Постанова
від 28.05.2009 по справі 2-а-945/08
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 2-а-945/08

 

 

справа №  2-а-945/08 

категорія  2.31.3

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

28 травня 2009 р.                                                                                 

м.Житомир

 

Житомирський окружний

адміністративний суд у складі:

головуючого - судді  Ракаловича В.М. ,

при секретарі -       Шиндарівській В.В.    ,

 

розглянувши

у відкритому судовому засіданні у м. Житомирі адміністративну справу

за позовомОСОБА_1

до   Головного управління праці та соціального

захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації,  Житомирського обласного центру по нарахуванню

та здійсненню соціальних виплат   

про 

стягнення 4170,00 грн.,-

встановив:

 

У січні 2008 року ОСОБА_1.

звернулася до суду із вказаним позовом. Зазначала, що їй, відповідно до Закону

України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», щорічно

до 5 травня повинна надаватися одноразова грошова допомога у розмірі п»яти

мінімальних пенсій за віком як члену сім"ї померлого ветерана війни. Однак

у 2005-2007 роках вона виплачувалась відповідачами у неповному розмірі. Просила

стягнути дану заборгованість.

Позивач у судове засідання не

з»явилася тоді, як про час і місце розгляду справи повідомлена вчасно і у

встановленому законом порядку. Про причини неявки суд не повідомила.

Представники відповідачів у судове

засідання не з»явились тоді, як про час і місце розгляду справи повідомлені

вчасно і у встановленому законом порядку. Про причини неявки суд не повідомили.

Письмові заперечення на позовну заяву не надали.

Враховуючи викладене, Житомирський

окружний адміністративний суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому

задоволенню.

Спірні правовідносини регулюються

Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»

(далі - Закон) від 22.10.1993 року з наступними змінами та доповненнями.

Із матеріалів справи вбачається, що

позивач є членом сім»ї померлого інваліда війни. Згідно ст. 15 Закону, щорічно

до 5 травня членам сім»ї померлих інвалідів війни виплачується разова грошова

допомога у розмірі п'яти мінімальних пенсій за віком.

Як свідчить довідка Житомирського

обласного центру по нарахуванню і здійсненню соціальних виплат, позивач

отримала разову грошову допомогу до 5 травня у 2005 році у розмірі 50, 00 грн.,

у 2006 році - 50, 00 грн., у 2007 році - 150, 00 грн., тобто, з врахуванням

обмежень, встановлених Законом України «Про Державний бюджет на 2005 рік», «Про

Державний бюджет на 2006 рік», Законом України «Про Державний бюджет на 2007

рік».

Однак, на 2005 рік ст. 34 Закону

України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" було встановлено

конкретні розміри виплат щорічної разової допомоги відповідно до Закону, а на

2006 рік дію ст. 15 Закону, якою визначався розмір щорічної разової грошової

допомоги, було зупинено ст. 77 Закону України "Про Державний бюджет

України на 2006 рік". Положення даних статей на предмет їх відповідності

Конституції України Конституційним Судом України не переглядалися, а тому

правових підстав для задоволення позову у частині стягнення допомоги за

2005-2006 роки немає.

Суд вважає, що позивач має право на

отримання разової грошової допомоги у розмірі, визначеному ст. 15 Закону

України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», лише за

2007 рік, оскільки рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року

визнана неконституційною ст. 29 Закон України "Про Державний бюджет

України на 2007 рік", якою було зупинено дію ст. 15 зазначеного Закону у

частині визначення розміру допомоги до 05 травня.

Відповідно до ст. 171 Закону

України «Про статус ветеранів війни гарантії їх соціального захисту» щорічну

виплату разової грошової допомоги до 5-го травня в розмірах, передбачених

ст.ст.12-16 цього Закону, здійснюють органи праці та соціального захисту

населення. Тому суд вважає, що недоплачену разову грошову допомогу слід

стягувати з Головного Управління праці і соціального захисту населення

Житомирської обласної державної адміністрації.

Положенням ст. 62 Закону України

«Про Державний бюджет на 2007 рік» встановлено, що для визначення мінімального

розміру пенсії за віком, відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про

загальнообов»язкове державне пенсійне страхування», з 01 квітня та з 01 жовтня

2007 року застосовується прожитковий мінімум для осіб, які втратили

працездатність, визначений абз. 5 ч. 1 цієї статті, збільшений на 01 відсоток.

Виплатою щорічної разової грошової

допомоги до 5 травня у розмірі, меншому, ніж це передбачено Законом України

"Про статус ветеранів війни гарантії їх соціального захисту",

порушено права позивача.

З врахуванням отриманої позивачем

разової грошової допомоги за 2007 рік, суд вважає необхідним стягнути на

користь позивача недоплачену разову грошову допомогу за вказаний період у

розмірі 1900, 30 грн. (410, 06*5-150, 00).

У решті позовні вимоги задоволенню

не підлягають, оскільки відсутні правові підстави для їх задоволення.

На підставі викладеного і керуючись

Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,

ст. ст. 94, 158 - 163, 167, 186, 254 КАС України,  Житомирський окружний адміністративний суд

постановив:

 

Позов задовольнити частково.

Визнати дії Головного управління

праці і соціального захисту населення Житомирської обласної державної

адміністрації неправомірними.

Стягнути з Головного управління

праці і соціального захисту населення Житомирської обласної державної

адміністрації на користь ОСОБА_1 1900, 30 грн. заборгованості по недоплаченій

разовій грошовій допомозі за 2007 рік.

У задоволенні позовних вимог за

2005-2006 роки та до Житомирського обласного центру по нарахуванню і здійсненню

соціальних виплат відмовити за безпідставністю.

Згідно ст. 254 КАС України,

постанова, якщо інше не встановлено КАС України набирає законної сили після

закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не

було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна

скарга не була подана у строк, постанова набирає законної сили після закінчення

цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не

скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова Житомирського окружного

адміністративного суду набирає законної сили після закінчення строків подання

заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги. Заява про апеляційне

оскарження подається через Житомирський окружний адміністративний суд до

Київського апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня

проголошення постанови. Апеляційна скарга подається у тому ж порядку протягом

20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.  

 

Головуючий суддя:                                                                               

В.М. Ракалович

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2009
Оприлюднено01.07.2009
Номер документу3946950
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-945/08

Постанова від 19.01.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Н.Б.

Постанова від 28.05.2009

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Ракалович В.М.

Постанова від 25.11.2008

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Постанова від 21.10.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні