Рішення
від 10.12.2013 по справі 923/84/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18

тел. /0552/ 49-31-78, 42-06-22, 32-11-36


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 грудня 2013 р. Справа №923/84/13

Господарський суд Херсонської області у складі судді Александрової Л.І. при секретарі Гололобові М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом прокурора м. Херсона в інтересах держави в особі управління естетики та зовнішньої реклами департаменту містобудування та землекористування Херсонської міської ради, м. Херсон

до дочірнього підприємства "Арт-Ерія", м. Херсон

про стягнення 118754 грн. 52 коп.

за зустрічним позовом дочірнього підприємства "Арт-Ерія", м. Херсон

до Управління естетики та зовнішньої реклами департаменту містобудування та землекористування Херсонської міської ради, м. Херсон

про стягнення 20280 грн. 02 коп.

за участю прокурора - Ахременко О.Д. посвідчення №019816 від 19.08.2013 р.

та представників:

позивача (за первісним позовом) - Токузан С.Ж., представник, дов. №01-09-2016/13 від 11.06.2013 р.;

відповідача (за первісним позовом) - Величко М.М.- представник, довіреність від 13.10.2012 р.; Баранов В.В. - представник, довіреність від 13.10.2012 р.; Штепенко В.В. - представник, довіреність від 13.10.2012 р.

Строк вирішення спору продовжений ухвалою господарського суду від 22.11.2013р.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення після закінчення розгляду справи.

Справа розглядається суддею Александровою Л.І. на підставі ухвали господарського суду від 18.03.2013 р.

Прокурором м. Херсона в інтересах держави в особі Управління естетики та зовнішньої реклами департаменту містобудування та землекористування Херсонської міської ради заявлено позов, з урахуванням заяви від 25.02.2013 р. №96-03-13 про зменшення позовних вимог (а.с. 133,134), до дочірнього підприємства "Арт-Ерія" про стягнення заборгованості у загальній сумі - 83892 грн. 46 коп., з яких: 1266 грн. 42 коп. за договором №01-16-98/11 від 01.02.2011; 3743 грн. 77 коп. за договором №01-16-100-А/11 від 01.08.2011р.; 14624 грн. 27 коп. за договором №01-16-101-А/11 від 01.08.2011р.; 5779 грн. 63 коп. за договором №01-16-102-А/11 від 01.08.2011р.; 12159 грн. 29 коп. за договором №01-16-103-А/11 від 01.08.2011р.; 8128 грн. 98 коп. за договором №01-16-104-А/11 від 01.08.2011р.; 9816 грн. 55 коп. за договором №01-16-105-А/11 від 01.08.2011р.; 28266 грн. 51 коп. за договором №01-16-106-А/11 від 01.08.2011р.; 104 грн. 04 коп. за договором №01-16-37/12 від 20.11.2012р. про тимчасове користування місцем для розташування рекламного засобу.

В подальшому прокурором та позивачем неодноразово змінювалась сума позовних вимог.

Поданою до суду 05.12.2013 р. заявою позивач просить стягнути з дочірнього підприємства "Арт-Ерія" 67480 грн. 84 коп. заборгованості за користування за тимчасове користування у період з 01.05.2012 р. до 01.01.2013 р. місцями для розташування рекламних засобів, з яких: 780 грн. 60 коп. за договором №01-16-98/11 від 01.02.2011; 3743 грн. 78 коп. за договором №01-16-100-А/11 від 01.08.2011р.; 13816 грн. за договором №01-16-101-А/11 від 01.08.2011р.; 6125 грн. 06 коп. за договором №01-16-102-А/11 від 01.08.2011р.; 6201 грн. 17 коп. за договором №01-16-103-А/11 від 01.08.2011р.; 7485 грн. 24 коп. за договором №01-16-104-А104/11 від 01.08.2011р.; 6522 грн. 77 коп. за договором №01-16-105-А/11 від 01.08.2011р.; 22699 грн. 18 коп. за договором №01-16-106-А/11 від 01.08.2011р.; 107 грн. 04 коп. за договором №01-16-37/12 від 20.11.2012р. про тимчасове користування місцем для розташування рекламного засобу.

Прокурором також подано заяву про зменшення позовних вимог від 10.12.2013 №96-03-13. Відповідно до вказаної заяви прокурор також просить стягнути з відповідача на користь позивача 67480 грн. 84 коп. заборгованості за користування за тимчасове користування місцями для розташування рекламних засобів, з яких: 780 грн. 60 коп. за договором №01-16-98/11 від 01.02.2011; 3743 грн. 78 коп. за договором №01-16-100-А/11 від 01.08.2011р.; 13816 грн. за договором №01-16-101-А/11 від 01.08.2011р.; 6125 грн. 06 коп. за договором №01-16-102-А/11 від 01.08.2011р.; 6201 грн. 17 коп. за договором №01-16-103-А/11 від 01.08.2011р.; 7485 грн. 24 коп. за договором №01-16-104-А104/11 від 01.08.2011р.; 6522 грн. 77 коп. за договором №01-16-105-А/11 від 01.08.2011р.; 22699 грн. 18 коп. за договором №01-16-106-А/11 від 01.08.2011р.; 107 грн. 04 коп. за договором №01-16-37/12 від 20.11.2012р.

У відзиві на позовну заяву (а.с. 100, т. 1) відповідач проти позовних вимог заперечує, посилаючись на те, що при відсутності рахунків-фактури за період з 01.01.2012 р. - 01.01.2013 р., актів виконаних робіт з 01.03.2012 р. - 01.01.2013 р. та узгодженого акту взаємних розрахунків встановити та підтвердити наявність будь-якої заборгованості не виявляється можливим.

Крім того, відповідачем заявлено зустрічну позовну заяву відповідно до якої він просить стягнути з Управління естетики та зовнішньої реклами департаменту містобудування та землекористування Херсонської міської ради 24344 грн. 20 коп. заборгованості за розміщення соціальної реклами та 745 грн. 34 коп. пені.

При цьому, відповідач посилається, що на місцях для розташування зовнішньої реклами, які передані йому в користування позивачем на підставі вищезазначених договорів, за листом позивача ним була розташована соціальна реклама. Зазначає, що відповідно до п. 7.3. Правил розміщення та експлуатації об'єктів зовнішньої реклами та інформації у м. Херсоні, затверджених рішенням Херсонської міської ради від 15.02.2011р. №73 на час розміщення соціальної реклами до розповсюджувачів цієї реклами на відповідні місця застосовується знижка 100 відсотків від суми сплати. Вказує, що за вказаними вище договорами ним було розміщено соціальної реклами вартістю 20280 грн. 02 коп.

Крім того, посилається на те, що за договором уступки права вимоги від 01.04.2013 р. ТОВ "Херсон-Енерго-Сервіс" передав ДП "Арт-Ерія" право вимоги 4064 грн. 18 коп. боргу та 124 грн. 43 коп. пені до Управління естетики та зовнішньої реклами департаменту містобудування та землекористування Херсонської міської ради, яке виникло з договору на тимчасове користування місцем для розміщення рекламного носія №01-16-99/11 від 01.02.2011 р.

Ухвалою господарського суду від 02 квітня 2013 року зустрічну позовну заяву в частині вимог про стягнення 4064 грн. 18 коп. боргу та 124 грн. 43 коп. пені на підставі договору на тимчасове користування місцем для розміщення рекламного носія №01-16-99/11 від 01.02.2011 р. та договору уступки права вимоги від 01.04.2013 р. повернуто заявнику без розгляду. Зустрічну позовну заяву в частині стягнення 20280 грн. 02 коп. боргу та 620 грн. 91 коп. пені прийнято для спільного розгляду з первісним позовом.

Заявою від 09.12.2013 відповідач збільшив зустрічні позовні вимог в частині стягнення боргу до 37306 грн. 87 коп.

Ухвалою господарського суду Херсонської області від 14 травня 2013 р. провадження у справі зупинялось до набрання рішенням Суворовського районного суду м. Херсона у справі №2120/12837/12 законної сили.

В подальшому у зв'язку з усуненням обставин, які зумовили зупинення провадження у справі, а саме прийняттям Одеським апеляційним адміністративним судом 07.11.2013 відповідної постанови, ухвалою суду від 22.11.2013 р. провадження у справі поновлено.

Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення прокурора, представників сторін, суд

в с т а н о в и в:

Між управління естетики та зовнішньої реклами департаменту містобудування та землекористування Херсонської міської ради (позивач) та дочірнім підприємством "Арт-Ерія" (відповідач) було укладено договори № 01-16-98/11 від 01.02.2011, №№ 01-16-100-А/11, 01-16-101-А/11, 01-16-102-А/11, 01-16-103-А/11, 01-16-104-А/11, 01-16-105-А/11, 01-16-106-А/11 від 01.08.2011, №01-16-37/12 від 20.11.2012 р. про тимчасове користування місцем для розташування рекламного засобу.

Відповідно до даних договорів, в тимчасове платне користування відповідача позивач передав місця, з метою розташування на них рекламних засобів, котрі використовуються для розміщення зовнішньої реклами.

Відповідно до п. 1.3. договорів встановлено, що адреса, площа, кількість місць, що надаються в користування за договорами, визначаються згідно з додатком 1 до договорів.

Пунктом 2.1. договорів передбачено, що за користування місцем відповідач щомісячно сплачує плату, розрахунок якої здійснюється у відповідності до тарифів, установлених рішенням міської ради.

Відповідно до вимог пункту 2.3.2 договорів у наступні три місяці дії встановленого пріоритету становить:

- 25% плати за користуванням місцем з дати прийняття рішення позивачем про продовження дії пріоритету, якщо строк його дії продовжується у зв'язку з потребою виконання архітектурно-планувальних робіт та розроблення проектно-технічної документації, розрахунок якої визначається згідно із додатком 2 до договору.

- 100 % плати за користування місцем з дати прийняття рішення позивачем про продовження дії пріоритету, якщо строк його дії продовжується на підставі письмового звернення заявника, розрахунок якої визначається згідно з додатком 2 до договорів.

Відповідно до пункту 2.3.3. договорів встановлена плата в розмірі 100 % за тимчасове користування місцем із дати прийняття виконавчим комітетом міської ради рішення про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами, розрахунок якої визначається згідно з додатком 2 до договору.

Пунктом 2.4. договорів про тимчасове користування місцем для розташування рекламного засобу встановлено, що плата за користування місцем для розташування РЗ сплачується відповідачем щомісяця, не пізніше 10 числа поточного місяця за розрахунками згідно з додатком 2 до договору, у безготівковій формі на поточний рахунок робочого органу, незалежно від наслідків господарської діяльності організації, наявності або відсутності підписаних сторонами актів наданих послуг.

Згідно з п. 2.7. договорів у разі прийняття уповноваженим органом місцевого самоврядування рішення про збільшення плати за користування місцем, позивач письмово повідомляє відповідача про такі зміни та надає копію відповідного рішення уповноваженого органу місцевого самоврядування.

Пунктом 2.8. договорів передбачено, що умови договору щодо розміру плати за користування місцем змінюються у відповідності до прийнятого рішення з моменту набрання ним чинності.

Строк дії договорів сторонами узгоджено пунктом 8.1. договорів оренди з моменту підписання його сторонами і діє до закінчення строку дії дозволу.

Пунктом 8.3. договорів сторони узгодили, що усі зміни до договорів оформляються в письмовій формі і вступають в силу з моменту їх підписання сторонами, за винятком випадків змін умов договорів, передбачених пунктами 2.7, 2.8 договорів, та уточнень до нього, у разі не продовження терміну дії дозволу на місце (-ця), передбачене в додатках 1, 2 договорів.

Рішенням господарського суду Херсонської області від 05 червня 2012 р. у справі №5024/402/2012 (а.с. 16, 17 том 2) з відповідача на користь позивача стягнуто заборгованість за користування місцями для розташування рекламних засобів на підставі договорів №01-16-98/11 від 01.02.2011, №№ 01-16-100-А/11, 01-16-101-А/11, 01-16-102-А/11, 01-16-103-А/11, 01-16-104-А/11, 01-16-105-А/11, 01-16-106-А/11 від 01.08.2011 за період з 01.02.2011 по 23.04.2012 р. в сумі 100049,83 грн.

У додатку №2 до договору №01-16-98/11 від 01.02.2011 року сторонами визначена щомісячна плата за місця розташування рекламних засобів у розмірі 1425 грн. 72 коп. Так, згідно розрахунків позивача, відповідач на підставі вказаного договору зобов'язаний був сплатити в 2012 році у травні - 793,50 грн., у червні - 632,22 грн., протягом липня- вересня по 1425, 72 грн. щомісячно, у жовтні - 793,50 грн., у листопаді - 793,50 грн. та у грудні - 780,60 грн., а всього за період з травня по грудень включно - 8070 грн. 48 коп.

Відповідач за користування в період з травня по грудень 2012 року місцями розташування рекламних засобів на підставі договору №01-16-98/11 від 01.02.2011 року розрахувався частково в сумі 7289 грн. 88 коп., у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість в сумі 780 грн. 60 коп.

У додатку №2 до договору №01-16-100-А/11 від 01.08.2011 року сторонами визначена щомісячна плата за місця розташування рекламних засобів у розмірі 1408 грн. 08 коп. Так, згідно розрахунків позивача, відповідач на підставі вказаного договору зобов'язаний був сплатити в 2012 році у травні - 927,62 грн., у червні - 757,22 грн., протягом липня-вересня по 1408,08 грн. щомісячно, у жовтні - 978,32 грн., у листопаді - 1408,08 грн. та у грудні - 1408,08 грн., а всього за період з травня по грудень включно - 9703 грн. 56 коп.

Відповідач за користування в період з травня по грудень 2012 року місцями розташування рекламних засобів на підставі договору №01-16-100-А/11 від 01.08.2011 року розрахувався частково в сумі 5959 грн. 78 коп., у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість в сумі 3743 грн. 78 коп.

У додатку №2 до договору №01-16-101-А/11 від 01.08.2011 року сторонами визначена щомісячна плата за місця розташування рекламних засобів у розмірі 6193 грн. 43 коп. Так, згідно розрахунків позивача, відповідач на підставі вказаного договору зобов'язаний був сплатити в 2012 році у травні - 5543,22 грн., у червні - 4350,78 грн., у липні - 5789,51 грн., у серпні - 5916,23 грн., у вересні - 6193,43 грн., у жовтні - 3392,81 грн., у листопаді - 5403,46 грн. та у грудні - 5296,93 грн., а всього за період з травня по грудень включно - 41886 грн. 37 коп.

Відповідач за користування в період з травня по грудень 2012 року місцями розташування рекламних засобів на підставі договору №01-16-101-А/11 від 01.08.2011 року розрахувався частково в сумі 28070 грн. 37 коп., у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість в сумі 13816 грн.

У додатку №2 до договору №01-16-102-А/11 від 01.08.2011 року сторонами визначена щомісячна плата за місця розташування рекламних засобів у розмірі 5086 грн. 61 коп. Так, згідно розрахунків позивача, відповідач на підставі вказаного договору зобов'язаний був сплатити в 2012 році у травні - 4099,51 грн., у червні - 3206,41 грн., протягом липня- вересня по 5086,61 грн. щомісячно, у жовтні - 3983,40 грн., у листопаді - 4331,75 грн. та у грудні - 4349,24 грн., а всього за період з травня по грудень включно 35230 грн. 14 коп.

Відповідач за користування в період з травня по грудень 2012 року місцями розташування рекламних засобів на підставі договору №01-16-102-А/11 від 01.08.2011 року розрахувався частково в сумі 29105 грн. 08 коп., у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість в сумі 6125 грн. 06 коп.

У додатку №2 до договору №01-16-103-А/11 від 01.08.2011 року сторонами визначена щомісячна плата за місця розташування рекламних засобів до 20.06.2012 року у розмірі 9043 грн. 21 коп., а з 21.06.2012 року - 8531 грн. 83 коп. Так, згідно розрахунків позивача, відповідач на підставі вказаного договору зобов'язаний був сплатити в 2012 році у травні - 7510,69 грн., у червні - 5442,83 грн., у липні - 8159,23 грн., у серпні - 8159,23 грн., у вересні - 8127,55 грн., у жовтні - 6157,75 грн., у листопаді - 6165,81 грн. та у грудні - 6932,16 грн., а всього за період з травня по грудень включно - 56655 грн. 25 коп.

Відповідач за користування в період з травня по грудень 2012 року місцями розташування рекламних засобів на підставі договору №01-16-103-А/11 від 01.08.2011 року розрахувався частково в сумі 50454 грн. 08 коп., у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість в сумі 6201 грн. 17 коп.

У додатку №2 до договору №01-16-104-А/11 від 01.08.2011 року сторонами визначена щомісячна плата за місця розташування рекламних засобів у розмірі 3653 грн. 76 коп. Так, згідно розрахунків позивача, відповідач на підставі вказаного договору зобов'язаний був сплатити в 2012 році у травні - 3331,20 грн., у червні - 2903,80 грн., протягом липня-вересня по 3653,76 грн. щомісячно, у жовтні - 3331,20 грн., у листопаді - 2341,13 грн. та у грудні - 1131,76 грн., а всього за період з травня по грудень включно - 24000 грн. 37 коп.

Відповідач за користування в період з травня по грудень 2012 року місцями розташування рекламних засобів на підставі договору №01-16-104-А/11 від 01.08.2011 року розрахувався частково в сумі 16515 грн. 13 коп., у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість в сумі 7485 грн. 24 коп.

У додатку №2 до договору №01-16-105-А/11 від 01.08.2011 року сторонами визначена щомісячна плата за місця розташування рекламних засобів у розмірі 5770 грн. 38 коп. Так, згідно розрахунків позивача, відповідач на підставі вказаного договору зобов'язаний був сплатити в 2012 році у травні - 5770,38 грн., у червні 4841,43 грн., протягом липня-листопада по 5770,38 грн. щомісячно, у грудні - 5528,46 грн., а всього за період з травня по грудень включно 44992 грн. 17 коп.

Відповідач за користування в період з травня по грудень 2012 року місцями розташування рекламних засобів на підставі договору №01-16-105-А/11 від 01.08.2011 року розрахувався частково в сумі 38469 грн. 40 коп. Таким чином, за ним утворилась заборгованість в сумі 6522 грн. 77 коп.

У додатку №2 до договору №01-16-106-А/11 від 01.08.2011 року сторонами визначена щомісячна плата за місця розташування рекламних засобів до 20.09.2012 року у розмірі 7562 грн. 08 коп., а з 21.09.2012 року - 6410 грн. 08 коп. коп. Так, згідно розрахунків позивача, відповідач на підставі вказаного договору зобов'язаний був сплатити в 2012 році у травні - 5503,32 грн., у червні - 4902,31 грн., у липні - 7432,48 грн., у серпні - 7429,60 грн., у вересні - 6717,27 грн., у жовтні - 4566,99 грн., у листопаді - 5904,58 грн. та у грудні - 5762,08 грн., а всього за період з травня по грудень включно - 48218 грн. 63 коп.

Відповідач за користування в період з травня по грудень 2012 року місцями розташування рекламних засобів на підставі договору №01-16-106-А/11 від 01.08.2011 року розрахувався частково в сумі 25519 грн. 45 коп., у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість в сумі 22699 грн. 18 коп.

У додатку №2 до договору №01-16-37/12 від 20.11.2012 року сторонами визначена щомісячна плата за місця розташування рекламних засобів у розмірі 80 грн. 28 коп. коп. Так, згідно розрахунків позивача, відповідач на підставі вказаного договору зобов'язаний був сплатити в 2012 році у листопаді - 26,76 грн., а в грудні - 80,28 грн., а всього - 107 грн. 04 коп.

Відповідач за користування місцями розташування рекламних засобів у листопаді, грудні 2012 року, на підставі договору №01-16-37/12 від 20.11.2012 року, не розрахувався, у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість в сумі 107 грн. 04 коп.

Відповідно до частини 1 статті 193 Господарського кодексу України встановлено обов'язок суб'єктів господарювання та інших учасників господарських відносин виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що звичайно ставляться.

Аналогічні вимоги щодо виконання зобов'язання закріплені і в статті 526 ЦК України.

Відповідно до статті 629 ЦК України укладені між сторонами договори є обов'язковими для виконання обома сторонами і сторони під час його дії мають дотримуватися взятих на себе зобов'язань за договорами.

Відповідно до ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

У відповідності до п.1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідач обов'язків по своєчасному перерахуванню плати за користування місцями розташуваннями рекламних засобів на розрахунковий рахунок позивача у встановленому договорами розмірі та порядку належним чином не виконував.

Матеріалами справи підтверджується, що відповідач не сплачує належним чином плату за користування місцями розташування РЗ з 01.05.2012 по 31.12.2012 року, у зв'язку з чим має заборгованість за цей період в розмірі 67480 грн. 84 коп.

Враховуючи наведене позовні вимоги прокурора підлягають задоволенню - до стягнення з відповідача на користь позивача підлягає 67480 грн. 84 коп. боргу.

Заперечення відповідача проти позовних вимог, що викладені у відзиві на позовну заяву, не можуть бути прийняті судом до уваги, оскільки складання рахунків-фактури та актів виконаних робіт, а також узгодженого акту взаємних розрахунків не передбачено умовами договорів як підстав для здійснення розрахунків. Як було зазначено вище, згідно п. 2.4. договорів плата за користування місцем для розташування РЗ сплачується відповідачем щомісяця, не пізніше 10 числа поточного місяця за розрахунками згідно з додатком 2 до договору, у безготівковій формі на поточний рахунок робочого органу, незалежно від наслідків господарської діяльності організації, наявності або відсутності підписаних сторонами актів наданих послуг.

Щодо зустрічної позовної заяви суд зазначає наступне.

Пунктом 3.1.5. договорів передбачено право позивача за ініціативи виконавчих органів ради або уповноважених на це посадових осіб замовляти відповідачу безоплатно використання робочих поверхонь РЗ для розміщення соціальної реклами, інформаційних матеріалів, у тому числі до державних та місцевих свят, застосовуючи пільги при розміщенні відповідачем даної реклами, передбачені нормами чинного законодавства України про реклами.

У п. 4.1.1. договорів передбачено право відповідача у разі розповсюдження соціальної реклами, звертатися з клопотанням щодо відповідного зменшення плати за користування місцем.

Відповідно до положень п.п. 7.1.-7.3. Правил розміщення та експлуатації об'єктів зовнішньої реклами та інформації в місті Херсоні, затверджених рішенням виконавчого комітету Херсонської міської ради №73 від 13.02.2011 року (далі - Правила) розповсюджувачі зовнішньої реклами, за необхідності, за дорученням робочого органу, можуть розміщувати на власних РЗ соціальну та святкову рекламу (інформацію).

Знижка за розміщення соціальної реклами не надаватиметься у разі існування заборгованості суб'єкта господарювання перед Робочим органом за всіма видами оплати (за тимчасове користування місцями за існуючим договором, зі сплати штрафних санкцій за несвоєчасну оплату тимчасового користування місцями за існуючим договором, за самовільне встановлення конструкцій зовнішньої реклами).

Пропозиції щодо кількості місць, сюжетів та макетів соціальної реклами подають до Робочого органу.

Суб'єктам господарювання перед розміщенням соціальної реклами необхідно отримати погодження Робочого органу.

На час розміщення соціальної реклами, інформації виконавчого органу ради, а також інформації до державних та міських свят, до розповсюджувачів цієї реклами на відповідні місця застосовується знижка 100 відсотків від суми сплати, за результатами обстежень Робочим органом місць розміщення РЗ.

Відповідач посилаючись на вказані умови договору та норми Правил зазначає, що ним з 01.05.2012 р. по 01.09.2012 та з 01.12.2012 по 01.02.2013 року було розміщено соціальну рекламу.

Згідно ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідно до положень ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення спору.

В силу ст. 34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Відповідачем (позивачем за зустрічним позовом) не підтверджено належними та допустимими доказами розміщення соціальної реклами на свої рекламних засобах. Так, відповідачем не надано доказів звернення до нього позивача (відповідача за зустрічним позовом) з дорученням про розміщення соціальної та святкової реклами, а також доказів погодження робочого органу на розміщення такої реклами, як то передбачено абзацом 1 пункту 7.1. та абзацом 2 пункту 7.2. Правил.

Крім того, з розрахунків заборгованості наданих позивачем слідує, що їх здійснено з урахуванням знижки за розміщення соціальної реклами, сума якої визначена в колонці №11 таблиць розрахунків (а.с. 53 - 142 том 3; а.с. 206 том 3 - а.с. 34 том 4).

При цьому, абзацом 2 пункту 7.1. Правил передбачено, що знижка за розміщення соціальної реклами не надаватиметься у разі існування заборгованості суб'єкта господарювання перед Робочим органом за всіма видами оплати (за тимчасове користування місцями за існуючим договором, зі сплати штрафних санкцій за несвоєчасну оплату тимчасового користування місцями за існуючим договором, за самовільне встановлення конструкцій зовнішньої реклами).

Як встановлено судом при розгляді первісних позовних вимог та зазначено вище, у відповідача існувала заборгованість по оплаті за користування місцями розташування рекламних засобів, а тому у відповідності до абзацу 2 пункту 7.1. Правил знижка за розміщення соціальної реклами могла не бути надана відповідачу.

Крім того, позивачем не зазначено норм законодавства на підставі яких заявлені вимоги про стягнення 37306 грн. 87 коп. заборгованості за розміщення соціальної реклами. Суд зазначає, що ані договорами ані Правилами не встановлено обов'язку позивача оплачувати відповідачу кошти за розміщення соціальної реклами. Згідно Правил застосування знижки полягає лише у звільненні відповідача від оплати за користування місцями, на яких розміщено соціальну рекламу (інформацію).

Отже, відповідачем всупереч вимог ст. 33 ГПК України не доведено тих обставин, на які він посилається як на підставу своїх зустрічних позовних вимог.

Отже, й вимоги про стягнення пені з позивача задоволенню не підлягають.

Враховуючи наведене, суд не знаходить підстав для задоволення зустрічних позовних вимог.

За таких обставин в задоволенні зустрічного позову має бути відмовлено.

У зв'язку із зменшенням позовних вимог, судові витрати по оплаті судового збору мають бути стягнуті з відповідача пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд

в и р і ш и в:

1. Первісний позов задовольнити.

2. Стягнути з Дочірнього підприємства "Арт-Ерія" (73000, м. Херсон, вул. Московська, 3А, код ЄДРПОУ 30976096) на користь Управління естетики та зовнішньої реклами департаменту містобудування та землекористування Херсонської міської ради (73003, м. Херсон, вул. Кірова, 20, код ЄДРПОУ 37465343, р/р 31411544700002, код платежу 24060300, назва платежу: інші надходження (реклама), одержувач: УДКСУ у Херсонській області, код ЄДРПОУ 37959779 в банк ГУДКУ у Херсонській області МФО 852010) - 67480 грн. 84 коп. боргу.

3. Стягнути з Дочірнього підприємства "Арт-Ерія" (73000,м. Херсон, вул. Московська, 3а, код ЄДРПОУ 30976096, р/рахунок 26002039773101 у АТ "Укрсиббанк", МФО 351005) в доход спеціального фонду державного бюджету на рахунок №31215206783002 банк ГУДКСУ у Херсонській області МФО 852010 код ЄДРПОУ 37959779 отримувач УДКСУ у місті Херсоні, призначення платежу: судовий збір, код 03500045 - 1349 грн. 62 коп. судового збору.

4. В задоволенні зустрічного позову відмовити.

5. Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 11.12.2013 р.

Суддя Л.І. Александрова

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення10.12.2013
Оприлюднено11.12.2013
Номер документу35878033
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/84/13-г

Ухвала від 28.11.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Литвинова В.В.

Ухвала від 07.11.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Литвинова В.В.

Ухвала від 25.10.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Литвинова В.В.

Ухвала від 19.02.2013

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Грицай О.С.

Ухвала від 07.02.2013

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Грицай О.С.

Постанова від 16.12.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Савицький Я.Ф.

Ухвала від 26.11.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Савицький Я.Ф.

Ухвала від 16.10.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Савицький Я.Ф.

Ухвала від 18.03.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мацюра П.Ф.

Ухвала від 04.02.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мацюра П.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні