Постанова
від 03.12.2013 по справі 2а-12184/12/0170/8
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Постанова

Іменем України

Справа № 2а-12184/12/0170/8

03.12.13 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дугаренко О.В.,

суддів Мунтян О.І. ,

Омельченка В. А.

розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи № 2а-12184/12/0170/8 за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кушнова А.О. ) від 02.09.13

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Керуюча компанія "Індустрія розвитку" (вул. Дерюгіної, буд.6,м.Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95022)

до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим (вул. М. Залки, 1/9,м.Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95053)

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 02.09.13 у справі № 2а-12184/12/0170/8 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Керуюча компанія "Індустрія розвитку" до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень -позовні вимоги задоволено в повному обсязі: визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби №0005042204 від 16.10.2012р.; № 0005032204 від 16.10.2012р., стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» (ЄДРПОУ 35338363) судовий збір в розмірі 2146,00 грн. (дві тисячі сто сорок шість гривень) та витрати за проведення судової економічної експертизи в розмірі 20520,00 грн. (двадцять тисяч п'ятсот двадцять грн. 00 коп.) шляхом їх безспірного списання з рахунків суб'єкта владних повноважень - Державної податкової інспекції у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК (ЄДРПОУ 38756639).

Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 02.09.13, ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 03.12.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

При апеляційному перегляді справи встановлено, що відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення № 0005042204 від 16.10.2012р. про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 601581,50 грн. (у тому числі 497433,00 грн. за основним платежем та 104148,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями); № 0005032204 від 16.10.2012р. про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 496003,50 грн. (у тому числі 402698,00 грн. за основним платежем та 93305,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями) (том 1 а.с. 36, зв.бік. а.с. 36).

Підставою прийняття спірного повідомлення-рішення став акт від 05.10.2012 № 6941/22-1/35338363 документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «КК «Індустрія розвитку» (ЄДРПОУ 35338363) з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «Бренд Строй» (ЄДРПОУ 36165567), ПП «Сіті Буд» (ЄДРПОУ 37081640), КП «Альянс» (ЄДРПОУ 32468182), ТОВ «БК «Акрополь» (ЄДРПОУ 32841299) за період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року (серпень, вересень, грудень 2009 року, травень 2010 року, липень-грудень 2010 року, березень 2011 року, травень-вересень 2012 року).

Перевіркою встановлені порушення позивачем: п. 4.1 ст. 4, пп. 7.4.1 п. 7.4.2 п. 7.4.5 п. 7.4, пп. 7.5.1 п.7.5 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року №168/97-ВР (із змінами та доповненнями), пп. 14.1.202 п. 14.1 ст. 14, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 198.6 п. 198.1 п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу від 2 грудня 2010 року №2755-VІ, пп. 5.1, пп. 5.2.1, п. 5.2, п. 5.3.9 пп. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.94р. №334/94-ВР від 22.05.1997 року (із змінами і доповненнями), пп. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14, пп. 138.1.1 п. 138.1 ст. 138, п. 138.2 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України №2755-VІ від 02.12.2010 року із змінами і доповненнями.

З матеріалів справи вбачається, що 25.06.2009р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та КП «Альянс» було укладено Договір субпідряду № 1163, предмет якого є будівництво дитячих майданчиків с. Мирне, Сімферопольського району (том 1 а.с. 48-49).

На підставі договору КП «Альянс» були видані податкові накладні (том 1 а.с. 52-54, 157-159). Проведення робіт підтверджується карткою рахунку №631, а також актами приймання будівельних робіт за серпень 2009 року б/н на суму 147573,60 грн., у тому числі ПДВ 24595,60 грн., за вересень 2009 року №2 на суму 239660,40 грн., у тому числі ПДВ 39943,40 грн. (том 2 а.с. 152-154, 162-164, 245).

Замовником по об'єкту виступала Мирнівська сільська рада згідно договору підряду №23/06 від 23.06.2009 року по об'єкту «Будівництво дитячих майданчиків с. Мирне Сімферопольського району», на підставі якого позивачем було видано податкові накладні №8 від 10.07.2009 року на суму 119763,00 грн., у тому числі ПДВ 19960,50 грн., №10 від 17.08.2009 року на суму 152137,20 грн., у тому числі ПДВ 25356,20 грн., №15 від 11.09.2009 року на суму 127309,80 грн., у тому числі ПДВ 21218,30 грн. (том 3 а.с. 127, 150-152).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актами приймання будівельних робіт № 1 за серпень 2009 року на суму 152137,20 грн., у тому числі ПДВ 25356,20 грн., № 2 за вересень 2009 року на суму 247072,80 грн., у тому числі ПДВ 41178,80 грн., а також карткою рахунку 361 (том 3 а.с. 129-131, 138-140, том 4 а.с. 207-208), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

27.05.2010р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та КП «Альянс» укладено Договір субпідряду № 788, предметом якого є ремонт цеглової огорожі та ремонт фундаменту стоїк сітчастої огорожі («Поточний ремонт огорожі території «Метро Кеш енд Кері» м. Сімферополь») (том 1 а.с. 46).

На підставі договору КП «Альянс» була видана податкова накладна №2193 від 31.05.2010 року на загальну суму 13596,00 грн., у тому числі ПДВ 2266,00 грн., що підтверджується розшифровками податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (том 1 а.с. 47, 161).

Проведення робіт підтверджується актом приймання будівельних робіт № 1 за травень 2010 року на суму 13596,00 грн., у тому числі ПДВ 2266,00 грн., а також карткою рахунку №631 (том 2 а.с.144-145,245).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актом приймання будівельних робіт № 1 за травень 2010 року на суму 14997,94 грн., у тому числі ПДВ 2499,66 грн., а також карткою рахунку 361 (том 3 а.с. 155-156, том 4 а.с. 200), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

22.07.2010р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та КП «Альянс» було укладено Договір субпідряду № 1057, предметом якого є Поточний ремонт покрівлі лінійної ділянки ДП «Фіолентмехпласт» по вул. Глинки, 67, корпус 25 в м. Сімферополі (том 1 а.с. 55-56).

На підставі договору КП «Альянс» були видані податкові накладні (том 1 а.с. 57-66,142,145, зв.бік а.с. 147, зв.бік а.с. 148).

Проведення робіт підтверджується актом приймання будівельних робіт № 01 за вересень 2010 року на суму 116629,80 грн., у тому числі ПДВ 19438,30 грн., а також карткою рахунку 631 (том 2 а.с. 174-176, 246).

Замовником по об'єкту «Поточний ремонт покрівлі лінійної ділянки ДП «Фіолентмехпласт по вул. Глінки 67, корпус 25 в м. Сімферополі було ДП «Фіолентмехпласт» ВАТ «Завод Фіолент» згідно договору підряду №05/07 від 20.07.2010 року, на підставі якого позивачем було видано податкові накладні (том 3 а.с. 159-161,169-177).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актом приймання будівельних робіт № 01 за вересень 2010 року на суму 119010,00 грн., у тому числі ПДВ 19835,00 грн., а також карткою рахунку 361 (том 3 а.с. 164-166, том 4 а.с. 201-202), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

25.08.2010р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та КП «Альянс» було укладено Договір підряду № 17/08/1452, предметом якого є поточний ремонт стели с. Мирне Мирновської сільської ради (том 1 а.с. 67).

На підставі договору КП «Альянс» була видана податкова накладна №1770 від 28.09.2010 року на суму 28270,80 грн., у тому числі ПДВ 4711,80 грн., що підтверджується реєстром виданих та отриманих податкових накладних (том 1 а.с. 68, зв.бік а.с. 147).

Проведення робіт підтверджується актом приймання будівельних робіт № 1 за вересень 2010 року на суму 28558,80 грн., у тому числі ПДВ 4759,80 грн., а також карткою рахунку 631 (том 2 а.с. 195-197, 247).

Замовником по об'єкту «Поточний ремонт стели с. Мирне, Сімферопольського району» була Мирнівська сільська рада згідно договору підряду №09/05 від 03.08.2010 року, на підставі якого позивачем була видана податкова накладна № 20 від 23.09.2010 року на суму 28558,80 грн., у тому числі 4759,80 грн. (том 3 а.с. 186,194).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актом приймання будівельних робіт № 1 за листопад 2010 року на суму 28558,80 грн., у тому числі ПДВ 4759,80 грн., а також карткою рахунку 361 (том 3 а.с. 188-190, том 4 а.с. 208), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

29.10.2010р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та КП «Альянс» укладено Договір на виконання проектних робіт № 23/10/2183, предметом якого є розробка проекту «Будівництво комплексу кліматичних павільйонів літера «Б», «В» та «Г», розташованого за адресою»: Україна, АР Крим, смт. Лівадія, вул. Виноградна, 95. Роботи з удосконалення системи опалення», розділи АР, КМ.ПОС та ППР дахової котельної (том 1 а.с. 69);

На підставі договору КП «Альянс» була видана податкова накладна №3870 від 31.10.2010 року на суму 86400,00 грн., у тому числі ПДВ 14400,00 грн., що підтверджується реєстром виданих та отриманих податкових накладних (том 1 а.с. 73, зв.бік а.с. 148).

Проведення робіт підтверджується карткою рахунку 631 (том 2 а.с. 246).

Замовником по об'єкту виступало «Закрите акціонерне товариство «МЕТХІМ» згідно договору підряду №27/11 від 24.11.2010 року по об'єкту «Будівництво комплексу кліматичних павільйонів літера «Б», «В», «Г», розташований за адресою: Україна, АРК, пгт. Лівадія, вул. Виноградна №95» на підставі якого позивачем була видана податкова накладна № 27 на загальну суму 90000,00 грн., у тому числі 15000,00 грн. ПДВ. (том 5 а.с.61-62, 64).

01.12.2010р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та КП «Альянс» було укладено Договір субпідряду № 2127, предметом кого є Поточний ремонт покрівлі механічної ділянки ДП «Фіолентмехпласт» по вул. Глинки, 67 корпус 25 в м. Сімферополі (том 1 а.с. 74-75).

На підставі договору КП «Альянс» була видана податкова накладна №4832 від 31.12.2010 року на загальну суму 3869,04 грн., у тому числі ПДВ 644,84 грн., що підтверджується реєстрами виданих та отриманих податкових накладних (том 1 а.с. 77, зв.бік а.с. 150).

Проведення робіт підтверджується актом приймання будівельних робіт б/н за грудень 2010 року на суму 3869,04 грн., у тому числі ПДВ 644,84 грн., а також карткою рахунку №631 (том 2 а.с.200-201, 247).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актом приймання будівельних робіт б/н за грудень 2010 року на суму 3948,00 грн., у тому числі ПДВ 658,00 грн., а також карткою рахунку 361 (том 3 а.с. 181-182, том 4 а.с. 202), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

05.07.2010р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та ТОВ «Бренд Строй» було укладено Договір підряду № 10/07/246, предметом якого є капітальний ремонт каналізації ДУЗ «Солнишко» с. Мирне (том 1 а.с. 88).

На підставі договору ТОВ «Бренд Строй» було видано податкові накладні (том 1 а.с. 89-91, 142, 145).

Проведення робіт підтверджується актами приймання будівельних робіт № 1 за липень 2010 року на суму 68738,60 грн., у тому числі ПДВ 11456,40 грн., № 2 за серпень 2010 року на суму 29761,20 грн., у тому числі ПДВ 4960,20 грн., а також карткою рахунку 631 (том 2 а.с. 28/-8,13-15, 243).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актом приймання будівельних робіт № 1 за липень 2010 року на суму 77880,00 грн., у тому числі ПДВ 12980,00 грн., а також карткою рахунку 361 (том 4 а.с. 79-85, том 4 а.с. 211), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

13.08.2010р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та ТОВ «Бренд Строй» було укладено Договір підряду № 12/08/394, предмет якого є капітальний ремонт ДУЗ «Солнишко» с. Мирне (том 1 а.с. 92).

На підставі договору ТОВ «Бренд Строй» було видано податкові накладні (том 1 а.с. 93-94, 145, зв.бік а.с. 147).

Проведення робіт підтверджується актами приймання будівельних робіт № 1 за серпень 2010 року на суму 12362,33 грн., у тому числі ПДВ 2060,39 грн., № 2 за вересень 2010 року на суму 36741,67 грн., у тому числі ПДВ 6123,61 грн., а також карткою рахунку 631 (том 2 а.с. 19-22, 26-28, 243, зв.бік а.с. 243).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актом приймання будівельних робіт № 2 за вересень 2010 року на суму 37112,40 грн., у тому числі ПДВ 6185,40 грн., а також карткою рахунку 361 (том 4 а.с. 92-93, том 4 а.с. 212), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

16.08.2010р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та ТОВ «Бренд Строй» було укладено Договір підряду № 15/08/395, предметом якого є капітальний ремонт ДУЗ «Золотий ключик» с. Мирне (том 1 а.с. 95).

На підставі договору ТОВ «Бренд Строй» було видано податкові накладні (том 1 а.с. 96-97, 145, зв.бік а.с. 147).

Проведення робіт підтверджується актом приймання будівельних робіт № 1 за серпень 2010 року на суму 71236,80 грн., у тому числі ПДВ 11872,80 грн., № 2 за вересень 2010 року на суму 26254,80 грн., у тому числі ПДВ 4375,80 грн., а також карткою рахунку 631 (том 2 а.с. 31-37, зв.бік а.с. 42-45, 243, зв.бік а.с. 243).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актом приймання будівельних робіт № 1 за серпень 2010 року на суму 71956,80 грн., у тому числі ПДВ 11992,80 грн., № 2 за вересень 2010 року на суму 26518,80 грн., у тому числі ПДВ 4419,80 грн., а також карткою рахунку 361 (том 4 а.с. 32-37, 40-45, 211-212), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

26.08.2010р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та ТОВ «Бренд Строй» було укладено Договір підряду № 426, предметом якого є підняття стелі в приміщення лабораторії ДР «Фесто Виробництво», по вул. Вузлова, 8, м. Сімферополь (том 1 а.с. 98).

На підставі договору ТОВ «Бренд Строй» була видана податкова накладна (том 1 а.с. 100, зв.бік а.с. 147).

Проведення робіт підтверджується актом приймання будівельних робіт б/н за вересень 2010 року на суму 10847,04 грн., у тому числі ПДВ 1807,84 грн., а також карткою рахунку 631 (том 2 а.с. 65-66, зв.бік а.с. 243).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актом приймання будівельних робіт б/н за вересень 2010 року на суму 11069,04 грн., у тому числі ПДВ 1844,84 грн., а також карткою рахунку 361 (том 4 а.с. 162-164, 203), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

15.09.2010р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та ТОВ «Бренд Строй» було укладено Договір № 533, предметом якого є проектування об'єкту «Водопостачання с. Зоркіно Ніжньогірського району» (том 1 а.с. 101).

На підставі договору ТОВ «Бренд Строй» було видано податкові накладні (том 1 а.с. 107-108, 145, зв.бік а.с. 152, зв.бік а.с.153).

Проведення робіт підтверджується карткою рахунку 631 (том 2 зв.бік а.с. 244.

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актами здачі-приймання робіт №ОУ-0000004 на суму 12000,00 грн., у тому числі ПДВ 2000,00 грн., № ОУ-0000005 на суму 12000,00 грн., у тому числі ПДВ 2000,00 грн.(том 4 а.с. 24, 25), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

24.09.2010р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та ТОВ «Бренд Строй» було укладено Договір субпідряду № 18/09/535, предметом якого є реконструкція водоотводу лівневих стоків по вул. Фонтанній - Грушевій та по вул. Підгорна - Білова - Міру на території с. Мирне (том 1 а.с. 109).

На підставі договору ТОВ «Бренд Строй» було видано податкові накладні (том 1 а.с. 110-114, 145, зв.бік а.с.147, зв.бік а.с.148, зв.бік а.с.149, зв.бік а.с.150).

Проведення робіт підтверджується актами приймання будівельних робіт № 1 за жовтень 2010 року на суму 385057,20 грн., у тому числі ПДВ 64176,20 грн., №2 за грудень 2010 року на суму 318080,13 грн., у тому числі ПДВ 53013,36 грн., а також карткою рахунку 631 (том 2 зв.бік а.с. 72-74, 84-86, зв.бік а.с. 243,244).

Замовником по об'єкту «Реконструкція водовідводів зливних стоків по вул. Фонтанна-Грушова та вул. Підгірна-Белова-Миру та території с. Мирне була Мирнівська сільська рада згідно договору підряду №14/08 від 25.08.2010 року, на підставі якого позивачем було видано податкові накладні (том 4 а.с. 106, 139-143).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актами приймання будівельних робіт № 3 за грудень 2010 року на суму 51620,40 грн., у тому числі ПДВ 8603,40 грн., № 4 за грудень 2010 року на суму 120014,47 грн., у тому числі ПДВ 20002,41 грн., № 2 за листопад 2010 року на суму 174192,00 грн., у тому числі ПДВ 29032,00 грн., № 1 за жовтень 2010 року на суму 435525,60 грн., у тому числі ПДВ 72587,60 грн., а також карткою рахунку 361 (том 4 а.с. 109-110, 114-117, 123-125, 129- 131, 212-213), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

01.12.2010р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та ТОВ «Бренд Строй» було укладено Договір субпідряду № 30/12/1040, предметом якого є будівництво ділянки водовідведенню зливних стоків по вул. Фонтанна - Переселенчеська на території с. Мирне (том 1 а.с. 115).

На підставі договору ТОВ «Бренд Строй» була видана податкова накладна №2687 від 30.12.2010 року на загальну суму 246936,69 грн., у тому числі ПДВ 41156,11 грн., що підтверджується реєстром виданих та отриманих податкових накладних (том 1 а.с. 116, зв.бік а.с.150).

Проведення робіт підтверджується актом приймання будівельних робіт № 1 за грудень 2010 року на суму 249431,00 грн., у тому числі ПДВ 41571,83 грн., а також карткою рахунку 631 (том 2 зв.бік а.с. 89-92, зв.бік а.с. 244).

Замовником по об'єкту «Будівництво участка водовідводів зливних стоків по вул. Фонтанна-Переселенчеська на території с. Мирне» була Мирнівська сільська рада згідно договору підряду № 28/12 від 12.2010 року, на підставі якого позивачем була видана податкова накладна № 30 від 21.12.2010 року на суму 249431,00 грн., у тому числі ПДВ 41571,83 грн. (том 4 а.с. 96, 105).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актом приймання будівельних робіт №1 за грудень 2010 року на суму 249431,00 грн., у тому числі ПДВ 41571,83 грн., а також карткою рахунку 361 (том 4 а.с. 100-102, 213), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

01.12.2009р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та ТОВ «БК «Акрополь» укладено Договір субпідряду № 962, предметом якого є реконструкція водовідведення зливних стоків на території Мирновської сільської ради, Сімферопольського району, перша черга с. Белоглінка (том 1 а.с.138).

На підставі договору ТОВ «БК «Акрополь» були видані податкові накладні (том 1 а.с. 138-140, 160).

Проведення робіт підтверджується актами приймання будівельних робіт №1 за грудень 2009 року на суму 117596,00 грн., ПДВ 23519,20 грн., за вересень 2009 року №2 за грудень-2 2009 року на суму 118205,00 грн., ПДВ 23641,00 грн., а також карткою рахунку №631 (том 2 а.с. 211-212, 218-219, 242).

Замовником по об'єкту виступала Мирнівська сільська рада згідно договору підряду №32/10 від грудня 2009 року по об'єкту «Реконструкція водовідведення зливних стоків на території Мирновської сільської ради Сімферопольського району, перша черга с. Белоглінка», на підставі якого позивачем було видано податкові накладні №24 від 30.12.2009 року на суму 141115,20 грн., у тому числі ПДВ 23519,20 грн., №26 від 30.12.2009 року на суму 141846,00 грн., у тому числі ПДВ 23641,00 грн. (том 3 а.с. 144, 157, 159).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актами приймання будівельних робіт № 1 за грудень 2009 року на суму 141115,20 грн., у тому числі ПДВ 23519,20 грн., № 2 за грудень-2 2009 року на суму 141846,00 грн., у тому числі ПДВ 23641,00 грн., а також карткою рахунку 361 (том 4 а.с. 147-148, 155-156, 208), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

10.03.2011р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та ПП «Сіті Буд» укладено Договір субпідряду №10/03/24, предметом якого є роботи по вдосконаленню системи кондиціювання Комплексу кліматичних павільйонів літера «Б», «В» та «Г» », розташованого за адресою» Україна, АР Крим, смт. Лівадія, вул. Виноградна, 95 (том 1 а.с. 122).

На підставі договору ТОВ ПП «Сіті Буд» були видані податкові накладні (том 1 а.с. 123-124, зв.бік а.с.151).

Проведення робіт підтверджується актом приймання будівельних робіт №1 за березень 2011 року на суму 32560,76 грн., у тому числі ПДВ 5426,79 грн., а також карткою рахунку №631 (том 2 а.с. 99-100, 248).

Замовником по об'єкту виступало ТОВ Фірма «Калар» згідно договору підряду №27/11 від 24.11.2010 року по об'єкту «Будівництво комплексу кліматичних павільйонів літера «Б», «В», «Г», розташований за адресою: Україна, АРК, пгт. Лівадія, вул. Виноградна №95» на підставі якого позивачем була видана податкова накладна № 2 від 12.03.2011 року на суму 127040,22 грн., у тому числі ПДВ 21173,37 грн. ( том 3 а.с. 211, том 5 а.с. 32-35).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актами приймання будівельних робіт (том 3, а.с. 196-197, 201-205, 207-208), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

14.06.2011р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та ПП «Сіті Буд» укладено Договір субпідряду № 17/06/155, предметом якого є роботи по будівництву водовідводу зливних стоків по вул. Сонячна с. Мирне, Сімферопольського району (том 1 а.с.125).

На підставі договору ТОВ ПП «Сіті Буд» були видані податкові накладні (том 1 а.с. 126-129, зв.бік а.с.153, зв.бік а.с. 154, зв.бік а.с.156).

Проведення робіт підтверджується актами приймання будівельних робіт №1 за липень 2011 року на суму 105824,11 грн., у тому числі ПДВ 17637,35 грн., №2 за вересень 2011 року на суму 173145,89 грн., у тому числі ПДВ 28857,65 грн., а також карткою рахунку №631 (том 2 а.с. 124-126, 130-133, 248, 250, зв.бік а.с.253).

Замовником по об'єкту виступала Мирнівська сільська рада згідно договору підряду №14/05 від 09.06.2011 року по об'єкту «Будівництво водовідводів зливних стоків по вул. Сонячна на території с. Мирне», на підставі якого позивачем було видано податкові накладні № 2 від 14.06.2011 року на суму 83691,00 грн., у тому числі ПДВ 13948,50 грн., №43 від 19.07.2011 року на суму 105824,11 грн., у тому числі ПДВ 17637,35 грн., №46 від 09.09.2011 року на суму 41686,54 грн., у тому числі ПДВ 6947,76 грн., №47 від 23.09.2011 року на суму 47768,35 грн., у тому числі ПДВ 7961,39 грн. (том 3 а.с. 212-216, 239-242 ).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актами приймання будівельних робіт № 1 за липень 2011 року на суму 105824,11 грн., у тому числі ПДВ 17637,35 грн., № 2 за вересень 2011 року на суму 125377,54 грн., у тому числі ПДВ 20896,26 грн., № 3 за вересень 2011 на суму 47768,35 грн., у тому числі ПДВ 7961,39 грн., а також карткою рахунку 361 (том 3 а.с. 220-222, 227-229, 234-236, том 4 а.с. 209-210, ), що підтверджує використання придбаних позивачем робіт у власній господарській діяльності.

14.06.2011р. між ТОВ «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» та ПП «Сіті Буд» укладено Договір постачання товарів № 731, предметом якого є постачання будівельних матеріалів в асортименті (том 1 а.с. 130).

На підставі договору ТОВ ПП «Сіті Буд» були видані податкові накладні (том 1 а.с. 132,134,137, зв.бік а.с.153, зв.бік а.с. 154, зв.бік а.с.155).

Замовником по об'єкту виступала Мирнівська сільська рада згідно договору підряду №15/05 від 07.06.2011 по об'єкту «Капітальний ремонт харчоблоку ДУЗ «Солнишко» с. Мирне Сімферопольського району» на підставі якого позивачем було видано податкові накладні №45 від 23.09.2011 року на суму 6071,28 грн., у тому числі ПДВ 1011,88 грн., №44 від 10.08.2011 року на суму 35201,50 грн., у тому числі ПДВ 5866,92 грн., №4 від 13.07.2011 року на суму 25710,90 грн., у тому числі ПДВ 4285,15 грн., №1 від 08.08.2011 року на суму 31768,19 грн., у тому числі ПДВ 5294,19 грн. (том 3 а.с. 243, том 4 а.с. 16-19 ).

Факт виконання позивачем робіт за зазначеним договором підтверджується актами приймання будівельних робіт, а також карткою рахунку 361 ( том 3 а. с. 245-247, том 4 а.с. 2-4, 11-13, 209).

Пунктом 1.6, пунктом 1.7 статті 1 Закону України №168/97-ВР від 03.04.1997р. "Про податок на додану вартість" встановлено, що податкове зобов'язання - загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді, визначена згідно з цим Законом. (п.1.6) Податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Згідно з приписами пп. 7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону № 168, датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а в разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку; або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Згідно пп.7.4.1. п.7.4 ст.7 Закону № 168 податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно п.п.7.4.5. п.7.4 ст.7 Закону № 168 не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Згідно пп.7.7.1. п.7.7 ст.7 Закону № 168 сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів), а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на вартість послуг стільникового рухомого зв'язку).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

Пункт 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України визначає, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

В силу п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пункт 198.3 ст. 198 КАС України визначає, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

В силу п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Окрім того, враховуючи, що свідоцтва платників ПДВ контрагентів ТОВ «Бренд Строй», ПП «Сіті Буд», КП «Альянс», ТОВ «БК «Акрополь» були анульовані вже після виконання зобов'язань за договорами з позивачем, а отже висновки відповідача про заниження податку на додану вартість на загальну суму 402698,00 грн. є необґрунтованими.

Неспроможними визнаються судовою колегією доводи апеляційної скарги щодо нікчемності угод між позивачем та: «Бренд Строй», ПП «Сіті Буд», КП «Альянс», ТОВ «БК «Акрополь» господарських операцій з огляду на таке.

Відповідно до ч. 2 ст. 215 ЦК України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.

Відповідно до презумпції правомірності правочину всі укладені між сторонами правочини є чинними, якщо їх недійсність прямо не встановлена законом (нікчемні правочини). В усіх інших випадках питання про недійсність правочину має бути встановлено судом на підставі заяви зацікавленої особи після повного та всебічного розгляду питання про недійсність такого правочину. Про недійсність правочину ухвалюється судове рішення.

Одним з основних завдань органів державної податкової служби є здійснення контролю дотримання податкового законодавства і надання роз'яснень законодавства з питань оподаткування платникам податків. Жодним законом не передбачено право органу державної податкової служби самостійно, в позасудовому порядку, визнавати нікчемними правочини і дані, вказані платником податків в податкових деклараціях.

Що стосується висновків податкового органу про заниження позивачем податку на прибуток на загальну суму 497433,00 грн., у т.ч. за 3 кв. 2009 року у сумі 56611,00 грн., за 4 кв. 2009 року у сумі 58362,00 грн., за 2 кв. 2010 року у сумі 2833,00 грн., за 3 кв. 2010 року у сумі 126218,00 грн., за 4 кв. 2010 року у сумі 172566,00 грн., за 1 кв. 2011 року у сумі 12513,00 грн., за 3 квартал 2011 року у сумі 68330,00 грн., судом встановлено наступне.

Так відповідно до абз. 1 ч. 1 підрозділу 4 "Особливості справляння податку на прибуток підприємств" Перехідних положень Податкового кодексу України Розділ III цього Кодексу застосовується під час розрахунків з бюджетом починаючи з доходів і витрат, що отримані і проведені з 1 квітня 2011 року, якщо інше не встановлено цим підрозділом.

Таким чином, до правовідносин, що виникли до 1 квітня 2011 року, суд застосовує норми Закону України від 28.12.1994 року № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств".

Пунктом 5.1 ст. 5 Закону України від 28.12.1994 року № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" (який був чинний на період виникнення спірних правовідносин) визначено, що валові витрати виробництва та обігу - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Підпунктом пп. 5.2.1 п. 5.2 Закону України від 28.12.1994 року № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" визначено, що до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Згідно пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України від 28.12.1994 року № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" не включаються до складу валових витрат витрати на виплату винагород або інших видів заохочень пов'язаним з таким платником податку фізичним чи юридичним особам у разі, якщо немає документальних доказів, що таку виплату або заохочення було проведено як компенсацію за фактично надану послугу (відпрацьований час). За наявності зазначених документальних доказів віднесенню до складу валових витрат підлягають фактичні суми виплат (заохочень), але не більші ніж суми, розраховані за звичайними цінами.

Тобто, підставою для невключення до складу валових витрат є лише випадок повної відсутності будь-яких розрахункових, платіжних та інших документів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку, а тому і неможливість віднесення до складу валових витрат підприємства сум, не підтверджених документально.

Зважаючи на те, що позивачем належними документами первинного бухгалтерського та податкового обліку підтверджено належне оформлення та виконання господарських обов'язків з виконання робіт, суд приходить до висновку про дотримання позивачем порядку віднесення до 01 квітня 2011 року витрат до валових витрат позивача.

Згідно ст. 134 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на прибуток є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу; дохід (прибуток) нерезидента, що підлягає оподаткуванню згідно зі статтею 160 цього Кодексу, з джерелом походження з України.

Пунктом 138.2. ст. 138 Податкового кодексу України передбачено, що витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді.

Підпунктом 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України передбачено, що не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Беручи до уваги, що господарські операції між позивачем та ТОВ «Бренд Строй», ПП «Сіті Буд», КП «Альянс», ТОВ «БК «Акрополь» були реальними та підтверджені наданими первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, суд першої інстанції обґрунтовано дійшов висновку щодо протиправності податкового повідомлення-рішення ДПІ у м.Сімферополі АРК ДПС № 0005042204 від 16.10.2012р. про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 601581,50 грн. (у тому числі 497433,00 грн. за основним платежем та 104148,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями).

Вказане також підтверджується висновком експертизи №313/12 від 27.05.13, якій судом першої інстанції відповідно до ст. 86 КАС України дана оцінка.

При таких обставинах справи судова колегія не знаходить правових підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення суду першої інстанції.

Але судова колегія вважає за необхідним змінити постанову суду першої інстанції в частині розподілу судових витрат у відповідності із положеннями статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Так відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалено на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Таким чином, понесені позивачем судові витрати суд присуджує на користь позивача з Державного бюджету України.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 02.09.13 у справі № 2а-12184/12/0170/8 залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 02.09.13 у справі № 2а-12184/12/0170/8 змінити.

Викласти п. 3 резолютивної частини постанови в наступній редакції: "Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Індустрія розвитку» (ЄДРПОУ 35338363, вул. Дерюгіної, буд.6,м.Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95022) 2146,00 грн. (дві тисячі сто сорок шість гривень) судових витрат, та витрати за проведення судової економічної експертизи в розмірі 20520,00 грн. (двадцять тисяч п'ятсот двадцять грн. 00 коп.) судових витрат".

В іншій частині постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 02.09.13 у справі № 2а-12184/12/0170/8 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Постанову може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко

Судді підпис О.І. Мунтян

підпис В.А.Омельченко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Дугаренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2013
Оприлюднено13.12.2013
Номер документу35958813
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12184/12/0170/8

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 22.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Постанова від 03.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 02.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 19.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 10.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 26.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 10.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 21.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні