ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А і м е н е м У к р а ї н и 16 жовтня 2014 рокусправа № 804/10644/13-а Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Малиш Н.І. суддів: Баранник Н.П. Щербака А.А. за участю секретаря судового засідання: Фірсік Д.Ю. розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровськ апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Кініки" на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2013 року у справі №804/10644/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю фірма"Кініки" до Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, третя особа Дніпропетровська міська рада , за участю прокурора м. Дніпропетровська Дніпропетровської області про визнання протиправними дії скасування нормативної грошової оцінки та зобов'язання вчинити певні дії, - ВСТАНОВИВ: Позивач звернувся до суду з позовом до Управління Держземагентства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області про визнання протиправними дії Управління Держземагентства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області в частині застосування коефіцієнту функціонального використання Кф=2,5 для земель комерційного використання при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 0,5595га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0028) та земельної ділянки загальною площею 0,2925га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0029) по фактичному розміщенню складів за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Байкальська,6-б; скасування нормативно грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 0,5595га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0028) та земельної ділянки загальною площею 0,2925га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0029); зобов'язання Управління Держземагентства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки з урахуванням коефіцієнту Кф=1,2 (землі промисловості), про що видати витяг з технічної документації. Позовні вимоги обґрунтовано безпідставним збільшенням (зміною) застосуванням відповідачем при проведені нормативно-грошової оцінки даних земельних ділянок та оформленні витягу із застосуванням коефіцієнту Кф=2,5, який характеризує функціональне використання земельної ділянки – “землі комерційного використання, землі відпочинку та розваг”, оскільки вважає, що слід застосувати коефіцієнт Кф=1,2 – “землі промисловості”, оскільки на земельній ділянці позивач має лише складські приміщення та не здійснює торгівлю. Справа розглядалась за участю прокурора. Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2013р. у задоволенні позову було відмовлено. Позивач на вказане рішення суду подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду, оскільки вважає, що вона винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі. Перевіривши матеріали справи, обґрунтованість оскаржуваного рішення суду в межах доводів апеляційної скарги та заявлених позовних вимог, правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів приходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав. Суд першої інстанції відмовляючи у задоволенні позову прийшов до висновку щодо відсутності протиправних дій з боку відповідача та відповідно до вимог діючого законодавства надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із застосуванням певного коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки. Колегія суду погоджується з доводами суду першої інстанції з наступних підстав. Спір виник з підстав невірного визначення коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки. Судом встановлено, що рішенням Дніпропетровської міської ради ХХІV скликання від 08.12.2004р. №405/22 “Про передачу земельних ділянок по вул. Байкальській, 6-б, 6-д в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю фірмі “Кініки” код ЄДРПОУ 23935118 по фактичному розміщенню складів” вирішено, зокрема затвердити матеріали земельно-кадастрової інвентаризації, розроблені ТОВ “Бізнес-Експерт”, та передати Товариству з обмеженою відповідальністю фірмі “Кініки” земельні ділянки площею 0,5595га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0028), площею 0,2925га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0029) в оренду строком на п'ятнадцять років по фактичному розміщенню складів за адресою: вул. Байкальська,6-б код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.2 (оптова торгівля та складське господарство). Визначити орендну плату за користування цими земельними ділянками в розмірі земельного податку, який обчислюється відповідно до вимог чинного законодавства. На виконання п.3.1.1. рішення Дніпропетровської міської ради від 08.12.2004р. №405/22 між Дніпропетровською міською радою та ТОВ фірма “Кініки” укладено договори оренди земельних ділянок площею 0,5595га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0028) та площею 0,2925га (кадастровий номер 1210100000:04:041:0029) строком на п'ятнадцять років по фактичному розміщенню складів за адресою: вул. Байкальська,6-б, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.2 (оптова торгівля та складське господарство). В пункті1 рішення міської ради від 08.12.2004 р. №405/22вирішено визначити орендну плату за користування цими земельними ділянками у розмірі земельного податку, який обчислюється відповідно до вимог чинного законодавства. Відповідно до Витягів з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:04:041:0028 та земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:04:041:0029 при визначенні нормативно-грошової оцінки земельних ділянок Управлінням Держземагентства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області застосований коефіцієнт функціонального використання землі Кф= 2,5 (землі комерційного використання), з урахуванням чого вирахована орендна плата (а.с.12-13). Відповідно до вимог ст.. 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, а також дані про їх оцінку. Метою ведення Державного земельного кадастру є інформаційне забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб при проведенні оцінки землі (ст.. 2 вказаного Закону). До складу відомостей Державного земельного кадастру про землі в межах територій адміністративно-територіальних одиниць включаються відомості про економічну та нормативну грошову оцінку земель в межах території адміністративно-територіальної одиниці (ст.. 13 вказаного Закону). Відповідно до вимог ст.. 15 Закону України «Про Державний земельний кадастр» до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки кадастровий номер, нормативна грошова оцінка, інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку. Постановою КМУ від 17 жовтня 2012 р. № 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру. Відповідно до п. 121. Вказаного Порядку, для внесення до відомостей про земельну ділянку змін щодо нормативної грошової оцінки встановлений порядок подання заяви, а також оригіналу документації із землеустрою або оцінки земель, яка є підставою для внесення таких змін. Отже для зміни інформації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки законодавством встановлений певний порядок. Враховуючи зазначене, позивачем не доведено, що з часу укладання договору оренди земельної ділянки при визначенні нормативно грошовій оцінці земельної ділянки було застосовано інший коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки ніж визначений в оскарженому Витягу. Позивач не звертався до відповідача для зміни інформації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у порядку встановленому законодавством, про що зазначив відповідач в суді апеляційної інстанції та не зазначається позивачем про зворотнє, а отже є необґрунтовані доводи позивача щодо протиправності дії відповідача. Відповідно до вимог ст.. 5 Закону України «Про оцінкй земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. За результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація (стаття 20 Закону України "Про оцінку земель"). Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок підлягає державній експертизі відповідно до закону (стаття 21 Закону України "Про оцінку земель"). Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262, затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів. Згідно з п. 3 вказаного порядку в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його територій та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель. Відповідно до п. 4 вказаного Порядку за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з додатком 2. Отже саме за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація на підставі якої і формується витяг. Зміни інформації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у встановленому законодавством порядку не відбувалось, такі докази позивачем не надано суду. Відповідно до Переліку адміністративних послуг, що надаються Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами на безоплатній основі, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2011 р. № 835 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2012 р. № 1217) відповідачем здійснюється видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Таким чином, враховуючи норми чинного законодавства, колегія суду приходить до висновку, що відповідачем відповідно до вимог діючого законодавства надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки 11.03.2014р. №780 із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки 2,5 та у відповідності до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, тому підстави для задоволення позовних вимог відсутні. Враховуючи вищевикладене колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, переглянувши, у межах доводів апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права. Керуючись ст.ст. 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, УХВАЛИВ: Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Кініки" залишити без задоволення. Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2013 року у справі №804/10644/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю фірма"Кініки" до Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, третя особа Дніпропетровська міська рада , за участю прокурора м. Дніпропетровська Дніпропетровської області про визнання протиправними дії скасування нормативної грошової оцінки та зобов'язання вчинити певні дії – залишити без змін. Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Відповідно до ст. 254 КАС України ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, визначені ст. 212 КАС України. Повний текст рішення виготовлено 17 жовтня 2014року. Головуючий: Н.І. Малиш Суддя: Н.П. Баранник Суддя: А.А. Щербак
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2014 |
Оприлюднено | 21.10.2014 |
Номер документу | 40949470 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Малиш Н.І.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні