Ухвала
від 25.11.2013 по справі 826/16590/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/16590/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Мазур А. С., Суддя-доповідач: Бабенко К.А

У Х В А Л А

Іменем України

25 листопада 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Ключковича В.Ю., Петрика І.Й., секретаря Чепурко Н.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Інформаційна служба Світу» на Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 жовтня 2013 року за поданням Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інформаційна служба Світу» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків,-

В С Т А Н О В И В :

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 жовтня 2013 року подання Позивача задоволено.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове судове рішення, яким його апеляційну скаргу задовольнити та відмовити у задоволенні подання про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а Постанову суду першої інстанції - без змін, з наступних підстав.

На підставі пп. пп. 20.1.1, 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, Позивачем 26 червня 2013 року направлено Відповідачу Запити №909/10/220 та №836/10/229 щодо надання пояснень та їх документального підтвердження відповідно до укладених первинних документів за господарськими відносинами з Товариствами з обмеженою відповідальністю «Теренс Груп», «Лізінг-Сіті» за період з 17.11.2011 року по 31.05.2013 року та з 01.07.2011 року по 20.06.2013 року відповідно.

Відповідно до абз. 1, 4 п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження; запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі, платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).

Наказом Позивача «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Відповідача з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за взаємовідносинами з Товариствами з обмеженою відповідальністю «Теренс Груп» за період з 01.05.2013 року по 31.05.2013 року, «Д.Т.Р. Трейд Нова» за період з 01.02.2013 року по 28.02.2013 року, «Кілт Фоллс» за період з 01.03.2013 року по 31.05.2013 року, з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість та податку на прибуток за взаємовідносинами з Приватним підприємством «Інфініті центр» за період з 01.07.2012 року по 31.08.2012 року, з Товариством з обмеженою відповідальністю «Лізінг-Сіті» за періоди з 01.02.2012 року по 28.02.2012 року, з 01.04.2012 року по 30.04.2012 року» від 07 жовтня 2013 року №949, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с. 11), на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України , доручено уповноваженій особі провести документальну позапланову виїзну перевірку Відповідача тривалістю 5 робочих днів з 14.10.2013 року, в зв'язку з чим, оформлено відповідне Направлення на перевірку від 15.10.2013 року №94/2207, копія якого також наявна в матеріалах справи (а.с.9).

Зазначені копію Наказу та Направлення вручено директору Відповідача 15.10.2013 року, що підтверджується його підписом у відповідному Направленні.

Згідно із пп. 78.1.1 п. 78.1, п. 78.4, 78.5 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту; право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки. Допуск посадових осіб органів податкової служби до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.

А відповідно до п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України, посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Тобто, зазначеною вище статтею встановлено вичерпний перелік документів, які мають бути пред'явлені або надіслані платнику податку, проте, строків їх надіслання нею не визначено. В зв'язку з тим, що Позивачем дотримано вимоги зазначеної вище статті, він мав право приступити до проведення відповідної перевірки Відповідача.

Проте, Відповідачем не допущено Позивача до проведення документальної позапланової перевірки, про що ним складено відповідний Акт від 15.10.2013 року, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с. 10) .

Згідно із п. 81.2 ст. 81 Податкового кодексу України, у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.

Відповідно до п.п. 94.1-94.6 ст. 94 ПК України, адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом; арешт майна може бути застосовано, зокрема, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу; арешт майна полягає у забороні платнику податків вчиняти щодо свого майна, яке підлягає арешту, дії, зазначені у пункті 94.5 цієї статті; арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків; арешт майна може бути повним або умовним. Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника відповідного контролюючого органу на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником контролюючого органу, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення; керівник контролюючого органу (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається, зокрема, платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна.

Тобто, однією з підстав застосування арешту майна платника податків є саме недопущення уповноважених осіб податкового органу до проведення документальної перевірки.

Рішенням Позивача «Про застосування адміністративного арешту майна платника податків» від 16.10.2013 року №4568/10/26-59-10-27, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с. 7), застосовано умовний адміністративний арешт майна Відповідача та вирішено надіслати йому рішення за вимогою тимчасово зупинити відчуження майна.

Згідно із п. 94.10 ст. 94 Податкового кодексу України, арешт на майно може бути накладено рішенням керівника контролюючого органу (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом. Зазначений строк не може бути продовжений в адміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів, крім випадків, коли власника майна, на яке накладено арешт, не встановлено (не виявлено). У цих випадках таке майно перебуває під режимом адміністративного арешту протягом строку, визначеного законом для визнання його безхазяйним, або у разі якщо майно є таким, що швидко псується, - протягом граничного строку, визначеного законодавством. Порядок операцій з майном, власника якого не встановлено, визначається законодавством з питань поводження з безхазяйним майном. Строк, визначений цим пунктом, не включає добові години, що припадають на вихідні та святкові дні.

Подання про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна Відповідача подано Позивачем 16.10.13 року, що підтверджується відбитком поштового штемпелю на конверті (а.с. 18), тобто, в межах встановленого чинним податковим законодавством строку.

В зв'язку з вищенаведеним, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість адміністративного арешту майна Відповідача, застосованого відповідним Рішенням.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, за таких підстав, апеляційна скарга залишається без задоволення, а Постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Інформаційна служба Світу» залишити без задоволення , а Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 жовтня 2013 року - без змін .

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Ухвалу складено у повному обсязі 29.11.2013 року.

Головуючий суддя Бабенко К.А.

Судді: Ключкович В.Ю.

Петрик І.Й.

.

Головуючий суддя Бабенко К.А

Судді: Ключкович В.Ю.

Петрик І.Й.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2013
Оприлюднено11.12.2013
Номер документу35876641
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/16590/13-а

Ухвала від 25.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Постанова від 22.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні