Копія
Справа № 2-а-945/08
Копія
Справа № 2-а-945/08
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 листопада 2008 року Кіровоградський окружний адміністративний
суд у складі:
головуючого
- судді Яковлєва О.В.
при
секретарі - Дигас В.М.,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні в м. Кіровограді адміністративну справу за
позовом Державної податкової інспекції у м. Кіровограді до ТОВ
«ІНФОРМАЦІЯ_1» про стягнення коштів ,-
ВСТАНОВИВ :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до
ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1» в якому ставить вимоги щодо стягннення з відповідача, на
користь державного бюджету України в особі Державної податкової інспекції у м.
Кіровограді, коштів одержаних без установлених законом підстав, на загальну
суму 94645 гривень.
Позов обґрунтовано тим, що відповідно до статті 20
Закону України „Про систему оподаткування”, контроль за правильністю справляння
податків і зборів (обов'язклвих платежів) здійснюється державними податковими
органами.
Контроль за додержанням податкового законодавства,
правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних
цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових
доходів, установлених законодавством, відповідно до п.1 ст.2 Закону України
“Про державну податкову службу в Україні”, здійснюють органи державної
податкової служби.
20.06.08 року ДПІ у м. Кіровограді проведено перевірку
казино „ІНФОРМАЦІЯ_2”, яке належить ТОВ „ ІНФОРМАЦІЯ_1”, щодо контролю за
здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу.
За наслідками вказаної перевірки посадовими особами ДПА
у Кіровоградській області складено акт № НОМЕР_1, яким встановлено, що у
відповідача в приміщенні казино розміщується три спеціальні столи для казино
(карточні), на яких здійснюється гра, а також гральний стіл з кільцем рулетки,
обладнаний окремим місцем для круп'є, фішками обміну та видачи виграшу, а також
встановлені таблички з правилами гри, розміром ставок на три окремі види ігор.
Карточні ігри проводяться окремими круп'є на трьох столах, результат ігор не
залежить один від одного.
При цьому, торгові патенти на всі столи відсутні, в
наявності лише один торговий патент № НОМЕР_1 на спеціальний стіл для казино
(карточний).
З урахуванням зазначеного перевіряючі дійшли висновку
про те, що в казино надаються послуги у сфері грального бізнесу без придбання
торгових патентів на спеціальному столі з кільцем рулетки, та на двох
спеціальних столах для казино(карточних), що призвело до порушення норм Закону
України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від
23.03.1996року № 98/96-ВР.
Статтею 2 вказаного Закону встановлено, що торговий
патент - це державне свідоцтво, яке засвідчує право суб'єкта підприємницької
діяльності чи його структурного (відокремленого) підрозділу, займатися
зазначеними у цьому Законі видами діяльності.
Діяльність з надання послуг у сфері грального бізнесу
підлягає патентуванню поряд з іншими передбаченими Законом видами господарської
діяльності.
За інформацією позивача, ТОВ „ІНФОРМАЦІЯ_1” -
28.03.07року, 01.10.2007року та 30.10.2007 року, подано заявки на придбання
торгового патенту, в яких зазначено вид торгового патенту - організація та
утримання тоталізаторів, гральних закладів, карточний стіл.
Вказані види господарської діяльності підлягають
ліцензуванню відповідно до п.29 ст. 9
Закону України № НОМЕР_1„ Про ліцензування певних видів господарської
діяльності”.
Органом ліцензування є орган виконавчої влади визначений
Кабінетом Міністрів України, або спеціально визначений виконавчий орган для
ліцензування певних видів господарської діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1698 від
14.11.2000 року „Про затвердження переліку органів ліцензування”, встановлено,
що на діяльність з проведення азартних ігор ліцензія видається Міністерством
Фінансів України, а на організацію утримання тоталізаторів, гральних
закладів обласною державною
адміністрацією.
У ТОВ „ІНФОРМАЦІЯ_1” в наявності знаходиться ліцензія
Кіровоградської обласної державної адміністрації серія НОМЕР_1 на організацію
та утримання тоталізаторів, гральних закладів, але відсутня ліцензія, яка
обов'язкова для здіснення господарської діяльності у сфері грального бізнесу,
яка видається Міністерством Фінансів України.
В податковій декларації з податку на прибуток за перше
півріччя 2008 року, поданій відповідачем до податкового органу НОМЕР_1 в
додатку К6 до рядка 13 декларації - валові доходи, отримані від здійснення
операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу зазначено суму доходу в
розмірі 94 6454 грн.
ТОВ „ІНФОРМАЦІЯ_1” з моменту початку роботи грального
закладу, здійснювало діяльність без ліцензії виданої Міністерством Фінансів
України, а тому на думку податкового органу дохід отриманий від здійснення
такого виду діяльності є коштами одержаними без установлених Законом підстав.
Законодавче право звернення до суду з такими позовами
надано податковим органам на підставі п.11 ст.10 Закону України „Про Державну
податкову службу в Україні”
Представник позивача у судове засідання не з'явився,
надав суду клопотання про можливість розгляду справи за його відсутності.
Позовні вимоги підтримує (а.с.19).
Відповідач, будучи належним чином повідомленим про дату,
час і місце судового засідання, двічі у судове засідання не з'явився,
підтвердженням чому є поштове повідомлення.
Причини неявки суду не повідомив, письмових заперечень на позов не
надав.(а.с.14,18).
Оцінивши наявні у матеріалах справи та досліджені у
судовому засіданні докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню в
повному обсязі з наступних підстав.
Відповідно до статті 20 Закону України „Про систему
оподаткування”, контроль за правильністю справляння податків і зборів
(обов'язкових платежів) здійснюється державними податковими органами.
Контроль за додержанням податкового законодавства,
правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних
цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових
доходів, установлених законодавством, відповідно до п.1 ст.2 Закону України
“Про державну податкову службу в Україні”, здійснюють органи державної
податкової служби.
З матеріалів справи встановлено, що підставою звернення
Державної податкової інспекції у м. Кіровограді до суду з даним позовом стало
порушення фіскальних інтересів держави, що виявились в недотриманні порядку
ліцензування та патентування грального бізнесу.
Актом первірки № НОМЕР_1, казино „ІНФОРМАЦІЯ_2”, яке
належить ТОВ „ ІНФОРМАЦІЯ_1”, щодо контролю за здійсненням розрахункових
операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу встановлені порушення ст.5
Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” 98/96-ВР від 23.03.1996року та
п.29 ст. 9 Закону України №
1175-111 „ Про ліцензування певних видів господарської діяльності”.
В перевірений період відповідач проводив господарську
діяльність у сфері грального бізнесу без належних патентів та спеціальної
ліцензії виданої Міністерством Фінансів України.
Вказане, також підтверджується задекларованим ТОВ „ ІНФОРМАЦІЯ_1” доходом
від здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу та поданими
заявками на придбання торгового патенту для організації та утримання
тоталізаторів, гральних закладів, карточний стіл.
Вказані види господарської діяльності підлягають
ліцензуванню відповідно до п.29 ст. 9
Закону України № НОМЕР_1„ Про ліцензування певних видів господарської
діяльності”.
Органом ліцензування є орган виконавчої влади визначений
Кабінетом Міністрів України, або спеціально визначений виконавчий орган для
ліцензування певних видів господарської діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1698 від
14.11.2000 року „Про затвердження переліку органів ліцензування” для здійснення
діяльності з проведення азартних ігор ліцензію видає Міністерство Фінансів
України, а на організацію утримання тоталізаторів, гральних закладів обласні державні адміністрації.
Відповідно до ст.14 Господарського Кодексу України
ліцензування, патентування певних видів господарської діяльності є засобами
державного регулювання у сфері господарювання, спрямованими на забезпечення
єдиної державної політики у цій сфері та захист економічних і соціальних
інтересів держави, суспільства та окремих споживачів. Правові засади
ліцензування, патентування певних видів господарської діяльності визначаються, виходячи з конституційного
права кожного на здійснення підприємницької діяльності, не забороненої законом,
а також принципів господарювання.
Таким чином, ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1» безпідставно здійснювало діяльність у сфері
грального бізнесу і отримало дохід в
розмірі 94645 гривень.
Відповідно до пункту 11 ст. 10 Закону України „Про
державну податкову службу в Україні” державні податкові інспекції в районах,
містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні
податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ,
організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход
держави коштів одержаних, ними за такими угодами, а в інших випадках коштів,
одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення
заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок
майна.
Згідно ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких
позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична
особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються. У
відповідності до зазначеної норми, судові витрати належить покласти на рахунок
держави.
Керуючись п.1 ст.2, п.11 ст.10 Закону України “Про державну податкову службу
в Україні”, ст.20 Закону України “Про
систему оподаткування”, п.29 ст. 9
Закону України Про ліцензування певних видів господарської діяльності” №
1175-111 від 01.06.2000 року, ст.5 Закону України „Про патентування деяких
видів підприємницької діяльності”
98/96-ВР від 23.03.1996року,
ст.14 Господарського Кодексу України ст.ст. 60, 94, 158 - 163 Кодексу
адміністративного судочинства України,
суд,-
ПОСТАНОВИВ :
Позов
Державної податкової інспекції у м. Кіровограді до ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1»
задовольнити повністю.
Стягнути з ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1», ідентифікаційний код
НОМЕР_1 на користь Державного бюджету України в особі Державної податкової
інспекції у м. Кіровограді, р/рНОМЕР_1відділення ДКУ м. Кіровограда, банк
Управління Державного казначейства в Кіровоградській області, МФО НОМЕР_1, код
НОМЕР_1 кошти, одержані без установлених законом підстав в розмірі 94645
гривень (дев'яносто чотири тисячі шістсот сорок п'ять гривень).
Судові витрати віднести за рахунок держави.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному
порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через
Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про
апеляційне оскарження постанови суду протягом 10 днів з дня її проголошення, а
в разі проголошення вступної та резулятивної частин постанови - з дня складання
постанови в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України. Апеляційна скарга
подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія
апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду
апеляційної інстанції. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього
подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,
встановлений для подання заяви.
Суддя
(підпис) О.В.
Яковлєв
З
оригіналом згідно.
Суддя
Кіровоградського окружного
адміністративного
суду
О.В. Яковлєв
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2008 |
Оприлюднено | 08.09.2009 |
Номер документу | 3582174 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Яковлєв О.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні