cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
11 грудня 2013 р. Справа № 903/1006/13
Господарський суд Волинської області, розглянувши матеріали по справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Ресін"
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІМ-ПЛАСТ ГРУП"
про стягнення 37 548,97грн.
Суддя: С.В. Бондарєв
ПРЕДСТАВНИКИ :
від позивача: Скочипець А.Б., дов. від 22.11.2013р. №б/н
від відповідача: н/з
Відповідно до ст. 20 Господарського процесуального кодексу України представнику позивача роз'яснено право відводу судді. Відводу судді заявлено не було. В судовому засіданні учаснику судового процесу згідно ст. 22 ГПК України роз'яснено процесуальні права та обов'язки.
В судовому засіданні 11.12.2013 року відповідно до ст. 85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
СУТЬ СПОРУ:
Позивач- Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Ресін"-звернувся до господарського суду з позовом до відповідача- Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІМ-ПЛАСТ ГРУП"-про стягнення 37 548,97грн., в т.ч. 35 648,25грн. основної заборгованості за відпущений товар згідно договору поставки від 11.07.2011р. №06/ЛВ та 1 900,72грн. по видатковим накладним №РН-Л000444 від 01.08.2011р. на суму 5 071,13грн., №РН-ЛВ00487 від 18.08.2011р. на суму 3 922,98грн., №Л29 від 31.01.2012р. на суму 4 202,16грн., №Х00000361 від 06.03.2012р. на суму 18 215,47грн., №РН-Л000591 від 25.10.2011р. на суму 48 018,54грн. 3% річних згідно ст. 625 ЦК України.
В обґрунтування позовних вимог посилається на неналежне виконання відповідачем умов договору поставки від 11.07.2011р. №06/ЛВ щодо зобов'язання по оплаті отриманого товару.
Ухвалою суду від 01.10.2013р. порушено провадження по справі та призначено її до розгляду на 30.10.2013р. на 12:00год.
29.10.2013р. через канцелярію від відповідача до суду надійшло клопотання №б/н про відкладення розгляду спору, в зв'язку з неможливістю забезпечення явки повноважного представника в судове засідання.
30.10.2013р. через канцелярію від позивача до суду надійшло клопотання №б/н про відкладення розгляду спору, в зв'язку з неможливістю забезпечення явки повноважного представника в судове засідання.
Ухвалами суду від 30.10.2013р. та 26.11.2013р. розгляд спору продовжено за клопотанням позивача та відкладено згідно ст.ст. 69, 77 ГПК України, з метою повного та всебічного з'ясування всіх обставин по справі, зважаючи на нез'явлення відповідача в судове засідання, неподання ним витребуваних судом доказів та необхідністю витребування додаткових доказів по справі.
Крім того, зобов'язано сторін представити суду: позивача- оригінали, долучених до позову доказів; статут; уточнити позовні вимоги; докази часткової оплати; чіткий, обгрунтований розрахунок суми позову з зазначенням підстав нарахувань, проплат; чіткий, обгрунтований розрахунок 3% річних з врахуванням того, що в 2012році було 366 днів; довідку државного реєстратора про реєстрацію відповідача та за якою адресою; пояснення та докази щодо того, що в видаткових накладних зазначено договір №ДГ-0000277 від 01.08.2011р.; чи укладався між сторонами інший договір; відповідача- письмові пояснення (обгрунтовані доводи та заперечення) по суті позовних вимог; статут; докази часткової оплати.
В судовому засіданні 11.12.2013р. представник позивача, надав суду пояснення від 11.12.2013р., в яких повідомив, що між сторонами існували відносини лише згідно договору поставки №06/ЛВ від 11.07.2011р. В рамках співпраці за цим договором відбувались поставки товару, перелік якого вказується у видаткових накладних №РН-Л000591 від 25.10.2011р., №Л29 від 31.01.2012р., №Х00000361 від 06.03.2012р.
Вказав, що у видатковій накладній №РН-Л000591 від 25.10.2011р. помилково вказаний договір №ДГ0000277 від 01.08.2011р., оскільки між сторонами такого договору не укладалось, а поставка відбувалась лише згідно договору поставки №06/ЛВ від 11.07.2011р. та всі оплати здійснювались на умовах, викладених у ньому.
Водночас, від вимог в частині стягнення з відповідача 3% річних в розмірі 1 900,72грн. відмовився та просив суд стягнути лише суму основного боргу в розмірі 35 648,25грн.
Долучив до матеріалів справи довідку ПАТ "Кредобанк" №13.06-28770/13 від 05.12.2013р., видану ТзОВ "ТД "Ресін", про надходження коштів на рахунок позивача від відповідача в розмірі 43 782,03грн.
Крім того, надав суду для огляду оригінали документів, долучених до позовної заяви.
Оригінали документів оглянуті судом в судовому засіданні.
Господарським судом відповідно до ст.ст. 22, 78 ГПК України роз'яснені позивачу процесуальні наслідки його дій та прийнято заяву як таку що не суперечать законодавству, зокрема, ст.12 ЦК України щодо права особи відмовитись від свого матеріального права та не порушує у зв'язку з цим чиїх-небудь прав і охоронюваних законом інтересів.
Відповідач в судове засідання 11.12.2013р. не з'явився, витребуваних ухвалою суду доказів по справі суду не надав, про причини неявки суд не повідомив. Поштове повідомлення про вручення поштового відправлення повернулося до суду з відміткою "за закінченням терміну зберігання".
Згідно спеціального витягу з ЄДРПОУ серії АГ №202493 від 10.12.2013р. відповідач зареєстрований за адресою:Волинська обл., Ківерцівський р-н, м.Ківерці, вул.Шевченка, 20, куди і надсилалась ухвала суду.
До повноважень господарських судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Примірник повідомлення про вручення рекомендованої кореспонденції, повернутий органами зв'язку з позначкою "за закінченням терміну зберігання" з урахуванням конкретних обставин даної справи є належним доказом виконання господарським судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій, а тому, визнавши зібрані по справі матеріали достатніми для розгляду спору за наявними в справі матеріалами згідно зі ст.75 ГПК України, заслухавши пояснення представника позивача та дослідивши матеріали справи, господарський суд, -
встановив:
11 липня 2011 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Ресін" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ТІМ-ПЛАСТ ГРУП" (покупець) укладено договір поставки №06/ЛВ з додатками №1 від 02.08.2011р., №2 від 25.10.2011р., №3 від 03.01.2012р., №4 від 22.02.2012р. до цього договору, згідно з яким в порядку та на умовах, визначеним цим договором, постачальник зобов'язується передати у власність покупцеві, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар, загальна кількість, часткове співвідношення, одиниця виміру, ціна за одиницю виміру та загальна ціна яких визначена сторонами у накладній, що є невід'ємною частиною цього договору. (а.с. 10-12)
Пунктом 1.5. договору сторони передбачили, що орієнтована сума договору становить 300 000,00грн.
Згідно п. 2.1. договору кількість товару, що постачається, ціна за одиницю, асортимент вказуються у накладній на товар, що є невід'ємною частиною до цього договору, при цьому сторони погодились при здійсненні заявки на поставку товару дотримуватися наступної процедури: заявку на поставку товару покупець повинен передати за допомогою факсимільного зв'язку, а у випадку її відсутності-телефонограмою, в якій вказуються: назва товару, його асортимент та кількість. У випадку, якщо постачальник може належним чином здійснити виконання заявки покупця на поставку товару, він зобов'язаний здійснити напис на заявці про те, що вона прийнята і за підписом уповноваженої особи постачальника передати покупцю за допомогою факсимільного зв'язку екземпляр заявки на протязі 24 годин з моменту отримання.
У відповідності до п.п. 2.7., 2.8. договору поставки, право власності на товар переходить від постачальника до покупця при передачі товару, що посвідчується накладною, підписаною уповноваженими представниками сторін. Підписання відповідної накладної на отриманий за договором товар збоку покупця свідчить про прийняття товару за кількістю та якістю. Поставка вважається завершеною, з моменту передачі товару покупцю, що посвідчується накладною, підписаною уповноваженими представниками сторін і необхідними товаросупровідними документами, вказаними у договорі.
Пунктами 4.1.-4.4. сторони погодили, що оплата товарів покупцем здійснюється за загальною ціною товару, який було поставлено у відповідний період та вказаного в накладній на товар шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок постачальника. У випадку поставки товару партіями оплата здійснюється за конкретно отриману партію товару, вказану в накладній, на умовах визначених цим договором. Розрахунки за цим договором здійснюються через установу банку згідно із правилами, передбаченими чинним в Україні законодавством для безготівкових розрахунків. Оплата за товар здійснюється наступним чином: оплата товару, що становить 100%-грн. від загальної ціни, зазначеної в п. 2.1. цього договору сплачується у відповідності до цього договору по терміну 14 календарних днів, в порядку визначеним цим договором. Оплата товару повинна бути здійснена в передбачені строки. Покупець повинен повідомити постачальника про здійснення платежу в день переказу грошей, надіславши останньому відповідне повідомлення факсимільним зв'язком чи будь-яким іншим прийнятим способом, з якого буде не двозначно зрозумілим, що грошове зобов'язання покупцем виконано.
Згідно п. 7.2. договору, строк цього договору починає свій перебіг з моменту його підписання сторонами та його скріплення печатками сторін та закінчується 31.12.2011р., але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов'язань.
Даний договір підписано сторонами, підписи скріплені печатками товариств.
Додатком №2 від 25.10.2011р. до договору поставки №06/ЛВ, сторони внесли до п. 4.3.1 даного договору зміни, виклавши його в наступній редакції, а саме: оплата товару, що становить 100%-грн. від загальної ціни, зазначеної в п. 2.1. цього договору сплачується у відповідності до цього договору по терміну 30 календарних днів, в порядку визначеним цим договором. Оплата товару повинна бути здійснена в передбачені строки. (а.с. 13)
Додатком №3 від 03.01.2012р. до договору поставки №06/ЛВ, сторони внесли до даного договору зміни, а саме, до п. 1.5. виклавши його в наступній редакції:
Орієнтована сума договору складає 800 000,00грн.;
до п. 7.2. договору, виклавши його в новій редакції:
Строк цього договору починає свій перебіг з моменту його підписання сторонами та його скріплення печатками сторін та закінчується 31.12.2012р., але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов'язань. (а.с. 14)
На виконання умов договору відповідачу було поставлено товар по видатковим накладним №РН-Л000444 від 01.08.2011р., №РН-ЛВ00487 від 18.08.2011р., №Л29 від 31.01.2012р., №Х00000361 від 06.03.2012р., №РН-Л000591 від 25.10.2011р. на загальну суму 79 430,28грн. (а.с. 15-19).
Отримання товару на підставі договору поставки від 11.07.2011р. №06/ЛВ відповідачем стверджується відповідними відмітками представника відповідача, скріплених печаткою товариства на вказаних вище видаткових накладних.
Відповідно до ст.ст. 1, 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999р. (з наступними змінами та доповненнями), господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після їх закінчення. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах несе власник або уповноважений орган, який здійснює керівництво підприємством.
Судом встановлено, що видаткові накладні №РН-Л000444 від 01.08.2011р., №РН-ЛВ00487 від 18.08.2011р., №Л29 від 31.01.2012р., №Х00000361 від 06.03.2012р., №РН-Л000591 від 25.10.2011р. на відпуск ТзОВ "ТІМ-ПЛАСТ ГРУП" ТзОВ "ТД "Ресін" товару містять в собі всі визначені чинним законодавством обов'язкові реквізити, підписані уповноваженими представниками сторін, в повному об'ємі відображають зміст та обсяги здійснених сторонами на підставі останніх господарських операцій.
30.04.2012р. та 18.07.2013р. позивач ТзОВ "ТД "Ресін" звернувся до відповідача ТзОВ "ТІМ-ПЛАСТ ГРУП" з вимогою №55/06 та претензією №55/20 про погашення заборгованості в розмірі 35 648,25грн., які залишені без відповіді (а.с. 21, 22).
Відповідно до ст.174 ГК України господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема з господарського договору та в результаті дій суб'єктів, з якими закон пов'язує настання правових наслідків. Внаслідок дій позивача по відпуску продукції між сторонами виникло зобов'язання, врегульоване ст.265 ГК України, ст.712 ЦК України, згідно якої одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
У відповідності до договору поставки від 11.07.2011р. №06/ЛВ та додатку до даного договору №2 від 25.10.2011р. оплата товарів покупцем здійснюється за загальною ціною товару, який було поставлено у відповідний період та вказаного в накладній на товар шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок постачальника. У випадку поставки товару партіями оплата здійснюється за конкретно отриману партію товару, вказану в накладній, на умовах визначених цим договором. Розрахунки за цим договором здійснюються через установу банку згідно із правилами, передбаченими чинним в Україні законодавством для безготівкових розрахунків. Оплата за товар здійснюється наступним чином: оплата товару, що становить 100%-грн. від загальної ціни, зазначеної в п. 2.1. цього договору сплачується у відповідності до цього договору по терміну 30 календарних днів, в порядку визначеним цим договором. Оплата товару повинна бути здійснена в передбачені строки. Покупець повинен повідомити постачальника про здійснення платежу в день переказу грошей, надіславши останньому відповідне повідомлення факсимільним зв'язком чи будь-яким іншим прийнятим способом, з якого буде не двозначно зрозумілим, що грошове зобов'язання покупцем виконано.
05.09.2012р. між постачальником та покупцем було підписано акт звірки взаєморозрахунків за період з 01.07.2011р. по 05.09.2012р., який свідчить про наявність заборгованості відповідача перед позивачем у сумі 35 648,25грн. (а.с. 20)
Відповідач оплату здійснив частково на суму 43 782,03грн., що стверджується довідкою ПАТ "Кредобанк" №13.06-28770/13 від 05.12.2013р. про надходження коштів на рахунок позивача від відповідача в розмірі 43 782,03грн., видану ТзОВ "ТД "Ресін", актом звірки взаєморозрахунків за період з 01.07.2011р. по 05.09.2012р., що спричинило звернення кредитора з позовом до суду.
Згідно зі статтею 629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Згідно статті 692 ЦК України покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.
Відповідно до статей 525, 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Заборгованість за отриманий товар на день розгляду спору становить 35 648,25грн., стверджується договором поставки від11.07.2011р. №06/ЛВ, додатками до договору №№1, 2, 3, 4, видатковими накладними за період з 01.08.2011р. по 06.03.2012р., актом звірки взаєморозрахунків за період з 01.07.2011р. по 05.09.2012р., відповідачем не оспорена та підлягає до стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІМ-ПЛАСТ ГРУП" в силу ст. ст. 193, 265 ГК України, згідно яких учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Не допускаються одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.
Що ж до стягнення з відповідача 3% річних в розмірі 1 900,72грн., то від їх стягнення позивач, в судовому засіданні 11.12.2013р. відмовився (згідно заяви від 11.12.2013р.), як наслідок - провадження у справі підлягає припиненню у зв'язку з відмовою позивача від позову в цій частині (п.4 ч.1 ст.80 ГПК України).
Згідно ст. 33 ГПК кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
В силу ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Згідно ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір до суду доведений з вини відповідача, витрати по сплаті судового збору в сумі 1 720,50грн. слід віднести на нього відповідно до ст.49 ГПК України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 174, 193, 265 ГК України, ст.ст. 525, 526, 629, 655, 692, 712 ЦК України, ст.44, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд, -
вирішив:
1. Позов задоволити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІМ-ПЛАСТ ГРУП", Волинська обл., Ківерцівський р-н, м. Ківерці, вул. Шевченка, буд. 20, код ЄДРПОУ 36699024
на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Ресін", м. Харків, вул. Сумська, буд. 53, код ЄДРПОУ 36988495
35 648,25грн. заборгованості та 1 720,50 грн. витрат по сплаті судового збору.
3. Провадження у справі в частині стягнення 1 900,72 грн. 3% річних припинити у зв'язку з відмовою від позову в цій частині.
Повне рішення складено
13.12.2013р.
Суддя С. В. Бондарєв
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2013 |
Оприлюднено | 13.12.2013 |
Номер документу | 35966071 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Бондарєв Сергій Васильович
Господарське
Господарський суд Волинської області
Бондарєв Сергій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні