1/34-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
31.03.09р.
Справа № 1/34-09
За позовом Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
до Приватного підприємства "Содружество-Альфа", м. Дніпропетровськ
про стягнення 29 641 грн. 06 коп.
Суддя Рудь І.А.
Представники:
від позивача: Мотова С.П., довір. № 158 від 01.01.2009р.;
від відповідача: не з'явився.
СУТЬ СПОРУ:
Державне підприємство "Придніпровська залізниця" (надалі - позивач) звернулося до господарського суду з позовом, у якому просить стягнути з Приватного підприємства "Содружество-Альфа" (надалі - відповідач) плату за користування вагонами в сумі 29 641 грн. 06 коп.
27.03.2009р. позивач подав заяву про збільшення позовних вимог та просить стягнути з відповідача плату в сумі 99087,46 грн.
Відповідач в судове засідання не з'явився та не надав витребувані судом документи.
На адресу суду повернулися конверти, направлені на юридичну адресу відповідача, з відміткою поштового відділення: "Фирма не значится".
Суд вважає можливим розглянути справу за відсутності відповідача, тому що позовна заява з доданими до неї документами і ухвали суду направлялися за юридичною адресою, яка значаться у Свідоцтві про державну реєстрацію. Відповідно до ч. 1 ст. 93 ЦК України місцезнаходження юридичної особи визначається місцем її державної реєстрації, якщо інше не встановлено законом.
В порядку ст.85 ГПК України, за згодою представника позивача, в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши надані докази, господарський суд -
встановив:
26.05.2008р. зі станції Руставі вантажна ТОВ "Грузинська залізниця" на станцію Євпаторія-Товарна ДП "Придніпровська залізниця" на адресу відповідача у вагоні № 42334631 надійшов вантаж - трансформатор.
26.05.2008р. станцією Євпаторія-Товарна складено акт загальної форми №32 про те, що о 10 год. 40 хв. вагон №42334631 з вантажем трансформатор подано під вивантаження засобами одержувача на 23 колію вантажного району станції, вантаж простоює в очікуванні укладення договору про організацію перевезення вантажів і проведення розрахунків за перевезення та наданні залізницею послуги та митного оформлення.
04.06.2008р. між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" та Приватним підприємством "Содружество-Альфа" укладений договір № ПР/4ДН-08-576/НЮп-167 про організацію перевезення вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги (надалі - Договір).
05.06.08р. представник відповідача Азізов М.Г. отримав перевізні документи для митного оформлення, що підтверджується випискою з Книги видачі митних документів, але товар відповідачем не розмитнений.
28.08.2008р. відповідно до пункту 3.12 «Порядку взаємодії митних органів і залізниць України під час переміщення через митний кордон товарів (вантажів) залізничними вантажами поїздами»з метою вивільнення платформи належністю Литви було здійснене перевантаження товару (трансформатор), який перебуває під митним контролем з платформи №42334631 на платформу 44919082 належністю УЗ, про що складено акт загальної форми №62 від 28.08.2008р.
Таким чином, станцією Євпаторія-Товарна за період з 26.05.08р. по 30.09.08р. відповідачу нараховано плату за користування вагоном у розмірі 24700,88 грн., крім того ПДВ 4940,18 грн., всього 29641,06 грн.
Відповідач в порушення п.2.4 Договору на рахунок залізниці не перераховує кошти для оплати наданих залізницею послуг, що унеможливлює списання коштів з його особового рахунку.
Пунктом 4.3 Договору встановлено, що разі відсутності на особовому рахунку вантажовласника коштів, необхідних для оплати перевезення та додаткових послуг, а також відмови від оплати наданих послуг, залізниця припиняє приймання, видачу вантажу та надання додаткових послуг згідно із ст. 62 Статуту залізниць з одночасним віднесенням відповідальності на вантажовласника.
У зв'язку з тим, що вантаж, трансформатор, до теперішнього часу знаходиться під митним контролем, залізниця не може використати заставне право і реалізувати вантаж, як це передбачено ст.51 Статуту залізниць України.
Станом на час розгляду справи відповідач митне оформлення вантажу так і не здійснив; вагон з вантажем - трансформатор, що надійшов на адресу відповідача, продовжує простоювати на станції призначення Євпаторія-Товарна, про що складені акти загальної форми № 85 від 02.11.2008р., № 87 від 02.12.2008р., № 91 від 15.12.2008р., № 92 від 31.12.2008р., № 94 від. 31.01.2009р., № 96 від 28.02.2009р., тому позивачем за період з 01.10.08р. по 28.02.09р. відповідачеві нараховано плату за користування вагонами у розмірі 57872,00 грн., крім того ПДВ 11574,40 грн., всього 69446,40 грн.
Таким чином загальна заборгованість відповідача за користування вагонами за період з 26.05.2008р. по 28.02.2009р. складає 99 087 грн. 46 коп.
З урахуванням встановлених обставин позовні вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.
Статтею 46 Статуту залізниць України встановлено, що одержувач зобов'язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу. Терміни вивезення і порядок зберігання вантажів установлюються Правилами. Вантажі, що прибули, зберігаються на станції безкоштовно протягом доби. Цей термін обчислюється з 24-ої години дати вивантаження вантажу (контейнера) засобами залізниці або з 24-ої години дати подачі вагонів під вивантаження засобами одержувача. За зберігання вантажу на станції понад зазначений термін справляється плата, встановлена тарифом.
Частиною 2 ст. 47 Статуту залізниць України встановлені підстави, за яких одержувач може відмовитись від прийняття вантажу, а саме: одержувач може відмовитись від прийняття вантажу лише у разі, коли якість вантажу через псування або пошкодження змінилася настільки, що виключають можливість повного або часткового використання.
Як вбачається із акту загальної форми 32 від 26.05.08р. що був складений станцією Євпаторія-Товарна, відповідач відмовився від прийому вагонів на свою під'їзну колію, внаслідок чого вони простоювали на коліях цієї станції.
Як вбачається із витягу книги повідомлень про час прибуття вантажу, відповідач був своєчасно повідомлений позивачем про подачу вантажу, який прибув вагон №42334631 з вантажем - трансформатор і у відповідача не було підстав, встановлених ч. 2 ст. 47 Статуту залізниць України, для відмови у прийнятті вантажу.
Згідно з п. 8 Правил зберігання вантажів, затверджених наказом Мінтрансу України від 21.11.00р. № 644 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.00р. за №866/5087, збір за зберігання вантажів у вагонах у разі затримки їх з вини одержувача (відправника) після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї, на прикордонних, припортових станціях тощо).
Статтею 119 Статуту залізниць України та пунктом 2 розділу 1 Правил користування вагонами контейнерами, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 25.02.99р. №113 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.03.99р. за №16/3458, передбачено, що за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під'їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами –суб'єктами підприємницької діяльності вноситься плата.
Зазначена плата стягується з вантажовідправників, вантажоодержувачів у разі затримки вагонів (контейнерів), пов'язаної з митним оформленням.
Згідно до приписів частин 1 і 7 ст. 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору; а одностороння відмова від виконання зобов'язань не допускається крім випадків, передбачених законом.
Відповідач доказів про добровільну сплати на користь позивача вартості зберігання зазначеного вантажу на час розгляду справи суду не надав.
В силу ст. 20 Господарського кодексу України держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб'єктів господарювання та споживачів, зокрема, шляхом присудження до виконання обов'язку в натурі.
На підставі викладеного, з урахуванням встановлених обставин, позовні вимоги позивача про примусове стягнення з відповідача плати за зберігання вантажу у сумі 99 087 грн. 46 коп. –є обґрунтованими і підлягають задоволенню у повному обсязі.
Судові витрати у справі покладаються на відповідача, згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст. ст. 4, 32, 33, 36, 43, 45, 49, 82-85, 116-117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "Содружество-Альфа", 49000, м. Дніпропетровськ, вул.Немировича-Данченка, б.26, корп.1, кв.36, (р/р 26001140001811 в Дніпропетровській філії ВАТ ВТБ Банк, МФО 306931, код ЄДРПОУ 25021032) на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця", 49600, м. Дніпропетровськ, пр.Карла Маркса, 108, (р/р 26006000012, Дніпропетровська філія АБ «Експрес-Банк», МФО 306964, код ЄДРПОУ 01073828) плату за користування вагоном в сумі 99 087 грн. 46 коп. (дев'яносто дев'ять тисяч вісімдесят сім грн. 46 коп.) держмито в розмірі 990 грн. 87 коп. (дев'ятсот дев'яносто грн.. 87 коп.) суму 118 грн. 00 коп. (сто вісімнадцять грн.) витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Суддя
І.А. Рудь
Рішення підписане - 06.04.2009р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2009 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3590556 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудь І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні