УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 липня 2013 р.Справа № 820/1410/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Шевцової Н.В.
Суддів: Макаренко Я.М. , Мінаєвої О.М.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Біляєвському районі Одеської області Державної податкової служби на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 25.04.2013р. по справі № 820/1410/13-а
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська пивна компанія Одеса"
до Державної податкової інспекції у Біляєвському районі Одеської області Державної податкової служби
про скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИЛА:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Українська пивна компанія Одеса" (далі за текстом - ТОВ "УПК Одеса", позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області Державної податкової служби (далі за текстом - ДПІ у Біляївському районі Одеської області) відповідач, у якому просив суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у Біляївському районі Одеської області Державної податкової служби від 22.08.2012 року №0000382205 (форма "С").
Постановою Харківського окружного адміністративного суду 25.04.2013р. адміністративний позов задоволено частково.
Скасовано податкове повідомлення-рішення №0000382205 від 22.08.2013 року в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у сумі 346800,00 грн.
В решті позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на неправильне застосування та порушення судом норм матеріального права, а саме: п. 6, п. 9, п. 10 ст. 3, п. 4, п. 5 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг», просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позову в повному обсязі
На підставі ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 19.07.2012 року відповідачем було проведено позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська пивна компанія Одеса» (код ЄДРПОУ 33591324) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за березень 2012 року з урахуванням періодів, за які проведено коригування податкових зобов'язань за березень 2012 року, та вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, Закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР Закону про РРО за період з 01.04.2009 року по 341.03.2012 року.
За наслідками перевірки було складено акт перевірки №937/22/33591324 від 08.08.2012 року згідно висновкам якого було встановлено з боку позивача порушення п.6, п.9 та п.10 ст. 3, п.4 п.5 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг», п.п. 54.3.3 п.54.3, ст.54 Податкового кодексу України.
На підставі зазначених висновків, відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення №0000382205 від 22.08.2012 року про застосування суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у розмірі 347310,00 грн.
За результатами адміністративного оскарження, скарги підприємства залишені без задоволення, спірне податкове повідомлення-рішення №0000382205 від 22.08.2012 року залишено без змін.
Приймаючи рішення про часткове задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що розрахунок суми штрафних санкцій за порушення позивачем пунктів 6,9,10 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» здійснений відповідачем всупереч положенням статті 17 вказаного Закону.
Колегія суддів погоджується з таким висновками суду з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що перевіркою дотримання позивачем вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» ДПІ у Біляївському районі Одеської області встановлено факт не зберігання ТОВ "УПК Одеса" використання книг обліку розрахункових операцій протягом трьох років після їх закінчення, не зберігання фіскальних звітних чеків за період з 19.07.2009 року по 31.03.2012 року та не зберігання контрольних стрічок за період з 19.07.2009 року по 31.03.2012 року.
Як вбачається з висновків акту перевірки, штрафні (фінансові) санкції, які визначені податковим повідомленням-рішенням №0000382205 від 22.08.2012 року у сумі 347310,00 грн., розраховано наступним чином: за незабезпечення зберігання позивачем фіскальних звітних чеків за період з 19.07.2009 року по 31.03.2012 року за 681 робочий день фінансова санкція складає 23154,00 грн. (681х340=2315,00 грн.); за незабезпечення зберігання контрольних стрічок за період з 19.07.2009 року по 31.03.2012 року за 681 робочий день фінансова санкція складає 115770,00 грн. (681х170=115770).
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» встановлено, що фіскальний звітний чек - документ встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що містить дані денного звіту, під час друкування якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься до фіскальної пам'яті; контрольна стрічка - копії розрахункових документів послідовно сформованих реєстратором розрахункових операцій, що надруковані або створені в електронній формі таким реєстратором, а також копії фіскальних звітних чеків у разі створення контрольної стрічки в електронній формі.
За приписами п. 6, п. 9, п. 10 ст. 3 вказаного Закону суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
- забезпечувати зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення;
- щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;
- друкувати або створювати в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років.
Підпунктом 4.3 п. 4 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.200 р. №614 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2011 р. за №107/5298 контрольна стрічка повинна друкуватися в єдиному робочому циклі з касовими чеками чи підкладними документами без повторного її використання. При застосуванні портативних РРО дозволяється друкувати контрольну стрічку перед друкуванням фіскального звітного чека, якщо таке передбачено технічними можливостями РРО.
Згідно п. 4, 5 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
- двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання;
- десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі якщо контрольну стрічку не надруковано або не створено в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій або не збережено контрольну стрічку протягом трьох років, або виявлено спотворення даних про проведені розрахункові операції, інформація про які міститься на контрольній стрічці, створеній в електронній формі.
Аналіз змісту вказаних норм дає підстави для висновку, що зазначені фінансові санкції встановлені за порушення суб'єктами підприємницької діяльності вимог закону щоденно друкувати фіскальний звітний чек та зберігати його в книзі обліку розрахункових операцій, а також забезпечувати зберігання контрольних стрічок протягом трьох років.
Не виконуючи протягом певного періоду обов'язок щодня дpyкyвати фіскальний звітний чек та, відповідно, обов'язок забезпечувати зберігання контрольних стрічок, суб'єкт підприємницької діяльності вчиняє продовжуване порушення щодо незабезпечення зберігання фіскальних звітних чеків та незабезпечення зберігання контрольних стрічок, відповідно.
Враховуючи, що згідно зі ст. 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, за дії (бездіяльність), які у своїй сукупності складають єдине продовжуване правопорушення, можливо притягнути до відповідальності лише один раз.
Отже, за вчинення порушень, про які йдеться у п. 4, п. 5 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг», відповідний орган державної податкової служби України може застосувати лише одну фінансову санкцію у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян незалежно від кількості виявлених під час перевірки суб'єкта підприємницької діяльності, який здійснює розрахункові операції за товари (послуги), випадків невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку та, відповідно, десяти неоподатковуваних мінімумів незалежно від кількості випадків незабезпечення зберігання контрольних стрічок.
З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що розрахунок суми штрафних санкцій за порушення позивачем пунктів 6,9,10 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» здійснений відповідачем всупереч вищевказаним положенням статті 17 вказаного Закону.
Таким чином, переглянувши постанову суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів, підтверджує, що при прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми права.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Біляєвському районі Одеської області Державної податкової служби залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 25.04.2013р. по справі № 820/1410/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя (підпис)Шевцова Н.В. Судді (підпис) (підпис) Макаренко Я.М. Мінаєва О.М. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Шевцова Н.В.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2013 |
Оприлюднено | 09.12.2013 |
Номер документу | 35835192 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Шевцова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні