КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/8884/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Огурцов О.П. Суддя-доповідач: Грибан І.О.
У Х В А Л А
Іменем України
28 листопада 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючий-суддя Грибан І.О.
судді Беспалов О.О., Парінов А.Б.
за участі :
секретар с/з Печенюк Р.В.
пр-к апелянта Куц А.В.
пр-ки відповідачів Морозова В.В.,Соковікова Ю.М.
пр-к 3-ї особи Вертузаєва І.М.
розглянув в судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Юскутум» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 серпня 2013року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Юскутум» до Антимонопольного комітету України, Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради про визнання протиправним рішення №752-р/пк-ск від 15.05.2013р. та зобов'язання вчинити дії -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Юскутум» звернулося в суд з адміністративним позовом, в якому ( з урахуванням зміни позовних вимог т.2 а.с.113) просить визнати протиправним та скасувати рішення №752-р/пк-ск від 15.05.2013р. Антимонопольного комітету України та зобов'язати Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) скасувати рішення про акцепт пропозиції ТОВ «Юридична фірма ЮБі компані» та рішення про відхилення пропозиції ТОВ «Юскутум», відновити процедуру закупівель з моменту оцінки пропозицій конкурсних торгів, допустити його до вказаної оцінки, провести нову оцінку пропозицій конкурсних торгів у відповідності до вимог чинного законодавства та документації конкурсних торгів, а також укласти договір про закупівлю послуг юридичних з переможцем конкурсних торгів.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 серпня 2013року в задоволенні позовних вимог відмовлено. Не погоджуючись з прийняти судом першої інстанції рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить оскаржуване рішення скасувати та ухвалити нове, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, виходячи з наступного.
Як встановлено судом першої інстанції, Департаментом економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)( далі - Відповідач - 2) в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» від 22.01.2013р. № 6/5 (749/5) було опубліковано оголошення № 033047 про проведення закупівлі товарів за темою: «Код 69.10.1. Послуги юридичні».
Позивачем ТОВ «Юскутум», для участі у відкритих торгах на закупівлю послуг юридичних, подано пропозиції конкурсних торгів. Окрім позивача пропозиції для участі подали: Адвокатське об'єднання «Палата адвокатів України», Підприємство «Редукціон»» Вільної професійної спілки «Громадян платників податків та зборів (які не байдужі до економічного розвитку країни)» - «Не байдужі», Товариство з обмеженою відповідальністю «Юристстронг», Приватне підприємство «Компанія «Світ юридичних послуг», Товариство з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Сінтеро - Практикум», Товариство з обмеженою відповідальністю «Юридична фірма «ЮБі компані», Приватне акціонерне товариство «Консалтингова компанія «Газ - Інвест».
22.02.2013р. комітетом з конкурсних торгів Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснено розкриття пропозицій конкурсних торгів, за результатами якого складно протокол № 1 про розкриття пропозицій конкурсних торгів.
14.03.2013р. складено протокол №5-юр засідання комітету з конкурсних торгів щодо розгляду пропозицій конкурсних торгів на закупівлю послуг юридичних. Відповідно до пункту 2 резолютивної частини протоколу, за результатами розгляду пропозицій конкурсних торгів, поданих для участі у відкритих торгах на закупівлю послуг юридичних, пропозиції конкурсних торгів АО «Палата адвокатів України», ТОВ «Юскутум» та ПАТ «КК «Газ - Інвест» вирішено відхилити відповідно до пункту 3 частини першої статті 25 Закону України «Про здійснення державних закупівель». Так, зокрема, за результатами розгляду пропозиції конкурсних торгів ТОВ «Юскутум» встановлено, що вона оформлена з порушенням вимог документації конкурсних торгів, а саме, прошита, пронумерована, скріплена печаткою учасника, проте, не всі сторінки пропозиції конкурсних торгів містять печатку та підпис уповноважено особи учасника, з огляду на що вона не може бути допущена до оцінки.
Департаментом економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за результатами проведення оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) складено протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) на закупівлю послуг юридичних (код 69.10.1 ДКПП 016-2010) відповідно до якого перемогла пропозиція конкурсних торгів ТОВ «Юридична фірма «ЮБі компані», як така, що відповідає вимогам Закону, документації конкурсних торгів, має найнижчу ціну та отримала 1-й ранг.
Листами від 15.03.2013р. Товариство з обмеженою відповідальністю «Юскутум» повідомлено № 050/11-2487 «Про відхилення пропозиції конкурсних торгів» про те, що пропозиція конкурсних торгів на закупівлю послуг юридичних, оголошених в ІБ «Вісник державних закупівель» № 6/5 (749/5) від 22.01.2013р. відхилена відповідно до пункту 3 частини першої статті 29 Закону України «Про здійснення державних закупівель», та № 0501/11-2481 «Про результати відкритих торгів» про те, що за результатами оцінки пропозицій конкурсних торгів на закупівлю Послуг юридичних, оголошених в ІБ «Вісник державних закупівель» №6/5 (749/5) від 22.01.2013р. переможцем відкритих торгів визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «Юридична фірма «ЮБі компані».
Вважаючи рішення про відхилення пропозицій конкурсних торгів протиправним, позивач 26.03.2013р. подав до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель (далі - Відповідач-1) скаргу б/н.
Рішенням №441-р/пк-ск від 27.03.2013р. Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель прийнято до розгляду скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Юскутум».
15.05.2013р. за результатами розгляду скарги прийнято рішення № 752-р/пк-ск, яким відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю «Юскутум» у задоволенні його скарги .
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку, що скарга позивача подана до Антимонопольного комітету України була ним розглянута та за її результатами прийнято обґрунтоване та правомірне рішення, а процедура відкритих торгів була проведена Відповідачем-2 відповідно до вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель». Крім того, суд першої інстанції виходив з того, що надіслання інформації про відхилення пропозиції конкурсних торгів позивача без зазначення аргументованих підстав відхилення конкурсної пропозиції та не своєчасність надання протоколу № 5-юр від 14.03.2013р. без зазначення аргументованих підстав відхилення конкурсної пропозиції для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу не є підставами, які зумовлюють відміну торгів.
Колегія суддів не може не погодитися з висновкам и суду першої інстанції та звертає увагу на наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти встановлено Законом України «Про здійснення державних закупівель»( далі - Закон).
Відповідно до вимог ст. 27 Закону розкриття пропозицій конкурсних торгів здійснюється в день закінчення строку їх подання у час та в місці, що зазначені в оголошенні про проведення процедури закупівлі.
До участі у процедурі розкриття пропозицій конкурсних торгів замовником допускаються всі учасники або їх уповноважені представники. Відсутність учасника або його уповноваженого представника під час процедури розкриття пропозицій конкурсних торгів не є підставою для відмови в розкритті чи розгляді або для відхилення його пропозиції конкурсних торгів (ч.2ст.27).
Під час розкриття пропозицій конкурсних торгів перевіряється наявність чи відсутність усіх необхідних документів, передбачених документацією конкурсних торгів, а також оголошуються найменування та місцезнаходження кожного учасника, ціна кожної пропозиції конкурсних торгів або частини предмета закупівлі (лота). Зазначена інформація вноситься до протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів( ч.3 ст.27).
Відповідно до ч.4 ст.27 Закону протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів складається у день розкриття пропозицій конкурсних торгів за формою, встановленою Уповноваженим органом.
Протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів підписується членами комітету з конкурсних торгів та учасниками, які беруть участь у процедурі розкриття пропозицій конкурсних торгів.
Завірена підписом голови комітету з конкурсних торгів та печаткою замовника копія протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів надається будь-якому учаснику на його запит протягом одного робочого дня з дня отримання такого запиту.
Протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів оприлюднюється відповідно до статті 10 цього Закону.
Підстави відхилення пропозицій конкурсних торгів визначено ст. 29 Закону, відповідно до п. 3 ч.1 якої замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів.
Учасник, пропозиція конкурсних торгів якого відхилена, повідомляється про це із зазначенням аргументованих підстав протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення. Інформація про відхилення пропозиції оприлюднюється відповідно до статті 10 цього Закону (ч.2 ст.29).
Слід зазначити, що Документація конкурсних торгів, згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону, це - документація, що розробляється та затверджується замовником, оприлюднюється для вільного доступу та безоплатно подається замовником під час проведення торгів (конкурсних торгів) фізичним/юридичним особам.
Частиною другою статті 22 зазначеного Закону встановлено, що документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема, інструкцію з підготовки пропозицій конкурсних торгів. Документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Як встановлено судом першої інстанції, рішенням комітету з конкурсних торгів Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) оформленим протоколом № 2-юр від 22.01.2013р. затверджено Документацію конкурсних торгів «Процедура закупівель - відкриті торги» на закупівлю «Послуги юридичні (код за ДК 016-2010 69.10.1)»( далі - Документація). Відповідно до пункту 1 розділу 3 Документації пропозиція конкурсних торгів подається у письмовій формі за підписом уповноваженої особи учасника, прошита, пронумерована та скріплена печаткою у запечатаному конверті. Кожен аркуш пропозиції конкурсних торгів учасника процедури закупівлі має бути пронумерований, а усі сторінки пропозиції повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівель, а також відбиток печатки (крім оригіналів документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами) чи нотаріально завірених документів).
З аналізу пропозиції конкурсних торгів позивача, копія якої наявна в матеріалах справи, вбачається, що вона не містить підпису уповноваженої особи та відбитків печатки на усіх сторінках пропозиції конкурсних торгів.
Отже, пропозиція конкурсних торгів позивача не відповідала вимогам пункту 1 розділу 3 Документації конкурсних торгів, а тому Відповідач-2 мав законні підстави до відхилення пропозиції конкурсних торгів позивача.
Суд першої інстанції обґрунтовано визнав позовні вимоги позивача в цій частині безпідставними та правомірно відхилив посилання позивача на те, що Документація конкурсних торгів містила дискримінаційні положення, з огляду на те, що позивач не скористався правом на подання скарги відповідно до положень ч.4 ст.18 Закону.
Колегія суддів також звертає увагу, що позивач, згідно з вимогами ст.23 Закону не звертався до Замовника за роз'ясненнями щодо документації конкурсних торгів.
Відповідно до частин четвертої та п'ятої статті 28 Закону України «Про здійснення державних закупівель» замовник проводить оцінку пропозицій конкурсних торгів, які не було відхилено згідно з цим Законом.
Пунктом 1 розділу 5 Документації конкурсних торгів встановлено, що переможцем визначається учасник, який надав пропозицію, що є найбільш економічно вигідною, критерієм оцінки є ціна. Оцінка проводиться методом рангування, де найнижчій ціні конкурсної пропозиції присвоюється 1й ранг, а іншим, відповідно до збільшення ціни - 2-й, 3-й і т.д. Відповідно, перемагає пропозиція учасника, яка отримала 1-й ранг.
Підстави відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися визначено ст.30 Закону, згідно з ч.1 якої замовник відміняє торги у разі:
- відсутності подальшої потреби у закупівлі товарів, робіт та послуг;
- неможливості усунення порушень, які виникли через виявлені порушення законодавства з питань державних закупівель;
- виявлення факту змови учасників;
- порушення порядку публікації оголошення про проведення процедури закупівлі, акцепту, оголошення про результати процедури закупівлі, передбаченого цим Законом;
- подання для участі у них менше двох пропозицій конкурсних торгів, а у разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій;
- відхилення всіх пропозицій конкурсних торгів згідно з цим Законом;
- якщо до оцінки допущено пропозиції менше ніж двох учасників.
Перелік підстав відміни замовником торгів, визначений Законом є вичерпним.
З матеріалів справи вбачається, що до оцінки пропозицій конкурсних торгів були допущені ПП «Компанія «Світ юридичних послуг» з ціною - 1 253 000,00 грн. та ТОВ «ЮБі компані» з ціною - 1 059 680,00 грн. За результатами оцінки перемогла пропозиція конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальність «Юридична фірма «ЮБі компані», як така, що має найнижчу ціну.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оцінка пропозицій конкурсних торгів Відповідачем-2 проведена у відповідності з чинним законодавством.
Також, колегія суддів погоджується і з висновком суду першої інстанції, що порушення Відповідачем-2 строків своєчасного направлення протоколу № 5-юр від 14.03.2013 для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу, відповідно до положень ч. 1 ст. 30 Закону України «Про здійснення державних закупівель», не є підставою для відміни торгів, оскільки порушення порядку публікації оголошення про проведення процедури закупівлі, акцепту, оголошення про результати процедури закупівлі Відповідачем -2 допущено не було.
Щодо вимог позивача, заявлених до Відповідача-1, колегія суддів зважає на наступне.
Відповідно до абзаців 1, 5 та 8 частини третьої статті 8 Закону України «Про здійснення державних закупівель» Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов'язаних із участю у процедурах державної закупівлі, створює постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії приймаються від імені Антимонопольного комітету України.
Відповідно до вимог ст.18 Закону, орган оскарження приймає протягом 30 робочих днів з дня отримання скарги обґрунтоване рішення, в якому зазначаються, зокрема: висновок органу оскарження про наявність або відсутність порушення процедури закупівлі; висновок органу оскарження про задоволення скарги або про відмову в її задоволенні повністю чи частково.
Як встановлено судом першої інстанції, скарга позивача подана до Антимонопольного комітету України щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі була розглянута у встановлені строки.
Оскільки, як зазначено вище, процедура відкритих торгів була проведена Відповідачем-2 відповідно до вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель», то Відповідач-1 за результатами розгляду скарги позивача, дійшов вірного висновку про відсутність порушення процедури закупівлі та про відмову в задоволенні скарги.
На підставі викладеного, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції щодо обґрунтованості висновків та тверджень відповідача, викладених в акті перевірки та правомірності прийнятих останнім податкових повідомлень-рішень..
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з дотриманням норм матеріального та процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтверджених доказами, то колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Юскутум» залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 серпня 2013р - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий-суддя І.О.Грибан
Суддя О.О.Беспалов
Суддя А.Б.Парінов
.
Головуючий суддя Грибан І.О.
Судді: Беспалов О.О.
Парінов А.Б.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2013 |
Оприлюднено | 10.12.2013 |
Номер документу | 35862875 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Грибан І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні