ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 листопада 2013 року м. Київ К/800/43363/13
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Головуючий суддя судді Муравйов О. В. Вербицька О. В. Маринчак Н. Є. розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргуДержавної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби на постанову та ухвалуЧеркаського окружного адміністративного суду від 19.04.2013 року Київського апеляційного адміністративного суду від 01.08.2013 року у справі№ 823/783/13-а за позовом Приватного підприємства «Сервісно-виробничий центр «Шлях» доДержавної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби провизнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В :
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 19.04.2013 року у справі № 823/783/13-а, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 01.08.2013 року, позов задоволено повністю. Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів ПП «Сервісно-виробничий центр «Шлях» на підставі довідки № 1101/22-11/30705629 від 13.12.2012 року «Про результати проведення зустрічної звірки ПП «Сервісно-виробничий центр «Шлях» щодо документального підтвердження господарських відносин із постачальником ПП «Фортуна Експрес» та покупцями, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.09.2012 року по 30.09.2012 року». Зобов'язано Державну податкову інспекцію у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби поновити в автоматизованій системі «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» показники податкової звітності ПП «Сервісно-виробничий центр «Шлях» податку на додану вартість за вересень 2012 року, які визначені ПП «Сервісно-виробничий центр «Шлях» в податковій декларації за вересень 2012 року та які були виключені державною податковою інспекцією у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби з автоматизованої системи «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» на підставі довідки № 1101/22-11/30705629 від 13.12.2012 року «Про результати проведення зустрічної звірки ПП «Сервісно-виробничий центр «Шлях» щодо документального підтвердження господарських відносин із постачальником ПП «Фортуна Експрес» та покупцями, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.09.2012 року по 30.09.2012 року».
Не погоджуючись із судовими рішеннями у справі, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати, прийняти нове про відмову в позові. Свої вимоги заявник обґрунтовує порушенням судами норм матеріального та процесуального права, зокрема, п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, розділу 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22.04.2011 року № 236, п. 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232, ст. ст. 2, 11, 69, 70, 71, 72, 86, 159 Кодексу адміністративного судочинства України.
Заперечення на касаційну скаргу не надходили, що не перешкоджає її розгляду по суті.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ПП «Сервісно-виробничий центр «Шлях» 22.10.2012 року електронними засобами зв'язку подало до Державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2012 року, додаток 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2012 року, додаток 6 до податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2012 року, реєстр виданих та отриманих податкових накладних до податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2012 року, із зазначенням в цих документах відповідних показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість.
В період з 11.12.2012 року по 13.12.2012 року податковим органом проведено зустрічну звірку ПП «Сервісно-виробничий центр «Шлях» щодо документального підтвердження господарських взаємовідносин із постачальниками та покупцями, їх реальності та повноти відображення в обліку за вересень 2012 року, за результатами якої складена довідка № 1101/22-11/30705629 від 13.12.2012 року, в якій зазначено, що звіркою документально не підтверджено реальність здійснення господарських операцій позивачем у вересні 2012 року.
На підставі вказаної довідки відповідачем в автоматизованій системі «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» здійснено коригування показників податкової звітності ПП «Сервісно-виробничий центр «Шлях» в частині відображених підприємством податкових зобов'язань та податкового кредиту відповідно до поданої податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2012 року шляхом обнулення цих показників у відношенні як до контрагентів-постачальників, так і до контрагентів-покупців.
Задовольняючи позовні вимоги, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з того, що оскільки, за наслідками проведеної зустрічної звірки податкові повідомлення-рішення не приймались, а відповідно податкові зобов'язання не узгоджувались, відповідачем безпідставно було анульовано показники відповідної податкової звітності платника.
Колегія суддів погоджується з таким висновком судів, враховуючи наступне.
Підпунктом 62.1.3 пункту 6.2.1 статті 62 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
З метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін (п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України).
Відповідно до ст. 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
У відповідності до п. 86.1 ст. 86 Податкового кодексу України визначено, що результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Згідно із п. 58.1 ст. 58 та п. 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України на підставі акта перевірки податковим органом приймається податкове повідомлення-рішення.
Пунктом 2.21 розділу 2 Методичних рекомендацій щодо взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 18.04.2008 року № 266 передбачено, що підсумки перевірок за результатами автоматизованого співставлення податкової звітності з податку на додану вартість на центральному рівні відображаються в додатку до акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, планової, позапланової перевірки) або довідки у розрізі періодів та операцій з одним контрагентом та фіксуються в автоматизованій системі «Аудит». По мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок, уточнюються результати автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з податку на додану вартість за поданням підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідомлення-рішення.
Оскільки судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що відповідачем на підставі акта звірки у відношенні позивача податкове повідомлення-рішення не приймалось та, відповідно, податкові зобов'язання не узгоджувались, то податковим органом безпідставно було анульовано показники відповідної податкової звітності ПП «Сервісно-виробничий центр «Шлях» з податку на додану вартість за вересень 2012 року та безпідставно внесено зміни до автоматизованої системи «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» стосовно відомостей щодо задекларованих позивачем податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ.
Враховуючи, що в порушення ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, податковим органом не доведено правомірності дій, колегія суддів погоджується з висновком судів про задоволення позову.
Доводи касаційної скарги викладеного не спростовують та підлягають відхиленню, оскільки зводяться до переоцінки обставин, встановлених судами першої та апеляційної інстанцій, що у відповідності до ст. 220 Кодексу адміністративного судочинства України не відноситься до повноважень суду касаційної інстанції. .
За таких обставин підстави для задоволення касаційної скарги відсутні.
Керуючись ст. ст. 220, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В :
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби відхилити.
Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 19.04.2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 01.08.2013 року у справі № 823/783/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя О. В. Муравйов
Судді О. В. Вербицька
Н. Є. Маринчак
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2013 |
Оприлюднено | 05.12.2013 |
Номер документу | 35751905 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Муравйов О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні