ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 березня 2014 р.м.ОдесаСправа № 815/7817/13-а
Категорія: 6.3 Головуючий в 1 інстанції: Єфіменко К. С.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Зуєвої Л.Є.,
суддів Шевчук О.А. та Лук'янчук О.В.
при секретарі Івановій - Черноус К.І.
за участю представників:
позивача - Коваленко О.О.,
третьої особи - Неголюк С.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційну скаргу Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м. Одесі Біднярської Олени Станіславівни та Управління Держземагенства у м. Одесі Одеської області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2013 року по справі за адміністративним позовом Південного управління капітального будівництва Міністерства оборони України до Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м. Одесі Біднярської Олени Станіславівни, за участю третьої особи Управління Держземагенства у м. Одесі Одеської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
В листопаді 2013 року до суду звернулось Південне управління капітального будівництва Міністерства оборони України до Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м. Одесі Біднярської Олени Станіславівни, за участю третьої особи Управління Держземагенства у м. Одесі Одеської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що позивачем була подана технічна документація на земельну ділянку, що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова 10/1 для внесення до Державного земельного кадастру запису про права позивача на вказану земельну ділянку, але рішенням відповідача від 02.04.2013 року було протиправно відмовлено у внесенні запису, з посиланням на невідповідність наданої документації вимогам законодавства та неподання рішення Одеської міської ради про її затвердження.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2013 року позов задоволено, визнано протиправними дії Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м. Одесі Біднярської Олени Станіславівни викладені в рішенні від 02.04.2013 року № РВ-5100008852013 про відмовлення у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру;
- визнано протиправним та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м. Одесі Біднярської Олени Станіславівни від 02.04.2013 року № РВ-5100008852013;
- зобов'язано Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м. Одесі Біднярської Олени Станіславівни внести відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова,10/1 у відповідності до Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) Південного управління капітального будівництва Міністерства оборони України, виготовленої Приватним підприємством «Агентство «Аспект», державна ліцензія Серії АГ №583282 та видати відповідний витяг з Державного земельного кадастру.
Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням, Державний кадастровий реєстратор Управління Держземагенства у м. Одесі Біднярська О. С. та приєднане до цієї апеляції Управління Держземагенства у м. Одесі Одеської області в апеляційній скарзі зазначають про невідповідність висновків суду обставинам справи. При цьому апелянти вважають, що судом допущено порушення матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті. У зв'язку з чим в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови суду першої інстанції і винесення нової постанови із відмовою у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення з огляду на наступне.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що 06.03.2006 року №5353-IV було укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 3,2460 га, в тому числі: 2,9160 га - для проектування та будівництва першого пускового суспільно-житлового комплексу багатоповерхових житлових будинків із вбудовано-прибудованими приміщеннями суспільного призначення і підземним паркінгом, 0,3300 га - для благоустрою прилеглої території. Земельна ділянка передана у короткострокову оренду, терміном на 5 років. Договір зареєстровано в Одеському міському управлінні ОРФ ДП ЦДЗК 11.05.2006 року №040650500091.
Рішенням Одеської міської ради №2698-VI від 21.12.2012 року було поновлено терміном на 3 роки договір оренди землі між Одеською міською радою та Південним Управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України, за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова,10/1, для будівництва багатоповерхового житлового будинку із вбудовано-прибудованими приміщеннями суспільного призначення і підземним паркінгом та благоустрою прилеглої території, який зареєстрований у Одеському міському управлінні ОРФ ДП ЦДЗК про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 11.05.2006 року за №040650500091; вирішено внести зміни до договору оренди землі укладеному між Одеською міською радою та Південним Управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України, який зареєстрований у Одеському міському управлінні ОРФ ДП ЦДЗК про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 11.05.2006 року за №040650500091, у частині площі земельної ділянки, а саме: замість « 3,2460 га» читати « 0,2333 га» та затвердити договір у новій редакції.
На підставі ст.23 Закону України «Про державний земельний кадастр» та п.102 Постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок ведення державного земельного кадастру», для внесення інформації до кадастрової бази даних та отримання витягу з державного земельного кадастру, була розроблена технічна документація із землеустрою щодо встановлення відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надана до Управління Держземагенства у м. Одесі для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та отримання відповідного витягу.
Рішенням Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м. Одесі Біднярської О.С. від 02.04.2013 року відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, а саме: надана на розгляд документація зі землеустрою не відповідає вимогам чинного законодавства, а саме: назва, склад тощо.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов до висновку, що суб'єктом владних повноважень не довів ґрунтовність та законність рішення, яке оскаржується.
Рішенням Одеської міської ради від 05.05.2006 року №5353-IV, затверджено проект відведення земельних ділянок Південному УКБ МО України загальною площею 3,2460 га із земель міста (землі житлової та громадської забудови) для надання в оренду терміном на 5 років, що розташована за адресою: м. Одеса, в межах вулиць Маршала Говорова, Сегедської, Зоопаркової та Армійської. На підставі зазначеного рішення із позивачем укладено Одеською міської радою договір оренди землі від 05.05.2006 року яким передано у користування 2,9160 га - для проектування та будівництва першого пускового суспільно - житлового комплексу багатоповерхових будинків із вбудовано-прибудованими приміщеннями суспільного призначення і підземним паркінгом та 0,3300 га для благоустрою прилеглої території, терміном на 5 років, який був зареєстрований в Одеському міському управлінні ОРФ ЦДЗК 11.05.2006 року за №040650500091.
Статтею 123 Земельного кодексу України визначений порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Ведення Державного земельного кадастру управлінням здійснюється згідно Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №1051, Закону України «Про Державний земельний кадастр», Закону України «Про землеустрій».
Відповідно до пункту 110 Порядку для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації); електронний документ; документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки.
Відповідно до пункту 111 Порядку Державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.
За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій: здійснює державну реєстрацію земельної ділянки: за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці; відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки); робить позначку про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру відповідно до підпункту 2 пункту 75 цього Порядку; надає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру відомості, зазначені у підпункті 1 пункту 197 цього Порядку, відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування; приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77-85 цього Порядку в разі: невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства; розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини; розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі.
Відповідно до доповнення до пункту 2 «Прикінцеві та перехідні положення» розділу VII Закону України «Про Державний земельний кадастр», у разі якщо кадастрові номери земельних ділянок були визначені (в т.ч. на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку), але не присвоєні до 01.01.2013 року, такі кадастрові номери вважаються присвоєними, а земельні ділянки - зареєстрованими у Державному земельному кадастрі з моменту письмового звернення замовника документації із землеустрою, на підставі якої було визначено кадастровий номер земельної ділянки, без подання електронного документа та стягнення плати за державну реєстрацію земельної ділянки, у разі якщо така документація і землеустрою була затверджена до 01.01.2013 року.
Земельній ділянці площею 0,2333 га, що розташована за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Маршала Говорова, 10/1 Управлінням Держкомзему у м. Одесі відповідно до протоколу проведення перевірки документації із землеустрою та обмінного файлу від 31.08.2011 року був визначений кадастровий номер земельної ділянки 5110137500:43:001:0025.
У рішенні Одеської міської ради №2698-IV від 21.12.2012 року «Про поновлення та внесення змін до договору оренди землі між Одеською міською радою та Південним Управлінням УКБ МО України за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 10/1 для будівництва багатоповерхового житлового будинку із вбудовано-прибудованими приміщеннями суспільного призначення і підземним паркінгом та благоустрою прилеглої території» було поновлено терміном на 3 роки та внести зміни до договору оренди землі укладеному між Одеською міською радою та Південним Управлінням УКБ МО України, який був зареєстрований в Одеському міському управлінні ОРФ ЦДЗК 11.05.2006 року за №040650500091, у частині площі земельної ділянки, а саме замість «3,2460 га» читати « 0,2333 га» та затверджено договір у новій редакції.
Судовою колегією не приймається до уваги посилання на те, що оскаржуване рішення він прийняв виходячи з того, що технічна документація на Південного Управління УКБ МО України відносно земельної ділянки за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова,10/1 не затверджена власником землі - Одеською міською радою, оскільки рішенням Одеської міської ради від 06.03.2006 року №5353-V, а саме п.1 затверджений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок Південному управлінню капітального будівництва МО України загальною площею 3,2460 га за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова,10/1 та п.1.2 рішення вказана земельна ділянка була передана позивачу у короткострокову оренду строком на 5 років.
Після закінчення строку дії договору оренди землі від 05.05.2006 року вказана земельна ділянка продовжувала перебувати у користуванні позивача та не вилучалась у нього за правилами ст.ст.140,141 Земельного кодексу України.
Рішенням Одеської міської ради №2698-IV від 21.12.2012 року «Про поновлення та внесення змін до договору оренди землі між Одеською міською радою та Південним Управлінням УКБ МО України за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 10/1 був поновлений строк дії вказаного договору оренди відносно тієї саме земельної ділянки, але в меншому розмірі лише 0,2333 га, яка входила в межі загального масиву земель площею 3,2460 га, що передавались позивачу в оренду за договором від 05.05.2006 року та по якій власник землі Одеська міська рада затверджувала проект землеустрою щодо її відведення.
Таким чином, технічна документація по вказаній земельній ділянці площею 0,2333 га вже була затверджена раніше (до 01.01.2013 року) рішенням Одеської міської ради від 06.03.2006 року №5353-V, в зв'язку із чим, відмова відповідача по внесенню відомостей (зміни до них) до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 10/1 не ґрунтуються на законі та фактичних обставинах справи, в зв'язку із чим, вказані дії відповідача суб'єкту владних повноважень не є законними з огляду на положення ч.3 ст.2 КАС України, в зв'язку із чим, суд на підставі положень ч.2 ст.162 КАС України, повинен задовольнити позовні вимоги в цій частині та визнати протиправними дії Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м. Одесі Біднярської Олени Станіславівни викладені в рішенні від 02.04.2013 року № РВ-5100008852013 про відмовлення у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру.
Підпункт 2 пункту 110 Постанови КМУ від 17.10.2012 року № 1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» встановлю, що документація повинна бути не затверджена сесією міської ради, а тільки погоджена. Документація була повністю погоджена, отже, законних мотивів для відмови не було.
Більш того, дослідивши матеріали справи судова колегія вважає за необхідне зазначити, що у документах, наданих на реєстрацію не ставилось питання про первісний відвід земельної ділянки, а лише про продовження строку дії користування тією ж самою земельною ділянкою меншої площі.
З огляду на викладене апеляційний суд не приймає до уваги доводи апелянта, оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків, зазначених у рішенні суду першої інстанції.
На підставі викладеного колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення вимог апелянта.
Оскільки судом першої інстанції повно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції, відповідно до ст. 200 КАС України, залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову місцевого суду - без змін.
Керуючись ст. ст. 195,196,198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційні скарги Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м. Одесі Біднярської Олени Станіславівни та Управління Держземагенства у м. Одесі Одеської області залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2013 року - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після складання повного тексту ухвали.
Повний текст ухвали складено та підписано 31.03.2014 року
Головуючий: суддя Зуєва Л.Є.
суддя Шевчук О.А.
суддя Лук'янчук О.В.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2014 |
Оприлюднено | 03.04.2014 |
Номер документу | 37944424 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Зуєва Л.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні