Постанова
від 04.12.2013 по справі 820/9918/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

04 грудня 2013 р. Справа № 820/9918/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Мельникова Р.В.,

за участю секретаря судового засідання Волошко М.С.,

участю: представників позивача: Самсонової Л.М., Бондаренка А.А.,

представника відповідача Погребняк Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Дитячо-юнацької спортивної школи "ХФТІ" до виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання дій незаконними та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Дитячо-юнацька спортивна школа "ХФТІ" (далі позивач або ДЮСШ "ХФТІ") звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі відповідач або виконавча дирекція ХОВ ФССТВП), у якому просить суд:

- визнати дії виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності незаконними;

- скасувати рішення №135-03-04-КРВ від 19.08.2013 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій, прийняте директором виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_4

В обґрунтування позовних вимог позивач повідомив, що ДЮСШ "ХФТІ" вважає висновки, викладені в акті перевірки від 02.08.2013 необгрунтованим та неправомірними, а рішення №135-03-04-КРВ від 19.08.2013, протиправним з наступних підстав.

Позивач зазначив, що було затверджено та погоджено виконавчою дирекцією ХОВ ФССТВП кошторис ДЮСШ, підставою для складання якого був штатний розпис з даними про освіту тренерів-викладачів.

У штатному розписі, наданому до Виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду, зазначено наявність чи відсутність вищої освіти з фізичного виховання і спорту тренерів-викладачів, зокрема, ОСОБА_5 Саме на оплату праці вказаного працівника ДЮСШ "ХФТІ" прохала коштів у відділення Фонду, і саме оплату праці ОСОБА_5 в подальшому профінансувала Виконавча дирекція Харківського обласного відділення Фонду, знаючи його освітньо-кваліфікаційний рівень.

Позивач стверджує, що жодних зауважень стосовно невідповідності працівників ДЮСШ "ХФТІ" вимогам, наведеним у Положенні про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року N993, з боку відділення Фонду не було.

ДЮСШ "ХФТІ" також посилається на те, що ОСОБА_5 працює тренером з 2006 року, тобто, до вступу в дію вимог Положення N993. В періоді, який перевірявся, ОСОБА_5 фактично виконував роботу тренера-викладача відповідно до покладених на нього службових обов'язків, на підставі документів, що свідчать про професійну придатність, а тому ДЮСШ "ХФТІ" зобов'язана платити заробітну плату працівнику у строки та в порядку, що передбачені чинним законодавством України.

Вимоги Фонду стосовно виплати заробітної плати ОСОБА_5 з інших джерел фінансування позивач вважає необгрунтованими у зв'язку з відсутністю достатнього обсягу надходжень з інших джерел (інші джерела в ДЮСШ "ХФТІ" складаються із благодійних внесків, сума таких внесків за поточний період 2013 року складала менш ніж 4,0 тис. грн.).

Таким чином, витрати на оплату праці ОСОБА_5 ДЮСШ "ХФТІ" вважає такими, що відповідають вимогам діючого законодавства.

У судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги у повному обсязі.

У судовому засіданні та поданих до суду запереченнях (а.с.52) представник відповідача проти позову заперечував, посилаючись на те, що вважає оскаржуване рішення №135-03-04-КРВ від 19.08.2013 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій прийнятим правомірно та обгрунтовано.

Суд, заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, встановив наступне.

Головними спеціалістами контрольно-ревізійного відділу Виконавчої дирекції Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та головним спеціалістом контрольно-ревізійного відділу Виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності поведена перевірка цільового використання ДЮСШ "ХФТІ" коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01 січня 2013 року по 30 червня 2013 року, за результатами якої складено акт від 02.08.2013.

Перевіркою правильності укомплектованості штату відповідно до спеціалізації ДЮСШ "ХФТІ" встановлено порушення статті 48 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», пункту 2.5.1 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31.07.2012 №44, та пункту 31 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого Постановою КМУ від 05.11.2008 №993, а саме: тренер-викладач по футболу ОСОБА_5 прийнятий на посаду згідно наказу від 30.08.2006 №136 без вищої освіти з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр", "спеціаліст" чи "магістр". На дату підпису акту документів щодо підтвердження відповідної освіти не надано. Сума нецільового використання коштів Фонду склала 9416,64грн. (у т.ч. ФОП - 6882,00грн., нарахування на ФОП - 2534,64 грн.).

На підставі зазначеного акта від 02.08.2013 директором виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_4 прийнято рішення №135-03-04-КРВ від 19.08.2013 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), в сумі 9416,64грн., та відповідно до ст.22, п.6 ч.1 ст.28, ст.30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в сумі 4708,32грн. за порушення порядку цільового використання страхових коштів.

Рішення №135-03-04-КРВ від 19.08.2013 було оскаржено ДЮСШ "ХФТІ" до виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Згідно з рішенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №245 (вих.№05-31-2625 від 30.09.2013) у задоволенні скарги відмовлено.

При вирішенні даного спору судом взято до уваги наступне.

Відповідно до статті 48 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл в порядку, визначеному правлінням Фонду.

Порядок часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затверджений постановою правління Фонду від 31.07.2012 №44, визначає умови часткового фінансування ДЮСШ за рахунок коштів Фонду.

Позивач повідомив та проти зазначеного факту не заперечував відповідач, що до початку часткового фінансування виконавчою дирекцією Харківського обласного відділення Фонду ДЮСШ, відповідно до п.1.5 Порядку №44 правлінням Фонду Харківського обласного відділення було прийнято рішення щодо здійснення часткового фінансування ДЮСШ на підставі наступних документів: копії Статуту ДЮСШ; довідки установи банку про відкриття поточного рахунку ДЮСШ або довідки органу Державної казначейської служби України про відкриття ДЮСШ спеціального реєстраційного рахунку (якщо ДЮСШ є бюджетною установою); копії Звіту дитячо-юнацької спортивної школи (спеціалізованої дитячо-юнацької школи олімпійського резерву) (форма N 5-ФК) за попередній рік, складеного за формою, затвердженою наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 05 червня 2006 року N1861 "Про затвердження форм звітності N5-ФК, N5-ФК (зведена) про діяльність дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву та Інструкцій щодо їх заповнення", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23 червня 2006 року зa N741/12615; копії штатного розпису працівників ДЮСШ, також було надано оригінал для звірки; інформації про спеціалізацію ДЮСШ за видами спорту та чисельність вихованців; копії плану навчально-тренувальної роботи ДЮСШ на наступний рік.

З урахуванням зазначеного штатного розпису ДЮСШ надано проект кошторису до Фонду.

Відповідно до пункту 2.2 Порядку №44 правління Фонду Харківського обласного відділення на підставі наданих проектів кошторисів визначено перелік ДЮСШ та обсяги їх часткового фінансування за рахунок коштів Фонду в наступному фінансовому році. До переліку включено ДЮСШ "ХФТІ" з обсягом фінансування на оплату праці, згідно наданого кошторису.

Згідно з приписами пункту 2.3. Порядку №44, після затвердження правлінням відділення Фонду обсягу часткового фінансування ДЮСШ, кошториси для погодження подавались до виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду, в т.ч. кошторис ДЮСШ "ХФТІ".

Отже, відповідачем було затверджено та погоджено кошторис ДЮСШ "ХФТІ", підставою для складання якого був штатний розпис з даними про освіту тренерів-викладачів.

Також суд звертає увагу, що згідно з пунктом 2.3. Порядку №44 достовірність наданих у кошторисі витрат могла бути перевірена в ДЮСШ "ХФТІ" виконавчою дирекцією Харківського обласного відділення, але таких перевірок не проводилось.

Відповідно до п.п.2.5.1 п.2.5 Порядку №44, за рахунок коштів Фонду передбачаються витрати (часткове фінансування) на оплату праці працівників ДЮСШ, які відповідають вимогам, наведеним у Положенні про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року N993, згідно з укомплектованим штатом відповідно до спеціалізації ДЮСШ та наявних власних споруд.

Згідно з ч.1 ст.6 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" Міністерство є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику в одній чи декількох визначених Президентом України сферах, проведення якої покладено на Кабінет Міністрів України Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст.7 вказаного Закону визначено, що завданням міністерства є інформування та надання роз'яснень щодо здійснення державної політики.

Відповідно до абз.2 п.1 "Положення про Міністерство України у справах сім'ї, молоді та спорту", затвердженого постановою КМУ від 08.11.2006р. №1573, Мінсім'ямолодьспорт є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики з питань сім'ї, дітей, молоді, тендерної рівності, фізичної культури та спорту, а пункт З постанови Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року N993 дає право на регламентацію діяльності ДЮСШ саме Міністерству України у справах сім'ї, молоді та спорту.

У листі Мінсім'ямолодьспорту України від 09.10.2009 №51/12784 зазначено, що пункти 31,40,42,46,48 Положення N993 не розповсюджуються на осіб, які працювали в ДЮСШ на момент його прийняття.

Відповідно до п.п.2.5.1 п.2.5 Порядку №44 оплату праці працівників ДЮСШ, які відповідають вимогам, наведеним у Положенні про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року №993 (далі Положення № 993), згідно з укомплектованим штатом відповідно до спеціалізації ДЮСШ та наявних власних споруд.

Згідно з п.31 Положення № 993, тренером-викладачем спортивної школи може бути особа, що має високі моральні якості, вищу освіту з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр", "спеціаліст" чи "магістр".

Статтею 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Рішенням Конституційного Суду України від 09.02.1999р. №1-рп/99 встановлено, що надання зворотної дії в часі нормативно-правовим актом може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно - правовому акті.

Крім того, суд зазначає, що умови оплати праці працівників ДЮСШ регулюються Постановою КМУ №2097 від 23.09.2005, де у Примітці Додатку 19 зазначено: "Особи, які мають стаж тренерсько-викладацької роботи, можуть займати посади тренерів-викладачів зі спорту без наявності спеціальної освіти після проходження ними атестації в комісіях органів виконавчої влади з питань фізичної культури і спорту".

ОСОБА_5 працює в ДЮСШ "ХФТІ" з 01.09.2006 тренером-викладачем відділення футболу, тобто, до вступу в дію вимог Положення N993.

В періоді, який перевірявся, ОСОБА_5 фактично виконував роботу тренера-викладача з футболу відповідно до покладених на нього службових обов'язків, на підставі документів що свідчать про професійну придатність, а тому ДЮСШ "ХФТІ" зобов'язана плати заробітну плату працівнику у строки та у порядку, що передбачені чинним законодавством України.

З огляду на встановлені обставини суд вважає, що рішення №135-03-04-КРВ від 19.08.2013 не відповідає вимогам чинного законодавства України, оскільки приписи п.31 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року №993, не розповсюджуються на ОСОБА_5, який був прийнятий на роботу в 2006 році - до вступу в дію постанови від 2008 року. До того ж, повернення зазначених в оскаржуваному рішенні коштів призведе до погіршення становища ОСОБА_5

Таким чином, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог в частині скасування рішення №135-03-04-КРВ від 19.08.2013.

Щодо позовних вимог в частині визнання незаконними дій виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, суд вважає їх такими, що не підлягають задоволенню, у зв'язку з наступним.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Позивачем відповідно до вимог ст.71 КАС України не надано доказів того, які саме дії відповідача він вважає незаконними.

Судовий збір підлягає розподілу відповідно до вимог ст.94 КАС України.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 159-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Дитячо-юнацької спортивної школи "ХФТІ" до виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання дій незаконними та скасування рішення - задовольнити частково.

Скасувати рішення №135-03-04-КРВ від 19.08.2013 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій, прийняте директором виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_4 щодо Дитячо-юнацької спортивної школи "ХФТІ".

Відмовити у задоволенні позовних вимог в іншій частині.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Дитячо-юнацької спортивної школи "ХФТІ" (ідент. код 32032578; просп.Курчатова, буд.1, м.Харків, 61108) витрати зі сплати судового збору в сумі 141,25грн. (сто сорок одна грн. 25коп.), сплачені відповідно до квитанції відділення №10020/0261 філії-Харківського обласного управління ПАТ «Державний ощадний банк України» №22/1 від 24.10.2013.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

У повному обсязі постанову складено 05.12.2013.

Суддя Р.В. Мельников

Дата ухвалення рішення04.12.2013
Оприлюднено12.12.2013
Номер документу35941198
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/9918/13-а

Ухвала від 18.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кочан В.М.

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Постанова від 04.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні