Постанова
від 04.11.2013 по справі 804/13712/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2013 р. Справа № 804/13712/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Барановського Р. А. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрспецтранс" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровський області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрспецтранс" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровський області із адміністративним позовом, у якому просить скасувати:

податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 02.10.13р. №0005512201, видане Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі М.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області;

податкове повідомлення-рішення форми «В4» від 02.10.13р. №0005502201, видане Державною податковою інспекцією, у Жовтневому районі М.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю рішень, що оскаржено. Позивач зазначає, що проведення позапланової виїзної перевірки було здійснено за відсутності правових підстав, визначених пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.

Дослідивши матеріали справи судом встановлено наступне.

Матеріалами справи підтверджено, що Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області на підставі наказу про проведення позапланової виїзної перевірки від 06.09.13р. № 375 проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрспецтранс» з питання правильності та правомірності відображення в податковому обліку операцій з продажу експортної продукції за березень 2013р. та відповідні періоди її придбання.

За результами перевірки складено акт від 19.09.13 р. № 1069/22-1/33116323.

В зазначеному акті викладено висновки про порушення п. 198.2, 198.3, 198.6 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого перевіркою зазначено про заниження податку на додану вартість на 22792 грн. (березень 2011р. - на 1042 грн.; жовтень 2012р. - на 11950 грн.; лютий 2013р. - на 9800 грн.) та завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту в березні 2013р. на суму 15636 грн.

На підставі висновків акту перевірки від 19.09.13р. №1069/22-1/33116323 ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська видані податкові повідомлення-рішення:

форми «Р» від 02.10.13р. №0005512201, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 28229,50 грн. (в тому числі основний платіж - 22792,00 грн. та штрафні (фінансові) санкції - 5437,50 грн.);

форми «В4» від 02.10.13р. №0005502201, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за березень 2013р. на 15636,00 грн.

Згідно пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною позаплановою перевіркою є перевірка, яка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Відповідно до пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено проведення документальної позапланової перевірки якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

В складеному акті від 19.09.13р. №1069/22-1/33116323 відсутні посилання на виявлення порушень податкового законодавства за результаті перевірок (отримання податкової інформації) інших платників податків.

ТОВ «Укрпецстранс» за запитом податкового органу (вих. №22366/152 від 12.06.13р.) надано документи по суті усіх викладених в ньому питань, що підтверджується супровідним листом з описом наданих документів (вих.№174/13 від 21.06.13р.)

За таких обставин видання наказу №375 від 06.09.13р. про призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Укрспецтранс» з питання правильності та правомірності відображення в податковому обліку операцій з продажу експортної продукції за період березень 2013р. та відповідні періоди її придбання, а також подальше проведення перевірки на основі незаконно виданого наказу є неправомірним.

Згідно ч. 3 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги.

ТОВ «Укрспецтранс» було укладено договори на придбання рейок з наступними підприємствами : ПП «Адоніс» (договір №003/11 від 11.01.11р.); ПП «Вектор-Пром» (договір №078/11 від 09.12.11р.); ПП «Селтік» (договір поставки №057/12 від 14.09.12р.); ТОВ ВТП «Харківелектромонтаж» (договір поставки №03 від 17.01.13р.); ТОВ «Інтернафта» (договір поставки №002/13 від 04.02.13р.); ПП «Полтаваавтотрейдсервіс» (договір поставки №005/13 від 26.02.13р.); ПП «МД-Колхіда» (договір поставки №006/13 від 26.02.13р.) На виконання умов укладених договорів ТОВ «Укрспецтранс» придбано рейки, що підтверджується накладними :

видаткова накладна №РН-0000022 від 31.03.11р. на суму 64705,80 грн. (постачальник - ПП «Адоніс»);

накладна №281 від 14.12.11р. на суму 71702,28 грн. (постачальник - ПП «Вектор-Пром»);

накладна №401 від 30.11.12р. на суму 25213,44 грн. (постачальник - ПП «Селтік»); видаткова накладна №867 від 15.03.13р. на суму 33936,00 грн. (постачальник -ТОВ ВТП «Харківелектромонтаж»);

видаткова накладна №268 від 27.02.13р. на суму 59877,79 грн. (постачальник -ТОВ «Інтернафта»);

видаткова накладна №365 від 26.02.12р. на суму 58802,64 грн. (постачальник - ПП «Полтаваавтотрейдсервіс»);

видаткова накладна №517 від 28.02.13р. на суму 59884,34 грн. (постачальник - ПП «МД-Колхіда»).

Відомості щодо характеру та обсягу вчинених операцій відображені в первинних документах бухгалтерського обліку відповідно до ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та норм Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р. №88. Первинні документи, що виступили підставою внесення відповідних записів до документів бухгалтерського та податкового обліку, в повній мірі відповідають вимогам ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», а саме, містять назву документа, дату і місце складання, назви підприємств, від імені яких складено документи, відомості про зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції, особисті підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Зауважень щодо оформлення первинних документів в ході перевірки не виявлено.

Придбані рейки в подальшому в процесі здійснення господарської діяльності були реалізовані на експорт відповідно до укладених контрактів :

за контрактом на поставку продукції №4 від 26.02.13р. з Товариством з обмеженою відповідальністю «МИТАР-МЕТ» (Республіка Білорусь, м. Вітебськ); за контрактом на поставку продукції №11 від 12.03.13р. з Закритим акціонерним товариством «СК Металай» (иАВ «8К Меіаіаі») (Литва, м.Вільнюс). Факт експорту товару підтверджується митними деклараціями :

№110070000/2013/303764 від 05.03.13 р.;

№110080000/2013/106482 від 20.0313 р.

Згідно пп.а) п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Господарські операції з придбання рейок відповідають зазначеному в пп. а) п. 198.1 ст.198 Податкового кодексу України переліку, який надає право на віднесення сплаченого при придбанні товару податку на додану вартість до складу податкового кредиту і здійснені в межах провадження саме господарської діяльності виходячи з визначень ст!2, З Господарського кодексу України та пп. 14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України.

Як визначено в п. 198.3 ст.198 Податкового кодексу України (в редакції, чинній станом на березень 2013р.), податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст.39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Норми п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України виконано ТОВ «Укрспецтранс» в повному обсязі, суми податкового кредиту визначено виходячи з договірної ціни товарів, придбаних для подальшого використання в оподатковуваних операціях (а саме, продажу товару на експорт).

В п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст.201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п.201.11 ст.201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Підстав для застосування до ТОВ «Укрспецтранс» приписів п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України також немає, оскільки право на податковий кредит підтверджено належним чином оформленими та виписаними повноважними особами податковими накладними, які були наявні на момент перевірки, надані за запитом податкового органу і в даний час зберігається в документах податкового обліку підприємства відповідно до законодавства.

Відповідно до п. 198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату

товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної (п.198.6 ст. 198 Податкового кодексу України).

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (абз.2 п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України).

Суми податку на додану вартість, сплачені ТОВ «Укрспецтранс» при придбанні товару, віднесені до складу податкового кредиту з дотримання приписів п.198.1-198.3,-п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України.

За таких обставин відомості акту перевірки від 19.09.13р. №1069/22-1/33116323 щодо порушень норм законодавства при формуванні ТОВ «Укрспецтранс» податкового кредиту зроблено всупереч нормам законодавства та без належної оцінки документів фінансово-господарської діяльності підприємства.

ТОВ «Укрспецтранс» отримано прибуток від продажу товару на експорт і в повному обсязі виконано усі вимоги законодавства щодо нарахування та сплати податку на додану вартість за відповідними ставками при придбанні товару та його реалізації.

Прийняття податкових повідомлень-рішень форми «Р» від 02.10.13р. №0005512201 та форми «В4» від 02.10.13р. №0005502201 на підставі незаконних висновків акту перевірки також є неправомірним, внаслідок чого вони підлягають скасуванню.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Заперечень на адміністративний позов відповідач до суду не надав.

З огляду на викладене, адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області форми «Р» від 02.10.13р. № 0005512201.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області форми «В4» від 02.10.13р. №0005502201.

Стягнути з державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрспецтранс» (код ЄДРПОУ 33116323) судові витрати в сумі 507 (п'ятсот сім) грн. 48 коп.

Копію постанови направити сторонам по справі.

Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186 та 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Р.А. Барановський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2013
Оприлюднено12.12.2013
Номер документу35868681
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/13712/13-а

Ухвала від 17.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 10.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мартиненко О.В.

Постанова від 04.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні