ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 листопада 2013 р. Справа № 33304/10/9104
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :
головуючого судді: Ліщинського А.М.,
суддів: Довгої О.І., Запотічного І.І.
розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства «Мукачівський завод будівельної кераміки» на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 08 вересня 2010 року у справі за позовом прокурора м. Мукачево в інтересах держави в особі Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Закарпатської області до Відкритого акціонерного товариства «Мукачівський завод будівельної кераміки» про стягнення заборгованості,-
В С Т А Н О В И Л А:
02.02.2010 року прокурор міста Мукачево в інтересах держави в особі позивача звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача про стягнення заборгованості.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідачем в порушення ст.9 Закону України «Про систему оподаткування» допущено заборгованість по сплаті земельного податку, яка станом на 18.06.2009 року складає 70681,49 грн. Незважаючи на всі вжиті заходи щодо примусового стягнення суми заборгованості, відповідач її не сплатив. Згідно цього просять стягнути з відповідача на користь держави в особі Мукачівської ОДПІ в дохід бюджету 70681,49 грн. податкового боргу.
Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 08 вересня 2010 року адміністративний позов задоволено. Стягнуто з Відкритого акціонерного товариства «Мукачівський завод будівельної кераміки» (Закарпатська область, місто Мукачево, Берегівська обїзна, 30, ідентифікаційний код 00293580 р/р 26008305386811 Львівська обласна філія АКБ Укрсоцбанк м. Львів, МФО 325019) на користь держави в особі Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції в дохід бюджету 70681 (сімдесят тисяч шістсот вісімдесят одну) гривню 49 (сорок девять) копійок податкового боргу.
Відповідач постанову оскаржив, не погодившись із зазначеним судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, зазначивши, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права та є незаконною, просить оскаржувану постанову скасувати.
В апеляційній скарзі покликається на те, що рішення суду є необгрунтованим та таким що не відповідає фактичним обставинам справи, з огляду на нез'ясованість судом всіх обставин справи, а саме неправильного розрахунку позивачем податкового боргу із сплати земельного податку.
Особи які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, хоча належним чином були повідомлені про місце та час розгляду справи, що не перешкоджає розгляду справи в їх відсутності згідно з п.2 ч.1 ст. 197 КАС України.
Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційної скарги, вважає за необхідне її відхилити з наступних підстав.
Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з того, що заборгованість відповідача в розмірі 70681 гривень 49 копійок підтверджена матеріалами справи, а саме: копією Довідки про суми податкового боргу по платежах, копією облікової картки платника, копією акту № 1253/15-03/00293580 від 26.11.2008 року про результати проведення перевірки дотримання податкового законодавства, копією акту № 1493/10/00293580 від 19.12.2008 року про результати проведення перевірки дотримання податкового законодавства, копією повідомлення - рішення форми «Ш» від 31.12.2008 року, копією повідомлення - рішення форми «Ш» від 31.12.2008 року за № 2975/4503/293580/30324, копією акту № 468/1503/00293580 від 11.03.2009 року про результати проведення перевірки дотримання податкового законодавства, копіями розрахунків сум земельного податку, копією першої податкової вимоги форми «Ю1» № 1/683 від 12.09.2008 року з відміткою про вручення та копією другої податкової вимоги форми «Ю2» № 2/840 від 06.11.2008 року з відміткою про вручення.
Розглядаючи спір, судова колегія вважає, що місцевий суд повно і всебічно дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, що 26 травня 1995 року Виконавчим комітетом Мукачівської міської ради Закарпатської області було зареєстровано юридичну особу ВАТ «Мукачівський завод будівельної кераміки», місцезнаходження якого: Закарпатська область, місто Мукачево, вул. Берегівська об'їзна, 30 , ідентифікаційний код 00293580. Факт реєстрації юридичної особи підтверджується наявною в матеріалах справи копією Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 611106 від 26 травня 1995 року.
ВАТ «Мукачівський завод будівельної кераміки» було включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Довідки 2826 про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 22.12.1998 року.
ВАТ «Мукачівський завод будівельної кераміки» є платником податків і зборів, відповідно до чинного законодавства України, зареєстроване та знаходиться на обліку в Мукачівській ОДПІ в Закарпатській області, як платник податків.
26.11.2008 року працівниками Мукачівської ОДПІ було проведено перевірку ВАТ «Мукачівський завод будівельної кераміки». Перевіркою було зафіксовано порушення вимог п. 1.2 та пп. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями в частині порушення терміну сплати узгодженого податкового зобов'язання, а саме несвоєчасної сплати до бюджету земельного податку в сумі 9845 гривень 80 копійок із затримкою до 30 календарних днів. За наслідками перевірки було складено акт № 1253/15-03/00293580 від 26.11.2008 року про результати проведення перевірки дотримання податкового законодавства.
19.12.2008 року працівниками Мукачівської ОДПІ було проведено перевірку ВАТ «Мукачівський завод будівельної кераміки». Перевіркою було зафіксовано порушення вимог п.1.2 та пп. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями в частині порушення терміну сплати узгодженого податкового зобов'язання, а саме несвоєчасної сплати до бюджету земельного податку в сумі 5763 гривень 84 копійок із затримкою до 30 календарних днів та суми 3971 гривень 04 копійок із затримкою від 30 до 90 календарних днів.
За наслідками перевірки було складено Акт № 1493/10/00293580 від 19.12.2008 року про результати проведення перевірки дотримання податкового законодавства. На основі Акту перевірки було прийнято наступні податкові повідомлення - рішення: повідомлення - рішення форми «Ш» від 31.12.2008 року, відповідно до якого до відповідача визначено суму податкового зобов'язання за платежем: земельний податок з юридичних осіб в розмірі 794 гривень 21 копійок, повідомлення - рішення форми «Ш» від 31.12.2008 року за № 2975/4503/293580/30324, відповідно до якого до відповідача визначено суму податкового зобов'язання за платежем: земельний податок з юридичних осіб в розмірі 576 гривень 38 копійок.
Податковою інспекцією було також прийнято: податкове повідомлення - рішення від 31 грудня 2008 року, відповідно до якого до відповідача визначено суму податкового зобов'язання за платежем: земельний податок з юридичних осіб в розмірі 794 гривень 21 копійок.
11.03.2010 року працівниками Мукачівської ОДПІ було проведено перевірку ВАТ «Мукачівський завод будівельної кераміки». Перевіркою було зафіксовано порушення вимог п.1.2 та пп. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями в частині порушення терміну сплати узгодженого податкового зобов'язання, а саме несвоєчасної сплати до бюджету арендної плати з юридичних із затримкою від 30 до 90 календарних днів. За наслідками перевірки було складено Акт № 468/1503/00293580 від 11.03.2009 року про результати проведення перевірки дотримання податкового законодавства.
Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України та пунктом 3 частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування», кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до пп.17.1.7. п. 17.1. ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (далі Закон № 2181), штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.
Відповідно до п.п.2, 3 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування», платники податків повинні подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), а також сплачувати належні суми податків, зборів та інших обов'язкових платежів у встановлені законами терміни.
Згідно п. п. 4.1.1 п. 4.1.1 п.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.
У відповідності до п. п. 4.1.4 п. 4.1 ст. Закону № 2181 податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Згідно з пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закон №2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 вказаного Закону для подання податкової декларації.
Відповідно до п.5.1 Закону №2181 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Відповідачем вищевказані податкові повідомлення - рішення не оскаржувалися в судовому чи адміністративному порядку, отже вони є узгодженими відповідно до ст. 5 Закону №2181.
Відповідно до пп. 5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону №2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені Законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
В зв'язку з тим, що відповідачем не було сплачено узгоджені суми у встановлені строки, Мукачівською ОДПІ на підставі п. п. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону №2181 було направлено на адресу відповідача першу податкову вимогу №1/683 від 12.09.2008 р., яка була вручена відповідачу 19.09.2008 року та другу податкову вимогу №2/840 від 06.11.2008 р., яку відповідач отримав 20.11.2008 року.
Як вбачається з довідки про суми податкового боргу по платежах відповідача за період з 22 грудня 2008 року по 18 червня 2008 року заборгованість відповідача по земельному податку (код платежу 13050100) складає 70681 гривня 49 копійок. Дана заборгованість складається з недоїмки по розрахунку № 1566 від 29 січня 2008 року - 20977 гривень 70 копійок, по розрахунку №1117 від 27 січня 2009 року в сумі 48333 гривень 08 копійок, а також по податковим повідомленням рішенням від 31 грудня 2008 року на загальну суму 1370 гривень 59 копійок (576, 38 грн. + 794, 21 грн.).
За таких обставин справи, колегія суддів приходить до переконання, що суд першої інстанції прийшов до правильного висновку, оскільки заборгованість відповідача в розмірі 70681 гривень 49 копійок підтверджена матеріалами справи, яку відповідач не сплатив в добровільному порядку.
Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги не являються суттєвими і не складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи.
Керуючись статтями 160, 195, 197, 198 п.1, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства «Мукачівський завод будівельної кераміки» залишити без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 08 вересня 2010 року у справі №2а-322/10/0770- без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена до касаційної інстанції протягом двадцяти днів шляхом подання скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції
Головуючий суддя А.М.Ліщинський
Судді О.І. Довга
І.І.Запотічний
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2013 |
Оприлюднено | 06.12.2013 |
Номер документу | 35782935 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ліщинський А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні