Постанова
від 10.12.2013 по справі 812/9537/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 грудня 2013 року Справа № 812/9537/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді: Дибової О.А.

при секретарі судового засідання: Білоконі Д.І.

за участю сторін,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугдікон» до державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання незаконними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

18 листопада 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугдікон» до державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання незаконними дій та зобов'язання вчинити певні дії

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.

30.10.2013р. Позивачем отримано довідку Відповідача від 29.10.2013р. № 14/22-01/38338586 про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Лугдікон» (код ЄДРПОУ 38338586) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків за період липень 2013 року.

За результатами проведення зустрічної звірки Позивача не підтверджено реальність здійснення господарських відносин з контрагентами - постачальниками за липень 2013 року на суму ПДВ 335175,00 грн. враховуючи їх вид, обсяг, якість та розрахунки, в результаті чого не підтверджується реальність операцій з подальшої реалізації товарів (робіт, послуг) на суму ПДВ 352826,00 грн.

В довідці про результати проведення зустрічної звірки не міститься жодного посилання на проведення будь-яких перевірок контрагентів Позивача органами ДПС та отримання Відповідачем запитів на проведення такої зустрічної звірки.

Таким чином податковим органом проведено зустрічну звірку фактично за відсутності підстав для її проведення, передбачених Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок та Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.

Крім того, на запит Позивача від 31.10.2013р. №3110/01 Відповідач листом від 06.11.2013 №4971/10/12-33-11-2/08 повідомив про те, що результати проведеної зустрічної звірки були відображені в «Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» за липень 2013 року.

Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України є програмним продуктом, який було розроблено для реалізації Порядку взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 18.04.2008 № 266.

Висновок щодо нереальності здійснення господарських відносин з контрагентами за липень 2013 року як підстави для внесення змін до «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.

Здійснення відповідачем коригування показників податкової звітності позивача за липень 2013 року має негативний наслідок для підприємства, оскільки «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» є інформаційною базою обробки та використання податкової інформації, а результати її опрацювання використовуються в своїй діяльності органами державної податкової служби.

На підставі вищевикладеного позивач просив наступне:

- визнати противоправними дії ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області з проведення за відсутності передбачених законодавством України підстав зустрічної звірки ТОВ «Лугдікон» (код СДРПОУ 38338586) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків за період липень 2013 року;

- визнати протиправними дії ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області щодо внесення до «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» результатів зустрічної звірки ТОВ «Лугдікон», оформленої довідкою від 29.10.2013р. № 14/22-01/38338586;

- зобов'язати ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області поновити у «Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» відомості щодо задекларованих ТОВ «Лугдікон» сум податкових зобов'язань та податкового кредиту за липень 2013 року.

У судовому засіданні представник позивача надав пояснення, аналогічні викладеним у позові, та просив суд задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Відповідач проти позову заперечував, просив у задоволені адміністративного позову відмовити повністю, надав письмові заперечення, які обґрунтував наступним.

Згідно наказу Міндоходів України від 11.09.2013 №464 «Про індикативні показники доходів на вересень 2013 року» , відповідно до якого підрозділам контрольно-перевірочної роботи було доведено провести відповідні заходи з недопущення використання схемного кредиту підприємствами реального сектору економіки, відпрацювання підприємств «мінімізаторів» та схем формування податкового кредиту за ланцюгом постачання. На виконання даного наказу фахівцями ДПІ було проведено заходи стосовно відпрацювання ризикового підприємства ТОВ «Лугдікон» з ознаками ризику: формування схемного податкового кредиту на суму 159,2тис.грн.; кількість працюючих 4 особи; середня заробітна плата нижче мінімального рівня заробітної плати; директор та головний бухгалтер в одній особі; статутний фонд складає 1,0 тис.грн.; наявність пов'язаних осіб.

З метою вручення запиту щодо надання документального підтвердження господарських операцій за 01.10.2012 - 31.08.2013 фахівцями ДПІ 17.09.2013 було проведено територіально - дільничний та об'єктно - орієнтований контроль, таким чином встановлено, що за юридичною адресою підприємства: 91017, Луганська обл., м. Луганськ, вул. Тімірязєва, б. 3-н не знаходиться. Податковою міліцією надано Довідку від 23.09.13р. за №1631 про встановлення місцезнаходження ТОВ «ЛУГДІКОН». Місцезнаходження платника податків не встановлено.

23.09.2013р. ДПІ в Артемівському районі м. Луганська отримано запит на проведення зустрічної звірки ТОВ «Лугдікон» за липень 2013 року від ДПІ в Жовтневому районі м. Луганська №1699/12-34-22-01/07 від 20.09.2013 (вх. № ДПІ від 23.09.2013 № 2172).

ДПІ в Артемівському районі м. Луганська на підприємство ТОВ «Лугдікон» було направлено зпити від 12.09.2013 №2982/10/12-33-22-01, від 14.10.2013 №4182/10/12-33-22-01 щодо надання пояснень та документального підтвердження в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях результатів операцій по господарських відносинах із платниками податків за період липень 2013року.

Для проведення зустрічної звірки ТОВ «Лугдікон» по господарських відносинах платниками податків за липень 2013 року листом від 10.10.2013 № б/н (вх. № ДПІ від 10.10.2013 № 5342/10) надано копії первинних документів: податкові накладні, видаткові накладні, акти виконаних робіт; виписки банку; договори; товарно-транспортні накладні; бухгалтерські довідки.

Підприємством ТОВ «Лугдікон» на запити ДПІ в Артемівському районі м. Луганська від 12.09.2013 № 2982/10/12-33-22-01, від 14.10.2013 року №4182/10/12-33-22-01 про надання підтверджувальних документів стосовно формування показників податкової звітності з ПДВ за липень 2013 року до перевірки не надано документи: що підтверджують формування податкового кредиту, а саме первинні документи по взаємовідносинам з ТОВ ЛІЯ ЛТД, ТОВ «Апрель». Також не надано дані бухгалтерського обліку, а саме оборотно-сальдові відомості або журнали-ордери по бухгалтерським рахункам 20 «Запаси», 28 «Товари», 30 «Каса», 31 «Рахунки в банках», 36 «Розрахунки з покупцями та замовниками», 37 «Розрахунки з іншими дебіторами» 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками», 64 «Розрахунки по податкам та платежам», 68 «Розрахунки по іншим операціям»; що підтверджують формування податкових зобов'язань, а саме первинні документи по взаємовідносинам з ДП «Донецька залізниця», ПП «Будинок», ТОВ «Аліна сервіс», ТОВ «Верілок», ТОВ «ВІКО», ТОВ «Луга НКС», ТОВ «Трійка-діалог»,ТОВ «Пальміра Про», ТОВ Рекламбуд ЛТД», TOB «ЕНКІ-ХХІ», ТОВ «Луганськєвросіті», ТОВ «Камбілдінг-Транс». Також не надано дані бухгалтерського обліку, а саме оборотно-сальдові відомості або журнали-ордери по бухгалтерським рахункам 20 «Запаси», 28 «Товари», 30 «Каса», 31 «Рахунки в банках», 36 «Розрахунки з покупцями та замовниками», 37 «Розрахунки з іншими дебіторами» 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками», 64 «Розрахунки по податкам та платежам», 68 «Розрахунки по іншим операціям».

Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2013 року підприємством ТОВ «Лугдікон» сформовано податковий кредит на загальну суму ПДВ 335175,15грн. Підприємством ТОВ «Лугдікон» до перевірки було надано первинні документи, які підтверджують дані р. 17 податкової декларації з ПДВ за липень 2013 року на загальну суму 244221,21грн.

Таким чином, ТОВ «Лугдікон» на запити ДПІ в Артемівському районі м. Луганська від 12.09.2013 №2982/10/12-33-22-01, від 14.10.2013 року №4182/10/12-33-22-01 про надання підтверджувальних документів стосовно формування показників податкової звітності з ПДВ за липень 2013 року до перевірки підприємством не надано документи по взаємовідносинам з ТОВ «ЛІЯ ЛТД», ТОВ «Апрель». Також не надано дані бухгалтерського обліку, а саме оборотно-сальдові відомості або журнали - ордери по бухгалтерським рахункам 20 «Запаси», 28 «Товари», 30 «Каса», 31 «Рахунки в банках», 36 «Розрахунки з покупцями та замовниками», 37 «Розрахунки з іншими дебіторами» 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками», 64 «Розрахунки по податкам та платежам», 68 «Розрахунки по іншим операціям».

Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2013 року підприємством ТОВ «Лугдікон» сформовано податкові зобов'язання на загальну суму ПДВ 352826 грн. Підприємством ТОВ «Лугдікон» до перевірки було надано первинні документи, які підтверджують дані р. 9 податкової декларації з ПДВ за липень 2013 року на загальну суму 179719,01грн.

Таким чином, TOB «Лугдікон» на запити ДПІ в Артемівському районі м. Луганська від 12.09.2013 №2982/10/12-33-22-01, від 14.10.2013 №4182/10/12-33-22-01 про надання підтверджних документів стосовно формування показників податкової звітності з ПДВ за липень 2013 року до перевірки підприємством не надано документи по взаємовідносинам з ДП «Донецька залізниця», ПП «Будинок», ТОВ «Аліна сервіс», ТОВ «Верілок», ТОВ «ВІКО», ТОВ «Луга НКС», ТОВ «Трійка-діалог», ТОВ «Пальміра Про», ТОВ Рекламбуд ЛТД», TOB «ЕНКІ-ХХ1», ТОВ «Луганськєвросіті», ТОВ «Камбілдінг - Транс», ТОВ «Мактек», ТОВ «ВКФ «Нікос», ТОВ «Третій Рим». Також не надано дані бухгалтерського обліку, а саме оборотно-сальдові відомості або журнали-ордери по бухгалтерським рахункам 20 «Запаси», 28 «Товари», ЗО «Каса», 31 «Рахунки в банках», 36 «Розрахунки з покупцями та замовниками», 37 «Розрахунки з іншими дебіторами» 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками», 64 «Розрахунки- по податкам та платежам», 68 «Розрахунки по іншим операціям».

За результатами проведеної звірки складено довідку від 29.10.2013р. №140/22- 01/38338586, відповідно до якої не підтверджено реальність здійснення господарських відносин з контрагентами-постачальниками за липень 2013 року на суму ПДВ 335175 грн., враховуючи їх вид, обсяг, якість та розрахунки, в результаті чого не підтверджується реальність операцій з подальшої реалізації товарів (робіт, послуг) на суму ПДВ 352826 грн.

На підставі внутрішніх розпорядчих документів щодо організації , проведення та реалізації матеріалів перевірок платників податків , організації та проведення зустрічних звірок, про базову систему оперативного реагування та подолання проявів тіньової економіки необхідна інформація про проведені перевірки, звірки вноситься до автоматизованих інформаційних баз даних органів ДПС на кожному етапі організації, проведення та реалізації матеріалів перевірок (звірок), у зв'язку з чим результати проведеної зустрічної звірки були відображені в автоматизованій підсистемі «Результати автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України » за липень 2013року.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд дійшов висновку про відмову у задоволені адміністративного позову з огляду на наступне.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 3 КАС України, відповідачем є суб'єкт владних повноважень, а у випадках, передбачених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст. 3 КАС України).

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

До компетенції державних податкових інспекцій законодавцем віднесено забезпечення обліку платників податків, контроль за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, функцій щодо перевірки достовірності цих документів стосовно правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків.

Згідно статті 20 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби мають право зокрема:

- запрошувати платників податків або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів, дотримання вимог іншого законодавства, здійснення контролю за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

- під час проведення перевірок вимагати виготовлення платником податків (уповноваженим представником платника податків) і безоплатно отримувати від них засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за її наявності) копії документів, що свідчать про порушення вимог податкового законодавства або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, та пояснень з питань, що виникають під час перевірок та стосуються реалізації повноважень органів державної податкової служби, встановлених Кодексом та іншими законами України; перевіряти під час проведення перевірок у платників податків - фізичних осіб, а також у посадових осіб та інших працівників платників податків - юридичних осіб документи, що посвідчують особу;

- одержувати безоплатно від платників податків, довідки та/або копії документів про наявність банківських рахунків, а на підставі рішення суду - інформацію про обсяг та обіг коштів на рахунках, у тому числі про ненадходження у встановлені терміни валютної виручки від суб'єктів підприємницької діяльності;

- проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому Кодексом;

- вимагати від платників податків, що перевіряються в ході перевірок, проведення інвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, у тому числі зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

У разі відмови платника податків (його посадових осіб або осіб, які здійснюють готівкові розрахунки та/або проводять діяльність, що підлягає ліцензуванню та/або патентуванню) від проведення інвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки), передбаченої абзацом першим цього пункту, або ненадання для перевірки документів, їх копій (за умови наявності таких документів) застосовуються заходи, передбачені статтею 94 цього Кодексу;

- для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом;

- під час проведення перевірок вивчати та перевіряти первинні документи, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку, інші регістри, фінансову, статистичну звітність, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби

- у випадках виявлення порушення вимог податкового та іншого законодавства України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, надсилати платникам податків письмові запити щодо надання засвідчених належним чином копій документів;

Відповідно до статті 16 Податкового Кодексу України до обов'язків платника податків входять: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання; подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв'язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб'єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку); подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством; виконувати законні вимоги контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оподаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) про проведення перевірки; не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи; повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації); повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця; забезпечувати збереження документів, пов'язаних з виконанням податкового обов'язку, протягом строків, установлених Кодексом; допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Статтею 71 ПК України передбачено, що інформаційно - аналітичне забезпечення діяльності державної податкової служби - комплекс заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань.

Відповідно до статті 72 ПК України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла:

- від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація:

- що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах;

- що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів;

- про фінансово - господарські операції платників податків;

- про застосування реєстраторів розрахункових операцій;

Від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та Національного банку України, зокрема інформація:

- про об'єкти оподаткування, що надаються та/або реєструються такими органами. Зазначена інформація повинна містити, зокрема, вид, характеристики, індивідуальні ознаки об'єкта оподаткування (в разі наявності), за якими його можна ідентифікувати;

- про результати здійснення державного контролю за господарською діяльністю платника податків;

- що міститься у звітних документах (крім персоніфікованої статистичної інформації, фінансових звітів), які подаються платником податків органам виконавчої влади та/або органам місцевого самоврядування;

- про встановлені органами місцевого самоврядування ставки місцевих податків, зборів та надані такими органами податкові пільги;

- про дозволи, ліцензії, патенти, свідоцтва на право провадження окремих видів діяльності, яка повинна містити, зокрема: найменування платника податків, якому видані такі дозволи, ліцензії, патенти; податковий номер або реєстраційний номер облікової картки фізичної особи; вид дозвільного документа; вид діяльності, на провадження якої видано дозвільний документ; дату видачі дозвільного документа; строк дії дозвільного документа, інформацію про припинення (зупинення) дії дозвільного документа із зазначенням підстав такого припинення (зупинення); сплату належних платежів за видачу дозвільного документа; перелік місць провадження діяльності, на яку видано дозвільний документ; про експортні та імпортні операції платників податків; від банків, інших фінансових установ - інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків; від органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів; від підрозділів податкової служби та митних органів - за результатами податкового контролю; для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності також використовується інша інформація, оприлюднена як така, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства та/або добровільно чи за запитом надана органу державної податкової служби в установленому законом порядку.

Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Водночас статтею 1 Закону України від 16.07.1999 № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Згідно зі статтею 1 Закону України від 16.07.1999 № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України, наведеними вище.

Тобто, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.

Таким чином, витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Відповідні відносини у сфері оподаткування регулюються підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України. Вказана норма встановлює презумпцію правомірності рішень платника податку в тому, що в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків.

Зазначена норма поширюється також і на кваліфікацію господарських операцій з метою формування платником податків витрат для визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток та/або податкового кредиту з податку на додану вартість. За змістом вказаної норми, відповідні витрати і податковий кредит вважаються сформованими платником податків правомірно, однак контролюючий орган не позбавлений можливості довести в установленому порядку факт невідповідності задекларованих наслідків господарської операції платника податків у податковому обліку фактичним обставинам.

При цьому з урахуванням норм статей 61 та 44 Податкового кодексу України саме на контролюючі органи покладається обов'язок контролювати правильність формування даних податкового обліку платників податків, у тому числі щодо правильності складення та достовірності первинних документів.

Отримання податкової інформації органами державної податкової служби передбачена ст. 73 Податкового кодексу України.

Згідно п.п. 73.1 статті 73 ПК України інформація, визначена у статті 72 цього Кодексу, безоплатно надається органам державної податкової служби періодично або на окремий письмовий запит органу державної податкової служби у терміни, визначені пунктом 73.2 цього Кодексу.

Підпунктом 73.3 статті 73 ПКУ визначено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби;

2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;

5) у разі проведення зустрічної звірки;

6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Також п.п. 73.5 статті 73 ПКУ визначено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Так, відповідно до п.78.1 ст.78 ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:

- за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливість порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту (п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України);

- виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту (п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України).

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 затверджено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок. Пунктом 4 -7 вказаного Порядку передбачено, що орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Методичні рекомендацій).

Відповідно до п.4.4. Методичних рекомендацій у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - акт), реєструє його у журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - журнал реєстрації довідок/актів) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.

Відповідно до п.4.5. Методичних рекомендацій при отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Кодексу термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження.

Відповідно до п.4.6. Методичних рекомендацій за результатами проведення зустрічної звірки складається Довідка про результати проведення зустрічної звірки (далі - Довідка) (додаток 5) у двох примірниках та реєструється в Журналі реєстрації довідок/актів не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пункту 3.2 або 4.5 Методичних рекомендацій.

Додатком № 5 до Методичних рекомендацій встановлений Зразок форми довідки про результати проведення зустрічної звірки. У вступній частині довідки у разі здійснення зустрічної звірки органом ДПС - виконавцем обов'язково вказується назва органу ДПС - ініціатора, відповідно до запиту якого проведено зустрічну звірку; зазначаються повне і скорочене найменування суб'єктів господарювання, відносно яких проводиться звірка з питань підтвердження господарських відносин. У висновках зазначається інформація щодо підтвердження, не підтвердження або часткового підтвердження реальності здійснення господарських відносин з платниками податків, при цьому зазначається найменування платника податків; вказується вид, обсяг, якість та розрахунки відносно зазначених в довідці господарських операцій.

В судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Лугдікон» зареєстроване в якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради 03.09.2012, про що зроблено запис № 13821020000019584 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. (а.с. 7)

Позивач перебуває на податковому обліку в ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області з 04.09.2012р. та згідно свідоцтва 200075373 від 10.10.2012 був платником податку на додану вартість до 10.10.2013 (а.с 9).

ДПІ в Артемівському районі м. Луганська на адресу ТОВ «Лугдікон» було направлено запити від 12.09.2013 №2982/10/12-33-22-01 та від 14.10.2013 року №4182/10/12-33-22-01 щодо надання пояснень та документального підтвердження в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях результатів операцій по господарських відносинах із платниками податків за період липень 2013 року. (а.с. 66, 67)

В запиті від 12.09.2013 № 2982 (а.с. 68) зазначено, що у випадку відмови від надання пояснень та документального підтвердження ДПВ в Артемівському районі на підставі п.п. 78.1.1. п. 78.1. ст. 78 ПК України має право на проведення позапланової документальної перевірки фінанси - господарської діяльності ТОВ «Лугдікон», саме позапланової документальної перевірки, а не зустрічної звірки.

В запиті в порушення вимог п. 73.3 ст. 73 ПК України платнику податку надавався не місячний строк для надання документації з дня надходження до нього запиту, а зазначено посилання на п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 АК України, який передбачає десятиденний строк на подання відповіді.

Листом від 10.10.2013 позивача надав відповідь, яку відповідач отримав 10.10.2013, про що свідчить штамп вхідної кореспонденції вх. № 5342/10 (а.с. 69 - 70)

30.10.2013 Позивачем отримано довідку Відповідача від 29.10.2013 №140/22-01/38338586 про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Лугдікон» (код ЄДРПОУ 38338586) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків за період липень 2013 року (а.с. 46 - 65).

В запиті від 12.09.2013№ 2982 підставою для надсилання запиту зазначено встановлення розбіжностей між задекларованими податковими зобов'язаннями та податковим кредитом та невідповідності обсягів реалізованих товарів (робіт, послуг), проте в судовому засіданні не надано будь - яке документальне підтвердження цих розбіжностей, внаслідок чого запит відповідача на адресу позивача від 12.09.2013 № 2982, судом визнається неналежним доказом в підтвердження наявності передбачених чинним законодавством обставин для складання Довідки від 29.10.2013 за № №140/22-01/38338586.

Зі змісту довідки вбачається, що відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України проведено зустрічну звірку ТОВ «Лугдікон» (код ЄДРПОУ 38338586) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків за період липень 2013 року.

В довідці від 29.10.2013 №140/22-01/38338586 зазначено, що Позивачем не підтверджено реальність здійснення господарських відносин з контрагентами - постачальниками за липень 2013 року на суму ПДВ 335175 грн., враховуючи їх вид, обсяг, якість та розрахунки, в результаті чого не підтверджується реальність операцій з подальшої реалізації товарів (робіт, послуг) на суму ПДВ 352826,00 грн.

Проте, судом встановлено, що у зазначеній довідці зазначені відомості про проведення перевірки, а не звірки документів. За період - липень 2013 року зазначена велика кількість суб'єктів господарювання, з якими у позивача були господарські відносини, по яких проводилася перевірка. В довідці зазначені висновки довідки податкової міліції від 23.09.2013 № 1631 про не встановлення місцезнаходження ТОВ «Лугдікон» (а.с. 55), але відповідач в судовому засіданні зазначив, що відповідні дані, щодо незнаходження позивач за місцем реєстрації до ЄДРЮСФОП не внесено.

Довідка містить висновок відносно того, що звіркою ТОВ «Лугдікон» не підтверджено реальність здійснення господарських відносин за липень 2012 року з постачальниками, враховуючи їх вид, обсяг, якість та розрахунки, в результаті чого не підтверджується реальність здійснення господарської діяльності (а.с. 64).

Судом встановлено, що в довідці про результати проведення зустрічної звірки Позивача не міститься жодного посилання на проведення будь-яких перевірок контрагентів Позивача органами ДПС та отримання Відповідачем запитів на проведення такої зустрічної звірки.

Пунктом 2 Порядку визначено, що зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення, операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

Відповідно до п. 3 Порядку з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Ініціатором проведення зустрічної звірки є орган державної податкової служби, у якого під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення господарських операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість і7оказників податкового кредиту та податкових зобов'язань і який надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки.

Таким чином, підставою для призначення зустрічної звірки та направлення запиту на її проведення повинна бути перевірка платника податків.

Крім того, з метою впровадження єдиного порядку направлення та обліку запитів на проведення зустрічних звірок, оформлення, накопичення та реалізації їх матеріалів органами державної податкової служби наказом Державної податкової служби України від 22.04.2011 року № 236 затверджені Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Методичні рекомендації).

Пунктом 3.1 Методичних рекомендацій визначено, що з метою проведення зустрічної звірки орган ДПС, що ініціює проведення такої звірки (далі - орган ДПС - ініціатор) надсилає органу ДПС, на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання (далі - орган ДПС - виконавець), Запит про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 1) за допомогою Інформаційної системи «Зустрічні звірки».

При цьому з метою забезпечення результативності та оперативності проведення зустрічної звірки орг ан ДПС - ініціатор повинен максимально чітко та повно навести у запиті інформацію щодо здійснених господарських операцій платника податків із суб'єктом господарювання та навести повний і чіткий перелік питань, дослідити які необхідно при проведенні зустрічної звірки для з'ясування реальності здійснених операцій та повноти їх відображення в обліку платника податків.

Методичними рекомендаціями також передбачено право на самостійне проведення органом ДПС - ініціатором зустрічної звірки, але у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому самому органі ДПС, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Позивач на адресу податкового органу надіслав запит від 31.10.2013 №3110/01, на який отримав лист Відповідача від 06.11.2013 №4971/10/12-33-11-2/08, в якому зазначено, що результати проведеної зустрічної звірки були відображені в «Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» за липень 2013 року. (а.с. 19, 20)

Доказом відображення результатів зустрічної звірки, оформленої довідкою від 29.10.2013 №14/22-01/38338586 є витяг з «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» за липень 2013 року (а.с. 91 - 92)

Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту її розрізі контрагентів на рівні ДПА України є програмним продуктом, який було розроблено для реалізації Порядку взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 18.04.2008 № 266.

Відповідно до п. 2.14 Порядку інформація податкової звітності з ПДВ, надіслана до центральної бази даних податкової звітності, у розрізі контрагентів підлягає співставленню засобами системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України з метою виявлення платників ПДВ, якими занижено суму податкових зобов'язань або завищено суму, податкового кредиту.

Пунктом 2.21 Порядку передбачено, що підсумки перевірок за результатами автоматизованого співставлення податкової звітності з ПДВ на центральному рівні відображаються в описовій частині акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, планової, позапланової перевірки) або довідки у розрізі періодів та операцій з одним контрагентом та фіксуються в АС "Аудит".

По мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок, уточнюються результати автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з ПДВ за поданням підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідомлення-рішення.

Згідно з п. 4.15 Порядку якщо платником ПДВ (постачальником) до податкових зобов'язань включено суму ПДВ меншу, ніж контрагентом (отримувачем) до податкового кредиту, працівники підрозділу оподаткування юридичних, фізичних осіб органу ДПС, на обліку якого знаходиться платник ПДВ (постачальник), та органу ДПС, на обліку якого знаходиться платник ПДВ (отримувач), звертаються в письмовій формі до таких платників ПДВ щодо одержання пояснень та їх документальних підтверджень (перелік документів, що затребується у платника ПДВ, передбачений пунктом 4.2 Порядку) з метою встановлення причин розбіжностей даних, що містяться у поданій податковій звітності з податку на додану вартість, виявлених під час камеральної перевірки, та/або за результатами автоматизованого співставлення.

Наведені законодавчі положення дають підстави для висновку про те, що процес співставлення даних податкової звітності з ІІДВ у розрізі контрагентів є формальним рівнем податкового контролю, на стадії якого податковий орган фактично порівнює задекларовані контрагентами кореспондуючі суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з метою оперативного виявлення платників, що підлягають документальній перевірці.

Зазначений етап контрольно-перевірочної роботи не передбачає здійснення податковим органом оцінки дотримання платником вимог податкового законодавства та аналізу змісту та характеру правовідносин, що стали підставою для формування даних податкового обліку платника. Адже питання правильності відображення платником в обліку проведених господарських операцій досліджуються податковим органом при проведенні податкової перевірки платника з дослідженням фінансово - господарських документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податку.

Висновок щодо нереальності здійснення господарських відносин з контрагентами за липень 2013 року як підстави для внесення змін до «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.

Здійснення відповідачем коригування показників податкової звітності позивача за липень 2013 року має негативний наслідок для підприємства, оскільки «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» є інформаційною базою обробки та використання податкової інформації, а результати її опрацювання використовуються в своїй діяльності органами державної податкової служби.

Зміна відповідачем задекларованих показників в «Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» порушує права та інтереси Позивача, оскільки декларуючи податкові зобов'язання та податковий кредит платник податків має право на відповідність задекларованих ним показників показникам відображеним в електронній базі податкової звітності.

Судом встановлено, що відповідач в порушення приписів Податкового кодексу України, Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок та Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок безпідставно провів зустрічну звірку ТОВ «Лугдікон» за липень 2013 року, за результатами якої складена Довідка від 29.10.2013 за № 140/22-01/38338586. При цьому при складанні вказаної Довідки допустив використання недостовірної інформації відносно не надання позивачем відповідної інформації, оскільки відповідач зовсім не направляв у встановленому порядку запити щодо надання такої інформації. Також відповідач щодо наявної у нього інформації відносно господарської діяльності позивача в довідці в порушення Методичних рекомендацій неповно та однобоко надав їй оцінку, не виконавши при цьому обов'язку щодо зазначення виду, обсягу, якості та розрахунків зазначених в довідці господарських операцій, не визначив та не вказав ознак неправильності та недостовірності наданих позивачем первинних документів.

Також судом встановлено, що в довідці про результати проведення зустрічної звірки Позивача не міститься жодного посилання на проведення будь-яких перевірок контрагентів Позивача органами ДПС та отримання Відповідачем запитів на проведення такої зустрічної звірки, оформленої відповідно до вимог Податкового Кодексу України.

З вищенаведеного, суд прийшов до висновку, що у зв'язку з порушення податковим органом порядку та підстав для проведення звірки ТОВ «Лугдікон» адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови, повний текст постанови складено та підписано протягом п'яти днів, з дня закінчення розгляду справи, про що повідомлено сторін в судовому засіданні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 17, 18, 71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугдікон» до державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання незаконними дій та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати противоправними дії ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області з проведення зустрічної звірки ТОВ «Лугдікон» (код ЄДРПОУ 38338586) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків за липень 2013 року.

Визнати протиправними дії ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області щодо внесення до «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» результатів зустрічної звірки ТОВ «Лугдікон», оформленої довідкою від 29.10.2013р. № 14/22-01/38338586.

Зобов'язати ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області поновити у «Системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» відомості щодо задекларованих ТОВ «Лугдікон» сум податкових зобов'язань та податкового кредиту за липень 2013 року.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугдікон» (код ЄДРПОУ 38338586) з Державного бюджету України судовий збір в розмірі 68,82 грн.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складено та підписано 11 грудня 2013 року.

Суддя О.А. Дибова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2013
Оприлюднено13.12.2013
Номер документу35950692
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/9537/13-а

Постанова від 22.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 09.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 09.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 21.08.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Постанова від 22.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 09.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Постанова від 10.12.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Дибова

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Дибова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні