т.ч. ПДВ 111943,82 грн. без ПДВ 558719,18 грн. та за 2011 р. у розмірі 668619,00 грн., у т.ч. ПДВ 111436,50 грн. сума без ПДВ 557182,50 грн.

Вказані операції були відображені у зворотно - сальдових відомостях по рахунку: 361 за період з 01.01.10 по 30.06.11.

Отже, за наслідками взаємовідносин ПП «Зінкор» із ПП «Укрторгпартнер», ПП «Ротонда Торг», ПП «Пан Буд», ПП «Базис Торг», КП «Альянс», виписані податкові накладни у сумі ПДВ 218 939 грн., які відповідають вимогам діючого законодавства, що вказує на правильність формування податкового кредиту.

Розбіжність дослідження з актом формування сум податку на додану вартість, що підляга. Сплаті до Бюджету у сумі 218 939 грн. виникла за рахунок не визнання ДПІ у м. Сімферополі податкового кредиту по взаємовідносинам з зазначеними контрагентами, який як зазначено вище правомірно сформований.

Оскільки завищення податкового кредиту не підтверджено, висновки акту -перевірки від 05.10.2012 № 6927/22-1/33773103 року щодо заниження податку на додану вартість у сумі 218 939 грн. не підтверджено.

Таким чином, висновки Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим ДПС за актом перевірки від 05.10.2012 про заниження суми ПДВ в періоді, що перевірявся на загальну суму 218 939 грн. спростовуються первинними бухгалтерськими та податковими документами позивача, а тому є протиправними.

Крім того, судом встановлено, що товари, роботи (послуги), визначені за актом перевірки ПП «Зінкор», використовувались у його господарській діяльності, що підтверджується наступним.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п. п. 1.2 п.1, п.п.2.1 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95р. за № 168/704, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999р. № 996-ХІУ (із змінами та доповненнями) встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку.

Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Отримані товари (роботи послуги) використовувалися позивачем у його господарській діяльності.

Це підтверджено документами первинного та регістрами бухгалтерського та податкового обліку (реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, податкові накладні, акти виконаних робіт, виписки банку, та інше).

Формування податкового кредиту підтверджується податковими накладними, оформленими відповідно діючого законодавства на загальну суму 218 939 грн. Отримання товарів, робіт послуг підтверджується актами, видатковими накладними, платіжними дорученнями на загальну суму без ПДВ 1 116 901,68 грн. Оплата за виконані роботи, отримані послуги товари підтверджується виписками банку, платіжними дорученнями, чеками на загальну суму 1 116 901,68 у т. ч. ПДВ у розмірі 223380,32 грн.

Крім того, розрахунки між ПП «Зінкор» з контрагентами, зазначеними у акті перевірки за вказані товари, роботи послуги здійснені у загальній сумі 1340282,00 грн., з урахуванням ПДВ, що підтверджується первинними документами: платіжними дорученнями, виписками банку, чеками.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів (абз.2 п.2.1 р.2 Положення №88). Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст. 1 Закону № 996).

Відповідно п.2 ст. 9 Закону № 996 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити:

- назву документа (форми);

- дату і місце складання;

- назву підприємства, від імені якого складено документ;

- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи повинні бути складені в момент здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її завершення (п.1. ст. 9 Закону №996).

Документи надані до експертизи повністю мають необхідні реквізити, а отже відповідають діючому законодавству.

Таким чином, товари, придбані ПП «Зінкор» у ПП «Укрторгпартнер», ПП «Ротонда Торг», ПП «Пан Буд», ПП «Базис Торг», КП «Альянс» за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р. використовувались Позивачем у його господарській діяльності, вартість придбання яких була віднесена до складу витрат Позивача у сумі 1116901,68 грн., а за даними акту перевірки ДПІ витрати по взаємовідносинам із зазначеними контрагентами були зменшені у сумі 1094697,46 грн., оскільки розбіжність між даними дослідження і акту перевірки ДПІ у сумі 22204,18 грн. (1116901,68 грн.-1094697,46 грн.) пояснити не надається можливим, то експерт робить висновок що витрати по операціям із зазначеними контрагентами зменшені актом перевірки ДПІ у сумі 1094697,46 грн. входять до складу операцій які підтверджуються в ході дослідження у сумі 1116901,68 грн.

Враховуючи вищевикладене висновки акту перевірки ДПІ від 05.10.2012 р. № 6927/22-1/33773103, щодо завищення витрат ПП «Зінкор» по взаємовідносинам із ПП «Укрторгпартнер», ПП «Ротонда Торг», ПП «Пан Буд», ПП «Базис Торг», КП «Альянс» не підтверджуються первинними документами Позивача у сумі 1094697,46 грн.

Згідно Національного Класифікатора України, прийнятого наказом Держспоживстандарту України від 26.12.2005 № 375 (із змінами і поповненнями) економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів і послуг), який здійснюється з використанням первинних ресурсів: сировини, матеріалів, устаткування, робочої сили, технологічних процесів і т.д. Економічна діяльність характеризується витратами на виробництво, процесом виробництва та випуском продукції.

Таким чином, використання товарів робіт послуг отриманих ПП «Зінкор» від контрагентів підтверджується договорами на надання послуг, накладними прийому-передачі проектної документації, актами здачі приймання робіт, видатковими накладними, атами будівельно-монтажних робіт, оборотно-сальдовими відомостями по рахункам.

Отже, всі суми фактично сплачені і підтверджені податковими накладними, а тому, у позивача не було підстав не включати їх в податковий кредит.

Крім того, з висновку експерта № 278/12 від 30.09.2013 року вбачається, що висновки ДПІ у м. Сімферополі, по взаємовідносинам по операціях з вищевказаним контрагентом викладені в акті позапланової документальної невиїзної перевірки № 6927/22-1/33773103 від 05.10.2012 щодо заниження податку на прибуток на загальну суму 270529 грн., заниження податку на додану вартість всього у сумі 218939 грн. та визнання взаємовідносин між позивачем із зазначеними контрагентами, як нікчемні, документами первинного бухгалтерського та податкового обліку, не підтверджуються.

Суд знаходить висновок експерта обґрунтованим та підтвердженим у ході судового розгляду справи, приймає його як належний доказ, в доведеності якого сумнів не виникає.

В свою чергу, ч. 2 ст. 71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Тобто, з урахуванням належного обґрунтування позивачем під час розгляду справи дійсності та реальності укладених угод висновки ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС стосовно заниження податку на прибуток в періоді, що перевірявся, у загальній сумі 270529 грн. та заниження податку на додану вартість всього у сумі 218939 грн. не підтверджуються.

Оприбуткування та використання у господарський діяльності товарів, робіт (послуг), що отримані від зазначених контрагентів по операціях за період з 1-4 кв.2010р. та 1-2 квартал 2011р. на суму 1116901,68 грн., у т.ч. ПДВ 223380,32 грн., підтверджені актами виконаних робіт, видатковими накладними, чеками на загальну суму у розмірі 1116901,68 грн., у т.ч. ПДВ 223380,32 грн. (218939,00 грн.) визначені за актом перевірки № 6927/22-1/33773103 від 05.10.2012р. підтверджуються документами ПП «Зінкор», а саме видатковими накладними, актами виконаних робіт, договорами, платіжними дорученнями, виписками банку, податковими накладними, чеками.

Отже, така позиція контролюючого органу, яка викладена в акті перевірки № 6927/22-1/33773103 від 05.10.2012 р., суперечить ст. 61 Конституції України згідно до якої юридична відповідальність особи має індивідуальний характер, а тому не може бути підставою для притягнення ПП «Зінкор» до відповідальності у вигляді збільшення податкового зобов'язання з податку на додану вартість та збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток.

Крім того, суд не приймає доводи відповідача стосовно вироку Київського районного суду м. Сімферополя АР Крим від 10.04.13р., яким визнано винною у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 205 КК України (фіктивне підприємництво) - ОСОБА_4, яка була засновником КП "Альянс" - контрагента ПП «Зінкор» , оскільки вказане рішення не містить посилання на операції з позивачем та на наявність в діях відповідальних осіб позивача порушень податкового законодавства, а отже зазначені обставини не є належними доказами обґрунтування визначених порушень.

На підставі наведеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог до ДПІ у м. Сімферополі про визнання протиправним та скасування як таких, що суперечить діючому законодавству податкових повідомлень - рішень від 29.10.2012 року № 0007992204 та 29.10.2012 року № 0008002204 та задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що згідно платіжних доручень від 30.09.2013 року та від 20.08.13 за проведення судово-економічної експертизи по ухвалі Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.11.2012 по справі № 2а-12790/12/0170/6 позивачем сплачено 29440,00 грн.

Зазначений розмір судових витрат не перевищує граничних розмірів, встановлених ст. ст. 87, 92 КАС України, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2006 року №590 і Інструкції про порядок і розміри відшкодування витрат та виплати винагороди особам, що викликаються до органів дізнання, попереднього слідства, прокуратури, суду або до органів, у провадженні яких перебувають справи про адміністративні правопорушення, та виплати державним науково-дослідним установам судової експертизи за виконання їх працівниками функцій експертів і спеціалістів, яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 1996 року №710.

Тому суд вважає можливим стягнути на користь позивача суму витрат на проведення судової експертизи у розмірі 29440,00 грн., що підтверджено документально.

Отже, судовий збір, сплачений позивачем при зверненні до суду у розмірі 2146,00 грн. та 29440,00 грн. з проведення судової експертизи підлягають поверненню на його користь з Державного бюджету України

Під час судового засідання, яке відбулось 28.11.2013 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 03.12.2013 року.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 160-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби № 0007992204 від 29.10.2012 року, № 0008002204 від 29.10.2012 року.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "Зінкор" (ЄДРПОУ 33773103) 31 586 грн. судових витрат, з яких сплата за судовій збір у розмірі 2 146,00 грн. та з проведення судової експертизи у розмірі 29 440,00 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Латинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення28.11.2013
Оприлюднено04.12.2013
Номер документу35742486
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12790/12/0170/6

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Постанова від 28.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 11.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 03.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні