Постанова
від 02.12.2013 по справі 804/10644/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2013 р. Справа № 804/10644/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіРябчук О.С. при секретаріБухтіяровій М.М. за участю: прокурора представника позивача представника відповідача Несевря Д.С. Чикильдін О.М. Козюк З.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Кініки" до Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, третя особа: Дніпропетровська міська рада, за участю прокурора м.Дніпропетровська Дніпропетровської області про визнання протиправними дій, скасування нормативної грошової оцінки та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

07 серпня 2013р.до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю фірма «Кініки» (далі - позивач) з адміністративним позовом до Управління Держземагентства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області (далі - відповідач) з вимогами:

- визнати протиправними дії Управління Держземагентства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області в частині застосування коефіцієнту функціонального використання Кф=2,5 для земель комерційного використання при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 0,5595га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0028) та земельної ділянки загальною площею 0,2925га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0029) по фактичному розміщенню складів за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Байкальська,6-б;

- скасувати нормативну грошову оцінку земельної ділянки загальною площею 0,5595га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0028) та земельної ділянки загальною площею 0,2925га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0029);

- зобов'язати Управління Держземагентства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки з урахуванням коефіцієнту Кф=1,2 (землі промисловості), про що видати витяг з технічної документації.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити позов в повному обсязі. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідачем безпідставно збільшено розмір коефіцієнту нормативно-грошової оцінки земельних ділянок кадастровий номер 1210100000:04:041:0028 та кадастровий номер 1210100000:04:041:0029, що розташовані за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Байкальська, 6-б, та які передані міською радою в користування Товариству з обмеженою відповідальністю фірма «Кініки» згідно з договорів оренди на 15-ть років по фактичному розміщенню складів.Представник позивачазауважив, що причиною такого збільшення стало невірне застосування відповідачем при проведені нормативно-грошової оцінки даних земельних ділянок та оформленні витягу коефіцієнтуКф=2,5, який характеризує функціональне використання земельної ділянки - «землі комерційного використання, землі відпочинку та розваг», тоді як слід було застосувати коефіцієнт Кф=1,2 - «землі промисловості». Представник також зазначив, що встановлений збільшений коефіцієнт Кф=2,5 щодо вказаних орендованих земель порушує права позивача, оскільки неправильно визначена нормативно-грошова оцінка земельних ділянок призводить до невірного визначення розміру земельного податку, яку повинен сплачувати позивач.

Прокурор та представник відповідача в судовому засіданні позов не визнали, пояснивши свою позицію наступним.07.02.2005 р. між Дніпропетровською міською радою та ТОВ фірма «Кініки» укладено договори оренди земельних ділянок площею 0,5595га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0028) та площею 0,2925га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0029), розташовані за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Байкальська, 6-б. Підставою для укладання означених договорів є рішення Дніпропетровської міської ради від 08.12.2004р. №405/22, відповідно до п.1 якого визначено, що цільове використання земельних ділянок (УКЦВЗ) 1.11.2 оптова торгівля та складське господарство. З урахуванням чого, порушень закону в діях відповідача не було, застосування коефіцієнту функціонального використання землі Кф=2,5 обґрунтоване та відповідає вимогам діючого законодавства. Окрім того, представник відповідачазазначив, що ТОВ фірма «Кініки» не зверталось до повноважних органів з відповідною заявою про вирішення питання щодо зміни встановленого коефіцієнту функціонального використанняКф=2,5 орендованих ним земель.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та прокурора, суд приходить до наступного висновку.

Товариство з обмеженою відповідальністю фірма «Кініки» зареєстроване 05.12.1995 р. рішенням Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області; ідентифікаційний код юридичної особи 23935118, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію (а.с.16).

Рішенням Дніпропетровської міської ради ХХІV скликання від 08.12.2004р. №405/22 «Про передачу земельних ділянок по вул. Байкальській, 6-б, 6-д в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю фірмі «Кініки» код ЄДРПОУ 23935118 по фактичному розміщенню складів» вирішено, зокрема:

- затвердити матеріали земельно-кадастрової інвентаризації, розроблені ТОВ «Бізнес-Експерт», та передати Товариству з обмеженою відповідальністю фірмі «Кініки» земельні ділянки площею 0,5595га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0028), площею 0,2925га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0029) в оренду строком на п'ятнадцять років по фактичному розміщенню складів за адресою: вул. Байкальська,6-б код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.2 (оптова торгівля та складське господарство). Визначити орендну плату за користування цими земельними ділянками в розмірі земельного податку, який обчислюється відповідно до вимог чинного законодавства (а.с.14).

На виконання п.3.1.1. рішенняДніпропетровської міської ради від 08.12.2004р. №405/22 між Дніпропетровською міською радою та ТОВ фірма «Кініки» укладено договори оренди земельних ділянок площею 0,5595га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0028) та площею 0,2925га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0029) строком на п'ятнадцять років по фактичному розміщенню складів за адресою: вул. Байкальська,6-б, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.2 (оптова торгівля та складське господарство).

Відповідно до вказаного рішення Дніпропетровської міської ради ХХІV скликання від 08.12.2004р. №405/22, цільове призначення земельних ділянок, що передані ТОВ фірмі «Кініки» в оренду, - «оптова торгівля та складське господарство».

В пункті1 рішення міської ради від 08.12.2004 р. №405/22вирішено визначити орендну плату за користування цими земельними ділянками у розмірі земельного податку, який обчислюється відповідно до вимог чинного законодавства (а.с.14).

Відповідно до Витягів з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:04:041:0028 та земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:04:041:0029 при визначенні нормативно-грошової оцінки земельних ділянок Управлінням Держземагентства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області застосований коефіцієнт функціонального використання землі Кф= 2,5 (землі комерційного використання), з урахуванням чого вирахована орендна плата (а.с.12-13).

Не погоджуючись з сумою орендної плати з урахуванням встановленого коефіцієнту функціонального використання орендованих земельних ділянок Кф= 2,5, позивач звернувся до суду.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські,селищні, міські ради правомочні розглядати івирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

У відповідності до ч.1 ст.11 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.

Частиною 1 ст. 19 Земельного кодексу України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії:

а) землі сільськогосподарського призначення;

б) землі житлової та громадської забудови;

в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;

г) землі оздоровчого призначення;

ґ) землі рекреаційного призначення;

д) землі історико-культурного призначення;

е) землі лісогосподарського призначення;

є) землі водного фонду;

ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Відповідно до п.п.14.1.147 п.14 ст.14 ПК України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Статтею 201 Земельного кодексу України передбачено, що грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться серед іншого у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності

Згідно пунктів 271.1 та 286.1 Податкового кодексу України базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельних ділянок, а підставою для нарахування земельного податку - дані державного земельного кадастру.

Відповідно до статті 193 Земельного кодексу України державний земельний кадастр містить сукупність відомостей і документів, у тому числі, про оцінку земельних ділянок.

Згідно статті 194 Земельного кодексу України призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, визначення розміру плати за землю тощо.

Відповідно до статей 5, 13, 20 ЗУ «Про оцінку земель» залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів; економічна оцінка земель; грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, у тому числі, у разі визначення розміру земельного податку і розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. За результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до статті 204 Земельного кодексу України державний земельний кадастр ведеться уповноваженим органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011 року № 445/2011, та пункту 2 даного Указу центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів і правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів є Державне агентство земельних ресурсів України, яке входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

Разом з тим, відповідно до пункту 21 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою КМУ від 23.03.1995 року № 213 і пункту 3.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року № 18/15/21/11, нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за формулою, яка включає Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.

Відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, який затверджено спільним наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006р. та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.04.2006р. за №388/12262 (далі - Порядок)

коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності, та становить:

- для категорії земель за функцією використання - землі житлової забудови (склад категорії земель - землі індивідуального житлового будівництва і господарських будівель, землі малоповерхової і багатоповерхової не садибної забудови, землісільськогосподарського призначення під господарськими будівлями і спорудами) Кф=1,0;

- землі промисловості -Кф=1,2;

- землі комерційного використання Кф= 2,5;

- інші землі до яких за функцією використання віднесено - землі зайняті поточним будівництвом та землі відведені під майбутнє будівництво Кф=0,5.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Пунктом 1 ч. 3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, щопередбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

У пункті 1 рішення Дніпропетровської міської ради від 08.12.2004р. №405/22 «Про передачу земельних ділянок по вул. Байкальській, 6-б, 6-д в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю фірмі «Кініки» код ЄДРПОУ 23935118 по фактичному розміщенню складів» чітко визначено, що земельні ділянки кадастровий номер 1210100000:04:041:0028 та кадастровий номер 1210100000:04:041:0029, що передані ТОВ фірмі «Кініки» та які розташованіза адресою: вул. Байкальська,6-б, віднесеніза основним цільовим призначенням за кодом цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.2 - оптова торгівля та складське господарство (а.с.14).

В витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаних земельних ділянок визначено їх нормативну грошову оцінку із застосуванням коефіцієнта функціонального використання 2,50 як для земель комерційного використання.

Товариство з обмеженою відповідальністю фірма «Кініки» використовує земельні ділянки саме для оптової торгівля та складського господарства.

Таким чином, коефіцієнт функціонального використання 2,50 для наданих в оренду позивачу земе6льних ділянок визначений вірно, підстави для зміни вказаного коефіцієнта та нормативної грошової оцінки земельних ділянок відсутні.

Зміна цільового призначення тої чи іншої земельної ділянки може відбутися лише за відповідним рішенням уповноваженого на це органу виконавчої влади або органи місцевого самоврядування.

При цьому, позивачем не надано відповідного рішення органу місцевого самоврядування щодо зміни коефіцієнту функціонального використання Кф=2,5 орендованих ним земель.

Крім того, Товариством з обмеженою відповідальністю фірма «Кініки» не надано доказів звернення до відповідача та органу місцевого самоврядування щодо зміни коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок.

Приймаючи до уваги викладене, підстави для задоволення позову відсутні.

Згідно ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відмови в задоволенні позову судові витрати не присуджуються на користь сторони з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова або службова особа).

Керуючись ст.ст.11, 86, 94, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Кініки» до Управління Держземагентства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, третя особа: Дніпропетровська міська рада про визнання протиправними дій, скасування нормативної грошової оцінки та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 05 грудня 2013 року

Суддя З оригіналом згідно Постанова не набрала законної сили станом на 05.12.13 р. СуддяО.С. Рябчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2013
Оприлюднено13.12.2013
Номер документу35954624
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/10644/13-а

Постанова від 02.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Постанова від 02.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 09.09.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні