КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/3344/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Спиридонова В.О. Суддя-доповідач: Бужак Н.П.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Бужак Н. П.
Суддів Костюк Л.О., Твердохліб В.А.
За участю секретаря Савін І.В.
розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2013 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Броузен Альянс» до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби про визнання дій протиправними, зобов'язання утриматися від вчинення дій,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Броузен Альянс» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області про визнання протиправними дії відповідача щодо вжиття заходів з метою проведення зустрічної звірки, результати якої оформлені актом № 441/22-01/38097536 від 25.03.2013 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Броузен Альянс» щодо правильності нарахування та сплати податку на додану вартість при здійснення господарських відносин з ТОВ «Тайтрейд» за період з 01.05.2012 року по 30.08.2012 року, про заборону відповідачу використовувати даний акт при проведенні та оформленні результатів податкових перевірок.
Відповідно до постанови Київського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2013 року позовні вимоги задоволено частково, визнано протиправними дії Васильківської ОДПІ щодо вжиття заходів з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Броузен Альянс» щодо правильності нарахування та сплати ПДВ у період з 01.05.2012 року по 30.08.2012 року. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Не погодившись із постановою суду першої інстанції, Васильківська об'єднана державна податкова інспекція Київської області подала апеляційну скаргу в якій просить скасувати постанову Київського окружного адміністративного суду в частині задоволених позовних вимог та прийняти в цій частині нову постанову, якою позовні вимоги залишити без задоволення.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів відповідно до ч.4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 19.03.2013 року податковим органом направлено запит на ім»я голови ліквідаційної комісії ТОВ «Броузен Альянс» №2111/100/22-309 про надання пояснень та їх документального підтвердження з питань правильності нарахування та своєчасності сплати ПДВ та податку на прибуток під час здійснення фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Трайтрейд» за період з 01.04.2012 року по 31.12.2012 року.
22.03.2013 року ОДПІ було складено акт № 58/22-01/38097536 про те, що на момент виїзду за адресою ТОВ «Браузер Альянс», а саме вул. Соборна,72 м. Васильків, Київська область з метою вручення запиту податковим органом встановлено відсутність посадових осіб товариства за зазначеною адресою.
Крім того, 22.03.2013 року податковим органом складено довідку № 59-01/38097536 про неможливість вручення документа платнику податків у зв'язку з відсутністю посадових осіб товариства за вищезазначеною адресою.
25.03.2013 року Васильківською ОДПІ складено акт № 441/22-01/38097536 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Броузен Альянс» щодо правильності нарахування та сплати податку на додану вартість та податку на прибуток при здійсненні господарських відносин з ТОВ «Тайтрейд» за період з 01.05.2012 року по 30.08.2012 року.
Крім того, в акті податковим органом було зазначено, що у зв'язку з отриманням акта ДПІ у Печерському районі м. Києва № 4858/22-9/37318422 від 13.11.2012 року про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Тайтрейд» з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.07.2011 по 31.10.2012 року неможливо провести зустрічну звірку ТОВ «Броузен Альянс» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з «Тайтрейд» за період з 01.05.2012 року по 30.08.2012 року у зв'язку з неможливістю вручення товариству запиту про надання пояснень та їх документального підтвердження.
Також в акті податковий орган зазначив порушення, які на його думку мали місце під час господарської діяльності ТОВ «Броузен Альянс» з ТОВ «Тайтрейд».
Відповідно до положень ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пп.62.1.3 п.6.2.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин, зокрема, у разі проведення зустрічної звірки. З метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків (абз. 1-3 п. 73.3, абз. 1 п. 73.5 ст. 73 названого Кодексу).
Згідно з п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Механізм проведення органами ДПС зустрічних звірок визначений Порядком проведення органами ДПС зустрічних звірок, затвердженого постановою КМ України від 27 грудня 2010 року №1232.
Відповідно до п.4 вищезазначеного Порядку орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Згідно з п. 3 Порядку 3 з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Пунктами 4-8 Порядку визначено, що орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб'єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями).
У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Довідка про проведення зустрічної звірки підлягає реєстрації в органах державної податкової служби (як ініціатора, так і виконавця).
Отже, суд першої інстанції вірно зазначив в оскаржуваному рішенні, що необхідною умовою проведення зустрічної звірки є запит органу державної податкової служби, крім випадків, встановлених абз.2 п.3 Порядку.
Відповідно до п.13 Порядку періодичного подання інформації органам ДПС та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою КМ України від 27.12.2010 року №1245, запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Судом встановлено, що податковий орган 22.03.2013 року склав акт обстеження адреси реєстрації на предмет місцезнаходження платника податків №58/22-01/38097536, яким встановлено відсутність посадових осіб товариства за юридичною адресою, а також довідку № 59/220-1/38097536 про неможливість вручення представнику товариства запиту про надання пояснень та їх документального підтвердження.
Пунктом 4.4, пункту 4 Методичних рекомендацій №236 від 22 квітня 2011 року щодо організації та проведення органами ДПС зустрічних звірок визначено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Отже, у разі встановлення фактів, що не дають можливість провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, у т.ч. і у разі відсутності суб'єкта господарювання або його посадових осіб за місцезнаходженням не пізніше 2 робочих днів від дати надходження запиту складається акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, який засвідчує акт неможливості її проведення без встановлення висновків стосовно документального підтвердження господарських відносин з платником податків і зборів, підтвердження відносин, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснюються між ними, з»ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Однак, відповідач під час здійснення заходів з метою проведення зустрічної звірки діяв з порушенням вимог податкового законодавства, без дотримання встановленої законом процедури, що призвело до порушення прав позивача
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду є законною і обґрунтованою, ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для її скасування не має.
Викладені в апеляційній скарзі апелянтом доводи, висновків суду першої інстанції не спростовують.
Відповідно до ст. 198,200 КАС України, суд апеляційної інстанції має право за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких підстав апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 41,160,197,198,200,205,206,212,254 КАС України, колегія суддів,-
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2013 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її проголошення, проте на неї може бути подано касаційну скаргу до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя: Бужак Н.П.
судді: Костюк Л.О.
Твердохліб В.А.
Головуючий суддя Бужак Н.П.
Судді: Костюк Л.О.
Твердохліб В.А.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2013 |
Оприлюднено | 17.12.2013 |
Номер документу | 36039053 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бужак Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні