Постанова
від 06.12.2013 по справі 825/4005/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 825/4005/13

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2013 року м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бородавкіної С.В.,

за участі секретаря Хрущ Т.М.,

за участі представника позивача Борода А.В.,

представника відповідача Бобровник І.А.,

Скепська О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Чернігові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" до Державної податкової інспекції у м.Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач 30.09.2013 звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у м.Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області і просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області від 14 жовтня 2013 року: №0004882200, №0004892200, №0004902200, №0004912200, №0004922200.

Свої позовні вимоги мотивує тим, що укладені договори між позивачем та ПП «Елтіс транс Груп» не визнані судом не дійсними і їх недійсність не встановлена законом, у зв'язку з чим існує презумпція правомірності вказаних правочинів, а також наявність взаємних прав та обов'язків сторін за такими угодами. При цьому з акту перевірки видно, що фактично ДПІ у м. Чернігові робить висновки про порушення TOB «Т.Е.К. «Київська Русь» діючого законодавства у відносинах з ПП «Еліс Транс Груп» та нараховує штрафні санкції, лише/виключно на підставі необґрунтованих/недоведених припущень ДПІ у Печерському районі м. Києва про неможливість проведення звірки контрагента ПП «Еліс Транс Груп». Крім того, платник податків взагалі жодним чином не повинен нести відповідальність за господарську діяльність контрагента, його звітність як платника, тощо, про яку взагалі не обізнаний та не повинен бути обізнаний. Якщо контрагент не виконав свого зобов'язання зі сплати податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення платника податку права на відшкодування податку на додану вартість у разі, якщо останній виконав усі передбачені Законом умови щодо отримання такого відшкодування та має всі документальні підтвердження розміру свого податкового кредиту. Так, у TOB «Т.Е.К. «Київська Русь» були наявні, як підчас перевірки так і на даний час, усі передбачені законодавством первинні документи в т.ч. і податкові накладні, які надавались перевіряючим на перевірку разом з усіма іншими документами, і досліджувались перевіряючими. Приймаючи до уваги, наявність всіх необхідних первинних документів щодо фінансово-господарських взаємовідносин платника податків з ТОВ «Лізингова компанія» Фаворит», ТОВ СП «Нива», ПП «Агро Союз Трейд», Лукойл-Україна, ТОВ «Еска Капітал», ДПЗКУ-МТС, Укрспецпром, в т.ч. податкових накладних, оформлених у повній відповідності з чинним законодавством України, платник податків мав повне право на віднесення відповідних сум до валових витрат та сум ПДВ до складу податкового кредиту.

Представник позивача позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі.

Представники відповідача позовні вимоги не визнали та пояснили, що згідно наданого на перевірку журналу ордеру по рахунку 631 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» встановлено, що ТОВ «Т.Е.К. Київська Русь» за 2012 рік провело взаємозалік заборгованості за надані транспортно-експедиційні послуги з ТОВ СП «Нива» цукром в розмірі 432826,04 грн. ТОВ СП «Нива» сплачено за надані транспортно-експедиційні послуги в 2012 році через розрахунковий рахунок 173,96 грн. Видаткові, податкові, товарно-транспортні накладні, маршрутні листи, журнал реєстрації довіреностей за період, що перевірявся, в якому проводилась реєстрація довіреностей для отримання товару від ТОВ СП «Нива» посадовою особою ТОВ «Т.Е.К. Київська Русь», в ході проведення перевірки не надавались. В періоді, що перевіряється, ТОВ «Т.Е.К. Київська Русь» перебувало у взаємовідносинах з ПП «Еліс Транс Груп» відповідно до акту від 15.03.2013 №1663/22.2/34691044 про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "Еліс Транс Груп" щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2012 по 30.11.2012, яким встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажі товарів (послуг) за перевіряємий період. На перевірку не було надано акт виконаних транспортних послуг, як первинний документ, що підтверджує понесені витрати по зазначеній операції. ТОВ «Т.Е.К. Київська Русь» у жовтні та грудні 2012 року до складу податкового кредиту включило наступні податкові накладні, виписані: ТОВ «Лізингова компанія «Фаворит» від 21.09.2012: №36, №37; ТОВ СП «Нива» від 25.10.2012: №195, 200 від 17.12.2012 №162, від 21.12.2012 №233; ПП «Агро Союз Трейд» від 04.10.2012 №4; Лукойл-Україна від 31.10.2012 №4094880; ТОВ «Еска Капітал» від 13.12.2012 №23; ДПЗКУ-МТС від 19.12.2012 №345; Укрспецпром від 12.12.2012: №9, №10 та від 17.12.2012 №13. На перевірку вищевказані накладні підприємством не надавались.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов належить задовольнити виходячи з наступного.

Працівниками ДПІ у м. Чернігові була проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ "Т.Е.К. "Київська Русь" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 04.03.2011 по 31.12.2012 валютного та іншого законодавства за період з 04.03.2011 по 31.12.2012, за результатами якої складено акт №511/22/37558076 від 30.09.2013 (том №1, а.с.12-46).

Перевіркою встановлено порушення:

пп.138.1.1 п.138.1, п.138.2 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями) ТОВ "Т.Е.К. "Київська Русь" встановлено заниження податку на прибуток на загальну суму 76825,00 грн. у т.ч.: за півріччя 2012 року на суму 1050,00 грн., за 3 квартал 2012 року на суму 1050,00 грн., за 2012 рік на суму 76825,00 грн.;

п.44.5 ст.44, п.183.3 ст.183, п.198.2, п.198.6 ст.198, п.200.1 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями), в результаті чого ТОВ "Т.Е.К. "Київська Русь" встановлено заниження податку на додану вартість всього на суму 181593,00 грн., в т.ч. за червень 2012 року на суму 1000,00 грн., за жовтень 2012 року на суму 99793,00 грн., за грудень 2012 року на суму 80800,00 грн., а також встановлено завищення бюджетного відшкодування всього у сумі 17960,00 грн., за грудень 2012 року, зменшено залишок від'ємного значення за жовтень 2012 року у сумі 8079,00 грн., зменшено від'ємне значення за грудень 2012 року на суму 3419,00 грн.;

п.57.1 ст.57 та п.2 підрозділу 4 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями) та Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства" №1213 від 28.09.2011 (зі змінами та доповненнями) підприємством занижено значення рядка 34 "Авансовий внесок, що підлягає сплаті щомісяця у березні-грудні 2013 року та січні-лютому 2014 року" Декларації з податку на прибуток за 2012 рік в сумі - 6402,00 грн. та авансовий внесок, що підлягає сплаті у січні-лютому 2013 року в сумі 117,00 грн.;

статті 1 Закону України від 23.09.1994 №185-94-ВР „Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (зі змінами та доповненнями), а саме: валютні кошти від а нерезидента R. Predio imon "ARTAURA" (Литва) в сумі 1 300,00 євро надійшли з порушенням 180-денного терміну розрахунків в сфері зовнішньоекономічної діяльності.

На підставі акта перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 14.10.2013: №0004882200, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на 96031,00 грн., в т.ч. +76825,00 грн. - за основним платежем та 19206,00 грн. - за штрафними санкціями (том №1, а.с.47); №0004892200, яким збільшено суму авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств на 56310,00 грн., в т.ч. +45048,00 грн. - за основним платежем та 11262,00 грн. - за штрафними санкціями (том №1, а.с.48); №0004902200, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 226991,00 грн., в т.ч. +181593,00 грн. - за основним платежем та 45398,00 грн. - за штрафними санкціями (том №1, а.с.49); №0004912200, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на 17960 грн. та штрафні санкції - 4490,00 грн. (том №1, а.с.50); №0004922200, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість на 11498,00 грн. (том №1, а.с.51).

Відповідно до ст. 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Господарська діяльність здійснюється у загальній економічній сфері, а тому має суто економічні властивості, що неможливо без вартісної оцінки і взаємооцінки, еквівалентності обміну, відповідних обчислень і розрахунків. Тому така ознака результатів господарської діяльності, як цінова визначеність, наявна в абсолютній більшості випадків, хоча в некомерційній господарській діяльності можливе безкоштовне надання результатів останньої.

Відповідно до п.п.14.1.27 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником)

Розділом ІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на прибуток.

Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Відповідно до п.п.139.1.1 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності.

Отже, до складу валових витрат можуть бути віднесені витрати, які безпосередньо пов'язані з підготовкою, організацією, веденням виробництва, реалізацією продукції (робіт, послуг).

Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Відповідно до п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до п.201.6 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Частинами 1 та 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дата і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, які брала участь у здійсненні господарської операції.

Отже, на підтвердження включення сум ПДВ до складу податкового кредиту необхідні документи, оформлені відповідно до вимог, встановлених ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зокрема: документи, що підтверджують факт отримання товару від іншої особи та документи, що підтверджують зв'язок понесених витрат з господарською діяльністю платника податку.

Основними видами господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" є: транспортне обладнання вантажів; неспеціалізована оптова торгівлі; вантажний автомобільний транспорт; інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; консультування з питань комерційної діяльності й керування; надання інших допоміжних комерційних послуг (том №1, а.с.54). Згідно свідоцтва Товариство з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" є платником податку на додану вартість (том №1, а.с.53).

15.06.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Клієнт) та ПП "Еліс Транс Груп" (Перевізник) було укладено генеральний договір на транспортне обслуговування автотранспортом №П1006 (том №1, а.с.66-68).

Відповідно до п. 1. договору предметом є порядок взаємовідносин, які виникають між Клієнтом і Перевізником при здійсненні автомобільних перевезень вантажів в внутрішньодержавному сполученнях транспортними засобами Перевізника по замовленнях (заявках) Клієнта, та пов'язаних із ними різноманітних послуг.

Відповідно до п.4 договору розрахунок за виконане перевезення здійснюється Клієнтом протягом 15 (п'ятнадцяти) банківських днів з моменту надання Перевізником оригіналів документів: даного договору, замовлення (заявки). Акта виконаних робіт, податкової накладної, рахунка-фактури, товарно-транспортної накладної (ТТН) та оригінальних квитанцій за додаткові витрати Перевізника підтверджених Клієнтом (штраф за перевезення, оплата конвою, наявність наднормативних простоїв під навантаженням, розвантаженням і митним оформленням, штраф за скасування завантаження і т.п.), якщо інше не передбачено заявкою.

Виконання даного договору підтверджується актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000150 від 19.06.2012 на загальну суму 6000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1000,00 грн. (том №1, а.с.70).

Приватним підприємством "Еліс Транс Груп" було виписано податкову накладну №25 від 19.06.2012 на загальну суму 6000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1000,00 грн. (том №1, а.с.69).

Позивачем в повному обсязі було здійснено оплату послуг, що підтверджується випискою по рахунку (том №1, а.с.72).

Дана операція була відображена в податковому обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631 (том №1, а.с.71).

20.08.2012 між Підприємством з іноземними інвестиціями "ЛУКОЙЛ-Україна" (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Покупець) було укладено договір №КІ220000817 (том №1, а.с.73-76).

Відповідно до пп. 1.1 договору Постачальник зобов'язується передати у власність Покупцю товар (нафтопродукти), а Покупець оплатити та отримати його.

Відповідно до пп. 5.1 договору Постачальник передає у власність Покупцю товар на умовах FCА-АЗС Постачальника (Інкотермс в редакції 2010 року), шляхом заправки на АЗС автотранспорту Покупця за умови пред'явлення Покупцем паливної карти та прийняття паливної картки обладнанням.

Виконання даного договору підтверджується: актом вибірки (інформаційний звіт) за жовтень 2012 року (том №1, а.с.86-87).

Підприємством з іноземними інвестиціями "ЛУКОЙЛ-Україна" було виписано податкову накладну від 31.10.2012 №4094880 на загальну суму 82500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 13750,00 грн. (том №1, а.с.78).

Позивач належним чином розрахувався за даним договором, що підтверджується платіжними дорученнями від 24.10.2012 №255, від 27.10.2012 №240, від 11.10.2012 №213, від 10.10.2012 №205, від 08.10.2012 №200, від 04.10.2012 №191, від 01.10.2012 №178, звітом про дебіторські та кредиторські операції по рахунку (том №1, а.с.89-96).

Дана операція була відображена в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 203 (том №1, а.с.88).

Придбані нафтопродукти було використано для власного автотранспорту HONDA PILOT, який належить підприємству на праві власності згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу реєстраційний номер СВ9677АХ (том №2, а.с.80), що підтверджується наказом №14 від 31.07.2012, актом приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів) від 31.07.2012, подорожніми листами службового легкового автомобіля: №08КР, №09КР, №10КР, №11КР (том №1, а.с.79-85).

01.08.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Клієнт) та ПП "АГРО СОЮЗ ТРЕЙД" (Перевізник) укладено генеральний договір на транспортне обслуговування автотранспортом №0108 (том №1, а.с.97-100).

Відповідно до п. 1 договору предметом є порядок взаємовідносин, які виникають між Клієнтом і Перевізником при здійсненні автомобільних перевезень вантажів в внутрішньодержавному сполученнях транспортними засобами Перевізника по замовленнях (заявках) Клієнта, та пов'язаних із ними різноманітних послуг.

Відповідно до п.4 договору розрахунок за виконане перевезення здійснюється Клієнтом протягом 15 (п'ятнадцяти) банківських днів з моменту надання Перевізником оригіналів документів: даного договору, замовлення (заявки). Акта виконаних робіт, податкової накладної, рахунка-фактури, товарно-транспортної накладної (ТТН) та оригінальних квитанцій за додаткові витрати Перевізника підтверджених Клієнтом (штраф за перевезення, оплата конвою, наявність наднормативних простоїв під навантаженням, розвантаженням і митним оформленням, штраф за скасування завантаження і т.п.), якщо інше не передбачено заявкою.

Виконання даного договору підтверджується:

- заявкою-договором на перевезення вантажу №0910 від 29.08.2012 (том №1, а.с.101);

- актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-000347 від 04.10.2012 на загальну суму 55440,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9240,00 грн. (том №1, а.с.102).

Приватним підприємством "АГРО СОЮЗ ТРЕЙД" було виписано податкову накладну від 04.10.2012 №5 на загальну суму 55440,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9240,00 грн. (том №1, а.с.103).

Позивачем в повному обсязі було здійснено оплату послуг, що підтверджується платіжними дорученнями від 05.11.2012 №278, від 12.11.2012 №312, від 16.11.2012 №331, від 20.11.2012 №344, від 06.12.2012 №384, від 19.12.2012 №445, від 20.12.2012 №449, від 07.11.2012 №1608 та звітом про дебіторські та кредиторські операції по рахунку (том №1, а.с.104-112).

Дана операція була відображена в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631 (том №1, а.с.113).

24.10.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "НИВА" (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Покупець) було укладено договір поставки №Ц-24/10/12 (том №1, а.с.114).

Відповідно до п.1 договору Продавець зобов'язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити цукор білий ДСТУ 46232006 врожаю 2011 року в терміни, кількості та по ціні у відповідності до підписаних сторонами додаткових угод, які укладаються на кожну окрему поставку і являються невід'ємною частиною даного договору.

Відповідно до пп.5.1 договору умови поставки товару здійснюються у відповідності до підписаних сторонами додаткових угод.

Відповідно до пп.7.1 договору оплата здійснюється Покупцем у безготівковій формі на розрахунковий рахунок Продавця в терміни та в сумі попередньо узгодженої сторонами.

Відповідно до п.2 додаткової угоди №1 від 24.10.2012 до даного договору умови поставки: FCA «Франко-перевізник - склад Продавця м.Вінниця» (том №1, а.с.115).

Виконання даного договору підтверджується видатковими накладними на цукор білий від 25.10.2012 №3539 на загальну суму 104000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 17333,33 грн.; від 26.10.2012 №3603 на загальну суму 104000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 17333,33 грн.; від 17.12.2012 №5305 на загальну суму 112500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 18750,00 грн.; від 21.12.2012 №5457 на загальну суму 112500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 18750,00 грн. (том №1, а.с.116,119,122,124).

Товариством з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "НИВА" було виписано податкові накладні від 25.10.2012 №195 на загальну суму 104000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 17333,33 грн.; від 26.10.2012 №200 на загальну суму 104000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 17333,33 грн.; від 17.12.2012 №162 на загальну суму 112500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 18750,00 грн.; від 21.12.2012 №233 на загальну суму 112500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 18750,00 грн. (том №1, а.с.117,120,123,125).

Відповідність придбаного цукру білого ДСТУ 4623:2006 підтверджується посвідченнями про якість цукру білого кристалічного від 25.10.2012, від 26.10.2012 (том №1, а.с.118,121).

Позивачем в повному обсязі було здійснено оплату товару, що підтверджується платіжним дорученням від 21.12.2012 №465, угодою про зарахування зустрічних однорідних вимог від 25.12.2012 та актом звірки взаєморозрахунків з ТОВ "Сільськогосподарське підприємство "НИВА" (том №1, а.с.128-130)

Дана операція була відображена в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 361 та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631 (том №1, а.с.126-127).

Придбана продукція у ТОВ "Сільськогосподарське підприємство "НИВА" була реалізована ПАТ "Чернігівська кондитерська фабрика "Стріла" за договором від 24.10.2012 №Цп-24/10/12, виконання якого підтверджується видатковими накладними від 26.10.2012, від 18.12.2012, від 21.12.201; довіреностями від 26.10.2012, від 18.12.2012 (том №1, а.с.131-143). Дана операція була відображена в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 361 (том №1, а.с.144).

29.11.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕСКА КАПІТАЛ" (Лізингодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Лізингоодержувач) було укладено договір фінансового лізингу №291112/ФЛ-137 з додатками (том №1, а.с.145-161).

Відповідно до п.3 договору Лізингодавець набуває у власність предмет лізингу сідловий тягач DAF TE 95 XF (XLRTE47XSOE674868), напівпричіп SCHWARZMULLER SPA 3/E (VAVSAP3383H183608) (специфікація предмета лізингу та його технічні характеристики вказані в специфікації - додаток №2 до даного договору) та надає йому Лізингоодержувачу за плату у володіння та користування на умовах даного договору та правил фінансового лізингу (додаток №1 до даного договору).

Виконання даного договору підтверджується видатковою накладною від 13.12.2012 №979 на загальну суму 300000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 50000,00 грн. (том №1, а.с.162).

Позивач належним чином розрахувався за даним договором, що підтверджується платіжними дорученнями від 26.12.2012 №379, №380, від 07.12.2012 №391 (том №1, а.с.164-166).

Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕСКА КАПІТАЛ" було виписано податкову накладну від 13.12.2012 №23 на загальну суму 300000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 50000,00 грн. (том №1, а.с.163).

Згідно свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів сідловий тягач DAF TE 95 XF (XLRTE47XSOE674868) реєстраційний номер АА6781КТ, напівпричіп SCHWARZMULLER SPA 3/E (VAVSAP3383H183608) реєстраційний номер АА7110ХО є власністю Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕСКА КАПІТАЛ" (том №1, а.с.167-168).

20.08.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Фаворит" (Лізингодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Лізингоодержувач) було укладено договір фінансового лізингу ФЛТ №2 з додатками (том №1, а.с.169-185).

Відповідно до пп.11 договору Лізингодавець зобов'язується надати у власність сідловий тягач DAF TE95 XF (XLRTE47XSOE647837), 2004 року випуску (інші індивідуальні ознаки будуть визначені сторонами в акті приймання-передачі предмета лізингу), у Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ", відповідно до встановленого Лізингоодержувачем у Замовленні (додаток 4) специфікації та передати предмет лізингу в користування Лізингоодержувачу (непрямий лізин) на визначений строк за встановлену плату (лізингові платежі) визначенц в додатку 2 до договору.

Відповідно до пп.2.1 договору строк лізингу становить 48 (сорок вісім) місяців з дня підписання акту приймання-передачі лізингу.

Відповідно до пп.4.1 договору строк передачі предмету лізингу складає 20 (двадцять) робочих днів з моменту перерахування Лізингоодержувачем попередньої оплати лізингових платежів та надання Лізингодавцю повного пакету документів згідно додатку №5, але в будь-якому разі не раніше отримання Лізингодавцем предмету лізингу від продавця (постачальника) та не пізніше 7 (семи) календарних днів з дня отримання Лізингодавцем предмету лізингу.

Виконання даного договору підтверджується видатковою накладною від 21.09.2012 №481 на загальну суму 210735,66 грн., в т.ч. ПДВ - 35122,61 грн. (том №1, а.с.186).

Товариством з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Фаворит" було виписано податкову накладну від 21.09.2012 №37 на загальну суму 210735,66 грн., в т.ч. ПДВ - 35122,61 грн. (том №1, а.с.187).

20.08.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Фаворит" (Лізингодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Лізингоодержувач) було укладено договір фінансового лізингу ФЛТ №3 з додатками (том №1, а.с.188-204).

Відповідно до пп.11 договору Лізингодавець зобов'язується надати у власність причіп тентований модель SCHWARZMULLER SPA 3/E номер шасі: VAVSAP3383H188238, 2003 року випуску (інші індивідуальні ознаки будуть визначені сторонами в акті приймання-передачі предмета лізингу), у Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ", відповідно до встановленого Лізингоодержувачем у Замовленні (додаток 4) специфікації та передати предмет лізингу в користування Лізингоодержувачу (непрямий лізин) на визначений строк за встановлену плату (лізингові платежі) визначену в додатку 2 до договору.

Виконання даного договору підтверджується видатковою накладною від 21.09.2012 №480 на загальну суму 90553,86 грн., в т.ч. ПДВ - 15092,31 грн. (том №1, а.с.205).

Товариством з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Фаворит" було виписано податкову накладну від 21.09.2012 №36 на загальну суму 90553,86 грн., в т.ч. ПДВ - 15092,31 грн. (том №1, а.с.206).

Позивач належним чином розрахувався за даними договорами, що підтверджується платіжними дорученнями від 11.09.2012: №119, №120, від 12.09.2012: №126, №125 (том №1, а.с.207-210).

Дані операції були відображені в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 15, оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 105 та оборотно-сальдовими відомостями по рахунку: 631 (том №1, а.с.211-214).

11.12.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю "ДПЗКУ-МТС" (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Замовник) було укладено договір надання послуг з перевезення вантажів №1412 (том №1, а.с.215-216).

Відповідно до пп.1.1 договору Замовник замовляє, а Виконавець зобов'язується надати послуги з перевезення вантажу (зернові, олійні культури і продукти їх переробки та ін.) на території України на умовах передбачених цим договором.

Відповідно до пп.1.3 договору сторони домовилися, що при наданні послуг за цим договором Виконавець з метою контролю за рухом та станом транспортних засобів використовує GPS-навігації (технічне обладнання супутникового моніторингу) замовник підтверджує, що дані GPS-навігації можуть бути використані в процесі надання послуг для підтвердження фактів обліку пробігу транспортних засобів та його простою.

Виконання даного договору підтверджується:

- заявкою-договором на перевезення вантажу №1412 від 11.12.2012 (том №1, а.с.220);

- заявкою до договору на перевезення вантажу №1212 від 11.12.2012 (том №1, а.с.219);

- актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №4617 від 19.12.2012 на загальну суму 50176,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8362,67 грн. (том №1, а.с.217).

Товариством з обмеженою відповідальністю "ДПЗКУ-МТС" було виписано податкову накладну від 19.12.2012 №345 на загальну суму 50176,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8362,67 грн. (том №1, а.с.218).

Позивачем в повному обсязі було здійснено оплату послуг, що підтверджується платіжними дорученнями від 27.12.2012 №478, від 28.12.2012 №481 (том №1, а.с.221-222).

Дана операція була відображена в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631 (том №1, а.с.223).

10.12.2012 Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Клієнт) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Укрспецпром" (Перевізник) було укладено генеральний договір на транспортне обслуговування автотранспортом №0912 (том №1, а.с.224-226).

Відповідно до п. 1. договору предметом є порядок взаємовідносин, які виникають між Клієнтом і Перевізником при здійсненні автомобільних перевезень вантажів в внутрішньодержавному сполученнях транспортними засобами Перевізника по замовленнях (заявках) Клієнта, та пов'язаних із ними різноманітних послуг.

Відповідно до п.4 договору розрахунок за виконане перевезення здійснюється Клієнтом протягом 15 (п'ятнадцяти) банківських днів з моменту надання Перевізником оригіналів документів: даного договору, замовлення 9заявки). Акта виконаних робіт, податкової накладної, рахунка-фактури, товарно-транспортної накладної (ТТН) та оригінальних квитанцій за додаткові витрати Перевізника підтверджених Клієнтом (штраф за перевезення, оплата конвою, наявність наднормативних простоїв під навантаженням, розвантаженням і митним оформленням, штраф за скасування завантаження і т.п.), якщо інше не передбачено заявкою.

Виконання даного договору підтверджується:

- заявками-договорами про перевезення вантажу №-1512 від 13.12.2012, №0912 від 10.12.2012 (том №1, а.с.227,232);

- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000212 від 17.12.2012 на загальну суму 12381,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2063,50 грн.; №ОУ-0000208 від 12.12.2012 на загальну суму 12552,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2092,00 грн.; №ОУ-0000207 на загальну суму 12963,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2160,50 грн. (том №1, а.с.228,233,239).

Товариством з обмеженою відповідальністю "Укрспецпром" було виписано податкові накладні від 17.12.2012 №13 на загальну суму 12381,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2063,50 грн.; від 12.12.2012 №10 на загальну суму 12552,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2092,00 грн.; від 12.12.2012 №9 на загальну суму 12963,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2160,50 грн. (том №1, а.с.229,234,240).

Позивачем в повному обсязі було здійснено оплату послуг, що підтверджується платіжними дорученнями від 21.12.2012 №450, від 14.12.2012 №420 та звітом про дебіторські та кредиторські операції по рахунку (том №1, а.с.245-247).

Дана операція була відображена в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631 (том №1, а.с.248).

Вищезазначені операції були відображені в податковому обліку позивача, що підтверджується податковими деклараціями з податку на додану вартість: за жовтень 2012 рік, за грудень 2012 року; квитанцією №1; квитанціями №2; довідками про залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2); розрахунками сум бюджетного відшкодування (Д3); роз шифровками податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5); реєстрами виданих та отриманих податкових накладних; розрахунком коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість (Д1) за грудень 2012 року (том №2, а.с.1-39).

На момент здійснення позивачем господарської операції ТОВ "Укрспецпром", ТОВ "ДПЗКУ-МТС"/, ТОВ "Лізингова компанія "Фаворит", ТОВ "ЕСКА КАПІТАЛ", ТОВ "Сільськогосподарське підприємство "НИВА", ПП "АГРО СОЮЗ ТРЕЙД", Підприємство з іноземними інвестиціями "ЛУКОЙЛ-Україна", ПП "Еліс Транс Груп" були належним чином зареєстровані в якості суб'єктів господарювання, що підтверджується свідоцтвами про державну реєстрацію юридичних осіб та витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (том №2, а.с.49,53-54,58,62-63,68-70,74-77,81-83) та були платниками податку на додану вартість (том №2, а.с.52,57,61,66,73,78).

Таким чином, суд вважає, що господарські операції з придбання послуг та товару позивачем у ТОВ "Укрспецпром", ТОВ "ДПЗКУ-МТС", ТОВ "Лізингова компанія "Фаворит", ТОВ "ЕСКА КАПІТАЛ", ТОВ "Сільськогосподарське підприємство "НИВА", ПП "АГРО СОЮЗ ТРЕЙД", Підприємства з іноземними інвестиціями "ЛУКОЙЛ-Україна", ПП "Еліс Транс Груп" мали реальний характер, оскільки надання послуг та придбання товару, зазначених в актах здачі-прийняття робіт (надання послуг), видаткових та податкових накладних, відбулись з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ", наявні всі належні первинні документі, які підписані та скріплені печатками сторін та мають всі реквізити, як того вимагає чинне законодавство України, і які вимагаються від покупця законодавством і підтверджують реальність господарських операцій, які є підставою для формування податкового обліку, також господарські операції спричинили реальні зміни майнового стану платника податків.

З акту перевірки та доводів представника відповідача вбачається, що підставою для висновку відповідача про не підтвердження реальності господарської операції Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" з ПП "Еліс Транс Груп" став акт перевірки від 15.03.2013 №1663/22.2/34691044 про неможливість проведення зустрічної звірки щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2012 по 30.11.2012, яким встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажі товарів (послуг) за перевіряємий період, оскільки підприємство за податковою адресою не знаходиться.

Суд зазначає, що викладені в акті обставини, не є підставою вважати правочин таким, що не відбувся, та не спростовують реальності виконання господарської операції, оскільки при дослідженні факту здійснення господарської операції оцінюватися повинні, перш за все, відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку. Фактично, висновок про не підтвердження реальності здійснення господарських операцій, зроблено без дослідження договорів, первинних та інших документів ПП "Еліс Транс Груп".

Крім того, податковий орган не подав жодних доказів на підтвердження того, що позивач діяв без належної обачності й обережності і йому мало бути відомо про порушення, які допускав його контрагент, а також не зазначено інших обставин, які могли б свідчити про недобросовісність позивача.

Підставою для висновку відповідача про не підтвердження реальності господарської операції Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" з ТОВ «Лізингова компанія» Фаворит», ТОВ СП «Нива», ПП «Агро Союз Трейд», Лукойл-Україна, ТОВ «Еска Капітал», ДПЗКУ-МТС, ТОВ "Укрспецпром" зазначається не надання податкових накладних, виписаних зазначеними контрагентами, на перевірку. При дослідженні податкових накладних в судовому засіданні встановлено, що вони підписані та скріплені печатками сторін, мають всі реквізити, як того вимагає чинне законодавство України, підтвердження щодо відсутності їх на момент перевірки у сторін відсутні, а тому суд зазначає, що платник податків мав повне право на формування податкового обліку, на підставі досліджених податкових накладних.

Також не доведено та не надано доказів, які б свідчили про наявність обставин, що виключають обґрунтованість заявленої позивачем податкової вигоди - як-то безтоварний та/або фіктивний характер здійснених операцій.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятого ним податкових повідомлень-рішень від 14 жовтня 2013 року: №0004882200, №0004892200, №0004902200, №0004912200, №0004922200.

Встановивши, на підставі досліджених доказів та їх правової оцінки, підтвердження відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами надання контрагентами позивачу послуг та товару, відображення таких операцій в бухгалтерському обліку позивача та надання до перевірки всіх необхідних первинних документів, які відповідали вимогам законодавства, суд вважає, що позивачем не було порушено вимог Податкового кодексу України, а тому позовні вимоги про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області від 14 жовтня 2013 року: №0004882200, №0004892200, №0004902200, №0004912200, №0004922200 з підстав, наведених позивачем у позовній заяві, належать задоволенню.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області від 14 жовтня 2013 року: №0004882200, №0004892200, №0004902200, №0004912200, №0004922200.

Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31216206784002, код 38054398, отримувач: УК у м.Чернігові/м.Чернігів/22030001, банк отримувача: ГУДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (код ЄДРПОУ 37558076) судові витрати в сумі 2294,00 грн.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Бородавкіна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2013
Оприлюднено06.12.2013
Номер документу35797262
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/4005/13-а

Постанова від 27.11.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 28.11.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 13.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

Постанова від 06.12.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 05.11.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні