cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 801/3546/13-а
26.11.13 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дугаренко О.В.,
суддів Мунтян О.І. ,
Дадінської Т.В.
розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи № 801/3546/13-а за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Петренко В.В. ) від 14.05.13
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дарсанстройінвест" (вул. Будьоного, 32,м.Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95053)
до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (вул. М. Залки, 1/9,м.Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95053)
про визнання відмови протиправною,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.05.13 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Дарсанстройінвест" до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби про визнання відмови протиправною -задоволено: визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби щодо невизнання податкових декларацій документами податкової звітності з податку на додану вартість за період вересень - грудень 2012 року, за січень - лютий 2013 року, уточнюючих розрахунків за квітень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень 2012 р., отриманих від Товариства з обмеженою відповідальністю "Дарсанстройінвест"; стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Дарсанстройінвест" (95017, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Будьоного, б.24, корп.1; код ЄДРПОУ 33267296) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 34,41 грн., з Державного бюджету шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.05.13, ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
У судове засідання 26.11.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.
Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Дарсанстройінвест" до ДПІ у м. Сімферополі АРК була надана наступна податкова звітність: декларація з податку на додану вартість за вересень 2012 р. подана 19.10.2012р. (а.с.24-29), декларація з податку на додану вартість за жовтень 2012. р. подана 19.11.2012р. (а.с. 31-35), декларація з податку на додану вартість за листопад 2012 р. подана 17.12.2012р. (а.с.37-41), декларація з податку на додану вартість за грудень 2012 р. подана 18.01.2013 р. (а.с.43-48), уточнюючій розрахунок податкового зобов'язання з ПДВ за квітень 2012 р. поданий 18.01.2013р. (а.с.59-61), уточнюючій розрахунок податкового зобов'язання з ПДВ за червень 2012р поданий 18.01.2013р. (а.с.62-64), уточнюючій розрахунок податкового зобов'язання з ПДВ за липень 2012р поданий 18.01.2013р. (а.с.65-67), уточнюючій розрахунок податкового зобов'язання з ПДВ за серпень 2012р поданий 18.01.2013р. (а.с.68-71), уточнюючій розрахунок податкового зобов'язання з ПДВ за вересень 20!2р поданий 18.01.2013р. (а.с.72-74), уточнюючій розрахунок податкового зобов'язання з ПДВ за жовтень 2012р поданий 18.01.2013р. (а. с.75-77), декларація з податку на додану вартість за січень 2013 р. подана 19.02.2013р. (а.с.50-53), декларація з податку на додану вартість за лютий 2013р. подана 11.03.2013 р. (а.с. 55-58).
Вказані документи за повідомленнями №23715/10/18-4 від 25.10.2012 р. (а.с.78), № 56114/10/18-4 від 22.11.2012 р. (а.с.79); №58890/10/18-4 від 18.12.2012 р. (а.с.80), №1839/10/18-4 від 24.01.2013 р. (а.с.81), №3911/10/18-4 від 19.02.2013р. (а.с.82), №6250/10/18-4 від 15.03.2013 р. (а.с. 83) були невизнані ДПІ як податкова звітність у зв'язку з порушенням п. 10 "Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №1492 від 25.11.11р. та п. 202.1 ст. 202, гл. 12 розділу II ПК України тому що податкова звітність, надана ТОВ "Дарсанстройінвест", яке відсутнє в Реєстрі платників ПДВ.
Згідно із п. 46.1. ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Статтею 16 Податкового кодексу України встановлені обов'язки платника податків, зокрема платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (п.16.1.2. п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (п.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України)
Порядок складання податкової декларації, обов'язкові реквізити податкової декларації передбачені ст. 48 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 48.1 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Пунктом 48.2 ст. 48 Податкового кодексу України передбачено, що обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.
Згідно п. 48.3 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Відповідно до пп. 48.5.1 п. 48.5 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація повинна бути підписана: керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку.
Згідно до п. 48.7 ст. 48 Податкового кодексу України податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією.
Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Пунктом 49.8. ст. 49 Податкового кодексу України встановлено, що прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Згідно п. 49.9 ст. 49 Податкового кодексу України за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби.
За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою: за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) органу державної податкової служби, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв'язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення органу державної податкової служби, у разі надсилання податкової декларації поштою (п. 49.9.2 п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України); у разі, якщо орган державної податкової служби із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк (п.49.9.2 п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 49.11 ст. 49 Податкового кодексу України у разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови: у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання; у разі отримання такої податкової декларації особисто від платника податку або його представника - протягом трьох робочих днів з дня її отримання.
Пунктом 49.12. ст. 49 Податкового кодексу України встановлено, що у разі отримання відмови органу державної податкової служби у прийнятті податкової декларації платник податків має право: подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання; оскаржити рішення органу державної податкової служби у порядку, передбаченому статтею 56 цього Кодексу.
Виходячи з системного аналізу наведених норм законодавства, підставами для неприйняття податкової звітності є недотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 Податкового кодексу України, перелік яких є вичерпаним та не підлягає розширеному тлумаченню.
Стосовно інформації викладеної в листах №23715/10/18-4 від 25.10.2012 р. (а.с.78), № 56114/10/18-4 від 22.11.2012 р. (а.с.79); №58890/10/18-4 від 18.12.2012 р. (а.с.80), №1839/10/18-4 від 24.01.2013 р. (а.с.81), №3911/10/18-4 від 19.02.2013р. (а.с.82), №6250/10/18-4 від 15.03.2013 р. (а.с.83) ДПІ в м. Сімферополі АРК щодо відсутності в Реєстрі платників ПДВ ТОВ "Дарсанстройінвест", колегія суддів зазначає, що останнє зареєстровано як платник податку на додану вартість, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість № 10011484439 від 31.10.2008 року (а.с.8).
Також заявником не враховано, що вказана обставина підтверджена постановою Окружного адміністративного суду АРК від 01.08.2011 року по справі №2а-8130/11/0170/1 (а.с.14-18), представником відповідача під час розгляду справи не оспорювалась та не заперечувалась.
Окрім того, постановою Окружного адміністративного суду АРК від 26.08.2010 року по справі №2а-7291/10/12/0170 задоволено адміністративний позов ТОВ "Дарсанстройінвест", визнано протиправним та скасовано рішення ДПІ в м. Сімферополі АРК про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ "Дарсанстройінвест", яке оформлене актом № 397/15-2 від 19.05.2010 року (а.с.10-11). Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22.03.2011 року апеляційна скарга ДПІ в м. Сімферополі АРК залишена без задоволення, вказана постанова Окружного адміністративного суду АРК - без змін (а.с. 12-13).
Таким чином, на підставі рішення суду, що набрало законної сили, судом під час розгляду даної справи встановлено, що ТОВ "Дарсанстройінвест" на час подання податкових декларацій з ПДВ за період вересень - грудень 2012 р., уточнюючих розрахунків за квітень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень 2012 р., декларація з податку на додану вартість за січень - лютий 2013 р. є таким, що зареєстровано як платник податку на додану вартість.
Також, колегія суддів звертає увагу заявника, що повноваження органів державної податкової служби щодо прийняття податкових декларацій обмежено вичерпним переліком - прийняти декларацію або відмовити в її прийнятті з підстав, визначених законом.
Право же привласнювати декларації статус "не є податковою декларацією" з підстав інших, ніж встановлено Податковим кодексом України, податковим законодавством України не передбачено.
Крім того, суд зауважує, що у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України у податкового органу взагалі відсутні повноваження щодо невизнання податкової декларації документом податкової звітності, тобто привласнення ній статусу "не є податковою декларацією", оскільки згідно вищенаведених норм Податкового кодексу України податковий орган має право або прийняти податкову декларацію, або відмовити у її прийнятті.
Як вбачається з матеріалів справи, рішення про не визнання поданих позивачем декларацій з податку на додану вартість за період вересень - грудень 2012 р., січень - лютий 2013 р., уточнюючих розрахунків податкового зобов'язання за квітень, червень-жовтень 2012 року, які оформлені листами №23715/10/18-4 від 25.10.2012 р., № 56114/10/18-4 від 22.11.2012 р.; №58890/10/18-4 від 18.12.2012 р., №1839/10/18-4 від 24.01.2013 р., №3911/10/18-4 від 19.02.2013р., №6250/10/18-4 від 15.03.2013 р.
Однак, вказані документи не містять жодних підстав (обґрунтувань) відмови відповідача у прийнятті декларацій з податку на додану вартість за вересень - грудень 2012 р., січень - лютий 2013 р., уточнюючих розрахунків за квітень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень 2012 р. Крім того, у листі не зазначено, що податковий орган відмовив платнику податку у прийнятті податкових декларацій, як це передбачено нормами Податкового кодексу України, а вказано тільки про невизнання декларацій (зазначено "не вважається податковою декларацією").
Доказів наявності передбачених ст.ст. 48, 49 Податкового кодексу України обставин, які б дозволяли податковому органу відмовити у прийнятті податкової декларації, відповідач у встановленому порядку не надав.
Отже, суд першої інстанції правомірно дійшов висновку про необхідність задоволення позову шляхом визнання протиправними дій відповідача щодо невизнання податкових декларацій документами податкової звітності з податку на додану вартість за період вересень - грудень 2012 р., за січень - лютий 2013 р. уточнюючих розрахунків за квітень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень 2012 р., отриманих від ТОВ "Дарсанстройінвест".
При таких обставинах справи судова колегія не знаходить правових підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення суду першої інстанції.
Але судова колегія вважає за необхідним змінити постанову суду першої інстанції в частині розподілу судових витрат у відповідності із положеннями статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Так відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалено на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Таким чином, понесені позивачем судові витрати суд присуджує на користь позивача з Державного бюджету України.
Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.05.13 у справі № 801/3546/13-а залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.05.13 у справі № 801/3546/13-а змінити.
Викласти п. 3 резолютивної частини постанови в наступній редакції: "Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Дарсанстройінвест" (95017, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Будьоного, б.24, корп.1; код ЄДРПОУ 33267296) 34,41 грн. (тридцять чотири гривні сорок одна копійка) судових витрат".
В іншій частині постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.05.13 у справі № 801/3546/13-а залишити без змін.
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Постанову може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко
Судді підпис О.І. Мунтян
підпис Т.В. Дадінська
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Дугаренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2013 |
Оприлюднено | 06.12.2013 |
Номер документу | 35793999 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні