Ухвала
від 22.04.2009 по справі 2а-2373/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 квітня 2009 року сп рава №2а-2373/09/0470

Колегія суддів Дніп ропетровського апеляційног о адміністративного суду, у с кладі: головуючого судді: Кор шуна А.О.

суддів: Юхименко О.В. , Добродняк І.Ю.

при секретарі : Резні ков Ю.М.

розглянула у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу

Всеукраїнської спілки авт омобілістів

на ухвалу Дніпропетровсь кого окружного адміністрати вного суду

від 05.02.2009р. у справі №2а-2373/09/0470

(категорія статобліку -2.4)

за позовом: Дніпропетровської облас ної організації Всеукраїнсь кої спілки автомобілістів, м . Дніпропетровськ

до:

про: 1. Міністерства юсти ції України, м. Київ

2. Реєстраційного відді лу Шевченківської районної д ержавної адміністрації в м. К иєві

3. Всеукраїнської спілки автомобілістів, м. Київ

скасування рішень

ВСТАНОВИЛА:

27.01.2009р. до Дніпропетро вського окружного адміністр ативного суду звернулась Дні пропетровська обласна орган ізація Всеукраїнської спілк и автомобілістів (далі - ДОО Вс еукраїнська спілка автомобі лістів) з позовом до Міністер ства юстиції України, Реєстр аційного відділу Шевченківс ької районної державної адмі ністрації в м. Києві, Всеукраї нської громадської організа ції «Всеукраїнська спілка ав томобілістів» про скасуванн я рішень, визнання дій неправ омірними та зобов' язання вч инити певні дії / а.с. 5-8/.

Ухвалою Дніпропетровськ ого окружного адміністратив ного суду від 28.01.2009р. відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-2373/09/0470 та справа при значена до судового розгляду / а.с. 3-4/.

05.02.2009р. до суду першої інстанції надійшло клопотан ня ДОО Всеукраїнської спілки автомобілістів про забезпеч ення позову ДОО Всеукраїнськ а спілка автомобілістів до М іністерства юстиції України , Реєстраційного відділу Шев ченківської районної держав ної адміністрації в м. Києві, В сеукраїнської громадської о рганізації «Всеукраїнська с пілка автомобілістів» про ск асування рішень, визнання ді й неправомірними та зобов' я зання вчинити певні дії / а.с. 12- 13/, у якому посилаючись на те, що внаслідок дій Всеукраїнсько ї громадської організації « Всеукраїнська спілка автомо білістів» існує небезпека за подіяння шкоди інтересам та правам позивача, оскільки Вс еукраїнська спілка автомобі лістів вчиняє дії спрямовані на втручання в діяльність ДО О Всеукраїнської спілки авто мобілістів, яка є самостійно ю юридичною особою, просить в порядку забезпечення адміні стративного позову:

- заборонити Вс еукраїнській громадській ор ганізації «Всеукраїнській с пілки автомобілістів» будь-я ким способом втручатись у ді яльність самостійної юридич ної особи - ДОО Всеукраїнсь кої спілки автомобілістів,

- заборонити Мініс терству юстиції України та й ого посадовим особам вчиняти будь-які дії щодо проведення державної реєстрації змін д о установчих документів Всеу країнській громадській орга нізації «Всеукраїнській спі лки автомобілістів»,

- заборонити Реєст раційному відділу Шевченків ської районної державної адм іністрації в м. Києві та держ авним реєстраторам цього від ділу вчиняти будь-які дії щод о проведення державної реєст рації змін до установчих док ументів Всеукраїнській гром адській організації «Всеукр аїнській спілки автомобіліс тів».

Ухвалою Дніпропетровсь кого окружного адміністрати вного суду від 05.02.2009р. у справі № 2а-2373/09/0470 клопотання позивача пр о забезпечення адміністрати вного позову задоволено та в порядку вжиття заходів до за безпечення позову:

- заб оронено Всеукраїнській гром адській організації «Всеукр аїнській спілки автомобіліс тів» вчиняти будь-які дії по в тручанню будь-яким способом втручатись у діяльність само стійної юридичної особи - Д ОО Всеукраїнської спілки авт омобілістів до винесення ріш ення у справі №2а-2373/09/0470 та набран ня ним законної сили відпові дно до ст. 254 КАС України;

- заборон ено Міністерству юстиції Укр аїни та його посадовим особа м вчиняти будь-які дії щодо п роведення державної реєстра ції змін до установчих докум ентів Всеукраїнській громад ській організації «Всеукраї нській спілки автомобілісті в» до винесення рішення у спр аві №2а-2373/09/0470 та набрання ним зак онної сили відповідно до ст. 25 4 КАС України;

- заборон ено Реєстраційному відділу Ш евченківської районної держ авної адміністрації в м. Києв і та державним реєстраторам Реєстраційного відділу Шевч енківської районної державн ої адміністрації в м. Києві в чиняти будь-які дії щодо пров едення державної реєстрації змін до установчих документ ів Всеукраїнській громадськ ій організації «Всеукраїнсь кій спілки автомобілістів» д о винесення рішення у справі №2а-2373/09/0470 та набрання ним законн ої сили відповідно до ст. 254 КАС України

(суддя Захарчук Н.В.)/ а .с. 1-2/.

Відповідач - Всеук раїнська спілки автомобіліс тів, не погодившись з вищезаз наченою ухвалою суду, подав а пеляційну скаргу / а.с. 61-66/.

Посилаючись у апеляц ійній скарзі на те, що судом пе ршої інстанції під час розгл яду клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову у даній справі було порушено н орми чинного процесуального та матеріального права, прос ить скасувати ухвалу суду пе ршої інстанції від 05.02.2009р. про з абезпечення адміністративн ого позову у даній адміністр ативній справі та відмовити позивачу у задоволенні клопо тання про забезпечення адмін істративного позову.

Представник позивач а у судовому засіданні запер ечував проти доводів викладе них у апеляційній скарзі Все української спілки автомобі лістів, посилаючись на те, що судом першої інстанції було обґрунтовано застосовано за ходи забезпечення адміністр ативного позову, оскільки іс нує небезпека заподіяння шко ди правам та інтересам позив ача, просив апеляційну скарг у Всеукраїнської спілки авто мобілістів залишити без задо волення, ухвалу Дніпропетров ського окружного адміністра тивного суду від 05.02.2009р. у даній справі залишити без змін.

Представник відпові дача - Міністерства юстиції України, у судовому засіданн і вирішення питання щодо обґ рунтованості апеляційної ск арги та наявності підстав дл я її задоволення залишила на розсуд суду, оскільки оскарж уваною ухвалою суду першої і нстанції права та інтереси М іністерства юстиції України не порушуються.

Представник відпов ідача - Всеукраїнської спіл ки автомобілістів, та предст авник відповідача - Реєстрац ійного відділу Шевченківськ ої районної державної адміні страції в м. Києві, у судове за сідання не з' явились. Відпо відачі про день, годину та міс це розгляду даної адміністра тивної справи повідомлені су дом належним чином / а.с. 72,73,76,77/, пр о поважність причин не явки с воїх представників у судове засідання, або про можливіст ь розгляду справи у відсутні сть своїх представників, суд у встановленому законом пор ядку не повідомили. За таких обставин, колегія суддів вва жає можливим розглянути дану адміністративну справу у ві дсутність представників від повідачів - Всеукраїнської с пілки автомобілістів та Реєс траційного відділу Шевченкі вської районної державної ад міністрації в м. Києві.

Заслухавши у судовому за сіданні представників позив ача та відповідача, перевіри вши доводи апеляційної скарг и та матеріали справи, колегі я суддів вважає необхідним а пеляційну скаргу залишити бе з задоволення з наступних пі дстав.

Під час розгляду даної адмі ністративної справи судом вс тановлено, що позивач у спр аві - Дніпропетровська облас на організація Всеукраїнськ ої спілки автомобілістів , є громадською організацією , що на добровільних засадах о б' єднує громадян - власник ів особистих автомобілів і м отоциклів, самодіяльних конс трукторів і реставраторів ст аровинних транспортних засо бів, інших громадян - любите лів автомототехники, є сам остійною юридичною особою, м ає самостійний баланс, рахун ок, бланки із своїм найменува нням, у своїй діяльності керу ється своїм Статутом, який затверджено та зареєстрован о у встановленому законом по рядку , а саме статут позивача зареєстровано розпорядженн ям Представника Президента У країни у Дніпропетровській о бласті №251/2 від 23.06.1993р., зміни і доп овнення до статуту зареєстро вані та погоджені Управлінн ям юстиції у Дніпропетровськ ій області 07.07.1995р. та 12.02.2001р., зазна чені обставини підтверджуют ься ксерокопією Статуту пози вача, який було надана суду та досліджено судом у судовому засіданні під час розгляду д аної адміністративної справ и / а.с. 24/.

Як вбачається з наданої суд у копії позовної заяви, яка бу ла подана позивачем до суду п ершої інстанції 27.01.2009р. / а.с. 5-6/, по зивачем заявлено позовні вим оги про:

- ска сування рішення Міністерств а юстиції України від 27.05.2005р. та рішення Міністерства юстиці ї від 10.08.2007р. щодо реєстрації зм ін до установчих документів Всеукраїнської громадської організації «Всеукраїнська спідка автомобілістів»;

- скасува нн рішення Реєстраційного в ідділу Шевченківської район ної державної адміністрації в м. Києві щодо реєстрації змі н до установчих документів В сеукраїнської громадської о рганізації «Всеукраїнська с підка автомобілістів»;

- визнанн я недійсним запису про прове дення державної реєстрації В сеукраїнської громадської о рганізації «Всеукраїнська с пілка автомобілістів» через порушення закону, допущені п ри створені юридичної особи, які не можна усунути;

- припине ння Всеукраїнської громадсь кої організації «Всеукраїнс ька спідка автомобілістів»,

відповідачами зазначено - Міністерство юстиції Украї ни, яке є центральним органом виконавчої влади, Реєстраці йний відділ Шевченківської р айонної державної адміністр ації в м. Києві, Всеукраїнську громадську організацію «Все українська спілка автомобіл істів».

Порядок звернення до адм іністративного суду осіб, як і вважають що порушено їх пра ва, свободи чи інтереси у сфер і публічно-правових відносин , форма звернення до адмініст ративного суду, дії суду перш ої інстанції після отримання адміністративного позову, п ідстави для відкриття провад ження в адміністративній спр аві, або відмови у відкриття п ровадження, залишення позовн ої заяви без розгляду, без рух у, або повернення позовної за яви, на стадії звернення до ад міністративного суду врегул ьовані нормами Глави 1 Розділ у ІІІ КАС України ( ст.ст. 104-109 КАС України).

Так, ст. 104 КАС України передб ачено, що до адміністративно го суду має право звернутись особа, яка вважає що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових ві дносин. Норми ст. 105 КАС України встановлюють, що формою звер нення до адміністративного с уду є адміністративний позов , який подається до адміністр ативного суду у формі письмо вої позовної заяви та встано влюють перелік вимог, які мож е містить адміністративний п озов.

Чинним процесуальним зако нодавством передбачено, що п ісля одержання позовної заяв и суддяз' ясовує певн ий перелік обставин для вста новлення наявності у кожному конкретному випадку підстав для відкриття провадження в адміністративній справі, і з а відсутності підстав для по вернення позовної заяви, від мови у відкритті провадження в адміністративній справі з а цією позовною заявою, су ддявідкриває провадженн я в адміністративній справі на підставі позовної заяви, п ро відкриття провадження в а дміністративній справі с уддяпостановляє ухвалу.

Аналіз вищенаведених норм чинного процесуального зако нодавства дає можливість зро бити висновок стосовно того вирішення питання про наявн ість передбачених чинним про цесуальним законодавством п ідстав для відкриття провад ження в адміністративній спр аві, відкриття провадження в адміністративній справі шля хом постановлення відповідн ої ухвали віднесено до повно важень судді адміністрат ивного суду, якому було пе редано для вирішення певну п озовну заяву.

Як вбачається з наданої су ду ксерокопії ухвали від 28.01.2009р . провадження в адміністрати вній справі №2а-2373/09/0470 за позовом ДОО Всеукраїнська спілка ав томобілістів) до Міністерств а юстиції України, Реєстраці йного відділу Шевченківсько ї районної державної адмініс трації в м. Києві, Всеукраїнсь кої громадської організації «Всеукраїнська спілка автом обілістів» про скасування рі шень, визнання дій неправомі рними та зобов' язання вчини ти певні дії відкрито судд ею Дніпропетровського окруж ного адміністративного суду Захарчук Н.В. /а.с. 3-4/.

Порядок здійснення підгот овки адміністративної справ и до судового розгляду, поряд ок проведення підготовчого п ровадження, дії, які можуть бу ти вчинені у цій стадії адмін істративного процесу, судові рішення за результатами під готовчого провадження встан овлені нормами Глави 2 Розділ у ІІІ КАС України ( ст.ст. 110-121 КАС України).

Зокрема нормами частини 1 ст . 110 КАС України передбачено, що підготовку справи до суд ового розгляду здійснює судд яадміністративного суду, який відкрив провадження в а дміністративній справі.

Питання вжиття заходів за безпечення адміністративно го позову, а саме підстави, пор ядок вжиття заходів забезпеч ення адміністративного позо ву, способи забезпечення адм іністративного позову, врегу льовані ст.ст. 117,118 КАС України.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 117 КА С України суд за клопотанн ям позивача або з власної іні ціативи може постановити ухв алу про вжиття заходів забез печення адміністративного п озову, якщо існує очевидна не безпека заподіяння шкоди пра вам, свободам та інтересам по зивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, а бо захист цих прав, свобод та і нтересів стане неможливим бе з вжиття таких заходів, або дл я їх відновлення необхідно б уде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевид ними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльност і суб'єкта владних повноваже нь. Частиною 2 цієї статті п ередбачено, що ухвалу про вжи ття заходів забезпечення адм іністративного позову поста новляє суд першої інстанції, а якщо розпочато апеляційне провадження, то таку ухвалу м оже постановити суд апеляцій ної інстанції. Частиною 3 ц ієї статті передбачено, що по дання адміністративного поз ову, а також відкриття провад ження в адміністративній спр аві не зупиняють дію оскаржу ваного рішення суб' єкта вла дних повноважень, але суд у по рядку забезпечення адмініст ративного позову може відпов ідною ухвалою зупинити дію р ішення суб' єкта владних пов новажень чи його окремих пол ожень, що оскаржуються. Части ною 4 цієї статті передбачено , що адміністративний позов, к рім способу, встановленого ч астиною третьою цієї статті, може бути забезпечено забор оною вчиняти певні дії.

Відповідно до ч. 1 ст. 118 КАС Ук раїни клопотання про забезпе чення адміністративного поз ову розглядається не пізніше наступного дня після його од ержання й у разі обґрунтован ості та терміновості вирішує ться ухвалою негайно без пов ідомлення відповідача та інш их осіб, які беруть участь у сп раві, частиною 5 цієї статті пе редбачено що виконання ухвал з питань забезпечення адмін істративного позову здійсню ється негайно, а згідно части ни 6 цієї статті ухвала з питан ь забезпечення позову може б ути оскаржена, але оскарженн я ухвали не зупиняє її викона ння та не перешкоджає подаль шому розгляду справи.

Враховуючи вищенаведені н орми чинного процесуального законодавства колегія судді в вважає, що звернення до суду позивача з клопотанням про з абезпечення адміністративн ого позову, вжиття судом захо дів забезпечення адміністра тивного позову може мати міс це на стадії підготовчого пр овадження і у разі, якщо таке к лопотання надійшло до адміні стративного суду першої інст анції на стадії підготовчого провадження у певній адміні стративній справи, то за наяв ності підстав передбачених ч. 1 ст. 118 КАС України, таке клопо тання вирішується відповідн о до ч. 1 ст. 110 КАС України суд дею адміністративного суду, який відкрив провадження в а дміністративній справі.

Норми ч. 1 ст. 24 КАС України, як ою передбачено, що адміністр ативні справи, предметом оск арження в яких є рішення, дії ч и бездіяльність Президента У країни, Кабінету Міністрів У країни, міністерства чи іншо го центрального органу викон авчої влади, Національного б анку України, їхньої посадов ої чи службової особи, виборч ої комісії (комісії з референ думу), члена цієї комісії розг лядаються і вирішуються в ок ружному адміністративному с уді колегією у складі трьох с уддів, встановлюю саме поряд ок розгляду и вирішення тако ї категорії адміністративни х справ по суті заявлених поз овних вимог адміністративни ми судами першої інстанції п ід час судового розгляду спр ав, який відбувається у судов ому засідання, в порядку який встановлено Главою 3 Розділу ІІІ КАС України.

За таких обставин, враховую чи, що оскаржувана ухвала про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову у справі №2а-2373/09/0470 постановлена с уддею Дніпропетровського ок ружного адміністративного с уду Захарчук Н.В. / а.с. 1-2/, якою і б уло 28.01.2009р. відкрито провадженн я в адміністративній справі №2а-2373/09/0470 / а.с. 3-4/, колегія суддів в важає, що розгляд клопотання позивача про забезпечення а дміністративного позову та в життя заходів забезпечення а дміністративного позову у да ній адміністративній справі відбулось без порушень вста новленого чинним законодавс твом порядку вирішення питан ня про забезпечення адмініст ративного позову.

Щодо посилань відповідача - Всеукраїнської спілки ав томобілістів, у апеляційній скарзі на те, що ухвалу про заб езпечення адміністративног о позову у даній справі повин на була постановити колегія суддів Дніпропетровського о кружного адміністративного суду у складі головуючого су дді - Захарчук Н.В., суддів - Верб а І.О., Головко О.В., яка створена розпорядженням Голови Дніпр опетровського окружного адм іністративного суду №16 від 28.0 1.2009р. для розгляду адміністрат ивної справи №2а-2373/09/0470 / а.с. 10/, то к олегія суддів вважає ці поси лання безпідставними, оскіль ки положення ч. 1 ст. 24 КАС Украї ни щодо розгляду адміністрат ивних справ предметом оскар ження в яких є рішення, дії чи бездіяльність Президента Ук раїни, Кабінету Міністрів Ук раїни, міністерства чи іншог о центрального органу викона вчої влади, Національного ба нку України, їхньої посадово ї чи службової особи, виборчо ї комісії (комісії з референд уму), члена цієї комісії в окру жному адміністративному суд і колегією у складі трьох суд дів стосується розгляду тако ї категорії адміністративни х справ по суті заявлених поз овних вимог під час судового розгляду справ, який відбува ється у судовому засідання, в порядку встановленому Главо ю 3 Розділу ІІІ КАС України.

Вирішуючи питання доцільн ості застосування заходів за безпечення адміністративно го позову у даній справі, спів розмірності застосованих су дом першої інстанції заходів забезпечення адміністратив ного позову вимогам, які заяв лені позивачем у даній адмін істративній справі, колегія суддів, враховуючи що під час розгляду даної справи судом встановлено, що позивач у спр аві є громадською організаці єю, самостійним підприємство м - суб' єктом господарюванн я, юридичною особою, яка здійс нює некомерційну господарсь ку діяльність з метою задово лення спільних інтересів сво їх членів, а також і те, що норм ами чинного законодавства, г арантовано здійснення суб' єктами господарювання госпо дарської діяльності, яка не з аборонена законом, у встанов лений законом спосіб, гарант овано захист прав та інтерес ів суб' єктів господарюванн я, у тому числі забороною, в вс тановлених законом випадках , іншим суб' єктам господарю вання втручатись в здіснення певною юридичною особою гос подарської діяльності, вважа є що суд першої інстанції зро бив обґрунтований висновок с тосовно того, що своєчасне не вжиття заходів забезпечення адміністративного позову м оже порушити права та охорон ювані законом інтереси позив ача та зробити у подальшому н еможливим виконання рішення суду у даній адміністративн ій справі, або значно ускладн ити його виконання та обґрун товано задовольнив клопотан ня позивача про вжиття заход ів забезпечення адміністрат ивного позову у даній справі , при цьому судом першої інста нції обрано заходи забезпече ння адміністративного позов у які є співрозмірними до поз овних вимог, які заявлено поз ивачем у даній справі, що забе зпечить у подальшому виконан ня рішення суду у даній адмін істративній справі, і постан овив обґрунтовану та законну ухвалу про вжиття заходів за безпечення адміністративно го позову у даній справі.

За таких обставин колегія с уддів вважає необхідним ухва лу суду першої інстанції від 05.02.2009р. у даній справі залишити без змін, а апеляційну скаргу Всеукраїнської спілки автом обілістів, у зв' язку з необґ рунтованістю доводів апеляц ійної скарги, залишити без за доволення.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.196,199,200,205,206 КАС Украї ни, колегія суддів,-

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Всеукраїнської спілки автом обілістів - залишити без задоволення.

Ухвалу Дніпропетровськ ого окружного адміністратив ного суду від 05.02.2009р. у справі №2а -2373/09/0470 - залишити без змін.

Ухвала суду набирає чин ності з моменту її проголоше ння та може бути оскаржена у м ісячний строк до Вищого адмі ністративного суду України ш ляхом подання касаційної ска рги.

Повний текст вигот овлено - 27.04.2009р.

Головуючий суддя А.О. Коршун

суддя О.В. Юхименко

суддя І.Ю. Добродняк

Дата ухвалення рішення22.04.2009
Оприлюднено12.11.2009

Судовий реєстр по справі —2а-2373/09/0470

Постанова від 15.04.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук Н.В.

Ухвала від 22.04.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні