cpg1251
Справа № 815/7817/13-а
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2013 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С. при секретарі Свириді Х.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Південного управління капітального будівництва Міністерства оборони України до Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м.Одесі Біднярської Олени Станіславівни, за участю третьої особи Управління Держземагенства у м.Одесі Одеської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
З позовом до суду звернулось Південне управління капітального будівництва Міністерства оборони України до Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м.Одесі Біднярської Олени Станіславівни, за участю третьої особи Управління Держземагенства у м.Одесі Одеської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.
В судовому засіданні 11.12.2013 року представник позивача просив задовольнити позовні вимоги повністю з огляду на те, що позивачем була подана технічна документація на земельну ділянку, що розташована за адресою: м.Одеса, вул..Маршала Говорова 10/1 для внесення до Державного земельного кадастру запису про права позивача на вказану земельну ділянку, але рішенням відповідача від 02.04.2013 року було протиправно відмовлено у внесенні запису, пославшись на невідповідність наданої документації вимогам законодавства та неподання рішення Одеської міської ради про її затвердження. Відповідач в судове засідання не з'явився та подав клопотання про розгляд справи за його відсутності (а.с.217). Представник третьої особи на боці відповідача - Управління Держземагенства в м.Одесі Одеської області заперечив проти задоволення позовних вимог пославшись на те, що до реєстрації булла подана технічна документація, яка не була затвердження власником земельної ділянки Одеською міською радою, а надане рішення ради не затверджує цієї технічної документації, в зв'язку із чим, рішення державного реєстратора від 02.04.2013 року є законним та в задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю.
Заслухавши пояснення представників позивача, відповідачів, третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, дослідивши наявні в справі письмові докази суд встановив наступні факти та обставини:
Відповідач - державний реєстратор Управління Держземагенства в м.Одесі Одеської області Біднярська Олена Станіславівна, на підставі ст.ст.15,202,203 ЗК України, Закону України «Про державний земельний кадастр», постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №1051 є посадовою особою центрального органу виконавчої влади у сфері земельних відносин, якому ст.125 ЗК України, ст.23 Закону України «Про державний земельний кадастр» надані певні повноваження щодо оформлення (державну реєстрацію) прав осіб на земельні ділянки, у тому числі й шляхом видачі відповідних документів, що посвідчують це право, а тому спори щодо оскарження їх рішень, дій або бездіяльності з цього питання, відповідно до положень ст.55 Конституції України п.1 ч.2 ст.17,104 КАС України підвідомчі адміністративним судам та повинні розглядатись у порядку адміністративного судочинства.
06.03.2006 року №5353-IV було укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 3,2460 га, в тому числі: 2,9160 га - для проектування та будівництва першого пускового суспільно-житлового комплексу багатоповерхових житлових будинків із вбудовано-прибудованими приміщеннями суспільного призначення і підземним паркінгом, 0,3300 га - для благоустрою прилеглої території. Земельна ділянка передана у короткострокову оренду, терміном на 5 років. Договір зареєстровано в Одеському міському управлінні ОРФ ДП ЦДЗК 11.05.2006 року №040650500091.
Рішенням Одеської міської ради №2698-VI від 21.12.2012 року було поновлено терміном на 3 роки договір оренди землі між Одеською міською радою та Південним Управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України, за адресою: м.Одеса, вул.Маршала Говорова,10/1, для будівництва багатоповерхового житлового будинку із вбудовано-прибудованими приміщеннями суспільного призначення і підземним паркінгом та благоустрою прилеглої території, який зареєстрований у Одеському міському управлінні ОРФ ДП ЦДЗК про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 11.05.2006 року за №040650500091; вирішено внести зміни до договору оренди землі укладеному між Одеською міською радою та Південним Управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України, який зареєстрований у Одеському міському управлінні ОРФ ДП ЦДЗК про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 11.05.2006 року за №040650500091, у частині площі земельної ділянки, а саме: замість «3,2460 га» читати « 0,2333 га» та затвердити договір у новій редакції.
На підставі ст.23 Закону України «Про державний земельний кадастр» та п.102 Постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок ведення державного земельного кадастру», для внесення інформації до кадастрової бази даних та отримання витягу з державного земельного кадастру, була розроблена технічна документація із землеустрою щодо встановлення відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надана до Управління Держземагенства у м.Одесі для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та отримання відповідного витягу.
Рішенням Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м.Одесі Біднярської О.С. від 02.04.2013 року відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, а саме: надана на розгляд документація зі землеустрою не відповідає вимогам чинного законодавства, а саме: назва, склад тощо.
Оцінюючи оскаржені дії та рішення суб`єкту владних повноважень суд виходить з приписів ч.3 ст.2 КАС України та приходить до висновку про їхню неправомірність з наступних підстав:
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади й місцевого самоврядування їхні посадові та службові особи повинні діяти у спосіб та порядку передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України відповідач - суб`єкт владних повноважень повинен довести ґрунтовність та законність рішень, дій чи бездіяльності, що оскаржуються.
Рішенням Одеської міської ради від 05.05.2006 року №5353-IV, затверджено проект відведення земельних ділянок Південному УКБ МО України загальною площею 3,2460 га із земель міста (землі житлової та громадської забудови) для надання в оренду терміном на 5 років, що розташована за адресою: м.Одеса, в межах вулиць Маршала Говорова, Сегедської, Зоопаркової та Армійської. На підставі зазначеного рішення із позивачем укладено Одеською міської радою договір оренди землі від 05.05.2006 року яким передано у користування 2,9160 га - для проектування та будівництва першого пускового суспільно - житлового комплексу багатоповерхових будинків із вбудовано-прибудованими приміщеннями суспільного призначення і підземним паркінгом та 0,3300 га для благоустрою прилеглої території, терміном на 5 років, який був зареєстрований в Одеському міському управлінні ОРФ ЦДЗК 11.05.2006 року за №040650500091.
Статтею 123 Земельного кодексу України визначений порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Ведення Державного земельного кадастру управлінням здійснюється згідно Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №1051, Закону України «Про Державний земельний кадастр», Закону України «Про землеустрій».
Відповідно до пункту 110 Порядку для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації); електронний документ; документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки.
Відповідно до пункту 111 Порядку Державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.
За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій: здійснює державну реєстрацію земельної ділянки: за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці; відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки); робить позначку про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру відповідно до підпункту 2 пункту 75 цього Порядку; надає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру відомості, зазначені у підпункті 1 пункту 197 цього Порядку, відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування; приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77-85 цього Порядку в разі: невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства; розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини; розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі.
Відповідно до доповнення до пункту 2 «Прикінцеві та перехідні положення» розділу VII Закону України «Про Державний земельний кадастр», у разі якщо кадастрові номери земельних ділянок були визначені (в т.ч. на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку), але не присвоєні до 01.01.2013 року, такі кадастрові номери вважаються присвоєними, а земельні ділянки - зареєстрованими у Державному земельному кадастрі з моменту письмового звернення замовника документації із землеустрою, на підставі якої було визначено кадастровий номер земельної ділянки, без подання електронного документа та стягнення плати за державну реєстрацію земельної ділянки, у разі якщо така документація і землеустрою була затверджена до 01.01.2013 року.
Земельній ділянці площею 0,2333 га, що розташована за адресою: м.Одеса, Приморський район, вул.Маршала Говорова,10/1 Управлінням Держкомзему у м.Одесі відповідно до протоколу проведення перевірки документації із землеустрою та обмінного файлу від 31.08.2011 року був визначений кадастровий номер земельної ділянки 5110137500:43:001:0025.
У рішенні Одеської міської ради №2698-IV від 21.12.2012 року «Про поновлення та внесення змін до договору оренди землі між Одеською міською радою та Південним Управлінням УКБ МО України за адресою: м.Одеса, вул. Маршала Говорова,10/1 для будівництва багатоповерхового житлового будинку із вбудовано-прибудованими приміщеннями суспільного призначення і підземним паркінгом та благоустрою прилеглої території» було поновлено терміном на 3 роки та внести зміни до договору оренди землі укладеному між Одеською міською радою та Південним Управлінням УКБ МО України, який був зареєстрований в Одеському міському управлінні ОРФ ЦДЗК 11.05.2006 року за №040650500091, у частині площі земельної ділянки, а саме замість «3,2460 га» читати « 0,2333 га» та затверджено договір у новій редакції.
Виносячи оскаржене рішення від 02.04.2013 року № РВ-5100008852013 відповідач виходив з того, що технічна документація на Південного Управління УКБ МО України відносно земельної ділянки за адресою: м.Одеса, вул. Маршала Говорова,10/1 не затверджена власником землі - Одеською міською радою, що є помилковим висновком оскільки рішенням Одеської міської ради від 06.03.2006 року №5353-V, а саме п.1 затверджений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок Південному управлінню капітального будівництва МО України загальною площею 3,2460 га за адресою: м.Одеса, вул. Маршала Говорова,10/1 та п.1.2 рішення вказана земельна ділянка була передана позивачу у короткострокову оренду строком на 5 років.
Після закінчення строку дії договору оренди землі від 05.05.2006 року вказана земельна ділянка продовжувала перебувати у користуванні позивача та не вилучалась у нього за правилами ст.ст.140,141 Земельного кодексу України.
Рішенням Одеської міської ради №2698-IV від 21.12.2012 року «Про поновлення та внесення змін до договору оренди землі між Одеською міською радою та Південним Управлінням УКБ МО України за адресою: м.Одеса, вул. Маршала Говорова,10/1 був поновлений строк дії вказаного договору оренди відносно тієї саме земельної ділянки, але в меншому розмірі лише 0,2333 га, яка входила в межі загального масиву земель площею 3,2460 га, що передавались позивачу в оренду за договором від 05.05.2006 року та по якій власник землі Одеська міська рада затверджувала проект землеустрою щодо її відведення.
Таким чином, технічна документація по вказаній земельній ділянці площею 0,2333 га вже була затверджена раніше (до 01.01.2013 року) рішенням Одеської міської ради від 06.03.2006 року №5353-V, в зв'язку із чим, відмова відповідача по внесенню відомостей (зміни до них) до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки розташованої за адресою: м.Одеса, вул.Маршала Говорова,10/1 не ґрунтуються на законі та фактичних обставинах справи, в зв'язку із чим, вказані дії відповідача суб'єкту владних повноважень не є законними з огляду на положення ч.3 ст.2 КАС України, в зв'язку із чим, суд на підставі положень ч.2 ст.162 КАС України, повинен задовольнити позовні вимоги в цій частині та визнати протиправними дії Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м.Одесі Біднярської Олени Станіславівни викладені в рішенні від 02.04.2013 року № РВ-5100008852013 про відмовлення у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру.
Відповідно до положень ч.2 ст.11 КАС України суд пр. и винесенні свого рішення по справі, з метою повного захисту прав особи, яка звернулась за судовим захистом, має право вийти за межі позовних вимог позивача.
На підставі цього, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог позивача та із зазначених вище підстав, згідно положень ч.2 ст.162 КАС України, визнати протиправним та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м.Одесі Біднярської Олени Станіславівни від 02.04.2013 року № РВ-5100008852013 щодо незаконності якого представник позивача зазначає у позові наводить аргументацію його незаконності, однак в позовних вимогах не зазначає про це.
Оскільки відповідачу - державному реєстратору позивачем були надані всі необхідні документи для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру відносно вказаної земельної ділянки, суд на підставі положень ч.2, ч.3 ст.162 КАС України, вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги позивача щодо зобов'язання відповідача внести відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки розташованої за адресою: м.Одеса, вул.Маршала Говорова,10/1 у відповідності до Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) Південного управління капітального будівництва Міністерства оборони України, виготовленої Приватним підприємством «Агентство «Аспект», державна ліцензія Серії АГ №583282 та видати відповідний витяг з Державного земельного кадастру.
Судові витрати розподілити у відповідності до вимог ст.94 КАС України.
Керуючись ст.ст.11,94,158-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1.Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними дії Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м.Одесі Біднярської Олени Станіславівни викладені в рішенні від 02.04.2013 року № РВ-5100008852013 про відмовлення у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м.Одесі Біднярської Олени Станіславівни від 02.04.2013 року № РВ-5100008852013.
4. Зобов`язати Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м.Одесі Біднярської Олени Станіславівни внести відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки розташованої за адресою: м.Одеса, вул.Маршала Говорова,10/1 у відповідності до Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) Південного управління капітального будівництва Міністерства оборони України, виготовленої Приватним підприємством «Агентство «Аспект», державна ліцензія Серії АГ №583282 та видати відповідний витяг з Державного земельного кадастру.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня виготовлення та підписання повного тексту постанови.
Повний текст постанови складений та підписаний суддею 16 грудня 2013 року.
Суддя Єфіменко К.С.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2013 |
Оприлюднено | 20.12.2013 |
Номер документу | 36029410 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні