КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 825/4005/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Бородавкіна С.В. Суддя-доповідач: Костюк Л.О.
У Х В А Л А
Іменем України
13 лютого 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Костюк Л.О.;
суддів: Твердохліб В.А., Бужак Н.П.;
розглянувши в порядку письмового провадження в залі суду апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2013 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" до Державної податкової інспекції у м.Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень , -
В С Т А Н О В И Л А:
У вересні 2013 року, позивач звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м.Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень. Свої позовні вимоги мотивував тим, що укладені договори між позивачем та ПП «Елтіс транс Груп» не визнані судом не дійсними і їх недійсність не встановлена законом, у зв'язку з чим існує презумпція правомірності вказаних правочинів, а також наявність взаємних прав та обов'язків сторін за такими угодами. При цьому з акту перевірки видно, що фактично ДПІ у м. Чернігові робить висновки про порушення TOB «Т.Е.К. «Київська Русь» діючого законодавства у відносинах з ПП «Еліс Транс Груп» та нараховує штрафні санкції, лише/виключно на підставі необґрунтованих/недоведених припущень ДПІ у Печерському районі м. Києва про неможливість проведення звірки контрагента ПП «Еліс Транс Груп». Крім того, платник податків взагалі жодним чином не повинен нести відповідальність за господарську діяльність контрагента, його звітність як платника, тощо, про яку взагалі не обізнаний та не повинен бути обізнаний. Якщо контрагент не виконав свого зобов'язання зі сплати податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення платника податку права на відшкодування податку на додану вартість у разі, якщо останній виконав усі передбачені Законом умови щодо отримання такого відшкодування та має всі документальні підтвердження розміру свого податкового кредиту. Так, у TOB «Т.Е.К. «Київська Русь» були наявні, як підчас перевірки так і на даний час, усі передбачені законодавством первинні документи в т.ч. і податкові накладні, які надавались перевіряючим на перевірку разом з усіма іншими документами, і досліджувались перевіряючими. Приймаючи до уваги, наявність всіх необхідних первинних документів щодо фінансово-господарських взаємовідносин платника податків з ТОВ «Лізингова компанія» Фаворит», ТОВ СП «Нива», ПП «Агро Союз Трейд», Лукойл-Україна, ТОВ «Еска Капітал», ДПЗКУ-МТС, Укрспецпром, в т.ч. податкових накладних, оформлених у повній відповідності з чинним законодавством України, платник податків мав повне право на віднесення відповідних сум до валових витрат та сум ПДВ до складу податкового кредиту.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2013 року позов задоволено.
Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області від 14 жовтня 2013 року: №0004882200, №0004892200, №0004902200, №0004912200, №0004922200.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову, якою у задоволенні позову відмовити повністю.
Підстави для проведення апеляційного розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами визначено ст. 197 КАС України.
За змістом ч. 1 вищезазначеної статті суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі: 1) відсутності клопотань від усіх осіб, які беруть участь в справі, про розгляд справи за їх участю; 2) неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання; 3) подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які прийняті у порядку скороченого провадження за результатами розгляду справ, передбачених пунктами 1, 2 частини першої статті 183-2 цього Кодексу.
З огляду на викладене та враховуючи те, що справу можливо вирішити на основі наявних у ній доказів, колегія суддів вважає, що розгляд справи має бути проведено в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами відповідно до ч. 1 ст. 197 КАС України.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін з таких підстав.
Згідно зі ст. 198, п. 1 ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.
Як встановлено судом першої інстанції, працівниками ДПІ у м.Чернігові була проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ "Т.Е.К. "Київська Русь" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 04.03.2011 року по 31.12.2012 року валютного та іншого законодавства за період з 04.03.2011 року по 31.12.2012 року, за результатами якої складено акт №511/22/37558076 від 30.09.2013 року.
Перевіркою встановлено порушення: - пп.138.1.1 п.138.1, п.138.2 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями) ТОВ "Т.Е.К. "Київська Русь" встановлено заниження податку на прибуток на загальну суму 76825,00 грн. у т.ч.: за півріччя 2012 року на суму 1050,00 грн., за 3 квартал 2012 року на суму 1050,00 грн., за 2012 рік на суму 76825,00 грн.; - п.44.5 ст.44, п.183.3 ст.183, п.198.2, п.198.6 ст.198, п.200.1 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями), в результаті чого ТОВ "Т.Е.К. "Київська Русь" встановлено заниження податку на додану вартість всього на суму 181593,00 грн., в т.ч. за червень 2012 року на суму 1000,00 грн., за жовтень 2012 року на суму 99793,00 грн., за грудень 2012 року на суму 80800,00 грн., а також встановлено завищення бюджетного відшкодування всього у сумі 17960,00 грн., за грудень 2012 року, зменшено залишок від'ємного значення за жовтень 2012 року у сумі 8079,00 грн., зменшено від'ємне значення за грудень 2012 року на суму 3419,00 грн.; - п.57.1 ст.57 та п.2 підрозділу 4 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями) та Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства" №1213 від 28.09.2011 (зі змінами та доповненнями) підприємством занижено значення рядка 34 "Авансовий внесок, що підлягає сплаті щомісяця у березні-грудні 2013 року та січні-лютому 2014 року" Декларації з податку на прибуток за 2012 рік в сумі - 6402,00 грн. та авансовий внесок, що підлягає сплаті у січні-лютому 2013 року в сумі 117,00 грн.; статті 1 Закону України від 23.09.1994 №185-94-ВР „Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (зі змінами та доповненнями), а саме: валютні кошти від а нерезидента R. Predio imon "ARTAURA" (Литва) в сумі 1 300,00 євро надійшли з порушенням 180-денного терміну розрахунків в сфері зовнішньоекономічної діяльності.
На підставі акта перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 14.10.2013 року: №0004882200, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на 96031,00 грн., в т.ч. +76825,00 грн. - за основним платежем та 19206,00 грн. - за штрафними санкціями; №0004892200, яким збільшено суму авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств на 56310,00 грн., в т.ч. +45048,00 грн. - за основним платежем та 11262,00 грн. - за штрафними санкціями; №0004902200, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 226991,00 грн., в т.ч. +181593,00 грн. - за основним платежем та 45398,00 грн. - за штрафними санкціями; №0004912200, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на 17960 грн. та штрафні санкції - 4490,00 грн.; №0004922200, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість на 11498,00 грн..
Надаючи правову оцінку позовним вимогам, необхідно зазначити наступне.
Відповідно до ст. 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Господарська діяльність здійснюється у загальній економічній сфері, а тому має суто економічні властивості, що неможливо без вартісної оцінки і взаємооцінки, еквівалентності обміну, відповідних обчислень і розрахунків. Тому така ознака результатів господарської діяльності, як цінова визначеність, наявна в абсолютній більшості випадків, хоча в некомерційній господарській діяльності можливе безкоштовне надання результатів останньої.
Відповідно до п.п.14.1.27 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником)
Розділом ІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на прибуток.
Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
Згідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Відповідно до п.п.139.1.1 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України, не включаються до складу витрат витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності.
Отже, до складу валових витрат можуть бути віднесені витрати, які безпосередньо пов'язані з підготовкою, організацією, веденням виробництва, реалізацією продукції (робіт, послуг).
Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Згідно до п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: - придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; -придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Згідно до п.201.6 ст.201 Податкового кодексу України, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Частинами 1 та 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дата і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, які брала участь у здійсненні господарської операції.
Отже, на підтвердження включення сум ПДВ до складу податкового кредиту необхідні документи, оформлені відповідно до вимог, встановлених ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зокрема: документи, що підтверджують факт отримання товару від іншої особи та документи, що підтверджують зв'язок понесених витрат з господарською діяльністю платника податку.
Основними видами господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" є: транспортне обладнання вантажів; неспеціалізована оптова торгівлі; вантажний автомобільний транспорт; інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; консультування з питань комерційної діяльності й керування; надання інших допоміжних комерційних послуг (том №1, а.с.54). Згідно свідоцтва Товариство з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" є платником податку на додану вартість.
15.06.2012 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Клієнт) та ПП "Еліс Транс Груп" (Перевізник) було укладено генеральний договір на транспортне обслуговування автотранспортом №П1006.
Відповідно до п. 1. договору, предметом є порядок взаємовідносин, які виникають між Клієнтом і Перевізником при здійсненні автомобільних перевезень вантажів в внутрішньодержавному сполученнях транспортними засобами Перевізника по замовленнях (заявках) Клієнта, та пов'язаних із ними різноманітних послуг.
Згіднодо п.4 договору розрахунок за виконане перевезення здійснюється Клієнтом протягом 15 (п'ятнадцяти) банківських днів з моменту надання Перевізником оригіналів документів: даного договору, замовлення (заявки). Акта виконаних робіт, податкової накладної, рахунка-фактури, товарно-транспортної накладної (ТТН) та оригінальних квитанцій за додаткові витрати Перевізника підтверджених Клієнтом (штраф за перевезення, оплата конвою, наявність наднормативних простоїв під навантаженням, розвантаженням і митним оформленням, штраф за скасування завантаження і т.п.), якщо інше не передбачено заявкою.
Виконання даного договору підтверджується актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000150 від 19.06.2012 на загальну суму 6000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1000,00 грн..
Приватним підприємством "Еліс Транс Груп" було виписано податкову накладну №25 від 19.06.2012 на загальну суму 6000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1000,00 грн..
Позивачем в повному обсязі було здійснено оплату послуг, що підтверджується випискою по рахунку.
Дана операція була відображена в податковому обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631.
20.08.2012 року між Підприємством з іноземними інвестиціями "ЛУКОЙЛ-Україна" (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Покупець) було укладено договір №КІ220000817.
Відповідно до пп. 1.1 договору Постачальник зобов'язується передати у власність Покупцю товар (нафтопродукти), а Покупець оплатити та отримати його.
Відповідно до пп. 5.1 договору Постачальник передає у власність Покупцю товар на умовах FCА-АЗС Постачальника (Інкотермс в редакції 2010 року), шляхом заправки на АЗС автотранспорту Покупця за умови пред'явлення Покупцем паливної карти та прийняття паливної картки обладнанням.
Виконання даного договору підтверджується: актом вибірки (інформаційний звіт) за жовтень 2012 року.
Підприємством з іноземними інвестиціями "ЛУКОЙЛ-Україна" було виписано податкову накладну від 31.10.2012 №4094880 на загальну суму 82500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 13750,00 грн..
Позивач належним чином розрахувався за даним договором, що підтверджується платіжними дорученнями від 24.10.2012 №255, від 27.10.2012 №240, від 11.10.2012 №213, від 10.10.2012 №205, від 08.10.2012 №200, від 04.10.2012 №191, від 01.10.2012 №178, звітом про дебіторські та кредиторські операції по рахунку (том №1, а.с.89-96).
Дана операція була відображена в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 203.
Придбані нафтопродукти було використано для власного автотранспорту HONDA PILOT, який належить підприємству на праві власності згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу реєстраційний номер СВ9677АХ, що підтверджується наказом №14 від 31.07.2012, актом приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів) від 31.07.2012, подорожніми листами службового легкового автомобіля: №08КР, №09КР, №10КР, №11КР.
01.08.2012 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Клієнт) та ПП "АГРО СОЮЗ ТРЕЙД" (Перевізник) укладено генеральний договір на транспортне обслуговування автотранспортом №0108.
Відповідно до п. 1 договору, предметом є порядок взаємовідносин, які виникають між Клієнтом і Перевізником при здійсненні автомобільних перевезень вантажів в внутрішньодержавному сполученнях транспортними засобами Перевізника по замовленнях (заявках) Клієнта, та пов'язаних із ними різноманітних послуг.
Згідно до п.4 договору розрахунок за виконане перевезення здійснюється Клієнтом протягом 15 (п'ятнадцяти) банківських днів з моменту надання Перевізником оригіналів документів: даного договору, замовлення (заявки). Акта виконаних робіт, податкової накладної, рахунка-фактури, товарно-транспортної накладної (ТТН) та оригінальних квитанцій за додаткові витрати Перевізника підтверджених Клієнтом (штраф за перевезення, оплата конвою, наявність наднормативних простоїв під навантаженням, розвантаженням і митним оформленням, штраф за скасування завантаження і т.п.), якщо інше не передбачено заявкою.
Виконання даного договору підтверджується: - заявкою-договором на перевезення вантажу №0910 від 29.08.2012 року; - актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-000347 від 04.10.2012 року на загальну суму 55440,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9240,00 грн..
Приватним підприємством "АГРО СОЮЗ ТРЕЙД" було виписано податкову накладну від 04.10.2012 №5 на загальну суму 55440,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9240,00 грн..
Позивачем в повному обсязі було здійснено оплату послуг, що підтверджується платіжними дорученнями від 05.11.2012 №278, від 12.11.2012 №312, від 16.11.2012 №331, від 20.11.2012 №344, від 06.12.2012 №384, від 19.12.2012 №445, від 20.12.2012 №449, від 07.11.2012 №1608 та звітом про дебіторські та кредиторські операції по рахунку (том №1, а.с.104-112).
Дана операція була відображена в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631.
24.10.2012 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "НИВА" (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Покупець) було укладено договір поставки №Ц-24/10/12.
Відповідно до п.1 договору, Продавець зобов'язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити цукор білий ДСТУ 46232006 врожаю 2011 року в терміни, кількості та по ціні у відповідності до підписаних сторонами додаткових угод, які укладаються на кожну окрему поставку і являються невід'ємною частиною даного договору.
Згідно до пп.5.1 договору, умови поставки товару здійснюються у відповідності до підписаних сторонами додаткових угод.
Відповідно до пп.7.1 договору, оплата здійснюється Покупцем у безготівковій формі на розрахунковий рахунок Продавця в терміни та в сумі попередньо узгодженої сторонами.
Згідно до п.2 додаткової угоди №1 від 24.10.2012 до даного договору умови поставки: FCA «Франко-перевізник - склад Продавця м.Вінниця» (том №1, а.с.115).
Виконання даного договору підтверджується видатковими накладними на цукор білий від 25.10.2012 №3539 на загальну суму 104000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 17333,33 грн.; від 26.10.2012 №3603 на загальну суму 104000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 17333,33 грн.; від 17.12.2012 №5305 на загальну суму 112500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 18750,00 грн.; від 21.12.2012 №5457 на загальну суму 112500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 18750,00 грн. (том №1, а.с.116,119,122,124).
Товариством з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "НИВА" було виписано податкові накладні від 25.10.2012 №195 на загальну суму 104000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 17333,33 грн.; від 26.10.2012 №200 на загальну суму 104000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 17333,33 грн.; від 17.12.2012 №162 на загальну суму 112500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 18750,00 грн.; від 21.12.2012 №233 на загальну суму 112500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 18750,00 грн. (том №1, а.с.117,120,123,125).
Відповідність придбаного цукру білого ДСТУ 4623:2006 підтверджується посвідченнями про якість цукру білого кристалічного від 25.10.2012, від 26.10.2012 року.
Позивачем в повному обсязі було здійснено оплату товару, що підтверджується платіжним дорученням від 21.12.2012 року №465, угодою про зарахування зустрічних однорідних вимог від 25.12.2012 року та актом звірки взаєморозрахунків з ТОВ "Сільськогосподарське підприємство "НИВА".
Дана операція була відображена в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 361 та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631.
Придбана продукція у ТОВ "Сільськогосподарське підприємство "НИВА" була реалізована ПАТ "Чернігівська кондитерська фабрика "Стріла" за договором від 24.10.2012 №Цп-24/10/12, виконання якого підтверджується видатковими накладними від 26.10.2012, від 18.12.2012, від 21.12.201; довіреностями від 26.10.2012, від 18.12.2012 (том №1, а.с.131-143). Дана операція була відображена в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 361.
29.11.2012 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕСКА КАПІТАЛ" (Лізингодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Лізингоодержувач) було укладено договір фінансового лізингу №291112/ФЛ-137 з додатками.
Відповідно до п.3 договору Лізингодавець набуває у власність предмет лізингу сідловий тягач DAF TE 95 XF (XLRTE47XSOE674868), напівпричіп SCHWARZMULLER SPA 3/E (VAVSAP3383H183608) (специфікація предмета лізингу та його технічні характеристики вказані в специфікації - додаток №2 до даного договору) та надає йому Лізингоодержувачу за плату у володіння та користування на умовах даного договору та правил фінансового лізингу (додаток №1 до даного договору).
Виконання даного договору підтверджується видатковою накладною від 13.12.2012 року №979 на загальну суму 300000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 50000,00 грн..
Позивач належним чином розрахувався за даним договором, що підтверджується платіжними дорученнями від 26.12.2012 №379, №380, від 07.12.2012 №391.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕСКА КАПІТАЛ" було виписано податкову накладну від 13.12.2012 №23 на загальну суму 300000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 50000,00 грн..
Згідно свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів сідловий тягач DAF TE 95 XF (XLRTE47XSOE674868) реєстраційний номер АА6781КТ, напівпричіп SCHWARZMULLER SPA 3/E (VAVSAP3383H183608) реєстраційний номер АА7110ХО є власністю Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕСКА КАПІТАЛ".
20.08.2012 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Фаворит" (Лізингодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Лізингоодержувач) було укладено договір фінансового лізингу ФЛТ №2 з додатками.
Відповідно до пп.11 договору Лізингодавець зобов'язується надати у власність сідловий тягач DAF TE95 XF (XLRTE47XSOE647837), 2004 року випуску (інші індивідуальні ознаки будуть визначені сторонами в акті приймання-передачі предмета лізингу), у Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ", відповідно до встановленого Лізингоодержувачем у Замовленні (додаток 4) специфікації та передати предмет лізингу в користування Лізингоодержувачу (непрямий лізин) на визначений строк за встановлену плату (лізингові платежі) визначенц в додатку 2 до договору.
Згідно до пп.2.1 договору, строк лізингу становить 48 (сорок вісім) місяців з дня підписання акту приймання-передачі лізингу.
Відповідно до пп.4.1 договору, строк передачі предмету лізингу складає 20 (двадцять) робочих днів з моменту перерахування Лізингоодержувачем попередньої оплати лізингових платежів та надання Лізингодавцю повного пакету документів згідно додатку №5, але в будь-якому разі не раніше отримання Лізингодавцем предмету лізингу від продавця (постачальника) та не пізніше 7 (семи) календарних днів з дня отримання Лізингодавцем предмету лізингу.
Виконання даного договору підтверджується видатковою накладною від 21.09.2012 року №481 на загальну суму 210735,66 грн., в т.ч. ПДВ - 35122,61 грн..
Товариством з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Фаворит" було виписано податкову накладну від 21.09.2012 року №37 на загальну суму 210735,66 грн., в т.ч. ПДВ - 35122,61 грн..
20.08.2012 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Фаворит" (Лізингодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Лізингоодержувач) було укладено договір фінансового лізингу ФЛТ №3 з додатками.
Відповідно до пп.11 договору, Лізингодавець зобов'язується надати у власність причіп тентований модель SCHWARZMULLER SPA 3/E номер шасі: VAVSAP3383H188238, 2003 року випуску (інші індивідуальні ознаки будуть визначені сторонами в акті приймання-передачі предмета лізингу), у Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ", відповідно до встановленого Лізингоодержувачем у Замовленні (додаток 4) специфікації та передати предмет лізингу в користування Лізингоодержувачу (непрямий лізин) на визначений строк за встановлену плату (лізингові платежі) визначену в додатку 2 до договору.
Виконання даного договору підтверджується видатковою накладною від 21.09.2012 №480 на загальну суму 90553,86 грн., в т.ч. ПДВ - 15092,31 грн..
Товариством з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Фаворит" було виписано податкову накладну від 21.09.2012 року №36 на загальну суму 90553,86 грн., в т.ч. ПДВ - 15092,31 грн..
Позивач належним чином розрахувався за даними договорами, що підтверджується платіжними дорученнями від 11.09.2012: №119, №120, від 12.09.2012: №126, №125.
Дані операції були відображені в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 15, оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 105 та оборотно-сальдовими відомостями по рахунку: 631.
11.12.2012 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "ДПЗКУ-МТС" (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Замовник) було укладено договір надання послуг з перевезення вантажів №1412.
Відповідно до пп.1.1 договору, Замовник замовляє, а Виконавець зобов'язується надати послуги з перевезення вантажу (зернові, олійні культури і продукти їх переробки та ін.) на території України на умовах передбачених цим договором.
Відповідно до пп.1.3 договору сторони домовилися, що при наданні послуг за цим договором Виконавець з метою контролю за рухом та станом транспортних засобів використовує GPS-навігації (технічне обладнання супутникового моніторингу) замовник підтверджує, що дані GPS-навігації можуть бути використані в процесі надання послуг для підтвердження фактів обліку пробігу транспортних засобів та його простою.
Виконання даного договору підтверджується: - заявкою-договором на перевезення вантажу №1412 від 11.12.2012 року; - заявкою до договору на перевезення вантажу №1212 від 11.12.2012 року; - актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №4617 від 19.12.2012 року на загальну суму 50176,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8362,67 грн..
Товариством з обмеженою відповідальністю "ДПЗКУ-МТС" було виписано податкову накладну від 19.12.2012 №345 на загальну суму 50176,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8362,67 грн..
Позивачем в повному обсязі було здійснено оплату послуг, що підтверджується платіжними дорученнями від 27.12.2012 року №478, від 28.12.2012 №481.
Дана операція була відображена в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631.
10.12.2012 року Товариством з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" (Клієнт) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Укрспецпром" (Перевізник) було укладено генеральний договір на транспортне обслуговування автотранспортом №0912.
Відповідно до п. 1. договору, предметом є порядок взаємовідносин, які виникають між Клієнтом і Перевізником при здійсненні автомобільних перевезень вантажів в внутрішньодержавному сполученнях транспортними засобами Перевізника по замовленнях (заявках) Клієнта, та пов'язаних із ними різноманітних послуг.
Згідно до п.4 договору, розрахунок за виконане перевезення здійснюється Клієнтом протягом 15 (п'ятнадцяти) банківських днів з моменту надання Перевізником оригіналів документів: даного договору, замовлення 9заявки). Акта виконаних робіт, податкової накладної, рахунка-фактури, товарно-транспортної накладної (ТТН) та оригінальних квитанцій за додаткові витрати Перевізника підтверджених Клієнтом (штраф за перевезення, оплата конвою, наявність наднормативних простоїв під навантаженням, розвантаженням і митним оформленням, штраф за скасування завантаження і т.п.), якщо інше не передбачено заявкою.
Виконання даного договору підтверджується: - заявками-договорами про перевезення вантажу №-1512 від 13.12.2012, №0912 від 10.12.2012 року; - актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000212 від 17.12.2012 на загальну суму 12381,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2063,50 грн.; №ОУ-0000208 від 12.12.2012 на загальну суму 12552,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2092,00 грн.; №ОУ-0000207 на загальну суму 12963,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2160,50 грн..
Товариством з обмеженою відповідальністю "Укрспецпром" було виписано податкові накладні від 17.12.2012 року №13 на загальну суму 12381,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2063,50 грн.; від 12.12.2012 №10 на загальну суму 12552,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2092,00 грн.; від 12.12.2012 №9 на загальну суму 12963,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2160,50 грн..
Позивачем в повному обсязі було здійснено оплату послуг, що підтверджується платіжними дорученнями від 21.12.2012 року №450, від 14.12.2012 року №420 та звітом про дебіторські та кредиторські операції по рахунку.
Дана операція була відображена в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631.
Вищезазначені операції були відображені в податковому обліку позивача, що підтверджується податковими деклараціями з податку на додану вартість: за жовтень 2012 рік, за грудень 2012 року; квитанцією №1; квитанціями №2; довідками про залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2); розрахунками сум бюджетного відшкодування (Д3); роз шифровками податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5); реєстрами виданих та отриманих податкових накладних; розрахунком коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість (Д1) за грудень 2012 року.
На момент здійснення позивачем господарської операції ТОВ "Укрспецпром", ТОВ "ДПЗКУ-МТС"/, ТОВ "Лізингова компанія "Фаворит", ТОВ "ЕСКА КАПІТАЛ", ТОВ "Сільськогосподарське підприємство "НИВА", ПП "АГРО СОЮЗ ТРЕЙД", Підприємство з іноземними інвестиціями "ЛУКОЙЛ-Україна", ПП "Еліс Транс Груп" були належним чином зареєстровані в якості суб'єктів господарювання, що підтверджується свідоцтвами про державну реєстрацію юридичних осіб та витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та були платниками податку на додану вартість.
Таким чином, господарські операції з придбання послуг та товару позивачем у ТОВ "Укрспецпром", ТОВ "ДПЗКУ-МТС", ТОВ "Лізингова компанія "Фаворит", ТОВ "ЕСКА КАПІТАЛ", ТОВ "Сільськогосподарське підприємство "НИВА", ПП "АГРО СОЮЗ ТРЕЙД", Підприємства з іноземними інвестиціями "ЛУКОЙЛ-Україна", ПП "Еліс Транс Груп" мали реальний характер, оскільки надання послуг та придбання товару, зазначених в актах здачі-прийняття робіт (надання послуг), видаткових та податкових накладних, відбулись з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ", наявні всі належні первинні документі, які підписані та скріплені печатками сторін та мають всі реквізити, як того вимагає чинне законодавство України, і які вимагаються від покупця законодавством і підтверджують реальність господарських операцій, які є підставою для формування податкового обліку, також господарські операції спричинили реальні зміни майнового стану платника податків.
З акту перевірки та доводів відповідача вбачається, що підставою для висновку відповідача про не підтвердження реальності господарської операції Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" з ПП "Еліс Транс Груп" став акт перевірки від 15.03.2013 року №1663/22.2/34691044 про неможливість проведення зустрічної звірки щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2012 року по 30.11.2012 року, яким встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажі товарів (послуг) за перевіряємий період, оскільки підприємство за податковою адресою не знаходиться.
Необхідно зазначити, що викладені в акті обставини, не є підставою вважати правочин таким, що не відбувся, та не спростовують реальності виконання господарської операції, оскільки при дослідженні факту здійснення господарської операції оцінюватися повинні, перш за все, відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку. Фактично, висновок про не підтвердження реальності здійснення господарських операцій, зроблено без дослідження договорів, первинних та інших документів ПП "Еліс Транс Груп".
Крім того, податковий орган не подав жодних доказів на підтвердження того, що позивач діяв без належної обачності й обережності і йому мало бути відомо про порушення, які допускав його контрагент, а також не зазначено інших обставин, які могли б свідчити про недобросовісність позивача.
Підставою для висновку відповідача про не підтвердження реальності господарської операції Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Е.К. "КИЇВСЬКА РУСЬ" з ТОВ «Лізингова компанія» Фаворит», ТОВ СП «Нива», ПП «Агро Союз Трейд», Лукойл-Україна, ТОВ «Еска Капітал», ДПЗКУ-МТС, ТОВ "Укрспецпром" зазначається не надання податкових накладних, виписаних зазначеними контрагентами, на перевірку. При дослідженні податкових накладних в судовому засіданні встановлено, що вони підписані та скріплені печатками сторін, мають всі реквізити, як того вимагає чинне законодавство України, підтвердження щодо відсутності їх на момент перевірки у сторін відсутні, а тому суд зазначає, що платник податків мав повне право на формування податкового обліку, на підставі досліджених податкових накладних.
Також не доведено та не надано доказів, які б свідчили про наявність обставин, що виключають обґрунтованість заявленої позивачем податкової вигоди - як-то безтоварний та/або фіктивний характер здійснених операцій.
Встановивши, на підставі досліджених доказів та їх правової оцінки, підтвердження відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами надання контрагентами позивачу послуг та товару, відображення таких операцій в бухгалтерському обліку позивача та надання до перевірки всіх необхідних первинних документів, які відповідали вимогам законодавства, можливо дійти висновку, що позивачем не було порушено вимог Податкового кодексу України.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, з урахуванням всіх встановлених фактичних обставин по справі та вимог законодавства, не довів правомірність своїх дій.
Таким чином, підстав для задоволення апеляційної скарги немає, а її доводи спростовуються вище наведеним.
Зі змісту ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим - ухвалене судом на підставі повного та всебічного з'ясування обставин в адміністративній справі, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні.
З урахуванням вище викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 2, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області - залишити без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2013 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, проте на неї може бути подана касаційна скарга до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення цієї ухвали у повному обсязі, тобто з 18 лютого 2014 року.
Головуючий суддя:
Судді:
Головуючий суддя Костюк Л.О.
Судді: Бужак Н.П.
Твердохліб В.А.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2014 |
Оприлюднено | 17.02.2014 |
Номер документу | 37176002 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Костюк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні