ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 грудня 2013 року № 826/17782/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Власенкової О.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за
позовом ОСОБА_1 (далі - позивач) до Відділу містобудування та архітектури Макарівської районної державної адміністрації (далі - відповідач) про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача, в якому з урахуванням уточнень, наданих в судовому засіданні, просить:
- визнати протиправною бездіяльність відділу містобудування та архітектури Макарівської районної державної адміністрації щодо розгляду його заяви про видачу будівельного паспорта на забудову належної йому земельної ділянки;
- зобов'язати відділ містобудування Макарівської районної державної адміністрації повторно розглянути його заяву з пакетом документів про видачу будівельного паспорта на забудову належної йому земельної ділянки.
Позовні вимоги вмотивовано необґрунтованим поверненням відповідачем позивачу його заяви про видачу будівельного паспорта на забудову земельної ділянки за відсутності на це законодавчо визначених підстав.
У судовому засіданні позивач позов підтримав, просив його задовольнити.
Відповідач у письмовому запереченні на позовну заяву просив справу розглядати без його представника, стверджуючи про обґрунтоване повернення позивачу його документів через неможливість належним чином розглянути його заяву про видачу будівельного паспорта на забудову земельної ділянки у зв'язку з відсутністю в ній повної інформації про місцезнаходження цієї земельної ділянки, зазначивши, що таке повернення не позбавляє його права потворно звернутися із згаданою заявою після усунення виявлених недоліків.
Заслухавши пояснення позивача, дослідивши та оцінивши докази, що містяться у справі, суд прийшов до висновку про необґрунтованість позовної заяви з огляду на таке.
У відповідності до державного акту на право власності на земельну ділянку ЯЛ №093983 та договору купівлі-продажу земельної ділянки від 20 квітня 2011 року позивач є власником земельної ділянки кадастровий номер 3222784200:04:007:0212 площею 0,0918 га, розташованої у АДРЕСА_1, цільове призначення якої - для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.
30 вересня 2013 року позивач звернувся до відповідача із заявою на видачу будівельного паспорта забудови вищевказаної земельної ділянки, до якої долучив:
- засвідчену копію державного акта на право власності на земельну ділянку ЯЛ №093983 із додатком;
- засвідчену копію договору купівлі-продажу земельної ділянки від 20 квітня 2011 року;
- ескізні наміри забудови.
Вказана заява з документами надійшла до відповідача та зареєстрована 04 жовтня 2013 року за № 512.
Листом від 08 жовтня 2013 року № 92 відповідач повернув позивачеві поданий пакет документів з огляду на неможливість відповідно до них встановити місцезнаходження земельної ділянки, так як не вказана назва вулиці та номер земельної ділянки, що унеможливлює перевірку його намірів на відповідність генеральному плану АДРЕСА_1. Водночас повідомив про можливість повторного звернення із заявою про видачу будівельного паспорту на забудову земельної ділянки після усунення недоліків поданих документів.
Позивач не заперечував того, що вулиця в АДРЕСА_1, на якій розташована належна йому земельна ділянка, немає назви, а земельна ділянка - порядкового номеру, у зв'язку з чим 06 жовтня 2013 року він звернувся до виконкому Лишнянської сільської ради із заявою про необхідність вирішення Лишнянською сільською радою питання про найменування цієї вулиці та присвоєння його земельній ділянці будівельної адреси, яке наразі не вирішене.
Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
За змістом частини 2 статті 5 цього Закону вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування.
Відповідно до статті 27 цього Закону забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт).
Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів.
За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.
Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для об'єктів, зазначених у частині першій цієї статті, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника.
Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Відповідно до пункту 1.4 Порядку видачу будівельного паспорта земельної ділянки (далі - Порядок), затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2011 року № 103, розроблення будівельного паспорта здійснюється:
- у межах населених пунктів - відповідно до наявної містобудівної документації на місцевому рівні;
- за межами населених пунктів - відповідно до детальних планів територій та планувальних рішень проектів садівницьких та дачних товариств.
Пунктом 2.1 Порядку визначено, що видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять:
- заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку;
- засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію;
- ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо);
- проект будівництва (за наявності);
- засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
В додатку № 1 до Порядку міститься затверджений зразок заяви на видачу будівельного паспорта, відповідно до якого необхідним є зазначення заявником місцезнаходження земельної ділянки.
Згідно з пунктом 2.3 Порядку уповноважений орган містобудування та архітектури на підставі отриманих документів визначає відповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам чинної містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Відповідно до пункту 2.4 Порядку пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав:
- неподання повного пакета документів, визначених пунктом 2.1 або 2.2 цього розділу;
- невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
У відповідності до пункту 2.5 Порядку повернення пакета документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього здійснюється з відповідним обґрунтуванням уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, який не перевищує строк його надання.
В контексті наведених приписів законодавства суд погоджується з доводами відповідача про неможливість на підставі поданих позивачем документів визначити відповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам з огляду на відсутність в них інформації про конкретне місце розташування належної йому земельної ділянки.
Крім того, заслуговують на увагу суду доводи відповідача про неможливість за таких обставин виготовлення відповідачем схеми забудови земельної ділянки за формою, затвердженою в додатку 3 до Порядку, яка відповідно до пункту 2.9 Порядку входить до складу будівельного паспорту паспорта разом із пакетом документів, наданих замовником, та пам'яткою замовника індивідуального будівництва.
Згідно з пунктом 2.10 Порядку у схемі забудови земельної ділянки визначається місце розташування запланованих об'єктів будівництва, червоні лінії, лінії регулювання забудови, під'їзди до будівель і споруд, відстань від об'єкта будівництва до вулиць (доріг), мінімальні відстані від об'єкта будівництва до меж земельної ділянки, а також будівель і споруд, розташованих на суміжних земельних ділянках, місця підключення до інженерних мереж (за наявності).
Відтак, доводи позивача про протиправну бездіяльність відповідача щодо розгляду поданих ним документів про видачу будівельного паспорта на забудову земельної ділянки спростовуються листом відповідача від 08 жовтня 2013 року № 92, яким підтверджується розгляд відповідачем цих документів на предмет відповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, будівельним нормам, державним стандартам і правилам, неможливість встановити ці наміри та надання позивачу обґрунтованої відмови щодо видачі будівельного паспорта на забудову земельної ділянки.
За таких обставин у суду відсутні підстави для задоволення позовних вимог.
Керуючись статтями 158-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Постанова набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 254 КАС України, та може бути оскаржена у порядку та строки, встановлені статтями 185-187 КАС України.
Суддя О.О. Власенкова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2013 |
Оприлюднено | 17.12.2013 |
Номер документу | 36058487 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Власенкова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні