Ухвала
від 26.11.2013 по справі 826/9280/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/9280/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О. Суддя-доповідач: Романчук О.М

У Х В А Л А

Іменем України

26 листопада 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого: Романчук О.М.,

Суддів: Пилипенко О.Є.,

Шелест С.Б.,

при секретарі Воронець Н.В.

розглянувши в судовому засіданні в місті Києві апеляційну скаргу ОСОБА_3 на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 вересня 2013 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Головного управління юстиції у Київській області, за участю третьої особи ОСОБА_4 про визнання протиправним та скасування Наказу від 07.05.2013 року, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління юстиції у Київській області від 07.05.2013 про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів Київської обласної організації Селянської партії України.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 вересня 2013 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятою постановою суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду від 11.09.2013 року та прийняти нову, якою позов задовольнити.

Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися. Про причини своєї неявки суд не повідомили.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.

Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що Селянська партія України (скорочено СелПУ) створена 25 січня 1992 року на Установчій конференції в м. Херсоні. Зареєстрована 3 березня 1992 року Міністерством юстиції України, та видано свідоцтво про реєстрацію за №214, ідентифікаційний код -00062294.

Селянська партія України (СелПУ) діє на підставі Статуту, затвердженому Установчою конференцією Селянської партії України 25 січня 2005 року.

22 листопада 2008 року керівником партії обрано ОСОБА_5.

До складу Селянської партії входять:

- 24 обласні партійні організації;

- 1 республіканська (АРК);

- 2 міські (м. Київ, м. Севастополь).

Зареєстровано: 640 районних, районних у містах та міських організацій.

У жовтні 1997 року створена Київська обласна організація СелПУ, яка зареєстрована обласним управлінням юстиції 03 листопада 1997 року (свідоцтво №88).

Згідно п. 3.22 Статуту Селянської партії України, районні, міські та обласні організації СелПУ набувають статусу юридичної особи після їх реєстрації в установленому порядку за рішенням статутного органу вишестоящої партійної організації й у своїй діяльності керуються Програмою та Статутом СелПУ. Рішеннями вищестоящих партійних органів СелПУ, які для них є обов'язковими і власними рішеннями.

Згідно протоколу засідання Президії Вищої ради Селянської партії України №7 від 26.04.2011 року Головою Київської обласної організації СелПУ обрано ОСОБА_3.

Дану інформацію було взято до відома Головним управлінням юстиції у Київській області 16.05.2011 року, наказ № 328/5.

Згідно витягу із протоколу засідання Президії Вищої ради Селянської партії України б/н від 12.07.2012 року вирішено звільнити Голову Київської обласної організації СелПУ ОСОБА_3 у зв'язку із переходом в Соціалістичну партію України.

30 березня 2013 року проведено звітно-виборну конференцію Київської обласної організації СелПУ на якій запропоновано обрати ОСОБА_4 Головою Київської обласної організації СелПУ та затвердити його як Голову рішенням Президії Вищої ради Селянської партії України.

20 квітня 2013 року, згідно витягу із протоколу засідання Президії Вищої ради Селянської партії України, вирішено затвердити ОСОБА_4 на посаді Голови Київської обласної організації СелПУ.

В подальшому за наслідками розгляду заяви про внесення змін до відомостей про склад керівних органів Київської обласної організації СелПУ та доданих до неї документів, а також на підставі правового висновку відповідачем прийнято оскаржуваний наказ б/н від 07 травня 2013 року «Про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів Київської обласної організації СелПУ» та внесено до Єдиного реєстру громадських формувань відомості про обрання ОСОБА_4 Головою Київської обласної організації СелПУ» за № 827626.

Не погоджуючись з наказом відповідача, позивач звернулася до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів виходить з наступного.

Суд першої інстанції, приймаючи рішення про відмову в задоволенні позову, виходив з того, що спірний наказ прийнятий відповідачем в межах повноважень, на підставі та у спосіб, що передбачені законодавством, а тому не підлягає скасуванню.

Колегія суддів погоджується з наведеною позицією суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Правові засади створення та діяльності політичних партій в Україні визначає Законом України «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 року № 2365-ІІІ.

Згідно зі ст. 3 цього Закону політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.

Процедуру підготовки та оформлення рішень, які приймаються за результатами розгляду Державною реєстраційною службою України та структурними підрозділами територіальних органів Мін'юсту України, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру щодо взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадських формувань визначає Порядок підготовки та оформлення рішень щодо легалізації об'єднань громадян та інших громадських формувань, затверджений Наказом Міністерства юстиції України від 08.07.2011 року №1828/5.

Пунктом 5 Порядку встановлено, що реєстрація (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, державна реєстрація змін до положень, регламентів, списків третейських суддів постійно діючих третейських судів полягає у перевірці відповідності змісту внесених змін Конституції, іншим актам законодавства, статуту (положенню) громадського формування, а також відповідності процедури прийняття (ухвалення) змін статуту (положенню) громадського формування, прийнятті рішення про реєстрацію (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, про державну реєстрацію змін до положень, регламентів, списків третейських суддів постійно діючих третейських судів, занесенні відомостей до відповідного реєстру, видачі свідоцтва (у разі потреби) або довідки.

Статут Селянської партії України зареєстровано Міністерством юстиції України 03.03.1992 року.

Пунктом 1.2 Статуту встановлено, що СелПУ здійснює свою діяльність на засадах демократичного централізму відповідно до цього Статуту і Програми партії в межах Конституції України та чинного законодавства і поширює її на всю територію України.

Пунктом 3.2 Статуту партії встановлено, що статутними органами СелПУ є загальні збори, конференції, Ради, Президія з'їзду СелПУ, Вища Рада, Президія Вищої Ради та Контрольно-ревізійна комісія СелПУ.

Відповідно до п.п. 3.14, 3.15 Статуту Селянської партії України, районні (міські) організації Селянської партії України об'єднуються в обласну організацію, вищим керівним органом якої є конференція. Конференція є правомочною, якщо на ній присутні не менше половини обраних делегатів, рішення приймаються простою більшістю голосів.

Конференція обласної організації обирає Раду обласної організації СелПУ, голову обласної організації і контрольно-ревізійну комісію обласної організації СелПУ строком на п'ять років та делегатів на з'їзд СелПУ.

Пунктом 3.17 Статуту встановлено, що до компетенції Ради Обласної організації входить питання скликання Обласної конференції та визначення норми представництва делегатів від районних і міських організацій СелПУ.

Судом першої інстанції було вірно встановлено, що останній склад керівних органів Київської обласної організації СелПУ було обрано на Конференції організації 11.08.2007 року та взято до відома наказом реєструючого органу від 18.12.2008 року № 771/5 терміном на 5 років, тобто, термін повноважень керівних органів Організації закінчився 11.08.2012 року і скликати звітно-виборну Конференцію Київської обласної організації СелПУ, яка відбулась 30.03.2013 року дані керівні органи не мали повноважень.

А тому, у зв'язку з вищевикладеним, рішенням пленуму Вищої Ради Селянської партії України відповідно до п. 3.25 Статуту Партії скликано звітно-виборну Конференцію Київської обласної організації СелПУ.

Також, до реєструючого органу було надано протоколи Конференцій районних та міських структурних утворень Партії, на яких обиралися делегати на звітно-виборну Конференцію Організації 30.03.2013 року, відповідно до п. 3.11 та 3.14 Статуту Партії, що є підтвердженням легітимності звітно-виборної конференції Організації, яка відбулася 30.03.2013 року.

Пунктом 3.23 Статуту встановлено, що обласні партійні організації об'єднується в СелПУ, вищим керівним органом якої є з'їзд, що скликається Вищою радою СелПУ один раз на п'ять років. Делегати на з'їзд обираються на обласних та регіональних партійних конференціях. З'їзд вважається спроможним, якщо на ньому присутні не менше 2/3 обраних делегатів, а його рішення правомочні, якщо за них проголосувала проста більшість присутніх делегатів. Норму представництва та порядок обрання делегатів з'їзду визначає Вища рада СелПУ.

Керівним органом СелПУ на період між пленумами Вищої ради СелПУ є Призидія, яка обирається Пленумом Вищої ради СелПУ, який визначає кількісний склад Президії. Засідання Президії Вищої ради СелПУ скликаються у міру потреби, але не рідше одного разу на два місяці.

Згідно п.п. 8 п. 3. 26 Статуту Президія Вищої ради СелПУ затверджує голів обласних партійних організацій, дає оцінку діяльності окремих партійних організацій та членів СелПУ, скасовує або зупиняє виконання рішень статутних органів партійних організацій усіх рівнів і звільняє їхніх керівників у разі порушення ними чинного законодавства України, Програми та Статуту партії, невиконання рішень її керівних структурних органів і власних рішень.

Так, відповідно до витягу із протоколу засідання Президії Вищої ради Селянської партії України б/н від 20 квітня 2013 року, який підписаний Головою Селянської партії України ОСОБА_5, вирішено затвердити ОСОБА_4 на посаді Голови Київської обласної організації СелПУ.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції про правомірність проведення Президію Вищої Ради Партії від 20.04.2013 року та затвердження Голови Київської обласної організації Селянської партії України ОСОБА_4, а тому наказ Головного управління юстиції у Київській області від 07.05.2013 року про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів Київської обласної організації Селянської партії України є обґрунтованим та прийнятий з дотриманням вимог чинного законодавства. Таким чином, позовні вимоги ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування наказу від 07 травня 2013 року № 255/1 задоволенню не підлягають.

Колегія суддів вважає, що при вирішенні справи судом першої інстанції вірно застосовані норми матеріального права, а тому підстав для задоволення апеляційної скарги не має.

Керуючись ст.ст.195, 196, 200, 205, 206 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу ОСОБА_3 - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду від 11 вересня 2013 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: О.М. Романчук

Судді: О.Є.Пилипенко

С.Б.Шелест

Головуючий суддя Романчук О.М

Судді: Пилипенко О.Є.

Шелест С.Б.

Дата ухвалення рішення26.11.2013
Оприлюднено09.12.2013
Номер документу35834401
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування Наказу від 07.05.2013 року

Судовий реєстр по справі —826/9280/13-а

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Постанова від 11.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні