24/65-11/3
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 24/65-11/3
10.03.09
За позовомПриватного підприємства «Ескалібур»
до Київської міської ради
провизнання укладеним договору оренди земельної ділянки
Суддя Смирнова Ю.М.
Представники:
від позивача Абрамов Д.А. –директор, Костюченко В.Б. –представник
від відповідача Безносик О.О. –представник
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Рішення прийняте 10.03.2009, оскільки 02.03.2009 у судовому засіданні оголошувалась перерва відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.
На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Приватного підприємства «Ескалібур»до Київської міської ради про визнання права позивача на оренду земельних ділянок (кадастровий № 8 000 000 000:66:149:0064 та кадастровий № 8 000 000 000:66:149:013) в Гідропарку у Дніпровському районі м. Києва для будівництва, подальшої експлуатації та обслуговування закладів громадського харчування та атракціонів; укладення договору оренди земельних ділянок (кадастровий № 8 000 000 000:66:149:0064 та кадастровий № 8 000 000 000:66:149:013) в Гідропарку у Дніпровському районі м. Києва для будівництва, подальшої експлуатації та обслуговування закладів громадського харчування та атракціонів у редакції, доданій до позовної заяви.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 12.06.2008 у справі № 24/65 позов задоволено повністю.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 29.07.2008 рішення Господарського суду міста Києва від 12.06.2008 у справі № 24/65 скасовано, прийнято нове рішення, яким в позові відмовлено повністю.
Постановою Вищого господарського суду України від 11.12.2008 постанову Київського апеляційного господарського суду від 29.07.2008 та рішення Господарського суду міста Києва від 12.06.2008 у справі № 24/65 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до Господарського суду міста Києва.
Під час нового розгляду справи позивач підтримав позовні вимоги та просить визнати укладеним договір оренди земельних ділянок (кадастровий № 8 000 000 000:66:149:0064 та кадастровий № 8 000 000 000:66:149:013) в Гідропарку у Дніпровському районі м. Києва для будівництва, подальшої експлуатації та обслуговування закладів громадського харчування та атракціонів у редакції, доданій до позовної заяви.
В обґрунтування позову позивач вказав, що у зв'язку з переходом права власності на об'єкти нерухомості, позивач має право на оренду земельних ділянок, необхідних для обслуговування цих об'єктів. Однак відповідач ухиляється від укладення з позивачем відповідного договору оренди земельних ділянок, на умовах, запропонованих позивачем та визначених Київською міською радою з попереднім землекористувачем –суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною особою Галицькою Н.М., у якої позивач придбав нерухомість.
Відповідач проти заявленого позову заперечує та просить у задоволенні позову відмовити, вказуючи, що відповідно до ст. 123 Земельного Кодексу України передача в оренду земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за рішенням відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Такі рішення про передачу позивачеві земельних ділянок у короткострокову оренду Київрадою були прийняті, а тому звернення до суду є безпідставним.
Відповідач також зазначає, що проект договору позивача містить строк дії договору, який не відповідає рішенням Київради, а також розмір орендної плати, нижчий за встановлений у ст. 7 Закону України «Про плату за землю».
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва
В С Т А Н О В И В :
Рішенням Київської міської Ради від 07.02.2002 №240/1674 (п. 12) Суб'єкту підприємницької діяльності –фізичній особі Галицькій Наталії Миколаївні передано у довгострокову оренду земельні ділянки у Гідропарку в Дніпровському районі м. Києва строком на 15 років для будівництва, подальшої експлуатації та обслуговування закладів громадського харчування та атракціонів у Гідропарку у Дніпровському районі м. Києва за рахунок земель міської забудови.
На виконання вказаного рішення між Київською міською радою та суб'єктом підприємницької діяльності Галицькою Н.М. 20.03.2003 укладено договір оренди земельних ділянок, який зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, про що зроблено запис від 11.04.2003 за №66-6-00075 у книзі записів державної реєстрації договорів.
17.12.2003 між позивачем та суб'єктом підприємницької діяльності Галицькою Н. М. укладено договір купівлі-продажу нерухомого майна –закладу громадського харчування, що знаходиться у Гідропарку в Дніпровському районі м. Києва. Майно передане позивачеві за Актом прийняття –передачі від 12.01.2004.
01.07.2005 між позивачем та суб'єктом підприємницької діяльності Галицькою Н.М. укладено договір №2506-1 купівлі-продажу нерухомого майна –закладу громадського харчування, що знаходиться у Гідропарку в Дніпровському районі м. Києва. Майно передане позивачеві за Актом прийняття –передачі від 01.07.2005.
Земельні ділянки загальною площею 4779 (чотири тисячі сімсот сімдесят дев'ять) кв.м (кадастровий номер 8 000 000 000:66:149:0064) та 1101 (одна тисяча сто один) кв.м (кадастровий номер 8 000 000 000:66:149:0013), на яких знаходяться придбані позивачем згідно вищевказаних договорів купівлі - продажу об'єкти нерухомого майна (заклади громадського харчування), як зазначалось, перебували в орендному користуванні суб'єкта підприємницької діяльності –фізичної особи Галицької Н.М. згідно договору оренди земельних ділянок від 20.03.2003 на підставі рішення Київради від 07.02.2002 №240/1674.
01.10.2007 Київською міською радою прийнято рішення №365/3199 «Про передачу Приватному підприємству «Ескалібур»земельної ділянки для експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування на о. Гідропарк у Дніпровському районі м. Києва», яким внесено зміни до договору оренди земельних ділянок від 11.04.2003 №66-6-00075 на підставі листа згоди суб'єкта підприємницької діяльності –фізичної особи Галицької Н.М. та передано позивачеві в короткострокову оренду на 4 роки земельну ділянку загальною площею 1101 (одна тисяча сто один) кв.м (кадастровий номер 8 000 000 000:66:149:0013) для експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування на о. Гідропарк у Дніпровському районі м. Києва за рахунок частини земель, наданих відповідно до п. 12 рішення Київської міської ради від 07.02.200 №240/1674 у зв'язку з переходом права власності на будівлі і споруди (договір купівлі –продажу від 01.07.2005 №2506-1, акт прийому –передачі від 01.07.2005).
Рішенням Київської міської ради від 01.10.2007р №366/3200 «Про передачу Приватному підприємству «Ескалібур»земельної ділянки для експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування та атракціонів на о. Гідропарк у Дніпровському районі м. Києва»внесено зміни до договору оренди земельних ділянок від 11.04.2003 №66-6-00075 та передано позивачеві в короткострокову оренду на 5 років земельну ділянку загальною площею 4779 (чотири тисячі сімсот сімдесят дев'ять) кв.м (кадастровий номер 8 000 000 000:66:149:0064) для експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування та атракціонів на о. Гідропарк у Дніпровському районі м. Києва за рахунок частини земель, наданих відповідно до п. 12 рішення Київської міської ради від 07.02.200 №240/1674 у зв'язку з переходом права власності на будівлі і споруди (договір купівлі –продажу від 17.12.2003, акт прийому –передачі від 12.01.2004).
Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно з п. 12 перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Стаття 9 Земельного кодексу України встановлює, що до повноважень Київської міської рад у галузі земельних відносин на її території належить, зокрема, розпорядження землями територіальної громади міста; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою.
Відповідно до ч. 1 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Згідно ч. 5 ст.16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Стаття 1 Закону України «Про оренду землі» та ст. 93 Земельного кодексу України встановлює, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про оренду землі»орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Частиною 2 ст.120 Земельного Кодексу України встановлено, що якщо житловий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, наданій у користування, то в разі їх відчуження до набувача переходить право користування тією частиною земельної ділянки, на якій вони розміщені, та частиною ділянки, яка необхідна для їх обслуговування.
Аналогічна норма міститься в ч.2 ст. 377 ЦК України, якою встановлено, що якщо житловий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, наданій у користування, то у разі їх відчуження до набувача переходить право користування тією частиною земельної ділянки, на якій вони розміщені, та частиною ділянки, яка необхідна для їх обслуговування.
Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Як свідчать матеріали справи, позивачем у встановленому порядку було набуто право власності на об'єкти нерухомого майна, які знаходяться на спірних земельних ділянках, що в силу положень ст. 120 Земельного кодексу України надає право позивачеві вимагати від відповідача оформлення правовстановлюючих документів на ці земельні ділянки на умовах оренди.
Статтею 20 Господарського кодексу України визначено, що кожний суб'єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом, зокрема визнання наявності або відсутності прав та іншими способами, передбаченими законом.
Відповідно до ст. 10 Господарсько процесуального кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів, можуть бути подані на вирішення господарського суду.
Згідно з ч. 1 ст. 181 Господарського кодексу України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.
Відповідно до ст. 657 Цивільного кодексу України договір купівлі-продажу земельної ділянки, єдиного майнового комплексу, житлового будинку (квартири) або іншого нерухомого майна укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації.
Відповідно до ч. 2 ст. 181 Господарського кодексу України проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
Частиною 3 ст. 181 Господарського кодексу України встановлено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини 1 цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.
Згідно ч. 4 ст. 181 Господарського кодексу України за наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у 20-ти денний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
04.02.2009 позивач звернувся до відповідача з пропозицією укласти договір оренди земельних ділянок та направив відповідачу проект договору. Факт направлення і отримання відповідачем проекту договору підтверджується наявними в справі поштовими квитанціями та не заперечується представником відповідача. Однак, договір оренди земельної ділянки Київською міською радою не був підписаний та не був повернутий позивачу із зауваженнями, що відповідачем також не заперечується.
Як свідчать обставини справи, ні протоколу розбіжностей до договору, ні заперечень щодо запропонованої позивачем редакції договору, Київською міською радою надано не було, зауважень щодо вказаного договору не наведено.
Відповідач у відзиві на позовну заяву зазначає, що Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) запропоновано позивачу проекти договорів оренди земельних ділянок, однак відповідних доказів до матеріалів справи не надано.
Отже, суд приходить до висновку, що відповідач своєю бездіяльністю щодо розгляду спірного питання порушив право позивача на отримання в орендне користування земельних ділянок.
При цьому, позивач у запропонованому проекті заперечує проти зміни умов орендного користування земельними ділянками загальною площею 4779 (чотири тисячі сімсот сімдесят дев'ять) кв.м (кадастровий номер 8 000 000 000:66:149:0064) та загальною площею 1101 (одна тисяча сто один) кв.м (кадастровий номер 8 000 000 000:66:149:0013), на яких знаходяться належні позивачеві на праві власності об'єкти нерухомого майна, та вважає, що договір оренди цих земельних ділянок повинен бути укладений між ним і відповідачем на тих же умовах, що і з попереднім орендарем –Суб'єктом підприємницької діяльності –фізичною особою Галицькою Н.М. Запропонований позивачем проект договору не змінює умови договору оренди №66-6-00075, укладеного відповідачем з суб'єктом підприємницької діяльності Галицькою Н.М. за винятком строку дії. Зокрема, розмір орендованих земельних ділянок, цільове використання права та обов'язки сторін, умови передачі та повернення земельних ділянок, відповідальність сторін не змінено. Строк дії договору визначений в 9 років –залишок строку користування земельними ділянками за договором оренди №66-6-00075.
Суд погоджується з твердженнями позивача, оскільки в даному випадку спір виник не з приводу виділення відповідачем земельної ділянки позивачу, а з приводу оформлення права на оренду земельної ділянки, пов'язаного з переходом права власності на об'єкти нерухомості та добровільної відмови попереднього землекористувача.
Як слідує з рішень відповідача від 01.10.2007 №336/3200 та №365/3199, земельні ділянки передані позивачу саме у зв'язку з набуттям права власності на будівлі і споруди за рахунок частини земель, наданих попередньому землекористувачу в довгострокову оренду рішенням від 07.02.2002 №240/1674, право користування якими посвідчено договором №66-6-00075. У вказаному договорі строк його дії визначений сторонами - Київською міською радою та суб'єктом підприємницької діяльності Галицькою Н.М. до 2018 року. Цим же договором передбачено, що він є чинним з дня державної реєстрації та припиняється у випадку закінчення терміну, на який укладався (п. 13, п. 14). Тобто позивач, як новий власник нерухомості, просить переукласти Київську міську раду вже існуючий та раніше погоджений договір.
Відповідно до ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України спори, що
виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням,
або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших
випадках, встановлених законом, розглядаються судом.
Посилання представника відповідача на відсутність волевиявлення щодо укладення договору оренди суд вважає помилковим, оскільки волевиявлення відповідача як орендодавця здійснюється у формі відповідного рішення і лише реалізується шляхом укладання договору оренди. Оформлення права користування земельною ділянкою шляхом укладення договору оренди такої земельної ділянки випливає зі змісту ст. 120 Земельного Кодексу України, ст. 377 Цивільного кодексу України, що кореспондується з приписами ст. 187 Господарського кодексу України.
Стосовно розміру орендної плати суд відзначає, що наявні в справі копії податкових звітів позивача та платіжних доручень свідчать про внесення позивачем орендної плати за землю до місцевого бюджету. Доказів заниження позивачем орендної плати або несвоєчасного її перерахування суду не надано. Сторони не позбавлені можливості узгодити це питання шляхом внесення змін до договору, в порядку, передбаченому Законом України «Про оренду землі»та договором.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
У зв'язку із задоволенням позову судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 33, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити повністю.
Визнати договір оренди земельних ділянок (кадастровий номер 66:149:013 та кадастровий номер 66: 149:015), місце розташування яких Гідропарк у Дніпровському районі м. Києва, укладеним між Приватним підприємством «Ескалібур»та Київською міською радою на умовах поданого Приватним підприємством «Ескалібур»проекту цього договору, а саме:
«ДОГОВІР
оренди земельної ділянки
Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, 36) - далі у тексті -«Орендодавець», в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»- з однієї сторони, та приватне підприємство «Ескалібур»(м. Київ, вул. Малишка, 3, зареєстроване Дніпровською районною держадміністрацією м. Києва 25.12.2002 за № 1 067 120 0000 003306) - далі у тексті - «Орендар», в особі директора Абрамова Дмитра Анатолійовича, що діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали цей договір про таке:
1. Орендодавець, на підставі рішень Київради від 07.02.2002 за № 240/1674 п.12 та від 01.10.2007 за №365/3199, №336/3200 у зв'язку з переходом права власності на будівлі і споруди (договір купівлі-продажу від 17.12.2003, акт прийому-передачі від 19.12.2003) та (договір купівлі-продажу від 01.07.2005 №2506-1, акт прийому-передачі від 01.07.2005) передає, а Орендар приймає у довгострокову оренду на 9 (дев'ять) років земельні ділянки, місце розташування яких Гідропарк у Дніпровському районі м. Києва, загальним розміром 0,5880 (нуль цілих і п'ятсот вісімдесят вісім тисячних) га для експлуатації та обслуговування закладів громадського харчування і атракціонів у межах, які перенесені в натуру (на місцевість) і зазначені на плані, що є невід'ємною частиною Цього договору, з них земельна ділянка кадастровий номер 66:149:013 розміром 0,1101 (нуль цілих і одна тисяча сто одна десятитисячна) га, земельна ділянка кадастровий номер 66:149:064 розміром 0,4779 (нуль цілих і чотири тисячі вісімсот одна десятитисячна) га.
2. Орендна плата.
2.1. За оренду земельних ділянок Орендар сплачує Орендодавцеві орендну плату у грошовій формі, незалежно від результатів своєї діяльності.
2.2. Річна орендна плата за земельні ділянки встановлюється у розмірі 1,5 (одна ціла і п'ять десятих) відсотка від їх грошової оцінки.
2.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін (шляхом внесення змін до цього договору), за винятком випадку, передбаченого пунктом п'ятим цього договору. Пропозиції про перегляд розміру орендної плати надсилаються не частіше, ніж один раз на квартал в розглядаються відповідно до законодавства. Відсутність відповіді на таку пропозицію не означає погодження такої пропозиції.
2.4. Зміна грошової оцінки земельних ділянок та їх індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.
2.5. Орендна плата вноситься орендарем щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця на рахунок 33211812700005, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК у Дніпровському районі м. Києва, ідентифікаційний код 26077906. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.
3. Згідно витягу з технічної документації № Ю-10069/2007 (вих. № 3428 від 02.11.2007) грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер якої 66:149:013, розміром 0,1101 га становить 2 890 098 (два мільйони вісімсот дев'яносто тисяч дев'яносто вісім) грн. 58 коп.
Згідно витягу з технічної документації № Ю-10072/2007 (вих. № 3427 від 02.11.2007) грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер якої 66:149:064, розміром 0,4779 га становить 12 544 760 (дванадцять мільйонів п'ятсот сорок чотири тисячі сімсот шістдесят) грн. 31 коп.
4. Обмеження у використанні земельних ділянок: орендар зобов'язаний забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах земельних ділянок. Обтяження щодо земельних ділянок відсутні.
5. Орендодавець має право:
- в односторонньому порядку (шляхом надсилання Орендареві повідомлення через податкові органи або через інший уповноважений на це орган) збільшити розмір орендної плати у випадку, коли внаслідок змін у законодавстві орендна плата стане меншою від розміру земельного податку.
6. Орендодавець зобов'язаний:
- не вчиняти дій, які перешкоджали б орендареві користуватися земельними ділянками.
7. Умови використання земельних ділянок і збереження їх якості:
7.1. Орендар має право:
- приступити до використання земельних ділянок, відповідно до їх цільового призначення, після набрання чинності цим договором;
- переважного придбання у власність земельних ділянок, а також за рівних інших умов на поновлення договору оренди після закінчення строку дії договору;
- за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, зводити будівлі і споруди без зміни цільового призначення земельних ділянок;
- вимагати відповідного зменшення орендної плати у випадках, якщо стан земельних ділянок погіршився не в наслідок дій чи бездіяльності Орендаря;
- за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельні ділянки або їх частину іншій особі.
7.2. Орендар зобов'язаний:
- використовувати Земельні ділянки відповідно до її цільового призначення;
- своєчасно вносити орендну плату;
- додержуватись екологічної безпеки землекористування, державних стандартів, проектних рішень, міських правил забудови, інших чинних у м. Києві правил і норм щодо користування земельними ділянками;
- забезпечити охорону та збереження якості землі відповідно до вимог законодавства України;
- забезпечити вільний доступ до земельних ділянок представників органів державного управління та місцевого самоврядування, органів нагляду і контролю;
- відшкодувати Орендодавцю шкоду, заподіяну внаслідок дій (бездіяльності) Орендаря, які призвели до погіршення якості земельних ділянок;
- повернути земельні ділянки Орендодавцю у стані, придатному для їх подальшого використання, після припинення або розірвання цього Договору;
- впродовж двадцяти днів після набрання чинності цим договором самостійно обчислити суму орендної плати у порядку, визначеному законодавством, і подати такий розрахунок і копію цього договору до районного податкового органу за місцем розташування земельних ділянок;
- питання пайової участі вирішити до початку будівництва у відповідності до рішення Київради від 27.02.2003 № 271/431 «Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва»;
- у строки, встановлені законодавством України, звітувати перед податковим органом району за місцем розташування Земельних ділянок про сплату орендної плати;
- у встановленому законодавством порядку відшкодувати Орендодавцеві збитки у повному обсязі у випадку, коли з вини Орендаря земельні ділянки будуть деградовані, що призведе до погіршення якості, зокрема і внаслідок техногенного забруднення.
8. Умови повернення земельних ділянок:
- повернення земельних ділянок Орендодавцю здійснюється у порядку, встановленому законодавством України;
- після припинення дії договору оренди Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцю земельні ділянки у стані, не гіршому у порівнянні з тим, у якому він одержав їх в оренду.
9. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством
України.
10. У випадку неналежного використання стороною зобов'язань за цим договором інша сторона має право на відшкодування збитків відповідно до законодавства України;
11. Відповідальність сторін:
- за порушення умов договору або використання земельних ділянок сторони несуть
відповідальність встановлену законодавством;
- за несвоєчасну сплату орендної плати Орендар сплачує Орендодавцю з розрахунку 120 (сто двадцять) відсотків річних облікової ставки Національного банку України. Розмір пені може бути змінено Орендодавцем у односторонньому порядку внесення змін до законодавства.
12. Ризик випадкового пошкодження або знищення земельних ділянок або їх частини несе Орендар.
13. Дія цього договору припиняється у випадках:
- закінчення терміну, на який укладено цей договір;
- одержання Орендарем земельних ділянок у власність;
- дострокового розірвання договору за згодою сторін;
- примусового вилучення земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності у порядку, визначеному законодавством України;
- дострокового розірвання цього договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадку:
а) неналежного використання іншою стороною умов цього договору; б) випадкового знищення чи пошкодження земельних ділянок, яке суттєво перешкоджає використанню земельних ділянок за їх цільовим призначенням; в) з інших підстав, визначених законодавством України.
14. Договір набуває чинності з дня його державної реєстрації.
15. Перехід права власності на земельні ділянки до третьої особи не є підставою для зміни умов або розірвання цього договору.
16. Спори, що виникають при виконанні цього договору, вирішуються у судах України за законодавством України.
17. Відносини сторін, не врегульовані цим договором, регламентуються законодавством України.
18. Витрати, пов'язані з нотаріальним посвідченням цього договору, сплачує Орендар.
19. Цей Договір складений у трьох примірниках. Один примірник - для зберігання у
Орендаря, один - для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні
земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної
адміністрації), один - для зберігання у Київському міському нотаріальному архіві.
19.1.Невід'ємною частиною цього Договору є:
- план Земельних ділянок;
- кадастровий план Земельних ділянок;
- акт визначення меж Земельних ділянок в натурі (на місцевості);
- акт приймання-передачі Земельних ділянок.
Київський міський голова
Орендар ».
Стягнути з Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36; код 22883141) на користь Приватного підприємства «Ескалібур»(02192, м. Київ, вул. Малишка, 3, код 32204680) 85 грн. 00 коп. витрат по сплаті державного мита та 118 грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України, та може бути оскаржене в порядку та у строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України.
Суддя Ю.М.Смирнова
Дата підписання рішення: 17.03.2009
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2009 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3591304 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Смирнова Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні