ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 листопада 2013 року Справа №827/2497/13-а місто Севастополь
11 год. 23 хв.
Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:
судді - Балась Т.П., при секретарі - Нікішенко Г.О.,
за участю:
представника позивача - Приватного акціонерного товариства «Скадовськагрошляхбуд» - Бойко І.В., довіреність № 3 від 01.11.2013 року;
представника відповідача - Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області - в судове засідання не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства «Скадовськагрошляхбуд» до Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В :
У жовтні 2013 року Приватне акціонерне товариство «Скадовськагрошляхбуд» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 27.09.2013 року №0000452200, №0000462200.
Ухвалами Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 14 жовтня 2013 року відкрито провадження у справі № 827/2497/13-а, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
В обґрунтування позову позивач посилався на те, що відповідачем безпідставно прийняте оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 27.09.2013 року №0000452200 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 158240,00 грн., в тому числі 31648,00 за штрафними санкціями., від 27.09.2013 року № 0000462200 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з ПДВ на 150705,00 грн.,в тому числі штрафних санкцій на суму 30 141,00 грн., які частково суперечать вимогам законодавства і підлягають скасуванню.
У судовому засіданні представник позивача наполягав на задоволенні позову.
Відповідач в судове засідання не з'явився, але надіслав до матеріалів справи письмові заперечення.
Заслухавши доводи представника позивача, встановивши обставини справи, дослідивши докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення проти позову, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що позивач Приватне акціонерне товариство «Скадовськагрошляхбуд» (код ЄДРПОУ 03582051) зареєстровано Гагарінською районною державною адміністрацією 10.02.1998 року рішенням №14961200000000334, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АБ № 398358.
Посадовими особами Скадовської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській обл., (далі-відповідач) у період з 06.09.2013 року по 10.09.2013 року було проведено позапланову невиїзну документальну перевірку Приватного акціонерного товариства «Скадовськагрошляхбуд» (далі - Позивач, ПАТ«Скадовськагрошляхбуд») з питань дотримання податкового законодавства при здійсненні правових відносин з Приватним підприємством «Бітсервіс» за період з 01.07.2012 року по 30.09.2012 року.
За результатами перевірки складено акт від 11.09.2013 року №68/22/03582051, в якому зафіксовано факт порушення позивачем вимог положень Цивільного кодексу України в частині недодержання в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними (п.5 ст.203 ЦК України) по правочинах, здійснених з постачальником ПП «Бітсервіс» (п.н. 37227498) за період з 01.07.2012 року по 30.09.2012 року;
пп. 139.1.6, пп.139.1.9 п. 139.1 ст.139 Податкового кодексу України, в результаті чого підприємством занижено податок на прибуток всього у сумі 126592,0 грн., у т.ч. у податковому періоді 3 квартал 2012 року на суму 126592,0 грн., 2012 рік - на суму 126592,0 грн.;
та порушення п. 198.1, п.198.2, п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість на загальну суму 120564,0 грн., у т.ч. у липні 2012 року на суму 32387,0 грн., у серпні 2012 року на суму 63000 грн.
30.09.2013 року на адресу позивача було надіслано податкове повідомлення-рішення від 27.09.2013 року №0000452200 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 126592,0 грн. та застосування штрафних санкцій у сумі 31648,0 грн., та податкове повідомлення-рішення від 27.09.2013 року №0000462200 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 120564,0 грн. та застосування штрафних санкцій у сумі 301414,0 грн.
Не погодившись з висновками відповідача, 20.09.2013 року позивачем було направлено на адресу Скадовської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській обл., заперечення.
У відповідь на заперечення відповідач у листі від 26.09.13 року №2113/10/22-019 не знайшов підстав для їх задоволення, а висновки перевіряючих у акті визнав об'єктивними та обґрунтованими.
На підставі зазначеного акту перевірки відповідачем 27.09.2013 були прийняті податкові повідомлення-рішення № 0000452200 в частині збільшення суми грошового зобов'язання податку на прибуток на 158 240 грн. 00 коп., та нарахування штрафних санкцій на суму 31 648 грн. 00 коп., № 0000462200 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 150 705 грн. 00 коп. та нарахування штрафних санкцій на суму 30 141 грн. 00 коп.
Позивач зазначене податкове повідомлення-рішення у адміністративному порядку не оскаржував.
В акті перевірки №68/22/03582051від 11.09.2013 року, зокрема, відображено, що відносини ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» з ПП «Бітсервіс», начебто підпадають під ознаки нікчемних правочинів, що підтверджується матеріалами перевірки.
Такий висновок відповідача про недійсність ґрунтується на висновках акту перевірки ПП «Бітсервіс» від 11.02.2013 року № 1214/22.2-11/37227498 з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Консалекс» за період з 01.04.2012 року по 30.06.2012 року, ПП «Асторг-М» за період з 01.07.2012 року по 31.12.2012 року, де зазначені взаємозв'язки між контрагентами визнанні такими, що не носять реального характеру, а отже операції по придбанню та реалізації продукції вважаються такими, що не відбулися.
Також за результатами перевірки «Бітсервіс» не встановлено трудових ресурсів, виробничого обладнання, транспортного та торгівельного обладнання, сировини, матеріалів для здійснення основного виду діяльності.
Відносно нікчемності правочинів позивача з його контрагентами, суд зазначає наступне.
Згідно з ч.5 ст. 203 Цивільного кодексу України правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Відповідно до ст. 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Відповідно до ч. 1 ст.216 Цивільного кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодуванні
Згідно ст. 228 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.
При цьому згідно постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.2009 року №9 "Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними" при кваліфікації правочину за ст. 228 Цивільного кодексу України має враховуватися вина, яка виражається в намірі порушити публічний порядок сторонами правочину або однією зі сторін. Доказом вини може бути вирок суду, постановлений у кримінальній справі, щодо знищення, пошкодження майна чи незаконного заволодіння ним тощо.
Окрім того, суд зазначає, що відповідачем не надано вироку у кримінальній справі, яким би встановлювались обставини протиправної діяльності позивача, його контрагентів, з яких би вбачався зв'язок та обізнаність позивача щодо можливої протиправної діяльності та щодо можливої спрямованості певних угод на ухилення від сплати податків.
Викладення позивачем в акті перевірки висновків, які засновані на припущеннях не відповідає вимозі пункту 6 розділу І "Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства", затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010, № 984, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 січня 2011 р. за N 34/18772 (далі - Порядок № 984) щодо викладення в акті документальної перевірки фактів виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, чітко, об'єктивно та в повній мірі.
Згідно з принципом персональної відповідальності платник податку ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» не може нести і не несе відповідальність за правильність ведення податкового обліку іншими платниками податків, в т.ч. безпосередніми контрагентами та іншими платниками за "бітумом".
Правовідносини ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» з ПП «Бітсервіс», виникли на підставі договору постачання нафтопродуктів № 02 від 27.03.2012 року а саме: бітуму шляхового БНД60/90.
На виконання умов договору постачання ПП «Бітсервіс» за період липень-серпень 2012 року на адресу ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» було видано податкові накладні №2 від 05.07.2012 року на суму 110000,03 грн., у т.ч. ПДВ 18333,34 грн., №3 від 06.07.2012 року на суму 84325,05 грн., у т.ч. ПДВ 14054,18 грн., №7 від 17.08.2012 року на суму 105000,00 грн., у т.ч. ПДВ 17500,00 грн., №9 від 22.08.2012 року на суму 192900,00 грн., у т.ч. ПДВ 32150,00 грн., №10 від 27.08.2012 року на суму 80100,00 грн., у т.ч. ПДВ 13350,00 грн., усього про постачання бітуму шляхового БНД60/90 кількістю 76,31 т. на суму 572325,08 грн., у т.ч. ПДВ 95387,52 грн.
06.07.2012 року ПП «Бітсервіс» видало на адресу ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» видаткову накладну №24 на постачання 25,91 т. бітуму шляхового БНД 60/90.
22.08.2012 року ПП «Бітсервіс» видало на адресу ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» видаткову накладну №33 на постачання 24,6 т. бітуму шляхового БНД 60/90.
27.08.2012 року ПП «Бітсервіс» видало на адресу ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» видаткову накладну №34 на постачання 25,8 т. бітуму шляхового БНД 60/90.
Оплату постачання здійснено кількома платежами, у тому числі шляхом попередньої оплати, в складі платежів за інші постачання бітуму за договором №2 від 27.03.2012 року, безготівковим шляхом, на підставі наданих ПП «Бітсервіс» рахунків на оплату №25 від 05.07.2012 року, №31 від 17.08.2012 року, №33 від 22.08.2012 року. Станом на кінець серпня 2012 року по контрагенту ПП «Бітсервіс» обліковувалась кредиторська заборгованість у сумі 80100,00 грн., яка була погашена 17.09.2012 року.
Постачання товару - бітуму шляхового БНД60/90 у кількості 76,31 т. на адресу ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» від ПП «Бітсервіс» здійснено за допомогою автопідприємства-перевізника ТОВ «Кремспецавтосервіс» за договором №110512 на транспортне обслуговування та перевезення вантажу автомобільним транспортом укладеним з ПП «Бітсервіс» 11.04.2012 року:
- у кількості 25,91 т - 06.07.2012 року, що підтверджується товарно-транспортною накладною №Р24 від 06.07.2012 року, рахунком-фактурою №СФ-0022 від 03.07.2012 року, актом №ОУ-0000054 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 06.07.2012 року, талоном замовника 10ААГ №061815;
- у кількості 24,6 т - 22.08.2012 року, що підтверджується товарно-транспортною накладною №Р33 від 22.08.2012 року, рахунком-фактурою №СФ-0035 від 22.08.2012 року, актом №ОУ-0000092 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 22.08.2012 року, талоном замовника 10ААГ №061840;
- у кількості 25,8 т - 27.08.2012 року, що підтверджується товарно-транспортною накладною №Р34 від 27.08.2012 року, рахунком-фактурою №СФ-0036 від 27.08.2012 року, актом №ОУ-0000095 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 27.08.2012 року, талоном замовника 10ААГ №061843.
Походження, якість та відповідність товару умовам ДСТУ 4044-2001 «Бітуми нафтові дорожні в'язкі. Технічні умови» підтверджується Сертифікатом відповідності №UA1.035.0090361-11, а також паспортами №259 від 06.07.2012 року, №304 від 22.08.2012 року, №318 від 27.08.2012 року, виданими виробником продукції ПАТ «Укрнафта», код ЄДРПОУ 00152307.
У вересні 2012 року в межах виконання Договору №02 ПП «Бітсервіс» на адресу ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» було видано податкові накладні №8 від 17.09.2012 року на суму 69900,03 грн., у т.ч. ПДВ 11650,01грн., №10 від 20.09.2012 року на суму 15000,01 грн., у т.ч. ПДВ 2500,00 грн., №11 від 24.09.2012 року на суму 66159,96 грн., у т.ч. ПДВ 11026,66 грн., усього про постачання бітуму шляхового БНД60/90 кількістю 18,2т на суму 151060,00 грн., у т.ч. ПДВ 25176,67 грн.
24.09.2012 року ПП «Бітсервіс» видало на ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» видаткову накладну №45 на постачання 18,2 т. бітуму шляхового БНД 60/90.
Оплату постачання здійснено кількома платежами, у тому числі шляхом попередньої оплати, в складі платежів за інші постачання бітуму за договором №2 від 27.03.2012 року, безготівковим шляхом, на підставі наданих ПП «Бітсервіс» рахунків на оплату №33 від 22.08.2012 року та №36 від 17.09.2012 року. Станом на кінець вересня 2012 року по контрагенту ПП «Бітсервіс» обліковувалась кредиторська заборгованість у сумі 26160,00 грн., яка була погашена 05.10.2012 року.
Постачання товару - бітуму шляхового БНД60/90 у кількості 18,2 т, на адресу ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» від ПП «Бітсервіс» здійснено 24.09.2012 року, за допомогою автопідприємства-перевізника ТОВ «Сінтайл», що підтверджується товарно-транспортною накладною №Р45 від 24.09.2012 року, договором №47 про надання транспортних послуг від 04.10.2011 року, укладеним між ПП «Бітсервіс» та ТОВ «Сінтайл», рахунком-фактурою №С-00000107 від 24.09.2012 року про сплату транспортної послуги та актом №С-00000103 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 24.09.2012 року.
Представником позивача у ході розгляду справи були наданні усі необхідні документи які підтверджують походження, якість та відповідність товару умовам ДСТУ 4044-2001 «Бітуми нафтові дорожні в'язкі. Технічні умови» а саме: сертифікат відповідності №UA1.035.0090361-11, паспорт в„–495 від 24.09.2012 року, виданими виробником продукції ПАТ «Укрнафта», код ЄДРПОУ 00152307.
Обставини, щодо постачання нафтопродуктів, а саме: бітуму шляхового БНД 60/90, виконання сторонами інших умов договору, знайшли своє документальне підтвердження й сумнівів не викликають.
Окремо слід зазначити про посилання відповідача в акті перевірки на використання інформації з акту ДПІ у Печерському районі м. Києва від 20.03.2013 року №1066/22.10/37813402 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Адіантум» (ЄДРПОУ 37813402), по якому встановлено розбіжності між сумами податкового кредиту та податкових зобов'язань з ПП «Бітсервіс».
Відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 № 1232 затверджений Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, п.п.6,7 якого визначають, що у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, необхідної для проведення зустрічної звірки, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України та статті 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", з метою впровадження єдиного порядку направлення та обліку запитів на проведення зустрічних звірок, оформлення, накопичення та реалізації їх матеріалів органами державної податкової служби наказом Державної податкової адміністрації України від 22 квітня 2011 № 236 затверджені Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
Пунктом 4.4 Методичних рекомендації визначено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.
Результати лише проведеної зустрічної звірки суб'єкта господарювання підлягають врахуванню в результатах перевірки платника податків органом ДПС - ініціатором та долучаються до матеріалів такої перевірки.(п. 7.1 Методичних рекомендацій)
Отже, лише результати проведеної зустрічної звірки, в ході якої співставляються дані первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, якими є довідка, можуть бути використані податковим органом при перевірці інших платників податків.
За змістом акту перевірки Позивача, довідку про проведення зустрічної звірки ТОВ «Адіантум» податкові органи не використовували, зокрема з огляду на її відсутність, а тому посилатися на відомості ДПІ у Печерському районі м. Києва як на податкову інформацію, що має враховуватись під час проведення перевірок, Відповідач не має законодавчих підстав.
Згідно ст. 4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються на таких основних принципах, зокрема превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.
Частинами 2 та 3 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дата і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, які брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Отже, на підтвердження включення податку на додану вартість до складу податкового кредиту необхідні документи, оформлені відповідно до вимог, встановлених ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88, зокрема: документи, що підтверджують факт отримання товару від іншої особи та документи, що підтверджують зв'язок понесених витрат з господарською діяльністю платника податку.
Всі надані ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» первинні бухгалтерські документи оформлені у відповідності до ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88 та повністю відображають реальність проведених господарських операцій з ПП «Бітсервіс».
Відповідно до п.п. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).
Пунктом 138.2 ст. 138 ПК України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Відповідно до пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України, порушення якої нібито виявлено Відповідачем під час проведення перевірки, до складу витрат не включаються витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Відповідач не має підтверджень того, що ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» до складу валових витрат включено витрати, не підтверджені первинними документами.
Отже, із положень зазначених норм законодавства вбачається, що формування платником податку витрат підприємства допускається за умови підтвердження відповідних сум належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, а також використання отриманих за договором поставки товарів у власній господарській діяльності .
Відповідно до п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу;
Згідно із п.п. 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше;
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Пунктом 201.1 ст. 201 ПК України передбачено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Отже, із положень зазначених норм законодавства вбачається, що формування податкового кредиту з податку на додану вартість допускається за умови підтвердження відповідних сум належним чином оформленими документами. Такими документами Податковий кодекс України визначає податкові накладні. Наявність таких податкових накладних, які відповідають вимогам Податкового кодексу України, а також інших первинних документів щодо змісту господарських операцій з ПП «Бітсервіс» була встановлена під час проведення перевірки, тому у ПАТ «Скадовськагрошляхбуд» були законні підстави для формування податкового кредиту з податку на додану вартість.
Операції з постачальником ПП «Бітсервіс» безпосередньо пов'язані з господарською діяльністю ПАТ «Скадовськагрошляхбуд», зокрема щодо використання отриманого товару (бітуму шляхового) у власній господарській діяльності шляхом виготовлення асфальтобетону та іншої продукції.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги чи заперечення.
Згідно з частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, висновки відповідача щодо безпідставності формування валових витрат та податкового кредиту з ПДВ за періоди липень-вересень 2013 року по постачальнику ПП «Бітсервіс» та здійснені на підставі таких висновків донарахування сум грошових зобов'язань та штрафних санкцій є неправомірними та необґрунтованими.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню, а оскаржувані податкові повідомлення-рішення скасуванню.
Керуючись статтями 158-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України,суд -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000452200 від 27.09.2013 року Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 158240,00 грн., в тому числі 31648,00 за штрафними санкціями.
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000462200 від 27.09.2013 року Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області в частині збільшення суми грошового зобов'язання з ПДВ на 150705,00 грн.,в тому числі штрафних санкцій на суму 30 141,00 грн.
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства «Скадовськагрошляхбуд» судові витрати у розмірі 2294 грн. (дві тисячі двісті дев'яносто чотири гривні 00 копійок).
Постанова набирає законної сили у порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядку і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.П.Балась
Постанова у повному обсязі складена 06 грудня 2013 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2013 |
Оприлюднено | 19.12.2013 |
Номер документу | 36030001 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Балась Т.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні