Постанова
від 06.12.2013 по справі 815/7775/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7775/13-а

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2013 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі :

головуючої судді Потоцької Н.В.

за участю секретаря Паровенко І.П.

сторін:

представника позивача (за довіреністю) Логовського В.В.

представника відповідача (за довіреністю) Трусова О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом приватного підприємства «Персефона - 2007» до державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про скасування податкового повідомлення - рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із позовом до ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, в якому позивач просить скасувати податкове повідомлення - рішення № 0002522202 від 16 серпня 2013 року, відповідно до якого ПП «Персефона-2007» (код ЄДРПОУ 34737759) було збільшено суму грошового зобов'язання з земельного податку на 30 902 грн. 00 коп., в тому числі 24966грн.00 коп. за основним зобов'язанням та 5936грн.00 коп. за штрафними санкціями.

В обґрунтування своєї правової позиції позивач зазначив, що приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0002522202 від 16 серпня 2013 р. податковий орган керувався тим, що у разі надання в оренду будівель, споруд або їх частин (іншого майна), земельні ділянки під ними використовуються наймачами і не використовуються в підприємницькій діяльності наймодавця (підприємницька діяльність наймодавця здійснюється за рахунок надання в оренду майна, а не земельної ділянки).

На думку позивача, така позиція не має під собою необхідних правових підстав та грунтується лише на загальних формулюваннях та вкрай довільному тлумаченні положень цивільного законодавства.

По-перше: «тверде покриття», яке передавалося в оренду відповідно до договорів №б/н від 15 травня 2011 р., №б/н від 01 вересня 2011 р. та №б/н від 01 червня 2012 р. не є будівлею або капітальною спорудою, оскільки не має відповідних технічних характеристик та властивостей. Зазначене «тверде покриття» фактично являє собою тонкий щебнево-гравійний насип.

По-друге: передання в оренду такого «твердого покриття» позбавляє підприємство наймодавця можливості самостійного (окремого) використання земельної ділянки під ним.

По третє: навіть якщо припустити, що передане в оренду тверде покриття с капітальною спорудою, відповідно до ст. 797 Цивільного кодексу України визначено, плата, яка справляється з наймача будівлі або іншої капітальної споруди складається з плати за користування нею і плати за користування земельною ділянкою. Іншими словами, надаючи в оренду «тверде покриття» ПП «Персефона-2007» отримувало плату не лише власне за це покриття, а й за земельну ділянку під ним, тобто відповідна частина земельної ділянки все одно використовувалась у підприємницькій діяльності та приносила прибуток.

Крім того, не можна погодитись з позицією податкового органу про те, що частина земельної ділянки, яка безпосередньо та постійно не зайнята у процесі виробництва є об'єктом оподаткування земельним податком, навіть якщо сама ділянка взагалі використовується у господарській діяльності.

Відповідно до ст. 297 Податкового кодексу України та п.п.1 п. 1 підрозділу 8 розділу XX Податкового кодексу України, платники єдиного податку звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються ними для провадження господарської діяльності.

В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених у адміністративному позові та наданих в судовому засіданні поясненнях.

Представник відповідача проти заявленого адміністративного позову заперечував, в обґрунтування своєї правової позиції надав до суду письмові заперечення, в яких зазначив, що доводи позивача є безпідставними та необгрунтованими.

У разі надання в оренду будівель, споруд або їх частин (іншого майна, земельні ділянки під ними використовуються наймачами і не використовуються в підприємницькій діяльності наймодавця (підприємницька діяльність наймодавців провадиться за рахунок надання в оренду майна, а не земельної ділянки).

ПП «Персефона-2007» здійснювало господарську діяльність за рахунок надання в оренду твердого покриття, а саме:

- згідно з договором оренди твердого покриття підприємство надало СГД ОСОБА_3 право користування територією (твердим покриттям) площею 822,0 м ;

- згідно з договором оренди нерухомого майна підприємство надало ОДА «Пугач» право користування територією (твердим покриттям) площею 350,0 м ;

- згідно з договором оренди твердого покриття підприємство надало СГД ФО ОСОБА_4. право користування територією (твердим покриттям) площею 3 500,0 м .

Отже, ПП «Персефона-2007», що є власником землі, звільняється від сплати земельного податку до бюджету лише за ті земельні ділянки, які використовуються ним у власній господарській діяльності. За земельні ділянки площею 822 м, 350 м та 3000 м під твердим покриттям, що передано в оренду іншим суб'єктам господарювання, такий платник повинен сплачувати земельний податок на загальних підставах (за певний період) у порядку, визначеному Податковим кодексом.

Відповідно методичних рекомендацій, які застосовуються при визначенні нормативно: грошової оцінки 1 кв. м. земельних ділянок, використовуються коефіцієнти, які розраховуються центральним органом виконавчої влади. При комерційному використанні земельних ділянок застосовується коефіцієнт (Кф) у розмірі 2,5.

Згідно розрахунку (дані довідки-витягу про нормативну грошову оцінку) нормативна грошова оцінка 1 кв. м земельної ділянки під комерційним користуванням дорівнює 1885,49грн.: 248,56 х 2,09 х 1,19 х 2,5 х 1,22 = 1885,49, де 248,56- середня вартість 1 кв. м. земельної ділянки; 2,09- коефіцієнт Км2; 1,19- сукупний коефіцієнт Км3; 2,5 - коефіцієнт Кф; 1,22-коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки Кі.

Згідно п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Пунктом 123.1 ст. 123 Податкового кодексу встановлено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Згідно п. 7 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу, штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

На підставі п.120.1 ст.120, п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу, п. 7 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу до ПП «Персефона-2007» за заниження податку на землю на 24 966,27 грн. застосовано штрафну (фінансову) санкцію на суму 5937 грн. (340 грн. + 5 597 грн. - за заниження з 15.05.2011 по 01.07.2011 на 2 583,91 грн. - 1 грн., за заниження з 01.07.2011 по 31.09.2011 та з 01.06.2012 по 15.09.12 на 22 382,36 грн. -5 596 грн. (25%)).

В судовому засіданні представник відповідача просив в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю, оскільки оскаржуване повідомлення рішення прийняте у спосіб та в межах наданих податковому органу повноважень у відповідності з приписами чинного податкового законодавства.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.

На підставі направлення на проведення перевірки від 11.04.2013 №397, наказу начальника ДПІ у Київському районі м. Одеси Одеської області ДПС від 11.04.2013 №296-п, згідно із службовою запискою управління оподаткування юридичних осіб №1003/11 від 28.03.2013 щодо виконання подання Прокуратури Київського району про усунення порушень, згідно із п.п.78.1.2 п.78.1 ст.78, ст.79 Податкового кодексу України, головним державним податковим ревізором-інспектором відділу перевірок платників податків управління податкового контролю ДПІ у Київському районі м. Одеси Одеської області ДПС Діденком О. В. проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПП «Персефона - 2007» (код 34737759) щодо дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати земельного податку за період 01.01.2011 р. по 01.04.2013 р.

За результатами перевірки складений акт ДПІ у Київському районі м. Одеси Одеської області ДПС від 29.04.2013 №000036/15-51-811/22-02/34737759.

Податковим органом в ході перевірки встановлено, що в порушення абзацу «г» п.п.1 п.1 підрозділу 8 розділу XX Податкового кодексу України, ст.46, ст. ст.269, 270, 271, 274, 285-287, п.297.1 ст.297 розділу XIV Податкового кодексу України ПП «Персефона-2007» не нараховувало податок на землю за період з 01.01.2011р. по 14.05.2011р. на територію площею 5757 кв. м., за період з 15.05.2011р. по 15.06.2011р. на територію площею 4935 кв. м., за період з 15.06.2011р. по 31.07.2011р. на територію площею 4112 кв. м.,за період з 01.08.2011р. по 31.08.2011р. на територію площею 5757кв.м., за період з 01.09.2011 по 31.09.2011р. площею 5407кв.м., за період з 01.10.2011 по 31.05.2012р. площею 5757 кв. м., за період з 01.06.2012р. по 15.09.2012р. площею 2257 кв. м.,за період з 16.09.2012р. по 31.03.2013р. на територію площею 5757 кв. м та не надало до ДПІ розрахунки з податку на землю за 2011р., 2012р. та 2013р. (

ПП «Персефона-2007», не погоджуючись з висновками Акту перевірки надало на нього заперечення.

30 травня 2013 р. ПП «Персефона-2007» було отримано податкове повідомлення-рішення від 24 травня 2013 р. № 0001752202, відповідно до якого підприємству було збільшено суму грошового зобов'язання з земельного податку на 52 658 грн. 00 коп.

08 червня 2013 р. ПП «Персефона-2007» оскаржило податкове повідомлення-рішення від 24 травня 2013 р. № 0001752202 до Державної податкової служби в Одеській області.

09 серпня 2013 р. Головним управлінням Міндоходів в Одеській області було прийнято рішення про результати розгляду первинної скарги ПП «Персефона-2007» №473/10/15-32-10-02-07, відповідно до якого ГУ Міндоходів в Одеській області скасувало податкове повідомлення-рішення ДПІ у Київському районі м. Одеси Одеської області ДПС від 24.05.2013 р. №0001752202 в частині донарахованого податку на землю на суму 18799грн. та застосованих штрафних (фінансових) санкцій з цього податку на суму 2 956 грн.

У зв'язку з цим, 16 серпня 2013 р. ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області прийняла податкове повідомлення-рішення №0002522202, відповідно до якого ПП «Персефона-2007» було збільшено суму грошового зобов'язання з земельного податку на 30 902 грн. 00 коп., в тому числі 24 966 грн. 00 коп. за основним зобов'язанням та 5 936 грн. 00 коп. за штрафними санкціями.

Не погоджуючись з вказаною позицією податкового органу 30 серпня 2013 р. ПП «Персефона-2007» оскаржило податкове повідомлення - рішення № 0002522202 від 16 серпня 2013 р. до Міністерства доходів і зборів України.

23 жовтня 2013 р. Міністерством доходів і зборів України було прийнято рішення №13812/6/99-99-10-01-15, відповідно до якого податкове повідомлення-рішення №0002522202 від 16.08.2013 р., прийняте за результатами розгляду первинної скарги було залишено без змін, а скарга ПП «Персефона-2007» - без задоволення.

В судовому засіданні встановлено та матеріалами справи підтверджено наступне.

Згідно договору купівлі-продажу земельної ділянки від 18.01.2007р. ПП «Персефона-2007» набуло у власність земельну ділянку площею 0,5757 га, яка розташована за адресою: м. Одеса, 13 ст. В. Фонтану (район пляжу «Курортний») для будівництва рекреаційно-оздоровчого комплексу (3-4 поверхи).

07 серпня 2007 р. ПП «Персефона-2007» та ПП «Каліпсо-2007» укладено договір про співробітництво, відповідно до якого сторони прийняли на себе обов'язок при будівництві рекреаційно-оздоровчих комплексів на власних земельних ділянках враховувати взаємні інтереси та пропозиції, узгоджувати свої дії та спільно діяти для одночасного оформлення та отримання проектної, узгоджувальної, та дозвільної документації, вихідних даних на проектування, після отримання дозволу на виконання будівельних робіт укласти договір, в якому визначити порядок створення та експлуатації спільного інженерного забезпечення.

При цьому, ПП «Персефона-2007» делегувала ПП «Каліпсо-2007» функції замовника будівництва.

Згідно з умовами зазначеного договору, в межах власної підприємницької діяльності та для досягнення заздалегідь визначеного комерційного результату, сторони почали освоєння належних їм на праві власності земельних ділянок.

21 вересня 2007р. ПП «Персефона-2007» та ПП «Каліпсо-2007» отримали у Виконавчого комітету Одеської міської ради дозвіл на замовлення у ліцензованій проекти організації ескізного проекту розміщення 3-4 поверхового рекреаційно - оздоровчого комплексу на належних підприємствам земельних ділянках.

28 вересня 2007р. начальником управління архітектури та містобудування Виконавчого комітету Одеської міської ради було затверджено архітектурно-планувальне завдання №439 проектування рекреаційно-оздоровчого комплексу за адресою: м. Одеса, 13 станція В. Фонтану (пляж «Курортний»).

02 жовтня 2007р. між ПП «Каліпсо-2007» та Комунальним підприємством «Прохідник» укладено договір підряду №148 на виконання інженерно-геологічного вишукування ті розрахунку стійкості схилу в районі 13 ст. В. Фонтану в м. Одесі.

24 жовтня 2007р. Управлінням інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя видано технічні умови на проектування рекреаційно-оздоровчих комплексів.

12 листопада 2007 р. начальником управління архітектури та містобудуванні Виконавчого комітету Одеської міської ради затверджено завдання на розробку містобудівного обґрунтування розміщення рекреаційно-оздоровчих комплексів на 13 станції В. Фонтану в м. Одесі.

20 листопада 2007 р. Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради надано позитивний висновок №1073/07 по запроектованому будівництву.

В процесі виконання відповідних робіт та отримання дозвільних документів виникла необхідність вирішення питання транспортного обслуговування запроектованих рекреаційно-оздоровчих комплексів.

У зв'язку з цим ПП «Каліпсо-2007» від власного імені та від імені ПП «Персефона-2007» звернулося до Виконавчого комітету Одеської міської ради за наданням дозволу на розробку проекту будівництва дороги (транспортного та пішохідного обслуговування) в районі 13 ст. В. Фонтану в м. Одесі. 02.02.2009р. такий дозвіл було отримано.

01 березня 2010р. проект дороги для транспортного та пішохідного обслуговуванні рекреаційно-оздоровчих комплексів ПП «Каліпсо-2007» та ПП «Персефона-2007» було погоджено управлінням інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Виконавчого комітету Одеської міської ради.

Також, 22 березня 2010р. даний проект будівництва автомобільної дороги до рекреаційно-оздоровчих комплексів ПП «Каліпсо-2007» та ПП «Персефона-2007» було погоджено Управлінням архітектури ті містобудування Одеської міської ради.

Після виконання комплексу визначених вище робіт та отримання відповідних результатів виявилася необхідність доопрацювання проекту рекреаційно-оздоровчих комплексів ПП «Каліпсо-2007» та ПП «Персефона-2007».

Тому 12 грудня 2012 р. ПП «Каліпсо-2007» та ТОВ «Архітектурна студія Олексія Карнаухова» укладено договір №К-2 на виконання робіт з коригування ескізного проекту рекреаційно-оздоровчих комплексів ПП «Каліпсо-2007» та ПП «Персефона-2007». Робота за цим договором на цей час триває.

Викладене свідчить про те, що ПП «Персефона-2007» використовує належну йому на праві власності ділянку, яка розташована за адресою: м. Одеса, 13 ст. В. Фонтану (район пляжу «Курортний») за її безпосереднім цільовим призначенням - для будівництва рекреаційно-оздоровчого комплексу та у своїх комерційних цілях.

Крім того, судом встановлено, що ПП «Персефона-2007» здає в оренду частину земельної ділянки, за договорами оренди з СГД ОСОБА_3, СГД ОСОБА_4, ОДА «Пугач».

Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам суд виходив з такого.

Положеннями ч.1 ст.269 ПК України визначено, що платниками податку на землю є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі.

Об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, земельні частки (паї), які перебувають у власності (ст.270 ПК України).

Відповідно до п.276.5 ст.276 ПК України, у разі надання в оренду земельних ділянок (в межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, у тому числі зазначеними к пунктах 276.1 та 276.4 цієї статті, іншим суб'єктам, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюються відповідно до статті 274 цього Кодексу від нормативної грошової оцінки, визначеної з урахуванням застосування відповідного коефіцієнта функціонального використання цих площ залежно від виду економічної діяльності орендаря, та статті 275 цього Кодексу.

Згідно із ч.2 ст.269 ПК України, особливості справляння податку суб'єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу ХІV цього Кодексу.

Положеннями пп.4 п.297.1 ст.297 ПК України встановлено, що платники єдиного податку звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються ними для провадження господарської діяльності.

Господарська діяльність - діяльність особи, яка пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконання робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і здійснюється такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема, за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 ПК України).

Як вид діяльності ПП «Персефона-2007» здійснює, надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, діяльність готелів і подібних заходів тимчасового розміщування; діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування та ін. Тобто, позивач фактично використовує земельну ділянку, на якій розміщено нерухомість, що здається ним в оренду, для ведення підприємницької діяльності, оподаткування результатів якої здійснюється за спрощеною системою.

Таким чином, аналізуючи вищевикладену норму законодавства, суд доходить висновку, що платник єдиного податку, який є власником землі або землекористувачем (не орендарем земельної ділянки), не сплачує земельний податок до бюджету лише за ті земельні ділянки, які використовуються ним у власній господарській діяльності з метою отримання прибутку.

У свою чергу, під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Наказом затверджена, «Узагальнююча податкова консультація щодо плати земельного податку власниками нежитлових приміщень, платниками єдиного податку - фізичними особами - підприємцями» затверджена Наказом ДПС від 23.11.2012 р. № 1051, яка розяснює застосування норм ПК України.

Відповідно до статті 206 Земельного кодексу використання землі в Україні є платним.

Згідно із статтею 269 Податкового кодексу, платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Статтею 270 Податкового кодексу визначено, що об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Згідно із пунктом 286.1 статті 286 Податкового кодексу, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території (п. 286.6 ст. 286 Податкового кодексу).

При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно (п. 287.6 ст. 287 Податкового кодексу).

Статтею 116 Земельного кодексу встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, або за результатами аукціону.

Відповідно до статті 126 Земельного кодексу, право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом; право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою; право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі.

Платники єдиного податку звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності із земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються ними для провадження господарської діяльності (пп. 297.1.4 п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу).

Разом з цим підпунктом 291.5.3 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу встановлено, що не можуть бути платниками єдиного податку, зокрема, фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів.

Згідно із статтею 796 Цивільного кодексу України, одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. У договорі найму сторони можуть визначити розмір земельної ділянки, яка передається наймачеві. Якщо розмір земельної ділянки у договорі не визначений, наймачеві надається право користування усією земельною ділянкою, якою володів наймодавець.

Крім того, відповідно до статті 797 Цивільного кодексу плата, яка справляється з наймача будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), складається з плати за користування нею і плати за користування земельною ділянкою.

Таким чином, якщо право власності на земельну ділянку оформлене на фізичну особу (фізичну особу - підприємця) і земельна ділянка використовується ним для провадження господарської діяльності (магазин, СТО тощо), то такий підприємець (платник єдиного податку) звільняється від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з земельного податку (з врахуванням підпункту 291.5.3 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу).

У разі надання в оренду будівель, споруд або їх частин за договором оренди, одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також яка прилягає до будівлі або споруди, тобто підприємницька діяльність наймодавців провадиться обов'язково за рахунок здачі в оренду майна і земельної ділянки, то така фізична особа - підприємець (власник нежитлового приміщення) теж звільняється від нарахування (сплати) та подання податкової звітності з земельного податку.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що у спірних правовідносинах має місце здійснення господарської діяльності з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку, а отже, вказані земельні ділянки використовуються для господарської діяльності.

Таким чином, суд приходить до висновку, що ПП «Персефона-2007» відповідно до вимог пп.4 п.297.1 ст.297 ПК України звільнене від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності із земельного податку, а винесення податковим органом оскаржуваного податкового повідомлення-рішення є протиправним.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 158-163, 167, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Скасувати податкове повідомлення - рішення № 0002522202 від 16 серпня 2013 року.

Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Потоцька Н.В.

Скасувати податкове повідомлення - рішення № 0002522202 від 16 серпня 2013 року.

06 грудня 2013 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2013
Оприлюднено12.12.2013
Номер документу35879639
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7775/13-а

Ухвала від 23.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 09.01.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Жук С.І.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Жук С.І.

Постанова від 06.12.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні