Постанова
від 26.12.2006 по справі 14/410-06-12325а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                  

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

"26" грудня 2006 р.

Справа  № 14/410-06-12325А

 

Господарський

суд Одеської області

у

складі судді Горячук Н.О.

при

секретарі судового засідання Прус А.М.

представників

позивача по дов.ОСОБА_1., СПД ОСОБА_1

представника

відповідача по дов. Колесніченко Н.В.

розглянув

у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань №416 господарського

суду

Одеської області в м. Одесі адміністративну справу №14/410-06-12325А

за

позовом Фізичної особи -підприємця 

ОСОБА_1

до

відповідача Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси

про

скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у Київському районі м. Одеси

 

В С Т А Н О В И В:

 

В засіданні суду була оголошена

перерва по 26.12.2006р., згідно зі ст.150 КАС України.

Позивач звернувся до суду з позовом

та уточненням до нього про скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у

Київському районі м. Одеси НОМЕР_1 на суму 20586,05 грн. та НОМЕР_2 на суму

3034,50 грн. Відповідач позовні вимоги не визнає з підстав викладених у відзиві

на позов.

Розглянувши матеріали справи та

заслухавши представників сторін встановлено наступне:

ДПІ у Київському районі м. Одеси

була проведена комплексна планова документальна перевірка

фінансово-господарської діяльності фізичної особи - підприємця ОСОБА_1. за

період з 19.07.2005р. по 30.06.2006р. За результатами перевірки складено акт

НОМЕР_3. На підставі акту були винесені податкові повідомлення-рішення ДПІ у

Київському районі м. Одеси НОМЕР_1 на суму 20586,05 грн. та НОМЕР_2 на суму

3034,50 грн.

Як зазначено у акті перевірки

позивач протягом перевіряємого періоду надавав  експедиторські послуги на умовах сплати

єдиного податку (свідоцтво НОМЕР_4. про сплату єдиного податку із зазначенням

виду діяльності за кодом 60.24.1 - діяльність автомобільного вантажного

транспорту). Ставка єдиного податку -130 грн. на місяць.

Відповідач вважає, що діяльність

позивача відповідає коду 74.84.0, і тому його діяльність не відповідає наданому

позивачу свідоцтву НОМЕР_4. про сплату єдиного податку і отримані позивачем

доходи від надання експедиторських послуг слід розглядати як доходи, отримані

від іншої діяльності ніж вказаної в свідоцтві НОМЕР_4. про сплату єдиного

податку. Відповідно доходи позивача повинні оподатковуватися згідно загальній

системі оподаткування. У зв'язку з чим відповідачем було прийнято податкове

повідомлення-рішення ДПІ у Київському районі м. Одеси НОМЕР_1 на суму 20586,05

грн.

Законом України від 25.03.05р.

№2505 "Про внесення змін в Закон України "Про Державний бюджет

України на 2005 рік" введено обмеження щодо видів діяльності, яки можуть

здійснюватися фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності при

переході на спрощену систему оподаткування, а саме:

-          діяльність у сфері ігорного бізнесу,

-          обмін іноземної валюти,

-          виробництво і імпорт підакцизних

товарів,

-          торгівля лікеро-горілчаними виробами,

-          торгівля тютюновими виробами,

-          торгівля горюче - мастильними

матеріалами,

-          операції у сфері обороту

дорогоцінних   металів та дорогоцінних

камінь, які повинні ліцензуватися,

-          здобуття і виробництво драгоцінних

металів та драгоцінних камінь, драгоцінних камінь органогенного походження,

операції з оптової і роздрібної

торгівлі промисловими виробами з драгоцінних металів (які повинні

ліцензуватися),

-          торгівля лікарськими засобами,

-          діяльність у галузі архітектури,

-          консультації і роз'яснення за

юридичними питаннями,

-          аудит,

-          діяльність з надання в оренду

нерухомого майна, рієлторська діяльність.

Як вбачається, у зазначеному

переліку відсутній такий вид діяльності як експедиторські послуги.

У перевіряємому періоді позивач

здійснював діяльність з надання юридичним особам послуг, пов'язаних з

організацією перевезень автомобільним вантажним транспортом, (експедиторські

послуги). Код, якому би напряму відповідав вказаний вид діяльності, у

Державному класифікаторі України (КВЕД) відсутній.

Відповідно до Закону України

"Про транспортно-експедиторську діяльність" від 01.07.04р. №1955-ІУ

транспортно-експедиторська діяльність - це підприємницька діяльність із надання

транспортно-експедиторських послуг по організації і забезпеченню перевезень

експортних, імпортних, транзитних і інших вантажів.

Суб'єкти підприємницької діяльності

- експедитори надають клієнтам послуги відповідно до вимог законодавства

України та держав, територією яких транспортуються вантажі, згідно з переліком

послуг, визначеним у правилах здійснення транспортно-експедиторської

діяльності, а також інші послуги, визначені за домовленістю сторін у договорі

транспортного експедирування.

Докладні вимоги до укладення

договору транспортного експедирування, а також права й обов'язки сторін

визначають норми ст.9, ст.10 Закону "Про транспортно-експедиторську

діяльність" №1955-ІУ, Цивільного кодексу України та Господарського кодексу

України.

Відповідно

до діючого законодавства експедитори за дорученням клієнтів:

-          забезпечують оптимальне транспортне

обслуговування, а також організовують перевезення вантажів різними видами

транспорту територією України та іноземних держав відповідно до умов договорів

(контрактів), укладених відповідно до вимог Міжнародних правил щодо тлумачення

термінів "Інкотермс";

-          фрахтують національні, іноземні судна

та залучають інші транспортні засоби і забезпечують їх подачу в порти, на

залізничні станції, склади, термінали або інші об'єкти для своєчасного

відправлення вантажів;

- здійснюють роботи, пов'язані з

прийманням, накопиченням, подрібненням, доробкою, сортуванням, складуванням,

зберіганням, перевезенням вантажів;

-          ведуть облік надходження та

відправлення вантажів з портів, залізничних станцій, складів, терміналів або

інших об'єктів;

-          організовують охорону вантажів під

час їх перевезення, перевалки та зберігання;

-          організовують експертизу вантажів;

-          здійснюють оформлення

товарно-транспортної документації та її розсилання за належністю;

-          надають в установленому

законодавством порядку учасникам транспортно-експедиторської діяльності заявки

на відправлення вантажів та наряди на відвантаження;

- забезпечують виконання комплексу

заходів з відправлення вантажів, що надійшли в 

некондиційному стані, з браком, у пошкодженій, неміцній, нестандартній

упаковці або такій, що не відповідає вимогам перевізників;

-          здійснюють страхування вантажів та

своєї відповідальності;

-          забезпечують підготовку та додаткове

обладнання транспортних засобів і вантажів згідно з вимогами

нормативно-правових актів щодо діяльності відповідного виду транспорту;

- забезпечують оптимізацію руху

матеріальних потоків від вантажовідправника до вантажоодержувача з метою

досягнення мінімального рівня витрат;

-          здійснюють розрахунки з портами,

транспортними організаціями за перевезення, перевалку, зберігання вантажів;

-          оформляють документи та організовують

роботи відповідно до митних, карантинних та санітарних вимог;

-          надають підготовлений транспорт, який

має додаткове обладнання згідно з вимогами, передбаченими законодавством;

-          надають інші допоміжні та супутні

перевезенням транспортно-експедиторські послуги, що передбачені договором

транспортного експедирування і не суперечать законодавству.

Тобто, з визначеного переліку

вбачається, що експедиторська діяльність безпосередньо пов'язана з діяльністю

транспорту.

Відповідно до постанови Кабінету

Міністрів України N326 від 04.05.93 "Про Концепцію побудови національної

статистики України та Державну програму переходу на міжнародну систему обліку і

статистики" розроблено Державний класифікатор України, затверджений

наказом Держстандарту України від 22.10.1996р. N441 (чинний від 01.07.97).

Класифікація видів економічної діяльності (КВЕД) є складовою частиною державної

системи класифікації і кодування техніко-економічної та соціальної інформації.

Як зазначено у вступі до класифікатора: економічна діяльність - це процес

поєднання дій, які призводять до отримання відповідного набору продукції чи

послуг. Вид діяльності має місце тоді, коли об'єднуються ресурси (устаткування,

робоча сила, технологічні засоби, сировина та матеріали) для створення виробництва

конкретної продукції та надання послуг. Таким чином, вид діяльності

характеризується використанням ресурсів, виробничим процесом, випуском

продукції та наданням послуг. Окремий вид діяльності може складатись з єдиного

простого процесу, а може охоплювати й цілий ряд процесів, кожний з яких входить

до відповідної категорії класифікації.

Продукція та послуги галузей

економіки - сільського господарства, рибного господарства, добувної

промисловості, обробної промисловості, будівництва, торгівлі, транспорту, державного

управління тощо - згруповані у КВЕД в блоки (17 секцій та 16 підсекцій).

Позивач вважає, що для використання у своєї діяльності найбільше відповідними є

види діяльності, згруповані у секцію І- "Послуги транспорту, складського

господарства і зв'язку". Тому у заяві на право застосування спрощеної

системи оподаткування, обліку та звітності, наданої позивачем до ДПІ, зазначено

вид діяльності - 60.24.1 - діяльність автомобільного вантажного транспорту.

ДПІ у Київському районі м. Одеси

вважає, що діяльність позивача відноситься до діяльності 74.84.0 - послуги

надані переважно юридичним особам та не віднесені до інших угруповань. Згідно з

Класифікатором видів економічної діяльності (КВЕД) даний від діяльності

відноситься до секції К - "Послуги з нерухомістю, здавання під найом та

послуги юридичним особам" та визначено як:

-          отримання сплати за рахунками,

оцінювання кредитоспроможності та надійності юридичних чи фізичних осіб

-          посередництво на ринку приміщень для

комерційних підприємств, тобто організація продажу чи купівлі малих та середніх

приміщень для комерційних підприємств, включаючи медичні кабінети, юридичні

контори тощо

-          послуги з експертизи, крім послуг,

пов'язаних з операціями з нерухомістю чи страхуванням

-          моделювання текстильних виробів,

одягу, взуття, ювелірних виробів, меблів, речей внутрішнього оздоблення та

інших сучасних товарів, речей особистого користування та побутових товарів тощо

-          випуск цінників та фірмових

торговельних знаків (логотипів), дозволів на пільги та акцизних марок тощо

-          діяльність з оформлення інтер'єрів

-          діяльність з організації ярмарків,

виставок, конгресів тощо

-          діяльність з дизайнерського

оздоблення виставочних стендів

-          діяльність імпресаріо та інших

подібних агентів. Цей підклас включає також:

-          діяльність агентів та агентств, що

здійснюється від імені фізичних осіб та полягає, звичайно, в одержанні

ангажементів на участь у кінофільмах, театральних чи телевізійних постановах та

інших розважальних чи спортивних заходах, а також в організації видання книг,

постановок п'єс, експозиції речей образотворчого мистецтва, фотографій тощо.

Згідно вищевказаному, перелічені

види діяльності, які згідно з КВЕД відповідають коду 74.84.0, не мають

відношення до експедиторських послуг.

На підставі вищевикладеного, суд

прийшов до висновку, що діяльність позивача відноситься до коду 60.24.1

(діяльність автомобільного вантажного транспорту), який вказано в його

свідоцтві НОМЕР_4. про сплату єдиного податку, а прийняття податкового

повідомлення-рішення ДПІ у Київському районі м. Одеси НОМЕР_1 у сумі 20586,05

грн.  необґрунтовано і підлягає

скасуванню.

 

В акті перевірки встановлено

порушення позивачем п.п.7.4.4 п.7.4 ст.7 Закону України "Про

податок на додану вартість" від 03.04.97р за №168/97-ВР. Фізична особа -

підприємець ОСОБА_1 включила до складу податкового кредиту послуги мобільного

зв'язку ЗАТ "Український мобільний зв'язок" в сумі 5657,28 грн. (у т.

ч ПДВ - 942,88 грн.) при відсутності відомостей щодо оплати даного виду послуг

(виписки банку, корінці прибуткових ордерів), зв'язку між

фінансово-господарською діяльністю та послугами зазначеного мобільного зв'язку.

В процесі розгляду справи позивач

надав договір НОМЕР_5. між Фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 та ЗАТ

„Український мобільний зв'язок”, згідно якого позивач є абонентом мобільної

мережі УМС. В перевіряємому періоді позивач отримував від ЗАТ „Український

мобільний зв'язок” рахунки, податкові накладні, підтверджуючи факт придбання послуг

зв'язку і за якими, відповідно до п.п.7.5.1 п.7.5. ст.7 Закону України „Про

податок на додану вартість” суми ПДВ включав до податкового кредиту відповідних

періодів. Позивач також надав виписки банку про сплату послуг ЗАТ „Український

мобільний зв'язок”.

Відповідач вважає, що послуги

мобільного зв'язку ЗАТ "Український мобільний зв'язок" отримані

позивачем не пов'язані з його господарською діяльністю. Згідно п.1 ст.71 КАС

України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її

вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

Відповідач у даному випадку відповідних доказів 

не надав.

 

Перевіркою встановлено порушення

позивачем п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону „Про податок на додану вартість”.

Податкова накладна виписується особою, яка зобов'язана здійснювати утримання та

внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем та має наступні дані:

порядковий номер, дату, назву юридичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ,

місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи,

зареєстрованої як платник податку на додану вартість, індивідуальний податковий

номер платника ПДВ, опис товарів та їх кількості, ціну продажу."

Відповідно п.3 "Порядку заповнення податкової накладної",

затвердженого Наказом ДПА України від 30.05.97р. №166, зареєстрованого в

Мінюсті України 23.06.97р. №2332037, із змінами та доповненнями, внесеними

Наказом ДПА України №469 від 08.10.98р. та відповідно до п.п.7.2.6 п.7.2 ст.7

Закону „Про податок на додану вартість” у разі порушення продавцем Порядку

виписування податкової накладної покупець має право звернутися до кінця

поточного податкового періоду з відповідною заявою до податкового органу.

В порушення вищезазначених

законодавчих актів позивач не звернувся до податкового органу з відповідною

заявою та включив до складу податкового кредиту суми ПДВ, відображених у

податкових накладних постачальників, в яких невірно вказано номер свідоцтва

ПДВ, юридична адреса, індивідуальний податковий номер платника ПДВ:

 

-          ЗАТ "Український мобільний

зв'язок " (м. Київ код 14333937, іпн 143339326658; -П/Н №0516346164

від 31.08.05р.на суму 999,17 грн., ПДВ на суму 199,83 грн.),

-          ПП "Реноме" (м. Одеса, код

32629461, іпн 326294615058) П/Н № 54 від 30.06.06р. на суму 4416,67 грн.,  ПДВ на суму 883,33 грн.).

 

          В якості доказу відповідач представив

податкову накладну отриману позивачем від ЗАТ "Український мобільний

зв'язок " (м. Київ код 14333937, іпн 143339326658; -П/Н №0516346164

від 31.08.05р.на суму 999,17 грн., ПДВ на суму 199,83 грн.), де  дійсно не вказані номер свідоцтва ПДВ та

індивідуальний податковий номер платника ПДВ. Позивач зі свого боку надав

податкові накладні отримані їм від

          ЗАТ "Український мобільний

зв'язок " (м. Київ код 14333937, іпн 143339326658; П/Н №0516346164

від 31.08.05р.на суму 999,17 грн., ПДВ на суму 199,83 грн.) та

          ПП "Реноме" (м. Одеса, код

32629461, іпн 326294615058) П/Н № 54 від 30.06.06р. на суму 4416,67 грн., ПДВ

на суму 883,33 грн.),

          в яких правильно вказані реквізити

податкових накладних. Таким чином, порушення податкового законодавства в цій

частині з боку позивача, а саме п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону „Про податок

на додану вартість” не має.

На підставі вищевикладеного, суд

прийшов до висновку, що прийняття податкового повідомлення-рішення ДПІ у

Київському районі м. Одеси та НОМЕР_2 на суму 3034,50грн.  необґрунтовано і підлягає скасуванню.

Враховуючи викладене позовні вимоги

обґрунтовані і  підлягають задоволенню.

 

Керуючись ст. 94, п.3 ст.160,

ст.ст.161-163 КАС України суд,

 

П О С Т А Н О В И В:

 

1.   Позов задовольнити.

 

2. Скасувати податкові

повідомлення-рішення ДПІ у Київському районі м. Одеси НОМЕР_1 у сумі 20586,05

грн. та НОМЕР_2 на суму 3034,50 грн.

 

3. Стягнути з державного бюджету

України на користь Фізичної особи -підприємця 

ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ НОМЕР_6) 3,40грн. судового збору.

Виконавчий

лист видати в порядку ст.259 КАС України.

 

Сторонам надано право ст.185 КАС

України подати апеляційну заяву на постанову господарського суду Одеської

області.

 

Згідно п.1 ст.254 КАС України

постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про

апеляційне оскарження, встановленого п.3 ст.186 КАС України.

 

Суддя                                                                    

            Горячук Н.О.

 

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення26.12.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу359408
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/410-06-12325а

Постанова від 15.03.2007

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Туренко В.Б.

Постанова від 26.12.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні