Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 грудня 2013 р. Справа №805/15273/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Кірієнка В.О.
при секретарі Кутафіній К.Ю.
за участю:
представника позивача Кондрацького О.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: м. Донецьк, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Артемівського міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до Відділу культури і туризму Артемівської районної державної адміністрації про стягнення суму несвоєчасно перерахованих страхових внесків у розмірі 252,22 грн. та пеню у розмірі 143,23 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Артемівський міський центр зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття звернувся до суду з позовом до Відділу культури і туризму Артемівської районної державної адміністрації про стягнення суму несвоєчасно перерахованих страхових внесків у розмірі 252,22 грн. та пеню у розмірі 143,23 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що центром зайнятості на підставі 34, 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (у редакції до 01.01.2011р.), п. 7 Розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», пункту 7 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття було проведено перевірку Відділу культури і туризму Артемівської районної державної адміністрації, під час якої було встановлено, що відповідач перерахував кошти у розмірі 252,22 грн. через Акціонерний комерційний агропромисловий банк «Україна», але кошти не надійшли у наслідок ліквідації банка, у зв'язку з чим виникла недоїмка зі сплати страхових внесків у розмірі 252,22 грн., що підтверджується актом перевірки № 110 від 05.09.2013р.
За несвоєчасну сплату страхових внесків, відповідно до вимог ч. 1 ст. 38 Закону, на суму недоїмки відповідачу була нарахована пеня у розмірі 143,23 грн.
На підставі акту перевірки, директором центру зайнятості відповідно до ч. 4 ст. 38 Закону було прийнято рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки) та пені від 16 вересня року № 1, яке отримано відповідачем 17.09.2013р. Сума заборгованості до теперішнього часу не сплачена.
У зв'язку з чим позивач звернувся до суду із даним позовом, в якому просить стягнути з відповідача на його користь заборгованість зі сплати страхових внесків у розмірі у розмірі 252,22 грн. та пені у розмірі 143,23 грн.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, надав заяву про розгляд справи за його відсутності.
В попередніх судових засіданнях, представник відповідача заперечував проти позову, оскільки платіжним дорученням № 29 від 07.03.2001р. Відділом культури і туризму Артемівської районної державної адміністрації було вчасно повністю перерахована сума 252,22 грн. на реквізити позивача. Проте, у зв'язку з ліквідацією Акціонерного комерційного агропромислового банку «Україна», через який перераховувалися гроші, сплачена сума до Артемівського міського центру зайнятості не надійшла.
Вказував, що згідно листа регіонального уповноваженого банку «Україна» № 1173 від 19.07.2002 року, суму у розмірі 252,22 грн. включено до реєстру вимог кредиторів банку «Україна» та на підставі заяв від отримувачів бюджетних коштів визнано за державною податкової інспекцією .
До того ж, у відповідності до Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (у редакції до 01.01.2011р.) за порушення строків сплати грошових зобов'язань банк сплачує пеню за кожен день прострочення, при цьому платник податків звільняється від відповідальності.
Таким чином, представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову повністю.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Згідно із абз. 5 п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 2 березня 2000 року N 1533-III (у редакції, що діяла на момент виникнення заборгованості), (надалі Закон) фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом. Діяльність Фонду регулюється Основами законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Законом України "Про зайнятість населення", цим Законом та статутом Фонду, який затверджується правлінням Фонду.
Відповідно до ч. 2 ст. 34 Закону на Фонд покладений обов'язок забезпечувати збір страхових внесків.
Згідно з п. п. 9.11 п. 9 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 № 339, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2001 р. за № 30/5221 (надалі Інструкція), позивач має право звернення до суду з позовом про стягнення суми недоїмки зі страхових внесків.
Як встановлено у судовому засіданні відповідач - Відділ культури і туризму Артемівської районної державної адміністрації є юридичною особою (ЄДРПОУ 00183503); відповідно до п. 2.1 Інструкції є платником страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Згідно з актом № 110 від 05.09.2013р. про результати проведення перевірки відповідача з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, за період з 01.01.2006 по 05.09.2013р., за підприємством враховується недоїмка зі сплати страхових внесків у розмірі 252,22 грн., та на підставі п. 1 ст. 38 Закону за несвоєчасну і неповну сплату страхових внесків нарахована пеня у розмірі 143,23 грн.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
16.09.2013р. директором центру зайнятості було прийнято рішення № 1 про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки) у розмірі 252,22 грн. та нарахованої пені у розмірі 143,23 грн.
Вказане рішення у добровільному порядку виконане відповідачем не було та до виконання не передавалось.
Таким чином, на час розгляду справи за відповідачем враховується заборгованість зі сплати страхових внесків у розмірі 252,22 грн. за період 01.01.2006 по 05.09.2013р., що підтверджується актом перевірки, рішенням центру зайнятості від 16.09.2013р. № 1.
Отже, приймаючи до уваги наведене, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги в частині стягнення з відповідача суму страхових внесків у розмірі 252,22 грн. підлягають задоволенню.
Що стосується позовних вимог центру зайнятості про стягнення, нарахованої за несвоєчасну сплату страхових внесків, пені у розмірі 143,23 грн. суд зазначає наступне.
Як вже було зазначено, позивачем була нарахована пеня за несвоєчасну сплату страхових внесків на підставі ч. 1 ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (у редакції, що діяла до 01.01.11) у відповідності до якої роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.
У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.
Згідно із абз. 2 ч. 4 ст. 38 Закону право застосовувати фінансові санкції та накладати адміністративні штрафи від імені Фонду мають керівник виконавчої дирекції Фонду, його заступники, керівники робочих органів виконавчої дирекції Фонду - центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського і Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських та районних у містах центрів зайнятості та їх заступники.
У відповідності до п. 11 розділу 7 Прикінцевих та перехідних положення Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. N 2464-VІ, який набрав чинності з 01.01.2011 року, частина 3 ст. 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» була виключена. У п. 2 ч. 2 ст. 35, ч. 1 ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000р. № 1533 були внесені відповідні зміни, а саме зазначені норми Закону були викладені у новій редакції, що діють з 01.01.2011 року.
Згідно із абз. 5, 6 п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Як вбачається з рішення центру зайнятості № 1 від 16.09.2013 року, пеня на загальну суму 252,22 грн. нарахована відповідачу після набрання чинності Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Тобто, на час прийняття рішення про нарахування відповідачу пені норма закону (ч. 1 ст. 38 Закону) вже була нечинна.
Статтею 92 Конституції України встановленою, що виключно законами України визначаються, зокрема, засади цивільно-правової відповідальності; діяння, які є злочинами, адміністративними або дисциплінарними правопорушеннями, та відповідальність за них.
Пунктом 1.1 рішення Конституційного Суду України від 30.05.2001 № 7-рп/2001 «У справі за конституційним зверненням відкритого акціонерного товариства «Всеукраїнський Акціонерний Банк» щодо офіційного тлумачення положень пункту 22 частини першої статті 92 Конституції України, частин першої, третьої статті 2, частини першої статті 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення (справа про відповідальність юридичних осіб) роз'яснено, що положення пункту 22 частини першої статті 92 Конституції України треба розуміти так, що ним безпосередньо не встановлюються види юридичної відповідальності. За цим положенням виключно законами України визначаються засади цивільно-правової відповідальності, а також діяння, що є злочинами, адміністративними або дисциплінарними правопорушеннями як підстави кримінальної, адміністративної, дисциплінарної відповідальності, та відповідальність за такі діяння. Зазначені питання не можуть бути предметом регулювання підзаконними нормативно-правовими актами.
Відповідно до ст. 150 Конституції України до повноважень Конституційного Суду України належить, зокрема, офіційне тлумачення Конституції України та законів України. З питань, передбачених цією статтею, Конституційний Суд України ухвалює рішення, які є обов'язковими до виконання на території України, остаточними і не можуть бути оскаржені.
Згідно з ч.1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, приймаючи до уваги наведене, суд приходить до висновку про відсутність законних підстав для стягнення з відповідача нарахованої пені згідно рішення центра зайнятості № 1 від 16.09.2013 року у розмірі 143,23 грн.
Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Донецького апеляційного адміністративного суду від 02.12.2011р. та в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 21.05.2013р. по справі № 2а/0570/13348/2011.
Крім того, судом не приймаються до уваги посилання відповідача на те, що ним було за допомогою платіжного доручення № 29 від 07.03.2001р. вчасно повністю перерахована сума 252,22 грн. на реквізити позивача. Проте, у зв'язку з ліквідацією Акціонерного комерційного агропромислового банку «Україна», через який перераховувалися гроші, сплачена сума до Артемівського міського центру зайнятості не надійшла.
Суд зазначає, що оригінали платіжних доручень до суду відповідачем не надані, сума заборгованості станом на день розгляду справи відповідачем не сплачена, рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки) та пені від 16 вересня року № 1 є чинним, а тому з відповідача підлягає стягненню сума несвоєчасно перерахованих страхових внесків у розмірі 252,22 грн.
Таким чином, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 121, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Артемівського міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до Відділу культури і туризму Артемівської районної державної адміністрації про стягнення суму несвоєчасно перерахованих страхових внесків у розмірі 252,22 грн. та пеню у розмірі 143,23 грн. - задовольнити частково.
Стягнути з Відділу культури і туризму Артемівської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 00183503) на користь Артемівського міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (р/р 37173301900015, одержувач Артемівський міський центр зайнятості, ЄДРПОУ 25103706, банк одержувача: ГУДКСУ у Донецькій області, МФО 834016) заборгованість зі сплати страхових внесків у розмірі 252 (двісті п'ятдесят дві) грн. 22 коп.
В задоволені іншої частини позовних вимог відмовити.
Постанова постановлена у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частини 04 грудня 2013 року.
Постанова виготовлена у повному обсязі 09 грудня 2013 року.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову Донецького окружного адміністративного суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Кірієнко В.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2013 |
Оприлюднено | 19.12.2013 |
Номер документу | 36028398 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кірієнко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні